Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Dec 24, 2009

Terkini : Hasan Ali dipecat!

Oleh : AdukaTaruna

Lembaga Disiplin PAS yang dipengerusikan Tuan Ibrahim Tuan Man mengumumkan keputusan yang melegakan ramai pihak. Hasan Ali, Pesuruhjaya PAS Selangor dipecat dari jawatan itu, manakala keahlian beliau dalam PAS digantung 2 penggal.

Hukuman itu adalah untuk tuduhan melanggar perlembagaan parti bagi memecat Khalid Samad dan Saari Sugip. Ianya adalah satu kesalahan yang serius. Bagaimanapun, bagi tuduhan agen kepada parti UMNO, PAS mendapati tuduhan itu tidak mempunyai bukti yang kukuh.

"Sudah-sudah la beb... buang masa kita berkampung kat sini tunggu berita nih. Jom kita chow la..."


3 blogger berkampung di Restoran Arab Kota Bharu bagi mengikuti keputusan mesyuarat Lembaga Disiplin PAS.

26 comments:

Xenan said...

wakakaka..

ciss tertipu gak wa.huhu..sorry takley join lu bakar2..wa smlm lagi suda gerak balik.keje banyak maa..

Anonymous said...

lu ni betoi ka,wa nk tnya lu...lu ni anti hassan ali ka?

DEMI MELAYU said...

woi...aduka yang dah tak teruna...dari layan dosa lebih baik lu kasi bunuh setan ngan bini lu...
barang baru beb....
Kalau keluar tu warna merah lu berhenti la.... tapi kalu lu nampak hijau juga.... go head la.... jangan salah colour sudahhhhh

maLin said...

bunuh setan?

setan mana mati sampai kiamat..nko ikut mazhab mana ni?
bodoh macam setan..hahahaha.....

Anonymous said...

woi maLin .... lu mengaji kat lebai sangkut mana ha.... yang tak mati sampai kiamat tu bapak setan jer nama dia Azazil.... wakakaka maLin bodo piang.....

sori bro tukar tiub wa cilok ayat lu kasi hadiah kat maLin yg tak sekolah ni sempeba mauludul rasul nabi isa...kah kah kah.....

sumpah sumpit lada api
mak kau buncit
kena bahan bengali kah kah kah

Anonymous said...

-bior btul,tuan ibrahim kate kputusan kuar awal 2010..

-zargus-

FZY said...

Firman Allah SWT: “Dan siapakah lagi yang lebih indah cakapnya termasuklah lisannya daripada orang yang menyeru kepada agama Allah juga beramal dengan amalan yang soleh seraya menegaskan sesungguhnya saya termasuk dikalangan orang-orang menyedari Islam adalah sebenarnya.”

Marilah kita menghayati apa yang disabdakan oleh Allah SWT, “Jihad yang paling afdhal adalah berkata benar dihadapan pemerintah yang zalim”. Jadikan ICT ini senjata untuk jihad menulis dan menerang, menyuruh kepada yang baik dan mencegah kemungkaran.

Dan sabda Rasulullah SAW: “Barangsiapa yang menunjukkan satu jalan yang baik lalu orang mengikut jalan itu, dia akan mendapat pahala kerana menjalankan tugasnya dan dia mendapat pahala selagi ada orang yang mengikutnya sehingga hari kiamat.

Dan barangsiapa yang menunjukkan jalan yang buruk,maka dia berdosa kerana melakukan kerja itu dan menerima tanggungjawab dosa yang sama dengan orang yang mengikutnya sehingga hari kiamat.

Rasulullah SAW melawat neraka dan dilihat mereka yang diseksa dalam neraka itu, orang yang berzina dan memakan riba’ dan menyebarkan maklumat yang buruk sehingga perbohongan itu tersebar dengan luas, apatah lagi maklumat itu menjadi fitnah.

Dilihat seorang yang disangkut dengan penyangkut besi didagunya menembusi pipi dan mata diseksa didalam neraka, bila ditanya siapa itu, itulah penyebar maklumat bohong diseluruh pelusuk.

Benarlah keadaan yang digambarkan oleh Rasulullah saw “Akan berlaku di akhir zaman keadaan yang celaru, orang amanah dikatakan khianat, orang khianat dikatakan amanah, orang benar dikatakan bohong dan orang bohong dikatakan benar”.

Wallahu'alam.

Anonymous said...

setakat menyalak, anjing boleh menyalak...

setakat membebel, babi boleh membebel..

tp bila disuruh balas hujah, anjing dan babi akan senyap dan diam..tak mampu melawan.....

begitulah juga lah lu wahai FZY.....

hujah mudah gua sampai hari ni gua tunggu lu jawab..ternyata lu sama spesis dgn babi dan anjing..reti copy paste dr blog org je...tp bacul dan bodoh berhujah..otak beku dan sempit....

Hadi dan geng UG berbangga ada penjilat taksub berotak sempit macam lu ni..tahniah bhai!!
kah kah kah..........

-Penembak Babi-

Anonymous said...

Cess..lahanat punya penembak babi...

lu kalu takdak idea carik sendiri la nick name, jangan main tiru...lanahat lu

-zargus-

Anonymous said...

Ingat...

Rukun pertama PAS reform:
-biar subuh barai..asal nak negara Islam...

-zargus-

kontol said...

rukun pertama UG:
-biar Islam kalah, asal dapat sedot telor Umno..sluurrpppp....

kontol said...

zargus = penembak babi

org yg sama..saje wat gempaq..ha ha ha............

Edyes said...

poik... kejar hits ke?

ini mesti nak masuk carta top-ten perakex nie.. hehe

FZY said...

Anonymous said...

setakat menyalak, anjing boleh menyalak...

setakat membebel, babi boleh membebel..

tp bila disuruh balas hujah, anjing dan babi akan senyap dan diam..tak mampu melawan.....

begitulah juga lah lu wahai FZY.....

hujah mudah gua sampai hari ni gua tunggu lu jawab..ternyata lu sama spesis dgn babi dan anjing..reti copy paste dr blog org je...tp bacul dan bodoh berhujah..otak beku dan sempit....

Hadi dan geng UG berbangga ada penjilat taksub berotak sempit macam lu ni..tahniah bhai!!
kah kah kah..........

-Penembak Babi-

Jawapan:

Org mcm saudara x perlu nk hujah sangat., sebab x berapa sihat. Biar sihat dulu, lepas tu baru boleh berhujah.

Yg saya bg sblm ini adalah ubat. Tapi kalau x sembuh dgn ubat yg saya bagi.., minta maaf saje lah.

Copy & paste.., ..itu bukan point. Penulisan disini ada nilai mcm "thesis" atau "journal" ke??

Mcm saudara sendiri nama penembak babi (ke penternak babi??), nama pn ntah apa2.

Yg penting isinya. Kita yg lemah mestilah bersandar kepada hujah org yg dipercayai.

Saudara punya point apa yg hebat sangat. x ada apa2 nilai ilmiah pn?? Cuma perasan saudara sahaja yg rasa saudara ada hujah.., padahal habuk pn tarak.

Kalau ubat (artikel yg ada ayat Quran/hadis) yg saya bagi x mujarab utk saudara atau lain2 org di sini. Berserah sahajalah kepada Allah SWT.

Mudah2an Allah menyembuhkan penyakit saudara (penyakit hati).

Wallahu'alam.

Anonymous said...

Umno : hudud menyebabkan ramai Melayu akan kudung.

Umno : mana nak cari 4 org saksi yg tak fasiq zaman skrg?

Umno : hudud zalim dan primitif.

DAP : negara Islam tak relevan.

Pengundi Pas : Presiden Pas slow, lembab dan bodoh politik. kami mahu perubahan kuasa.

Perwakilan Pas : kami menuntut rombakan sistem pengiraan undi muktamar demi menjamin ketelusan.

WAHAI PAS, SILA JAWAB !!

Pas ala FZY :
Org mcm saudara x perlu nk hujah sangat, sebab x berapa sihat. Biar sihat dulu, lepas tu baru boleh berhujah.

Yg saya bg sblm ini adalah ubat. Tapi kalau x sembuh dgn ubat yg saya bagi, minta maaf saje lah.

KAH KAH KAH..

Gua dah kata dah, setakat menyalak, anjing boleh menyalak... setakat membebel, babi boleh membebel.. setakat copy paste, tenuk Colombia pun boleh copy paste..

tapi bila disuruh balas hujah, anjing, babi, tenuk Colombia akan senyap dan diam..tak mampu melawan.....

gua ingat binatang zaman primitif dah lama pupus, tinggal fosil je..rupanya ada lagi baka spesisnya yg masih hidup..hidupan berotak primitif bernama FZY..

yg masih kolot dalam arena politik demokrasi berparlimen..otak mundur dalam mendepani hujah, akal sempit dalam mendepani realiti kehendak pengundi pengamal demokrasi...

that's why gua cakap, Hadi Boroi dan geng Ganu sujud syukur sampai lebam dahi sebab dalam desakan2 dr semua penjuru menekan mereka, masih ada penjilat taksub berotak sempit macam lu ni...

kah kah kah
tahniah bhai!! :-D

-Penembak Babi-

Anonymous said...

"Semua pilihan raya kecil sebelum ini keputusannya memihak kepada kita. Cuma di Batang Ai sahaja kita kalah sebab mereka tidak reti undi, pakai cawat lagi"
-Presiden Pas, 11.07.09)

Umno : bila menang, pengundi cerdik. bila kalah, pengundi bodoh.. itulah pemimpin Pas!

Pengundi Batang Ai : apa salah kami pakai cawat? sebilangan kami juga undi Pakatan, sebab tu Pakatan tak hilang wang deposit.

WAHAI PAS, SILA JAWAB !!

Pas ala FZY :
Org mcm saudara x perlu nk hujah sangat, sebab x berapa sihat. Biar sihat dulu, lepas tu baru boleh berhujah.

Yg saya bg sblm ini adalah ubat. Tapi kalau x sembuh dgn ubat yg saya bagi, minta maaf saje lah.

KAH KAH KAH.....
alahai tenuk Colombia.. ;-P

-Penembak Babi-

Anonymous said...

bhai Penembak Babi,

relek la brader.......
slow sikit belasah FZY tu.
gua tau dia pun bodoh macam MaLin,
tp gua bimbang FZY jadi macam Kapt_SHITqaqi nanti.
lepas gua hentak bertubi2 terus senyap beb..agak tgh muhasabah diri kot.
gua dah hensap ni..lepas kena BTN dgn uma.
tp kalau Kapt hulur kepale lg, hensap gua humban longkang...
muahahahaha.......

-penembak burung unta-

Anonymous said...

FZY stedi...si PB tu dah lah takdak idea, curi nick name orang..tak malu!

Hadi kata macam tu, maksud 'pakai cawat' adalah manusia yang masih mengekalkan tradisi dan minda yang lama...bukan nak hina di pakai cawat la bingai!...Lantak diaorangla nak pakai ke taknak pakai cawat...tapi minda yang lama masih bermain di fikiran majoriti penduduk batang Ai...

PB, lu lagi teruk dari FZY, dah la menipu, tak pandai, atau kata lain bingai! ambik nick orang sesuka hati! Bengang betul gua!

Wa akan tembak LU jugak! tak kira!

-Penembak Bhabhee- (ori)

Anonymous said...

Rukun PAs reform no. 4:
"Tak boleh berhujah, maki peribadi orang, badan boroi, bangsa melayu, IQ rendah.."

Rukun Pas reform no. 3:
"Maki hamun, putar belit, berhelah, mesti dikira macam hujah.."

Rukun Pas reform no. 2:
"Setiap amalan, mulakan dengan jual t-shirt"

Rukun Pas reform no. 1:
"Biar subuh barai, asal nak negara islam.."

-Penembak Bhabhee-(ori)

Anonymous said...

Lu pun wa boleh kata masih 'pakai cawat' sebab macam bebudak..pemikiran tahap cipan...masih pakai pampers! Lampin, orang tranung panggil cawat!

Lu masih ungkit isu sama, asyik-asyik UG, isu sama..takde isu lain ka!!! Isu UG dah selesai lama dah! Tengok video yang Hadi 'langgar bebudak UK'...Orang dah ke bulan...lu masih pakai cawat!

-Penembak Bhabhee-(ori)

Anonymous said...

pasal nick pun nak gadoh, bodoh nak mamposs...nampak sangat korang ni masih pakai cawat!

org gadoh pertahankan agama, korang gadoh merebutkan nick yg ada perkataan 'BABI' ..bodoh!!

-abangramping-

Penembak Babi (ori) said...

relek arr abangramping..penjilat bontot Hadi Bawang memang macam tu...bila dah tak reti balas hujah, curi nickname org dan bertopeng.. dasar munafiq punye penjilat Hadi!!!

saye said...

will the real Penembak babi please stand up! (eminem)
boleh buat n3 baru ni, sape penembak babi yang sebenar. boleh gak guna surau AT buat majlis "mubahalah". mintak AT jadi saksi terhormat.

Anonymous said...

banyaknya babi dlam blog ni

ada nama at, ada babi nama zargus, ada babi nama xenan, ada babi nama pas reform

patut la kena ada penembak babi sebab yg tembak tu mmg suka makan babi

babi la korang. nak negara islam konon

dasar negara islam korang, boleh kongkek ngan pelacur asalkan ngaku islam

babi punya babi2 dalam blog babi ni

Anonymous said...

banyaknya babi dlam blog ni

ada nama at, ada babi nama zargus, ada babi nama xenan, ada babi nama pas reform

patut la kena ada penembak babi sebab yg tembak tu mmg suka makan babi

babi la korang. nak negara islam konon

dasar negara islam korang, boleh kongkek ngan pelacur asalkan ngaku islam

babi punya babi2 dalam blog babi ni

Unknown said...

餐飲設備 製冰機 洗碗機 咖啡機 冷凍冷藏冰箱 蒸烤箱 關島婚禮 關島蜜月 花蓮民宿 彈簧床 床墊 獨立筒床墊 乳膠床墊 床墊工廠 產後護理之家 月子中心 坐月子中心 坐月子 月子餐 銀行貸款 信用貸款 個人信貸 房屋貸款 房屋轉增貸 房貸二胎 房屋二胎 銀行二胎 土地貸款 農地貸款 情趣用品 情趣用品 腳臭 水晶 長灘島 長灘島旅遊 長灘島景點 長灘島機加酒 長灘島必買 SD記憶卡 隨身碟 SD記憶卡 ssd固態硬碟 外接式硬碟 記憶體