Skip to main content

Tranungkite memalukan.

Oleh : AdukaTaruna

Memula gua terbaca poll yang Tranungkite buat. Sejauh mana keterbukaan Tranungkite. Hak dialah nak bebas mana. Dan hak dialah nak dakwa dia bebas mana. Tapi, gua test la sket. Dari semalam gua try register. Tapi tak dapat. Takder email TKO yang masuk ke email baru gua.

Hari ni, masih tidak berjaya register juga. Tidak mengapalah. Gua guna ID Fansuri, salah satu krew Projek Langgar Hadi. Dah bertahun-tahun dia guna ID tu. Gua submit artikel Surat terbuka Presiden PAS kepada Tun Dr Mahathir ke TKO.

Perenggan asal artikel gua tu gua cilok dari kenyataan sebenar Presiden sendiri. Rujuk sini. So, sesiapa IQ jenis tahap normal, mesti kena trap punya. Gua pun submit kat TKO. Tapi untuk kekalkan prinsip pro sedaya upaya gua, meletakkan sesuatu itu pada tempatnya; maka, gua masukkan artikel gua dalam kategori Rencah. Lihat gambar di bawah.



Dan dalam sejam gitu, artikel gua lulus terbit! Memula gua buat keputusan, poll TKO terbuka itu adalah terbukti benar. Wahh..... TKO dah tak macam dulu.


Tapi selepas seminit, dan dibantah oleh seorang reader bernama gill, artikel tersebut ghaib. Wah... ni dah sebijik macam Hadi. Wali bab ghaib-maib. Mujurlah seorang lagi kroni gua berjaya prinscreen artikel tersebut as bukti.


Memalukan dalam dunia media.

Bab tarik gua tak jadi hal punya. Gua just sindir2 manja jer. Tapi bila hak asasi dirampas bagi cover malu individu, maka, ini adalah isu besar. Privacy pengguna adalah satu-satu yang perlu dihormati.

Apabila TKO mengambil alih ID Fansuri dan mengelurkan satu watak baru ID Fansuri seperti bawah ini, terdapat 2 isu besar :

1. Kerahsiaan, keselamatan pengguna TKO.
2. Fitnah terhadap identiti Fansuri yang asal.




Adakah ini sifat-sifat tarbiyah PAS Terengganu? Adakah ini sifat pengamal media di bawah PAS Dungun? Sampai bila anda mahu membuktikan kepada dunia golongan ulama adalah bodoh dalam penetapan falsafah?


Tariklah semula artikel asal gua. Tidak mengapa. Gua tidak kecewa. Gua menghormati hak anda sebagai pengamal media. Lu punya syarikat, lu punya hal lah.


Tapi JANGAN sesekali mencabuli hak pengguna dan memfitnah pengguna.



Memalukan..

Tuntutan gua.

Jika pihak TKO sendiri yang melakukan khianat terhadap pengguna asal Fansuri, maka, sila mohon maaf secara terbuka. Dan kembalikan hak itu kepada Fansuri sebenar.

Jika pihak TKO tidak tahu menahu berkaitan hal ini, bermakna sistem anda adalah masalah kepada isu ini. Sila keluarkan kenyataan mohon maaf dan menyelesaikan kelemahan sistem dengan kadar segera. Kembalikan semula hak pengguna Fansuri.

Gua mahu submit artikel ini ke TKO dalam kategori aduan@luahan. Memandangkan gua tiada ID di TKO (AdukaTaruna 1 hingga 5 sudah diban), dan ID Fansuri pula sudah dikhianati TKO, gua berharap ada pengguna TKO yang prihatin dapat submitkan artikel ini untuk kami.

Comments

  1. sungguh memalukan..TKO betul2 dah hilang thiqah! hilang kepercayaan pembaca bhai...

    gua cabar Songkok Putih jawab isu ni dalam blog ni..gua tunggu respon lu SP!

    ReplyDelete
  2. gua dah kata acuan Pas Ganu memang macam tu..luar macam bagus, tp dalam Allah je tau...

    depan mata tangan salam DAP PKR,
    belakang jari berkait Umno,
    dulu 'kau kafir',
    sekarang 'anta lah sahabatku'...

    "Lembu yang berak di tengah jalan tidak boleh diambil tindakan undang-undang kerana tidak mempunyai otak dan fikiran. Tetapi manusia yang mempunyai otak sanggup melakukan perbuatan yang menyalahi agama, apatah lagi dalam keadaan berpakaian melambangkan Islam (kopiah atau berjubah)." -Nik Aziz

    kapt_SHITqaqi ikon Pas Ganu Kite.

    Anjing Kerajaang Perpaduang Makang Ikan Masing Dengang Pinggang....
    muahahahaha......

    p/s: bro uma, bg gua can la..hehe

    -penembak burung unta-

    ReplyDelete
  3. Kah! Kah! Kah!

    Ini sudah kes lawak!

    Kah! Kah! Kah!

    ReplyDelete
  4. Bro AT,
    Gua dah submit lu punya artikel dengan id muih.
    Lu tunggu je la. Kahkahkahkah

    Niamakahai punya geng Terengganu.

    ReplyDelete
  5. wahhh... cayalah jiwamelayu. gua upah lu dengan no tepon rosmoh.

    hihi

    ReplyDelete
  6. dah la kantoi. tak mo ngaku.

    uuuuuu tak maluu..
    weeeekkkkkk...

    suar dah terlondeh, baru sebok carik daun bunga nak kaver.

    piiirahh lu geng pas ganu.


    *yg tertentu sahajerrrr

    ReplyDelete
  7. GUA DAH LAMA BLAH DARI TRANUNGFAKAP.NET TU , KEBEBASAN BERSUARA? WTF? LU SILAP LA MASUK LUBUK RUSILA TU, TU LUBUK RU SIAL KAH KAH KAH . . . WA KENA WARNING SEBAB SOKONG KERAJAAN DAN HEMTAM BN, CIBAI NIAMANGKHAI PUNYA TKO.

    ReplyDelete
  8. Gua nak jual ID TKO kat AT. Berapa mahu beli?

    ReplyDelete
  9. Kah...kahh.kahhh
    Lu apa peduli sama tko, lu punya blog lagi hebat dari tko, duka cool, ini kecik punya hal....kah....kah....selalu lu kaow kaw kasi tiaw,,, lu hangin ke?

    wa apa peduli, wa punya id pun lu kebas,

    ReplyDelete
  10. ok duka, lu angkat semula wa punya id Fansuri, wa dengan rasa penuh kasih dan penuh sayang, lu kasi hentam kaw-kaw sama tko.kita sama sama k.pls dunt hangin ma, lu cool lor....

    User Id : Fansuri
    Password : 09oiut563ertnb5612109

    Lu angkat itu pass, kasi sipam betul-betul dan lu post artikel ini skali lagi, wa caya tko siarnya lu tolisan yang baik dan bagus utk sakit kapla dan demam selsema...kah...kah..kah...kah...kah

    ReplyDelete
  11. TBO dah lame dah tak baca TKO-memualkan gang UG ni

    ReplyDelete
  12. plz la AT...
    Tak yah dok layan TKO tuh..
    Lu blogger yg de pendirian maa...
    Mane same ngan geng2 UG/TKO..
    _bodek lagi...._

    he2

    gengkilang

    ReplyDelete
  13. senang cerita, kalo Lu xcaya dgn tko xperlu susah-sunah nak minta publish kat tko bang.xperlu merengek-rengek mcm pondanla bang?! itu pun jika Lu rasa hebat sgt dgn Lu punya artikel cukup tulis kat blog CELAKA Lu dah. huhuhu

    ReplyDelete
  14. Salam,
    penyelesaian kemelut ummat,
    Buat kerana Allah,

    w.ww.nuruliman.com.my

    ReplyDelete
  15. malu la geng ostat TKO buat fitnah macam ni

    ReplyDelete
  16. -utk projek langgar hadi,wa nsihatkan AT,kna hati2 bro mnerima bntuan dr geng2 rusila..bab2 khianat dan lnggar jnji nie , diorang main redah jer..sbb diorang pegang pd ijtihad 2 pahale..

    -pd pmikran diorang, ape la sgt jika wat khianat pd krew geng lnggar hadi brbanding dgn mmpertahankan maruah ulama' besar spt hadi..diorang akan gune hujah memilih mudharat yg kcil lbih syariee..

    -zargus-

    ReplyDelete
  17. woi AT, wa masuk tko sejak zaman batu dulu lagi sebab dia punya links kat bawah banyak terutama yg otai2 punya tapi ikut perasaan sejak kes UG ni wa tak hingin nak masuk lagi jadi wa cadangkan lu buat la link byk2 sikit,boleh wa buat lu punya blog homepage wa.

    ReplyDelete
  18. Aduka Taruna,

    Gua rasa lu dah buat kerja yang betul, sebab lu sendiri test ketelusan tko.

    Sebenarnya tko adalah salah satu kumpulan yang memperjuangkan ug dan mereka juga yang terlibat menggunakan kedudukan presiden demi kepentingan kumpulan mereka.

    Bagus, sekarang lu dah nampak salah satu diantara seribu hantu rusila.

    Ada banyak hantu dalam PAS yang akan lu ternampak nanti. Hantu-hantu ini yang mengelilingi Hj. Hadi. Semuga lu berjaya mengatasi kehebatan hantu-hantu itu sebelum lu boleh laksanakan projek langgar Hadi.

    "Selamat bertemu hantu-hantu PAS .... sungguh celaka blog itu....."

    ReplyDelete
  19. wa setuju AT
    wat link byk skit..
    so blog AT ni jadi hub
    ala airport singapore di changi tu..
    or ala pelabuhan singapore
    yg mjadi hub utk kapal2 dagang.haha

    dah jadi hub
    lu leh demand skit laaa nanti....hahaha

    ReplyDelete
  20. Sampai begitu sekali? Apa reaksi Fansuri ori?

    ReplyDelete
  21. gengkilang,

    kena usaha masuk ke TKO juga untuk dapat lebih sokongan. Ambe pun kenal AT kat TKO.

    ReplyDelete
  22. looo... same le kite!
    Tu dulu, tp skang gua dh kaleh..
    Say "tak nak utk TKO"..
    Yes to AT..
    Wat jer lint AT, baguih kepala hotak dulu pas skg pun pas tuh..
    Begeliga betul otak lu.. bleh wat batu cincin da...

    gengkilang

    ReplyDelete
  23. haha,
    ayat lu org dah cam nk lawan ngn triad members la plak.hahahaha.

    teringat zaman sekolah dulu.hahaha

    btw chill bro..stick to the plan jek.no worry

    ReplyDelete
  24. lu org ni macam2 la suh blog gua buat itu ini. wala' jer dah la. kuang3...

    ReplyDelete
  25. CgLyn,

    Reaksi gua, baisalah. Ambik la nick tu kalau kemaruk sgt. Org gila kuasa mmg macam tuh. Puak2 yg kononnya boleh dipercayai, menjaga amanah, tp perangai busuk dan keji.

    Kalau ada silap, sila ban nick Fansuri dari memasuki forum. Admin juga boleh block IP Fansuri terus. Tapi mengambil alih dan mengaku bahawa Fansuri adalah milik dia adalah tindakan kurang ajar dan bodoh sekali.

    Untuk admin berkenaan, bertaubat lah dari perangai busuk hati. Cakap tak serupa bikin. Memalukan.

    ReplyDelete
  26. apa nak jadi la ngan parti Islam ni.... dah makin sama perangai dah ngan parti sekular..... yang haram jadi halal...... yang berdosa jadi pahala... fitnah sesama sendiri dah jadi rutin harian..... kalau orang lain buat semua salah.....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  27. wahahaha. abgensem, lama gua tak nampak lu. gua ingat lu sakan main mercun sempena tahun baru.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.