Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Dec 15, 2009

Dedahkan nama-nama pukimak itu kepada kami !!

Oleh : AdukaTaruna

Belum pernah gua mencarut lucah dalam bahasa sendiri nih. Mencarut kesat bahasa sendiri dah selalu. Mencarut lucah bahasa orang lain pun selalu. Tapi kali ni gua mencarut lucah bahasa kebangsaan sendiri. Pukimak! (Last day kena jahat habes-habesan. Esok lusa maybe gua dah goyang nak jadi jahat.)

Gua mendapat sms tentang isu penting ni. Suruh gua rujuk Penarik Beca dengan segera. Gua boleh tinggalkan kejap kerja2 dalam gelap gua dan terus on komputer. Hati mendidih. Tarik nafas, releks.... dan gua pilih word PUKIMAK kali ini. Memang PUKIMAK.

Lu kena baca yang ini dulu sebelum lu terpinga-pinga. Jangan jadi bodoh macam MaLin pengikut fanatik Hadi. Baca di sini. Penarik Beca. Kemudian di sini, Jiwo Klate.

Syabas kepada MP PAS Marang, Bachok, Tumpat, Pengkalan Chepa, Kubang Kerian, Kuala Selangor, Titiwangsa, Rantau Panjang, Shah Alam, Bukit Gantang, Padang Terap, Jerai, Kuala Terengganu, Sik, Pasir Puteh, Kota Raja, Pendang dan Kota Bharu.

Gua tak sempat nak buat research siapa yang tak hadir dari PAS dari maklumat yang hadir oleh Jiwo Klate. Harap lu orang listkan kat gua. Nanti malam, gua on balik. PUKIMAK2 dari PAS perlu diberikan surat tunjuk sebab oleh Presiden. Kalau Presiden lembik dan buat tak port asal Islam tak kalah, ulama tak kalah; kita sebagai pengundi akan TUNTUT penjelasan dari mereka! Pukimak tetap pukimak kalau mereka tiada sebab-sebab yang kukuh.

Selain itu, diharapkan nama-nama PUKIMAK2 PKR dan PUKIMAK2 DAP turut didedahkan. Ingat dan kembali semula kepada falsafah yang gua berbuih mulut story sama lu. PUKIMAK2 ini semua adalah balaci kita sebagai rakyat. Kita mengundi dia, bayar gaji mereka, infakkan duit pada mereka untuk berkhidmat kepada kita. Buat buat pukimak tak tentu hala. Wala dan Thiqah kepala ayah dia tuh.

Asal ulama, selagi tak tinggal solat, walau ponteng parlimen, kita harus wala dan thiqah. Pukiwak lu! Gua harap ada reader yang tolong research sket isu penting ini. Barua2 polikus negara mundur memang macam sial. Letak jawatan ahli parlimen! Adakan PRK, letak Mat Sabu as Ahli Parlimen. Tak sakit hati gua tgk perangai pukimak lu orang semua.

33 comments:

Anonymous said...

diorang pg tengok bola la bro.

lelaki_ini said...

Berdasarkan info dr unit risik, MP PAS yg x hadir :

1. Pokok Sena - Mahfuz Omar
2. Baling - Taib Azamudin
3. Kuala Krai - Dr. Hatta Ramli
4. Parit Buntar - Dr. Mujahid Rawa
5. Hulu Langat - Dr. Che Rosli

Katon Tin Ton said...

ambik habuan

maLin said...

mana nko dpt maklumat tu lelaki-ini?
kalau betul, terdedah la perangai sebenar ahli Parlimen PAS yg kuat menentang UG.

kamu lah 5 org ahli Parlimen PAS yg sebenarnya pengkhianat amanah rakyat, bukan TGHH yg dituduh dan difitnah selama ini..tok Guru hadir walau tak sihat, tp inilah Presiden yg dihina, dimaki dan dicerca....buka mata lah AT dan sekutunya!?

nko nak ckp aku bodoh ke suka hati nko lah..takde maknanya pd aku, takde kesan pd perasaan dan keyakinan aku pd kepimpinan TGHH...
apa sangat la maki 'bodoh' dr seorang yg memang suka maki hamun..biasa la tu...perjuangan memang sentiasa dihujani kata2 makian....

PUKIMAK?? TGHH tak penah ajar kata2 kesat begitu...aku tak heran nko jadi begini....hehe.

Edyes said...

betul la.. diorang tengok bola laa

Anonymous said...

Pakatan kurang 1 undi?

Ibrahim Ali undi mana?

kalau jelas dia tak bg undi pd PR, aku cadang next PRU terajang je dia masuk parit!

~KOPI JANDA

Anonymous said...

urusan NEGARA boleh tak dtg?!!

Anonymous said...

-tgk bola mlaysia vs loas kat umah ngan bini smpai kul 10 mlm..pastu smbung main bola plak dgn bini..mane larat sehh nk g parlimen..

-zargus-

Anonymous said...

zargus..main bola buat apa? senak maa...pakai batang la. lu syok main bola ke? lu ni spesis ape?

apepun, bumblebee gua punye..lu jgn nak terhegeh hegeh...melingkup dgn lu!!

-Penembak Bhabee-

Anonymous said...

1 BABI untuk 5 ekor BABI! yah! wala'!

ni isu negara dan untuk negara bebal!
baik bagi aku je jadi MP.

kapt_shiqaqi said...

hehe..MP Bachok dan MP Marang yg korang hina dan ludah tu la yg sanggup berkorban hingga larut malam demi agamaNYA...puas hati aku!

Anonymous said...

AT ..mak ko takde puki ke...hehehe..silap2 bapak ko pun takde kote...hehehe..org utara panggil peliaq pak hang..hehehe

Anonymous said...

anon 4.43 bodoh macam Hadi dan Malin..kalau takde puki dan kote macam mana nak main dan lahir anak?

bodoh nak mampos lu ni!!

-Penembak Bhabee-

ikhqoi said...

tanpa menafikan kewarakan sesetengah ahli parlimen PAS, melalui sistem demokrasi parlimen yang kita junjung, parlimen merupakan badan yang tertinggi yang bertindak meluluskan sesuatu rang undang-undang.

oleh itu, wajib setiap ahli parlimen PR hadir ke sidang parlimen yang diadakan 3 kali je setahun (siap dapat elaun lagi)

kerana terdapat segelintir ahli parlimen PR yang gagal menghadirkan diri, pengundian tersebut dimenangi oleh BN (baca:kerajaan)

jadikan ia sebagai pengajaran yang berguna dan mahal untuk semua wakil rakyat (samada parlimen atau dun)

Anonymous said...

AK seweell tahap gaban..jgn dilayan dia....

uma said...

undi utk lulus budget ke?

lanchaw lu la aduka!!! said...

atas apa2 alasan sekali pun, depa memang PUKIMAK!!!!
Lanchaw betul!! Kalu tak mesti dah boleh PRU13!!!
masa ni la nak pulun isu GST, F1, Minyak, Harga brang, bonus tu cukup2 pada rakyat jelata!!!
BODOH BANGKAI PUNYA MP PR YG TAK DTG MALAM TADI!!!

Anonymous said...

salam tuan aduka taruna....

isu apa ni...aku cadangkan supaya bola patut ditunda main petang supaya senang la malam main guli...

lagi satu pukimak tu apa??


-abihlancung

Selamatkan PAS & TGNA said...

Wednesday, December 16, 2009
Saynotomunafiqeen Membela Si Munafeeq?
Yang ni aku ambik dari blog al bakistani -
_______________________________________

Semasa ceramah Tuan Guru nik Abdul Aziz di Taman melewar baru-baru ini, aku bersama seorang kawan pergi. Sedang mendengar ceramah, tiba-tiba telefon kawanku berbunyi.

Aku membiarkan sahaja. Tidak ada faedahnya aku mengambil tahu siapa yang menelefon kawanku itu.

Setelah selesai telefon, kawanku itu maklumkan bahawa yang menelefon dia adalah Ariffahmi, seorang COO yang sedang dilubung isu yang melibatkan PMBK.

“dia nak jumpa kita” kata kawanku itu.

”ahh... dia nak buat apa jumpa kita?” tanyaku balik

”ala... kita pegi dengar la dulu, apa yang dia nak dari kita” kata ariffahmi lagi.

”emm... ok.. tapi bila?”

”esok.. kot”..

”bukankah kita nak pegi rumah tunang anta esok?”

”dia kata, kalau lewat malam pun tak pe... asal nak jumpa juga”

baca penuh disini - http://selamatkanpastgna.blogspot.com/2009/12/saynotomunafiqeen-membela-si-munafeeq.html

Anonymous said...

tuan punya blog...tutup je la blog ko nie..bahasa mencarut ko nie bukti ko nie pengecut dan dayus..semoga allah buke pintu hati ko

Anonymous said...

MP PAS

P008 Pokok Sena PAS Mahfuz Omar
P016 Baling PAS Taib Azamudden Md Taib
P057 Parit Buntar PAS Mujahid Yusof Rawa
P101 Hulu Langat PAS Che Rosli Che Mat


MP PKR

P052 Bayan Baru PKR Zahrain Mohamed Hashim
P058 Bagan Serai PKR Mohsin Fadzli Samsuri
P094 Hulu Selangor PKR Zainal Abidin Ahmad
P098 Gombak PKR Mohamed Azmin Ali
P109 Kapar PKR Manikavasagam Sundaram
P121 Pantai Dalam PKR Nurul Izzah Anwar
P124 Bandar Tun Razak PKR Abd Khalid Ibrahim


MP DAP

P043 Bagan DAP Lim Guan Eng
P046 Batu Kawan DAP P. Ramasamy
P049 Tanjong DAP Chow Kon Yeow
P050 Jelutong DAP Ooi Chuan Aun
P051 Bukit Gelugor DAP Karpal Singh
P103 Puchong DAP Gobind Singh Deo *
P122 Seputeh DAP Teresa Kok Suh Sim


MP BEBAS

P022 Pasir Mas Ibrahim Ali
P171 Sepanggar Enchin Majimbun @ Eric
P190 Tawau Chua Soon Bui

Anonymous said...

sekarang MP pembangkang dah makin selesa..... apa nak pk lagi pasal rakyat...... nanti dekat PRU13..... rasa diri tergugat baru la kena bangun tido balik....

-abanghensem

Anonymous said...

- mau tak selesa abghensem, tak prnah2 pegang kuasa sbesar nie,tibe2 dpt pegang..tak prnah2 mrase ghanimah sebnyak skang,tibe2 sume dpt rase,gaya idup dah mula same ngan glogan kapitalis, keta silih brganti, no plate dah mule pndai plih yg no cntik, rase2 lg byk lepak kt kdai spotrim dr lpak ngan rakyat..

-woii!! pemimpin2 pkatan rkyat yg tak sedar diri kat atas tue!!..cukai barang n prkhidmatan(GST) nk dilaksanakan thun depan,ape yg korang buat utk halang bnda alah nie?..buat la bntahan, buat la memo, buat knyataan akhbar, kalu bole anjurkan demontrasi lg skali!!!..bodoh!!lembab!!

-korang dh jd pemimpin (adun & mp), dpt elaun mcm2, dpt pegang jwtan mcm2, cukai keta x kena,cukai pndapatan x kena, bil air n bil api korang pun tak pyah byar, nk pegi mane2 korang bole klaim je, even gaji korang sebulan 4,5 ribu seumur idup..korang dah senang, wat rkyat mcm bangkai!!!bile ade peluang nk jtuhkan kerajaan zalim,korang bole wat leweh2kan,mmg cam cibai!!

-wa mmg stuju sgt bile perkataan PUKIMAK yg AT tujukan kpd pemimpin2 bangang n angkuh tue..tepat dan padat!!!

-zargus-

Anonymous said...

bhai, Jiwo Kelate kata MP Baling tak datang parlimen sebab bagi kuliah Maghrib. 10 setengah malam kuliah maghbrib ke makan lauk kenduri sekali. Biar kalah asal islam tak kalah.

mudz said...

Pukimak Zargos

Hang ingat Parlimen tu kedai kopi ke, Pukimak hang
Tuan Speaker dah kaw tim dah buat kajian sebelum usul diputuskan. Kalau lebih pembangkang tak kan benda diusulkan. Nak gempak sibodoh AT ni boleh le...pleiaq pak hang

Ahmad said...

BODOHnya
bila BN tumbangkang kerajaan PERAK marah
bila PR tak boleh nak memerintah dengan cara yg tak sesuai dimaki pula
BAHLOL ker apa korang ni?
hanya sebab tak datang satu sidang dikatakan malas
kalau nak tubuhkan kerajaan melalui pilihanraya ler BODOH
jangan buat perangai Anwar lagi dah, I have the number

Ahmad said...

org mcm Mahfuz Omartu lah yg dok bising pasal isu ditempat dia

org mcm Taib Azamudin tu la yg prihatin dengan masalah Islam

org mcm Mujahid Rawa tu la yg sibuk dengan usaha menjadikan bukan Islam sebagai ahli PAS

dan beberapa org MP dr PR dan DAP tu ada yg jadi MB dan EXCO kerajaan negeri

itupon ada yg BANGANG kata diaorg ni PUKIMAK ker, BODOH?

dioarg tu bukannya mcm korang tahu maki hamun jer 24 jam

earl said...

P094 Hulu Selangor PKR Zainal Abidin Ahmad - Yang ni tengah sakit. Info yang gua dapat, sakit yang serius. UMNgOk2 Hulu Selangor tengah kuat miting untuk preparation PRK.

P022 Pasir Mas Ibrahim Ali - Yang ni tak ble keluar rumah pasal ada ular sawa port depan pintu rumah. wakaka..

bumblebee said...

haha..

ular sawa suka makan katak.

kah kah kah.

lawak2.

CgLyn said...

Tak serius, tak de tanggung jawab. Cuma perlukan 1 undi je untuk menang. Yang pakat tak mari ramai2 tu pasal apa?

Hanz_Azdi said...

Tak apa ler dah terlepas peluang dah...lain kali kena cermat ler...kalau ikut majoriti/kerusi memang BN patut menang pun lulus bajet tu...tapi yg kita nak marah cuma barisan PR am takder bakup plan untuk MP PR pakat-2 terjah ramai-2 Dewan bila risik-2 dah tau at last minute tu BN tak byk mana. Jadi jika dibentang usul tu untuk diluluskan patutnya PR boleh somehow menang hingga Bajet ditolak kerana memang byk kelemahan & tak mesra rakyat sgt.
This all about mind games, one again. Mana pakar strategi PR entah dlm hal ni.
arghh take it easy it's no big deal actually.

kicktheaduka said...

ahli Mp pas bagi At peluang nak maki puas puas, diakan pemuja setan, kenyangle at dpt maki Mp pas, so apa kelas tak dapat maki, projek langgar hadi dah buat jadi projek langgar Aduka, pukimak punya at, alah Mp pas tu semua pemboleh ubah nanti pru13 At boleh ubah apa.

xBarbarax said...

aku sokong at..mmg btul ape..org2 PAS yg bodo nie mmg x blh nk di ajor..bodoh nk mampus, ade ati nk perintah Malaysia...