Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Dec 31, 2009

Hadiah tahun baru.

Oleh : AdukaTaruna

Sepanjang 60 tahun UMNO urus duit dah macam Melayu Felda LBJ dapat duit. Makin lama makin susut. Sempena tahun baru, ketika Melayu2 macam berok di bandar, sempena Melayu2 macam beruk kat kampung2, gula naik harga 20 sen.

Potong subsidi gula, potong subsidi minyak, potong peruntukan ketenteraan, potong yang penting demi tampung ketirisan bodoh Melayu UMNO yang tiris kepada Cina MCA. Niamakahai.

Tahaluf dengan UMNO lebih syarie.

14 comments:

Malin_0ri said...

kakMemot kata hidup biar sedap bang?!
gula naik bawang naik apa nak kisahnya? jd blogger CELAKA lg bess huhu

Anonymous said...

hahaha, cantek la.. rega roti pn naik jgk woi stat esk. Akn menyusul: tarif letrik, petrol n ntah menatang ape lg.

HIDUP 1MALAYSIA!!!

kutty hitam al-juburi said...

lu nk attack umno diperkudakn MCA ke?kool.klo diulang2 ni leh jd snjata ni.tp ak rs mmg btul pn.

uma said...

sumber berita fakap
xada dpt komen dari presd PAS ke?hehe

wa rasa,
tiap2 issue berbangkit..
lu kene turun rusila
ambil komen dari presd PAS lah bro..

coz media massa
dah jadikan dia anak tirikan je.
elok lu jadi sumber berita bg pihak presd PAS...hehe

tp klu issue2 yg media leh cari
makan... mesti pres PAS
yg dicari oleh diaorg..haha

uma said...

dengo citer
kerajaan kedah naik tarif air
ye ker?
klu betul naik
so kira rakyat kedah pon
dpt hadiah sempena thn baru gak tu..hehe

Anonymous said...

-btula la kate2 geng perpaduang..bekerjasama ngan umno lebih syarie..skit2 wa nmpak kebenarannya..

-zargus-

Anonymous said...

-btula la kate2 geng perpaduang..bekerjasama ngan umno lebih syarie..skit2 wa nmpak kebenarannya..

-zargus-

armouris said...

info tentang gula kat sini - Bahaya Gula

Taliban said...

sama juga seperti naik cukai rokok,
naik harga gula ni lah strategi
kerajaan untuk didik rakyat bahayanya penggunaan gula yang berlebihan. ternyata rakyat didahulukan.


haha

Anonymous said...

Gua mmg dh mendidih mase mak gua tel td gule nek harge..
Berita TVUG(TV3) tak sempat, balik lambat keje da...
Mmg hampeh,siot,tak gune,sial etc....
Ni kes nok cover duit enjin kapal terobang hilang le ni..
Haram jadah...

geng kilang

Anonymous said...

lagi 1 nih..
Bab ostat zizan ni pon gua pening gak..
Entah bende pe yg die wat skang pon gua tak nmpak..
Just layan jer, wat komen lagi teruk dr TGHH.
Gua ingat Husam patut mai kedah tolong ostat zizan ni..
TGNA boleh bagi kot? ke nak kene minta izin seri suri dulu?

gengkilang

MaLin-0ri said...

paling penting hadiah pada tahun baru 2010

a. boleh bersama bini muda - tanya doktor kat kelantan nu
b. husam MB kelantan - tanya abgensem
c. xmo jd blogger CELAKA - tanya bakaq sipenarik beca
d. berbaiah cerai bini bertukar ke berbaih nak bini 2 - tanya MP S.A
huhuhu

Anonymous said...

woi rakyat,

jom ar toron ke jalan raye, kasi tembak sama bang polis, kita gegar la rumah najib, jangan lupa bawak telur , molokov , semua yang patut, kalau ada bom lagi baik kah kah kah . . . kah kah kah . . .

Anonymous said...

oiii MaLin..... sejak bila plak Husam nak jadi MB ni..... orang cam Husam tak main la jadi MB..... lu tengok la pemilihan dalam Muktamar PAS tahun 2011 nanti..... wa malas cakap banyak...... lu tunggu la.....

-abanghensem