Skip to main content

Posts

Showing posts from December, 2009

Hadiah tahun baru.

Oleh : AdukaTaruna

Sepanjang 60 tahun UMNO urus duit dah macam Melayu Felda LBJ dapat duit. Makin lama makin susut. Sempena tahun baru, ketika Melayu2 macam berok di bandar, sempena Melayu2 macam beruk kat kampung2, gula naik harga 20 sen.

Potong subsidi gula, potong subsidi minyak, potong peruntukan ketenteraan, potong yang penting demi tampung ketirisan bodoh Melayu UMNO yang tiris kepada Cina MCA. Niamakahai.

Tahaluf dengan UMNO lebih syarie.

Tranungkite memalukan.

Oleh : AdukaTaruna

Memula gua terbaca poll yang Tranungkite buat. Sejauh mana keterbukaan Tranungkite. Hak dialah nak bebas mana. Dan hak dialah nak dakwa dia bebas mana. Tapi, gua test la sket. Dari semalam gua try register. Tapi tak dapat. Takder email TKO yang masuk ke email baru gua.

Hari ni, masih tidak berjaya register juga. Tidak mengapalah. Gua guna ID Fansuri, salah satu krew Projek Langgar Hadi. Dah bertahun-tahun dia guna ID tu. Gua submit artikel Surat terbuka Presiden PAS kepada Tun Dr Mahathir ke TKO.

Perenggan asal artikel gua tu gua cilok dari kenyataan sebenar Presiden sendiri. Rujuk sini. So, sesiapa IQ jenis tahap normal, mesti kena trap punya. Gua pun submit kat TKO. Tapi untuk kekalkan prinsip pro sedaya upaya gua, meletakkan sesuatu itu pada tempatnya; maka, gua masukkan artikel gua dalam kategori Rencah. Lihat gambar di bawah.



Dan dalam sejam gitu, artikel gua lulus terbit! Memula gua buat keputusan, poll TKO terbuka itu adalah terbukti benar. Wahh..... TKO dah …

Tranungkite publish seminit jer la....

Seminit jer publish? Aiseh... takder kualiti ker karya gua? Hehehe... apa pun hasil kepantasan memember, dapat gak printscreen bukti. Best gak ada memember yang ramai dalam satu paksi nih.

Gua anggap karya gua takda kualiti jer la eh.. bukan TKO takut. Takper.. gua belajar lagi..

Surat terbuka Presiden PAS kepada Tun Dr Mahathir.

Sumber :Agensi Berita FAKAP.


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.

PAS adalah merupakan sebuah organisasi siyasah, dakwah dan tarbiyah yang ditubuhkan sejak dari tahun 1951 dan pernah berhadapan dengan suasana yang lebih getir dalam lipatan sejarah perjuangannya. Saya, sebagai Presiden tidak pernah gagal untuk menempatkan PAS dalam setiap isu dan permasalahan negara.

Dakwaan Presiden PAS sudah lama wafat dalam arus politik negara adalah satu dakwaan jahat. Mengapa? Tidak percaya? plis.. plis.. plis.. kamu jangan nakal. Ini adalah buktinya. Surat ini saya akan faks kepada Tun Dr Mahathir selain menerbitkannya secara terbuka.

Untuk Tun Dr. Mahathir,

Tun,

Amat malang sekali PM telah menolak cadangan Tun supaya sebuah Suruhanjaya Diraja menyiasat pengurusan kewangan Tun dan Pak Lah dibentuk.

Alasan Najib sekadar melepas batuk di tangga. Sapu bawah karpet. Kemudian goyang kaki. Jika Najib seorang PM yang serius melihat pulihnya pengurusan prudent, beliau mesti berbuat ses…

Ahli PAS ditangkap ceroboh Tadika KEMAS.

Pusat Asuhan Tunas Islam (PASTI) Diceroboh
Posted on Wednesday, December 30 @ 16:47:23 PST
Dilulus untuk paparan oleh CyberSniper


Oleh: Syabab Paka PAKA: Petang Khamis, satu kejadian yang amat tidak disangka-sangka, kejadian yang menandakan ada usaha untuk menjatuhkan sistem pendidikan Islam, kejadian yang memberitahu bahawa kejadian ini adalah antara satu agenda yang diperintiskan oleh Yahudi laknatullah yang direalisasikan oleh proksinya (Yahudi), kejadian yang sama sekali akan membangkitkan lagi semangat Ahli PAS untuk menentang rejim proksi Yahudi ini.
Kejadian ini berlaku di PASTI Ibnu al-Baita, Felda Kertih 1. Dinyatakan oleh salah seorang saksi, bahawa kejadian itu didalangi oleh 3 orang remaja, yang dikatakan remaja tersebut adalah orang luar (bukan orang felda). Apa motif kejadian ini?
Sebelum kejadian ini berlaku, petang Rabu, Pemuda PAS Dun Paka telah mengadakan XPDC Edaran Risalah Kempen Pendaftaran PASTI 2010.
Berkata Ketua Pemuda Dun, Saudara Ramzi Abdullah: "Kejadian i…

AdukaTaruna kantoi kawen 2. Dengan Scha plak tuh.

Oleh : AdukaTaruna

Cane bleh kantoi ntah. Gua pun tak tahu. Gua kawen 2 bhai... kawen bini kedua gua tak guna wali. Gua rembat anak dara orang guna sindiket. Sekali bapak mertua dia tuntut hak kat mahkamah la plak. Barua punya mahkamah UMNO, dia suruh gua berpisah sementara dengan bini gua.

Tak bleh jadi ni. Sebab gua jenis intelek, jemaah islam plak tu, gua kawen sekali lagi. Hahaha. Ni mazhab gua beb. Gua kawen untuk kali kedua di Thailan plak. Siap ada dokumen. Skang kat Thailand, pernikahan gua sah. Syafie ke, Hanafi ke tokleh kata apa dah.

Kalau si bapak dia fail kat mahkamah Thailand plak, gua kawen kali ketiga kat Mynmar plak. Ini hukum ana yang tulis da.... nak cari gua ke lubang cacing konon. Apa ingat Tuan Presiden jer boleh poligami?

Kedah satu-satunya negeri BR yang sediakan program tahun baru alternatif?

Tahniahla kepada kerajaan BR Kedah. Ada gak program yang berguna untuk mengantikan program tak berguna warisan UBN bagi tahun baru. Syabas dan terima kasih. Kepada gengkilangspeak n Taliban, bawak2 la benti tradisi parti buih lu tiap2 malam tahun baru. Kalau ajak gua kire ok la gak.  

Surat terbuka gua kepada Nik Aziz..

Oleh : AdukaTaruna

Salam Tuan Guru..

Gua dah kekok nak tulis ala2 bahasa biasa dalam surat macam gua belajar time UPSR dulu. Gua hentam jer la cara yang gua dah terbiasa nih. Nak gua tulis ala2 sastera kang segan plak gua kat Anual Bakhri. Nama die jer dah sastera dah tu. Mau dia gelak baca bahasa sastera gua plak nantih.

Salam Tuan Guru..

Gua sentiasa percaya dengan fakta yang telah lu tunjukkan bertahun-tahun bahawa lu jenis yang terbuka. Jenis smol metter punya pemimpin. So, gua harap surat gua ni sesat sampai ke pancaindera lu.

Salam Tuan Guru..

Gua sangat setuju bahawa penaklukan institusi keluarga ke atas pemerintahan rakyat perlu disekat. Ini last punya kaedah la nih. Yakni meminta lu sekat atau pun kurangkan. Sebelum ni gua minta pada keluarga lu sendiri untuk tidak menakluk pemerintahan negeri. Kali ni, last punya usaha, gua minta lu sendiri la sekat.

Salam Tuan Guru..

Gua tak kisah langsung Arifahmi itu dilantik as CEO kalau dia dilantik ikut prosedur yang betul, ikut kelayakan …

Pemangku Presiden PAS sokong Nik Aziz.

Bila Nik Aziz n penyokong Kedah mengamok.

Oleh : AdukaTaruna

1. 

Gile ah kene celaka dengan Nik Aziz. Sereeeemmm gua seh. Tapi gua tak sokong la Nik Aziz dilihat emo oleh orang awam. Rasa tak best. Susah bhai.... nak jadi pemimpin nih. Tu pasal stendet gua blogger air liur jer. Hahaha.

Imbas balik mamat2 Pekida gangster UMNO yang provok Khalid Samad depan muke. Siap ugut nak rogol YB lagi. Pergh... bukan calang2 tu nak kontrol emo. Kalau gua dah gagal dah tu. So, pada gua, marah Nik Aziz membuktikan betapa pentingnya Husam kepada parti dan Kelantan.

Penting lain beb. Sayang lain. Kalau sayang, tak semestinya penting. Kalau penting, walau sayang atau benci, memang bermati-matian mempertahankannya.


2. 

Gua bab bola sepak Melayu ni, hadoi.. meluat. Main macam gampang, penyokong lagi la 1000 kali gampang. Kalau dah pemain bertumbuk dalam padang, depan IQ Melayu yang berjumlah puluh ribu, sah-sah la Melayu akan hilang akal. Mengamok serupa babi.

Dulu Halim Nafi dengan mamat mentah bertumbuk. Dengan Melayu Kelantan, campur plak denga…

Al-Fatihah. Presiden PAS sudah wafat.

Bukan Melayu MB Kelantan.

Oleh ASMA HANIM MAHMOOD
pengarang@utusan.com.my

KOTA BHARU 28 Dis. - Kerajaan Pas Kelantan sedia meminda Undang-undang Tubuh Negeri bagi memberi peluang kepada orang bukan Melayu yang beragama Islam menjadi Menteri Besar.

Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, langkah itu selaras dengan dasar Islam yang tidak memandang bangsa dalam memilih pemimpin sebaliknya mengutamakan kelayakan dan akhlak seseorang.
Beliau berkata, cadangan itu juga mampu meluaskan penyebaran Islam kepada masyarakat lain kerana bertindak adil kepada semua kaum.

"Undang-undang Kelantan itu lain kerana ia dibuat pada zaman itu. Benda itu boleh diubah.
"Masalah undang-undang yang dibuat mesti bangsa Melayu itu masalah undang-undang sahaja.
"Yang kita tengok adalah pandangan Islam macam mana," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Majlis Ijtimak Ulama Muda Negeri Kelantan 2009 di sini hari ini.

Beliau diminta mengulas kenyataannya sebelum ini yang sedia berkempen untuk melantik o…

Kecoh di Kelantan. Tantawi double standard.

Oleh Mohd Sabran Md Sani
sab@hmetro.com.my




KOTA BHARU: Suasana tegang menyelubungi perkarangan rumah isteri kedua bekas Ketua Penerangan Dewan Pemuda Pas Kelantan, Dr Rosli Allani Abd Kadir, 35, di Kampung Telipot di sini, semalam, apabila dikepung sekumpulan lelaki yang tidak berpuas hati dengan tindakan pasangan terbabit yang didakwa enggan mematuhi perintah mahkamah syariah mengarahkan mereka dimufarakah (dipisahkan) sehingga perbicaraan kes mereka selesai.

Tindakan mengepung kediaman Dr Rosli dan isteri, Ilyani Mohd Noor, 30, itu dipercayai dilakukan selepas bapa mentuanya, Mohd Noor Che Man, 58, tidak berpuas hati dengan tindakan pasangan terbabit yang didakwa gagal mematuhi perintah mufarakah dikeluarkan Hakim Mahkamah Tinggi Syariah Kota Bharu, Mohd Yusof Awang pada 21 Disember lalu.

Difahamkan, Dr Rosli bersama Ilyani dikatakan pulang ke rumah sewa terbabit kira-kira jam 9 pagi semalam selepas beberapa hari menghilangkan diri tanpa dapat dikesan bapa mentuanya.

Sebaik mendapat…

PAS Kawasan taja peralatan Projek Langgar Hadi 2010. (*)

Oleh : AdukaTaruna

Tadi gua dihubungi oleh satu individu yang mengaku dari PAS Kawasan *. Nama kalau gua sebut, hampir semua kenal. Tapi kalau dia tak bagitau nama kawasan, gua pun tak tau. Yerla... Hadi atau Mustapha Ali yang glamer tu pun, gua tak tau dia dari kawasan mana. Haha.

Dia menawarkan peralatan rakaman milik PAS kawasan. Gua tanya dia balik, dia nak follow gua dari Seremban atau tunggu gua di Rusila?

Dia cakap, kalau boleh dia nak follow gua dari Seremban. Jadi, gua timbang2 secara pantas time bercakap tu, bermakna dia masuk team gua. Gua no hal punya kalau nak masuk team gua, malah lagi suka. Ringan sket kerja.

Tapi, bab peralatan milik PAS Kawasan tu yang menjadi masalah pada gua. Kalau dia tunggu di Rusila sebagai PAS Kawasan dan menggunakan peralatan PAS Kawasan, itu terpulang pada PAS Kawasan dia lah. Tapi kalau dia masuk team, dan guna peralatan PAS Kawasan, gua rasa falsafah tak betul. So, gua tolak.

"Tak boleh bro. Gua tak setuju. Lu guna peralatan parti tu be…

Catatan gua di Kelantan (3)

Oleh : AdukaTaruna

Siri 1
Siri 2
Siri 3

"Telekong putih tak payah pakai. Asal baju kurung ni tutup aurat, solat jer guna baju kurung ni. Kalau kat masjid, nak jemaah dengan Melayu Syafie lain, kita follow diorang la. Tak nak fitnah n ganggu khusyuk diorang solat."

Lepas kitorang solat, kitorang pun blah sambung perjalanan.... Dari Paka, dalam berapa jam ntah, gua masuk Kertih. Lalu depan nyalaan api besar kilang minyak. Bau jgn cakap la. Pasang ekon pun tengit tembus masuk dalam beb. Orang situ gua ingat dah lali dah. Dah tak bau apa2.

Rusila.

Gua terlupa kronologi perjalanan plak. Haha. Gua sampai Rusila time orang tgh semayang Jumaat la. Gua usha Rusila dulu baru solat jamak kat Paka. Cun wooo Rusila.. tepi laut maa..

Depan Rusila ada HPA punya kedai. Depan sikit dari Masjid Rusila, ada masjid yang gua rasa gomen punya masjid. Tapi tak ramai. Kat Rusila ramai beb. Sampai kete parking atas jalan raya belah kiri. Tinggal satu laluan jer.

Jemaah pun penuh. Kalau gua gomen, dari …

Perkembangan Projek Langgar Hadi 2010.

Oleh : AdukaTaruna

1. Projek Langgar Hadi 2010 insyaallah akan berlaku. Yang pasti sebelum World Cup 2010.

2. Projek T-Shirt akan dibuka untuk tempahan dalam masa terdekat.

3. Gua merayu sumbangan dalam bentuk pinjaman peralatan rakaman. Dugong Darat atau Perak Express, kalau ada handycam yang tidak diguna untuk tarikh Langgar Hadi, gua merayu nak pinjam. Siap pakej dengan jurukamera sekali pun lagi cantet. Ngeee....

4. Songkok Putih menjanjikan bantuan perjalanan. Gua tak sure dalam bentuk kewangan atau logistik.

5. Gua dihubungi Ali BaganUtama memaklumkan seorang blogger terkenal bermurah hati nak taja dalam bentuk kewangan. Gua tak sure dia setuju dedahkan nama atau tidak. Kalau tak jadi hal, gua maklumkan siapa penaja itu. Nyiru gua tadahkan.

6. No akaun untuk derma Projek Langgar Hadi akan dimaklumkan kelak. Selepas tarikh langgar diumumkan. Insyaallah.

7. Ari tu masa gua on the way balik dari Kelantan, gua dah usha Rusila. Cantik siott.. nanti gua story dalam Catatan gua di Kela…

PAS keluar BR : Hadi, Nasha dan Hasan mahu tapi malu.

Oleh : AdukaTaruna

Orang bodoh yang berkumpul berdemo tu kita hormatilah hak mereka. Bukan pasal berdemo tu bodoh, tapi cara kerja mereka itu sangat melucukan. Tahap lucu seperti itu hanya tahap untuk Melayu. Malah tahap untuk PAS. Haha...

Pertama sekali kenyataan sanggahan yang muncul dari PAS ialah Salahuddin. Hadi macam biasa, macam kemaluan budak gemok yang nak sunat. Terperosok ke dalam. Mahu tapi malu.

Kedua, sanggahan dari Mustapha Ali. Maybe merangkap kenyataan dari Presiden sekali kot. Yer la... teknik bayangan. 2 identiti dalam satu Presiden. Hasan punya kenyataan rasmi as PJ Selangor pun gua tak jumpa. Kalau ada pun mesti malu-malu mahu punya tuh.

Ketiga yang gua jumpa ialah Roslan sms. Tak sanggah sangat. Tapi lebih kepada menjilat Hasan. Pelik gua. 60% sanggah isi berdemo lucu, 40% isi jilat Hasan. Uih... buatlah dalam kenyataan rasmi yang berlainan. Jijik la plak gua.

Keempat, Mahfuz bersuara.

"Itu kerja orang UMNO."

Hambek ngko. Direct punya sanggah. 100% ulas…

Benarkan pemandu pengangkutan awam ambil dadah tahan mengantuk.

Oleh : AdukaTaruna

Gua tak tahu cadangan gua ni praktikal ke tak? Kena bahaskan oleh banyak sudut. Setahu gua, doktor2 yang melakukan pembedahan berjam-jam ada ambil dadah nih. Supaya tidak letih dan mengantuk. Yang boleh mengundang malapetaka kepada pesakit. Uma, cer lu tanya bini lu jap.

So, berikutan kes nahas pengangkutan awam ni, gua tolak hujah bodoh dari NGO tertentu. Stendet la, gua. Asal tak setuju jer, gua terus bodohkan jer. Ngeeee....

1. Larang penggunaan bas 2 tingkat.

Apa punya bongok la hujah NGO mangkuk dari Kedah kat Buletin TV3 tadik. Pembolehubahnya lain. Dalam kes yang diulasnya; kalau bawak bas tak bertingkat dan serendah kereta F1 pun, kalau pemandu tu tertidur seperti yang diakui oleh pemandu itu sendiri, tak guna gak.

So, hujah pakcik Melayu NGO tu tahap bebal la pada gua.

2. Larang jadual perjalanan selepas jam 12.

Yang ni ada munasabah sket tentang pembolehubah tertidur. Tapi tak praktikal maa... Kalau dalam 20 perjalanan selepas jam 12 malam, dan 10 daripada…

Catatan gua di Kelantan (2)

Oleh : AdukaTaruna

Siri 1
Siri 2

So, terpaksa gua ikut kaedah manual. Asal jalan tu mati ke simpang 3 jer, gua benti tanya. Haha. Org rumah gua la tanya. Takan gua plak. Gua driver. Yg kedua, gua loghat Spanish, pakcik Kelantan mana faham.

Jalan punya jalan, gua jumpa Bachok ma... terus teringat Nasha. Wuih.... Ni kalau ditakdirkan beliau melintas jalan, memang sah gua langgar dalam kedudukan gear 5 dan gear undur bagi langgar secara bumber belakang plak.

Jalan punya jalan, gua sampai di Pasir Puteh. Gua nampak sekumpulan bebudak merempit. Kalau kat Seremban diorang merempit guna motor, tapi kat Pasir Puteh diorang merempit guna kuda. Pergh... ni dah kes sunnah dah nih..

Masuk jer Besut, tetiba jalan jadi jem. Wolaa........ melampau la. Jalan kampung camni pun jem. Tak sampai suku ni perjalanan gua. Hari dah nak tengahari. Nak benti makan, gua on diet. Gua sound org rumah gua, kalau dia lapar, kite benti sekali zuhur lah. Dia roger jer. Jalan depan sikit, rupa2nya ada pasar kat situ. …

Isu calon luar di Kelantan.

Oleh : AdukaTaruna

Sudut 1.

Macam biasa, apa2 masalah, kita kembali pada Islam. Ada beberapa bahan mentah. Dan gua nak 3rd party-kan bahan mentah tu bagi tujuan isu nih. Terpulang la kat lu orang nak setuju atau tidak. Janji jangan wala' dan taklid membabi buta ala2 jemaah Terengganu. Kuang3....

Muhammad saw bangsa Quraish. No kad pengenalan dia Mekah. Tapi pemimpin Madinah. Pemimpin kepada pelbagai bangsa, agama. So, kira tak berbangkit la isu calon luar. Bahan mentah la. Skang kita pergi kepada 3rd party plak. 3rd party gua ma... setakat 3rd party Hadi, lu sapu bawah karpet jer.. muahahaha.

Muhammad saw jadi pemimpin Madinah dengan segala fokus dan pergerakan hampir 100% berada di Madinah. Ketika itulah. Dah berlaku pembukaan kota Mekah baru fokus tu terpecah. So, pada gua, kalau calon luar tu hampir 100% pergerakkannya, fokusnya berada di Kelantan, takda masalah lah.

Yang masalah ialah persen fokus dan pergerakan. Letak calon anak tempatan pun, kalau manjang lari ke luar negara …

Lembaga Disiplin : Khalid Samad atau Hasan Ali yang kena?

G. Manimaran, Adib Zalkapli dan Syed Jaymal Zahiid Syed Kamal
PETALING JAYA, Dis 25 – Jawatankuasa disiplin PAS mengesahkan pihaknya sudah mengenal pasti adanya kes kukuh terhadap dua pemimpin PAS Selangor termasuk ketua negeri Datuk Dr Hasan Ali.

Justeru, Hasan yang kini merupakan pesuruhjaya PAS negeri dan bekas timbalannya Khalid Samad akan dipanggil untuk memberi penjelasan lanjut kepada jawatankuasa itu minggu pertama bulan depan.

Pengerusi jawatankuasa disiplin Tuan Ibrahim Tuan Man memberitahu The Malaysian Insider, walaupun mereka, yang bertemu malam kelmarin berpuas hati dengan laporan bertulis kedua-dua Hasan dan Khalid. tetapi memerlukan penjelasan lanjut.

“Kami berpuas hati dengan penjelasan bertulis diberikan oleh mereka. Kami mendapati adanya kes terhadap mereka.

“Jadi, kami memutuskan untuk memanggil mereka supaya memberi penjelasan lisan berhubung beberapa aspek,” tambah beliau ketika dihubungi.

Bagaimanapun beliau tidak menyatakan aspek yang memerlukan penjelasan lanju…

Catatan gua di Kelantan.

Oleh : AdukaTaruna

Alhamdulillah. Gua selamat sampai Seremban. Gile lama. Dari 10.15 pagi sampai 12.55 pagi. Sebab gua sesat. Haha. Ni mesti kifarah pasal gua usha Rusila. Padan muke gua..

Alhamdulillah... 17 hb Dis lepas gua telah bernikah dengan gadis Pengkalan Chepa. Sorry geng.. gua tak umumkan ari tu, coz sebab2 tertentu. Tapi semua blogger gua dah bagitau. abanghensem jer gua tak dapat bgtau sebab no tepon dia gua takder. email pun takder.

Tima kasih kat Topeng Perak, Man, Pink Turtle n Pak Din, etc yang membantu gua kat sana. Majlis kecik2 jer beb. Sekadar ada lah. Blogger ma.. mesti sengkek punya. Haha. Siyes ni. Gelak2 pun siyes beb. Hanya blogger yang kenal blogger. uma lain la. Gaji dalam matawang Ireland.

Awal2 lagi gua plan. Lepas kawen, gua kena part time dalam 2-3 hari. Sebab gua kawen tak guna loan ma.. gaji pun jenis hari2. Kojo sendiri. Sehari tak niago, sehari la takdo gaji. Kalau seminggu? Tak ke mati kering gua?

3 hari gua ambil upah cat. Upah cat boleh, tp jgn s…

Gua nak ugut Nik Aziz before balik Seremban.

Oleh : AdukaTaruna

Sepanjang gua dok sini sejak 17 Dis ari tu, mentedarah jer kerje gua. Gilo lak ai. Makin lamo makin gomok. Kalau gua tak settle berat badan gua sebelum Projek Langgar Hadi tahun depan, maka, dibimbangi audien akan keliru yang mana satu Hadi, yang mana satu gua.

Jap g gua balik Seremban. Gua pilih jalan Terengganu. Nak usha n riki ala2 KGB. Weeee..... Nih gua ingat kalau sempat, dari Padang Tembak, lalu simpang Kota Jembal, gua nak turn kiri. Arah Pulau Melaka. Gua ingat nak ugut Nik Aziz kejap la.

Orang Kelantan makan manis bhai.. tapi mulut Nik Aziz masin. Tu yang gua heran. Tak pernah dalam hidup gua makan roti canai cecah kari manis. Pergh... tersentap deria lidah gua..

Dulu before keputusan PRU12, Nik Aziz ada sebut pasal air. Amarah rakyat macam air. Kalau sekat dia boleh jadi kuat. Last2, word tsunami 'wujud' selepas itu. Tu kira mulut masin la tuh.

Terbaru orang tua tu doa perut Najib pecah. Dan-dan tu jugak kes enjin jet hilang. Tak cukup sebijik, 2 …

Terkini : Hasan Ali dipecat!

Oleh : AdukaTaruna

Lembaga Disiplin PAS yang dipengerusikan Tuan Ibrahim Tuan Man mengumumkan keputusan yang melegakan ramai pihak. Hasan Ali, Pesuruhjaya PAS Selangor dipecat dari jawatan itu, manakala keahlian beliau dalam PAS digantung 2 penggal.

Hukuman itu adalah untuk tuduhan melanggar perlembagaan parti bagi memecat Khalid Samad dan Saari Sugip. Ianya adalah satu kesalahan yang serius. Bagaimanapun, bagi tuduhan agen kepada parti UMNO, PAS mendapati tuduhan itu tidak mempunyai bukti yang kukuh.

"Sudah-sudah la beb... buang masa kita berkampung kat sini tunggu berita nih. Jom kita chow la..."


3 blogger berkampung di Restoran Arab Kota Bharu bagi mengikuti keputusan mesyuarat Lembaga Disiplin PAS.

Gambar AdukaTaruna & Topeng Perak bakar Hasan Ali.

Oleh : AdukaTaruna

5 panel jawatankuasa displin khas ada dalam dompet gua. Jangan memekakan telinga, membutakan mata, membisukan mulut, menyingkap karpet. Jangan sampai seluruh blogger turut membakar gambar Tuan Ibrahim Tuan Man.

Penentunya 9 malam ini. Keputusan JK Disiplin terhadap Hasan Ali bakal diambil atau bakal disapu di bawah ketiak Hadi n geng Terengganu? (gua test 1 gambar dulu beb. brotben cap maxis kek Pengkalan Chepa tahap Nasha la. Arrrghhh...)












Tidak setuju dengan Pak Bakaq

Oleh : AdukaTaruna

Skang gua nak guna hak demokratik gua plak. Gua tak setuju dengan Pak Bakaq. Dalam tajuk Nik Amalina guna blog ulas perihal PAS.

Kalau mengikut Hukum AdukaTaruna 1; Falsafah cabang boleh ditangguhkan apabila bertembung dengan falsafah jati.

Katakan begini. Falsafahnya Islamic State. Tetapi apabila bertembung dengan satu taktikal yang bermotifkan Islamic State, Islamic State itu sendiri boleh ditangguhkan.

Atau perumpamaan mudahnya begini. Falsafahnya ialah masuk universiti. Apabila bertembung dengan taktikal, seperti bekerja bagi mengumpulkan dana, masuk university boleh ditanggunhkan dengan syarat, penangguhan itu bermotifkan falsafah (masuk university).

Kes Amalina.

Dalam kes Nik Amalina, falsafah hak demokratik dia PERLU ditangguhkan apabila berdepan dengan keperluan supaya dia TIDAK MENYIBUK. Sama ada dilihat 22 juta awam atau dilihat 1 juta ahli PAS.

Dalam falsafah hak demokratik UMNO (konon), Jean (bini Paklah) PERLU tidak menggunakan blog bagi menyibuk menyer…

Pendedahan penting Ketua Pemuda PAS esok!

Oleh : AdukaTaruna

Gua kembali lagi beb. Tapi masih dalam mode cuti. Haha. Gua sampai Seremban insyaallah Ahad. Kiranya minggu depan gua on balik blog gua.

Gua imbas balik tentang ketua Pemuda PAS yang sangat-sangat very-very memperjuangkan hak-hak wanita. Ingat tak pasal skandal kawin secara gelap calon BN dulu? Esok, kita nantikan pendedahan penting demi maruah dan hak wanita muslim yang diperjuangkan Ketua Pemuda PAS.

Salah sekor VIP PAS kantoi kawin sindiket. Di bawah organisasi pemuda.

Gua tabik Tantawi. Ingat Tantawi, ingat skandal seks.

Salam Maal Hijrah 1431H

Dikesempatan ini, gua dan kengkawan gua (dgn bau2 poyo) ingin mengucapkan selambat menyambut kedatangan tahun baru kepada semua pengunjung blog AdukaTaruna, yang setia memberi komen dan kritikan, dan yang kono maki dan memaki tuh lumrah la beb. Dalam nih jer kita berdebik, kat luar kena propesyenel. Haha.

Salam Maal Hijrah 1431H
Islam didahulukan, syariat diutamakan!



Kes ponteng parlimen : 2 MP PKR yang pertama beri surat tunjuk sebab.

Oleh : AdukaTaruna

Tahniah kepada 2 MP PKR. Azmin Ali dan Nurul Izzah. Mereka adalah 2 MP BR yang pertama menyerahkan surat tunjuk sebab kegagalan hadir dalam undian parlimen lepas. Di bawah gua lampirkan surat tunjuk sebab mereka kepada lu orang. Selamat membaca.

Dari : Azmin Ali.

Perkara : Tunjuk sebab kegagalan hadir sidang parlimen.

Amboi-amboi-amboi (sambil tunjuk jari kelingking). Sedap jew u all tuduh kite macam2. Kang I laser u all balik kang, tak pasal2 jew. I bukan saje2 tak nak hadir, tapi u all kena fahamlah kan. Industri kite ni kecik jew. Takan semua I nak buat? Tokey balak pun cukur bulu, nyah.


Dari : Nurul Izzah

Perkara : Tunjuk sebab kegagalan hadir sidang parlimen.

Bukankah ayahanda sudah berada di sana. Kira wakil keluarga kami lah. Jangan nak kutuk saya melampau, ya. Saya jadi MP ni pun bukannya saya nak sangat. Tapi desakan PKR. Kang saya letak jawatan atas alasan lanjut pelajaran kang, sapa yang susah?

Dedahkan nama-nama pukimak itu kepada kami !!

Oleh : AdukaTaruna

Belum pernah gua mencarut lucah dalam bahasa sendiri nih. Mencarut kesat bahasa sendiri dah selalu. Mencarut lucah bahasa orang lain pun selalu. Tapi kali ni gua mencarut lucah bahasa kebangsaan sendiri. Pukimak! (Last day kena jahat habes-habesan. Esok lusa maybe gua dah goyang nak jadi jahat.)

Gua mendapat sms tentang isu penting ni. Suruh gua rujuk Penarik Beca dengan segera. Gua boleh tinggalkan kejap kerja2 dalam gelap gua dan terus on komputer. Hati mendidih. Tarik nafas, releks.... dan gua pilih word PUKIMAK kali ini. Memang PUKIMAK.

Lu kena baca yang ini dulu sebelum lu terpinga-pinga. Jangan jadi bodoh macam MaLin pengikut fanatik Hadi. Baca di sini. Penarik Beca. Kemudian di sini, Jiwo Klate.

Syabas kepada MP PAS Marang, Bachok, Tumpat, Pengkalan Chepa, Kubang Kerian, Kuala Selangor, Titiwangsa, Rantau Panjang, Shah Alam, Bukit Gantang, Padang Terap, Jerai, Kuala Terengganu, Sik, Pasir Puteh, Kota Raja, Pendang dan Kota Bharu.

Gua tak sempat nak buat resear…

Tahniah Malaysia (2)

Oleh : AdukaTaruna

Akhirnya, dapat gak gua tengok keseluruhan game Malaysia. Kat TV2. Gua yakin sekor ahli PAS pun tak tgk game ni, sebab diorang boikot TV2.

Memula, gua ucapkan tahniah la pada Malaysia, coz menang 3-1. Tapi daripada game, TENGAH Malaysia tak improve banyak la sejak zaman Hadi. Takda daya fight supaya bola kekal kat kaki Malaysia. Bab kreatif menjolok (mencipta peluang) gua rasa agak happy berbanding zaman stupid dedulu.

Pada gua, setakat yang gua nampak melalui TV, Malaysia hanya ada sekor 'Messi' yakni Syafiq. Elemen 'Messi' penting dalam bola sepak moden, kerana, sistem pertahanan berlapis yang wujud skang ni, memang tak boleh dibocorkan kalau takda pemain "Messi'.

Setakat short passing atas tanah, hanya bertujuan bola kekal dalam penguasaan team. Ianya bagi memanjangkan tekanan, mengelakkan diserang, etc. Tapi untuk membocor sistem pertahanan berlapis, yang rapat dengan keeper, memang tak boleh.

Kena ada pemain macam Messi gak. Yang boleh …

Kencing padu maut terbaru dari Ostad Idris Penerangan PAS.

Konvensyen Blogger turut dibuka kepada penyokong PAS

KUALA LUMPUR - Berikutan begitu banyak permintaan kalangan Blogger yang menyokong PAS bagi menyertai Konvensyen Blogger PAS 2009, maka Parti Islam SeMalaysia (PAS) dengan ini membuka penyertaan yang sebelum ini dihadkan kepada Blogger kalangan ahli PAS sahaja kepada semua blogger-blogger pro-PAS yang berminat.

Bagi yang berminat menyertai konvensyen pada 20 Disember ini bolehlah mendaftar kepada penerangan.paspusat@yahoo.com dengan menyertakan Nama Sebenar, No. Kad Pengenalan, Alamat Blog, Email dan No. Telefon Bimbit.

Hanya peserta yang mendaftar awal, iaitu sebelum 18 Disember 2009 sahaja yang akan dibenarkan masuk ke Dewan Dat' Fadhil Noor, Markaz Tarbiyyah PAS Taman Melewar.

Program akan dirasmikan oleh Presiden PAS, YB Tuan Guru Dato' Hj Abd Hadi Awang dan Kelab Blogger PAS akan turut dilancarkan pada hari berkenaan.

Ketua dan Setiausaha Penerangan PAS disemua peringkat yang bukan Blogger diwajibkan hadir bagi mendapatk…

Pemandu F1 1 Malaysia import rupanyeeee

1. Buruk la plak gua tengok pakai kot n tai, tapi pakai topi besbol.

2. Gua ingat xenan senyap2 dah jual topi Projek Langgar Hadi 2010 tadik.

3. Projek jenama 1 Malaysia, tapi pemandu Malaysia kategori simpanan paling hina. Ini glokal ke apa nih? Bodoh macam Hadi. Bermati2 jenamakan Kepimpinan Ulama, tapi PJ ZTerengganu Stopa Ali. Kena maki kaw2 dulu, skang baru terhegeh2 bagi kat Haron Taib. Ulama Melayu ma.. hidup dan bertindak atas maki.

4. weih xenan, Projek Langgar Hadi kena buat before Wold Cup ma.. kalau tak, jahanam. Dari Harakah, sampai Majalah Mangga, semua fokus World Cup.

Stopa Ali tu cerdik tuh. Buatnya dia delay hasrat kita hingga ke World Cup, habes gak. That means kita kena Langgar jugak la tanpa jemputan.

Kenyataan terkini Presiden PAS mengenai tarif elektrik.

Kurangkan untung IPP sebelum naikkan tarif elektrik

Presiden PAS, Abdul Hadi Awang sekali lagi mengulangi gesaan kepada kerajaan supaya mengkaji semula Perjanjian Pembelian Tenaga (PPA) dengan Pengeluar Tenaga Bebas (IPP) sebagai ganti menaikkan tarif elekrtik.

Premis bagi mengkaji semula PPA adalah mudah. IPP menghasilkan keuntungan berlebihan yang ditanggung oleh pihak industri dan pengguna Malaysia, dan mereka kini diminta untuk memotong lebihan itu bagi manfaat negara keseluruhan.

Keuntungan berlebihan dikumpulkan melalui peraturan yang melihat banyak IPP mendapat manfaat dalam persekitaran risiko yang hampir sifar atau amat minimum. Bayangkan, dilindungi daripada risiko sejak daripada pembinaan sehinggalah kepada peringkat operasi serta dalam pembiayaan projek.

Kontrak Kejuruteraan, Pemerolehan dan Pembinaan (EPC) menjaga risiko dalam kenaikan harga, kelewatan pembinaan, dan tukaran asing manakala penalti seperti kegagalan untuk memenuhi tarikh siap dan bagi pelaksanaan yang tida…

Gua mungkin bercuti lama dari berblog.

Oleh : AdukaTaruna

Sekali lagi sorry geng. Gua agak bz sket skang ni. Dan mungkin bermula esok, gua terpaksa ambil cuti dari berblog ni. Seminggu gak gua rasa. Blog gua cam bese, bumblebee n xenan anytime tak over.

So, bermula dari gua cuti, segala maki dari lu orang akan di transfer ke 2 ekor tuh. Hahaha. That mean gua selamat dan bercuti dari lu orang semua.

Satu perkara lagi, kepada penyokong Liverpool, gua ucapkan selamat padan muke lu orang kerana pengadil tak nak bagi penalty kat Gerrard. Untuk itu, mari kita gelakkan mereka persis Tukar Tiub.

Kah.. kah.. kah.. kah..

Kah.. kah.. kah.. kah.

Simpang Renggam adalah University Jenayah Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna

Ada 2 tajuk berbeza pada gua dalam isu Simpang Renggam.
Mekanisme pencegahan rekrud baruPusat Tahanan itu sendiriMekanisme pencegahan rekrud baru.

Yang ini gua rasa KDN perlu ambil serius. Memang terjadi dan berleluasa rekrud-rekrud baru muncul dari dalam suasana penjara.

Golongan penjenayah persendirian akan berbaiah dengan kumpulan gangster dari dalam penjara. Dan membentuk kumpulan yang besar apabila keluar. Kita tolak sebentar dahulu kes untuk bangsa India, kita rujuk satu sejarah Pak Long Burung Pengasas 36. Kumpulan Gangster Melayu.

PEKIDA dan gangster Cina adalah satu entiti yang berbeza sebenarnya. Gangster Cina mempunyai fahaman komunisme, mempunyai sistem pengenalan diri komunis, buah-buah komunis, etc. Manakala PEKIDA menyerapkan budaya Arab dan berfahaman Islam (sekarang sudah sesat).

Pak Long Burung (arwah) adalah pangkat 'Abang Besar' dalam PEKIDA. Akan tetapi, apabila berada dalam penjara, dia direkrud dengan unsur-unsur gangster Cina (komunism…