Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Dec 23, 2009

Gambar AdukaTaruna & Topeng Perak bakar Hasan Ali.



Oleh : AdukaTaruna

5 panel jawatankuasa displin khas ada dalam dompet gua. Jangan memekakan telinga, membutakan mata, membisukan mulut, menyingkap karpet. Jangan sampai seluruh blogger turut membakar gambar Tuan Ibrahim Tuan Man.

Penentunya 9 malam ini. Keputusan JK Disiplin terhadap Hasan Ali bakal diambil atau bakal disapu di bawah ketiak Hadi n geng Terengganu? (gua test 1 gambar dulu beb. brotben cap maxis kek Pengkalan Chepa tahap Nasha la. Arrrghhh...)












14 comments:

shark said...

wey duka. ko dk pengkalan chepa ker skang ni? ada pa wey kt sana?

Hanz_Azdi said...

weh lu nak langgar TGNA ker?

Apa kata, lu langgar Timbalan Presiden kat Bachok.

Ada berani ker T. Ibrahim T.Man nak hukum Hassan Ali kalau pun bukti cukup kuat?

"Hassan Ali bebas, hanya diberi amaran terakhir kerana tuduhan liar, takda cukup bukti" ....mark this space

hehehe

mountdweller said...

Kita jumpa esok...

selamber jer said...

muka tak mau tunjuk, aku rasa tak genuine la, gimik je lebih, macam program langgar hadi tu jugak laa...

tunjuklah muka hensem tu...

maun said...

Dalam konteks Selangor, pendekatan yang dipakai Hasan Ali adalah sesuai..
Dalam konteks Perak, pendekatan yang digunakan Nizar adalah sesuai...

Yang pastinya dasar PAS masih tidak terkeluar dari agenda mereka....Islam dan keadilan

kicktheaduka said...

tu gambar topeng perak dengan tulang besi, aduka mana berani tunjuk muka, lu ni memang penakut le aduka, cakap beribu ribu projek nak langgar, sampaikan nk langgar semut pun tak berani, auta je lebih, setakat bakar tulisan kertas pakai tulisan tangan nampak sangat kedekut, ke dah papa kedana tak ada sapa sponsor lagi, bakar poster pakai tulisan tangan baik bakar underwear lu aje

Anonymous said...

ko ni macam munafiq la

Anonymous said...

mana?

tak pakai topeng pun?

Anonymous said...

apsal tulis Aduka UnTaruna? kau dah tak teruna lagi ke?
aku tengok budak berambut tocang tu berkaki ayam..cam something wrong je..ngeh ngeh ngeh.......

~KOPI JANDA

Anonymous said...

oiii aduka....

lu dok pengkalan chepa.... apasal wa pegi sana tak jumpa lu pun..... lu dok kat ner..... abis wa pusing satu pengakalan chepa..... muka lu takde pun....


-abanghensem

FZY said...

Firman Allah SWT: “Dan siapakah lagi yang lebih indah cakapnya termasuklah lisannya daripada orang yang menyeru kepada agama Allah juga beramal dengan amalan yang soleh seraya menegaskan sesungguhnya saya termasuk dikalangan orang-orang menyedari Islam adalah sebenarnya.”

Marilah kita menghayati apa yang disabdakan oleh Allah SWT, “Jihad yang paling afdhal adalah berkata benar dihadapan pemerintah yang zalim”. Jadikan ICT ini senjata untuk jihad menulis dan menerang, menyuruh kepada yang baik dan mencegah kemungkaran.

Dan sabda Rasulullah SAW: “Barangsiapa yang menunjukkan satu jalan yang baik lalu orang mengikut jalan itu, dia akan mendapat pahala kerana menjalankan tugasnya dan dia mendapat pahala selagi ada orang yang mengikutnya sehingga hari kiamat.

Dan barangsiapa yang menunjukkan jalan yang buruk,maka dia berdosa kerana melakukan kerja itu dan menerima tanggungjawab dosa yang sama dengan orang yang mengikutnya sehingga hari kiamat.

Rasulullah SAW melawat neraka dan dilihat mereka yang diseksa dalam neraka itu, orang yang berzina dan memakan riba’ dan menyebarkan maklumat yang buruk sehingga perbohongan itu tersebar dengan luas, apatah lagi maklumat itu menjadi fitnah.

Dilihat seorang yang disangkut dengan penyangkut besi didagunya menembusi pipi dan mata diseksa didalam neraka, bila ditanya siapa itu, itulah penyebar maklumat bohong diseluruh pelusuk.

Benarlah keadaan yang digambarkan oleh Rasulullah saw “Akan berlaku di akhir zaman keadaan yang celaru, orang amanah dikatakan khianat, orang khianat dikatakan amanah, orang benar dikatakan bohong dan orang bohong dikatakan benar”.

Wallahu'alam.

Anonymous said...

selamat pengantin baru bro...

semoge kekal ke anak cucu..

Anonymous said...

hahaha muka masing2 macam sial..macam org tak semayang..gelap semacam je..haha

patut pon tulisan macam mamat ganja je haha

Anonymous said...

oi mat ganja batang betik botol koka kola..ambil air separuh saja...kita layan sama sama..ambil daun lipat lipat tarik bosia duduk rapat rapat..