Skip to main content

Pemangku Presiden PAS sokong Nik Aziz.


Pemangku Presiden sokong saranan Nik Aziz    

KUALA LUMPUR, 29 Dis: Pemangku Presiden PAS yang telah lama wafat; Datuk Mustafa Ali, menyokong saranan agar semua orang boleh menjadi ketua kerajaan tanpa mengira bangsa dengan syarat dia seorang Islam yang baik.


Ianya sekaligus menyanggah pendirian Presiden PAS terdahulu, Hadi Awang berkenaan pentingnya Melayu Islam dalam isu kerusi Melayu Islam dan perpaduan Melayu Islam. Namun, Mustafa mencadangkan agar syarat baru itu tidak hanya untuk Menteri Besar Kelantan sahaja bahkan juga pemimpin utama negara.

"Saya tidak setuju ia terbatas kepada Kelantan sahaja tetapi seluruh negara dan perlembagaan Persekutuan perlu dipinda untuk membolehkan semua orang, tanpa mengira dia Cina atau India, dengan syarat Islam boleh menjadi perdana menteri dengan syarat dia memenuhi kualiti kepimpinan yang baik." kata Mustafa kepada Harakahdaily.


Namun begitu, ketika ditanya adakah kualiti yang dimaksudkan merujuk kepada status ulama, Mustafa menjawab :

"Err.... zaman Hadi telah lama berlalu. Asalkan orang itu memiliki cukup kelayakan, tidak kira bidang ulama atau tidak, dia memang layak. Lagi pun, sebenarnya Kepimpinan Ulama ini adalah benda sesat. Tidak ada dalam Al-Quran."

Agensi Berita FAKAP.




Comments

  1. huhuhu....lu part-part bantai Hadi secara makan dalam ni, lu punya kakilah kan..

    Tapi wa tak nampak pun percanggahan dengan statement hadi sebelum ini...Hadi kata Pas masih follow perlembagaan dalam hal ehwal perlantikan PM dan menteri-menteri, sewaktu golongan lahnat duk sebar yang pas akur nak lantik orang bukan melayu jadi PM dan menteri kanan....Masa tu kritikal, maka wa rase Hadi kena kuar statement tegas pasal nih pada masa tuh...kalau tak, nanti luorang ingat benda ini benar....

    Tapi dalam kes nik aziz, ini diperingkat cadangan di Kelantan...apa salahnya? dengan syarat kena pinda undang-undang tubuh negeri, maka tak salah setakat ini Mustafa yang support Tok guru....Kalu Mustafa tak cakap pun, lelain pasti akan sokong jugak...

    Hadi reserve dulu la beb..nanti kalau terlepas cakap, jadi dasar la pulak...bukan lu tak tahu, puak-puak lahnat pantang kuar statement kontroversi, terus hentam siang malam tanpa henti macam lu jugak..huhuhuh

    Dan lu pun tahu, Hadi lebih gemar cakap benda yang pasti. Peringkat cadangan-cadangan, belum tentu, andaian-andaian nih..Hadi kureng sikit, bagi pembantu-pembantu cukuplaa...apa yang wa nampak, Hadi bukan takmo kasik..kena hati-hati la bhai...!

    Bhai...bhai...Wa nak t-shirt nombor 9...

    -boarshooter-

    ReplyDelete
  2. Boarshooter FAKAP said;

    "Hadi lebih gemar cakap benda yang pasti. Peringkat cadangan-cadangan, belum tentu, andaian-andaian nih..Hadi kureng sikit"

    KAH KAH KAH KAH KAH............
    KAH KAH KAH KAH.........
    KAH KAH KHHAAAKKKK TUUIIIHHHH...!!

    boarshooter Fakap..lu bikin hari gua makin berseri2 la...menyeringai je gua seindah senyuman pagi..ha ha ha...

    bhai mangkok jamban..berdasarkan petikan lu di atas, cer lu explain skit point2 di bawah;

    1. Hadi mencanang UG sana sini..UG tu benda yg pasti atau cadangan?

    2. Hadi kata DAP dan PKR dah setuju UG..tp DAP dan PKR menafikan..so itu kepastian atau andaian Hadi? ...atau pembohongan bongok seorang ulamak?

    cukup la 2 dulu..bagi lu tarik napas..kang tak cukup oksigen meninggal, sape nak update blog fakap tahap sampah lu tu..kah kah kah....

    p/s: jangan lupa jawab 2 soalan gua dalam entri sebelum ni..jangan lari takde telor macam FZY dan kapt_Shiqaqi plak.....

    ReplyDelete
  3. -wa rase xde sape nk amik statement ttg isu2 trbaru dr pres or timb pres,diorang cume boneka je dlm pas pusat sbb yg mnjalankn tugas2 diorang nie kbyakan geng2 trganu yg diketuai mustapa ali..

    -kepimpinan ulama diburukkan dgn performance pres n timb pres..nsib baek nik aziz bole cover..

    -ape yg pasti hadi mmg lembab!!!

    -zargus-

    ReplyDelete
  4. Cina sanggup meninggalkan agama asal semata-mata untuk mendapat keuntungan diri sendiri. Contohnya, cina masuk Islam dan kawin melayu untuk dapatkan projek2yang dikhaskan untuk melayu. Harap2jangan pula ada cina masuk Islam semata2 nak jadi MB atau PM.

    ReplyDelete
  5. Zargus, cakap elok sikit..jari nko yg menaip tu bakal berkata2 di depan mahkamah Allah kelak...jangan ikut sedap fitnah je..buktikan kebenaran dakwaan nko tu..

    CgLyn pun sama, sedap je kata Cina mualaf macam tu...padahal Cina mualaf lah lebih alim dan wara' dari Muslim turun temurun baka Melayu..mereka convert dgn kefahaman penuh dan teguh di dada...jika ada yg berniat songsang, buktikan kebenaran dakwaan nko tu..

    Penembak Babi Ori, jangan dikejutkan fitnah yg telah tidur..isu lama tutup buku...sedap nko tuduh Tok Guru Hj Hadi berbohong..buktikan kebenaran dakwaan nko tu....

    ReplyDelete
  6. huhuhu....bhai..bhai...

    Ni yang wa malas nak layan bebudak Rosol Wahid yang masih pakai cawat nih...

    Beri statement ngan komen statement owang pun lu takleh beza...Lu nampak bebal dan sangap tahap lipan batu!

    Hadi beri statement lepas cadangan undi tak percaya ditolak speaker...tu pun lepas bincang dalam pakatan...kalu lu lagi sangap, wa boleh buktikan bagi video! tapi yang wa nyampah ngan lu...yang menambahkan lagi wa loya nak berak, bila lu samakan isu UG dengan masuk umno..itu yang wa naik malas nak hentak lu...nampak sangat lu ni masih konpius n disesatkan puak-puak lahnat Rosol Wahid...gegegegee. hadi dah citer, clear benda ni, tapi lu duk pusing-pusing isu sama...wa dah naik muak dah nak layan lu...bebal tahap babas

    Hape-hape je la labu....

    Nak berhujah ngan lu, lu lari macam lipas....bila wa nyalak, lu hentam wa, lepas tu gelak KAH_KAH_KAH macam gurek siam...yang tu wa ngeri seh!

    -boarshooter-

    ReplyDelete
  7. maLin, bukannya ambe tujukan kepada semua mualaf begitu. Memang ada cina sengaja masuk islam sebab bisnes. Mereka memang jenis yang pandai mengambil peluang. Otak menipu mereka lebih bergeliga dari otak melayu kita. Hati2 dengan bangsa mata sepet.

    ReplyDelete
  8. PUKIMAK LU...LU JAWAP ..NAK JMPA MANA???LU JGN SAMPAI GUA CARI LU SIAL...KALAU JUMPA,MUNGKIN GUA KASI PELUANG DGN LU LAGI..TAPI JGN SAMPAI GUA CARI LU...

    ReplyDelete
  9. jatesini@yahoo.com

    TRY TENGOK LA..NAK CARI KA DAK...hehe..CUBA BAGI NO FON HANG PADA EMAIL DIATAS..TRY TENGOK..TAKPA AIH..TAK SAKIT AIH...TRY JA...BELUM CUBA BELUM TAU...TRY LA..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.