Skip to main content

Gua akan dakwa setiap ahli PAS di Padang Mashyar! WDQA (9).

Oleh : AdukaTaruna

Siri 1 | Siri 2 | Siri 3 | Siri 4 | Siri 5 | Siri 6 | Siri 7 | Siri 8 | Siri 9


"Apsal la tak isytihar Singapura sebagai Wilayah Persekutuan juga? Kalau tak takan la kita terhina sehingga sekarang. Memang bodoh Melayu. Tiada maruah."

"Kerana ketika itu, tiada pemikir PAS yang berada dalam UMNO."

"Mengapa?"

"Ketika zaman itu, PAS lebih kurang Hizbul Muslimin yang dipenjara British. Berjuang mendapatkan kemerdekaan total. Bukan kemerdekaan celaka seperti ini. Perjanjian dajal laktullah."

"Ada ke iktiraf pekerja asing sebagai warganegara dan mendapat hak undi. Dia sendiri yang menjadi anjing British, dia sendiri yang menyalak2 pasal perkauman skang ni. Bangang tukil punya orang Melayu. Sepatah ilmu pun tak tahu apa."

"Skang ni Aduka, BN sedang giat berusaha mendapatkan 2/3 majoriti parlimen."

"What for?"

"Bagi mengubah kawasan sempadan pilihanraya."

"Sebab itu mereka menekan dan mengepung survival Hadi Awang?"

"Benar. Cadangan kawasan pilihanraya akan dibentang dan diundi. Terdapat beberapa tawaran kepada Hadi atas 2 tajuk berbeza."

"Apanya?"

"Pertama atas tajuk survival politik Hadi. Hadi adalah pembuat keputusan yang berjaya dikepung kerana kebodohan Melayu PAS meletakkan sesuatu itu pada tempatnya. Jika Hadi berjaya ditumpaskan, walau dengan cara kepungan pengundi, kerjaya politiknya akan terkubur. Di sinilah terletaknya kecerdikan Dajal, dan kebodohan melampau Melayu."

"Keduanya?"

"Keduanya atas tajuk kepentingan Melayu. Antara ancaman liberalisme, assobiyah Melayu paling kurang mudarat. Maka, pilihlah yang paling kurang mudarat di antara keduanya."

"Pundek! Berapa kelayakan otak Hadi dalam mentafsirkan mudarat di antara kedua pintu itu? Yang mana paling banyak mudarat, yang mana paling kurang mudarat?!"

"Well.. Aduka... kamu bukan antara bukan 1 juta ahli PAS yang tipikal begitu."

"Shit!"

"Keadaan sekarang ini, tinjauan sukuan terakhir dari kerajaan Alexscan untuk politik di Malaysia, meramalkan, status quo. Keputusan PRU13 lebih kurang sama dengan PRU12. Kawasan percampuran non muslim melebihi 20% akan dimenangi oleh BR. Non muslim condong kepada BR."

"Tapi dulu ada faktor anti Khairy. Sekarang ini, sepatutnya percampuran non muslim akan naik maybe sehingga 25% untuk menang. 5% itu adalah golongan protes dari UMNO kepada Khairy. Di mana mereka tidak mengundi PRU12."

"Kami meramalkan faktor anti-Khairy ada penggantinya."

"Apa dia?"

"Faktor anti-Rosmah."

"..............................."

"Satu lagi Aduka..."

"What?"

"Tolong sampaikan perkara penting ini kepada pimpinan BR."

"Gapo?"

"Ada 7 juta pengundi baru pada PRU13 yang sedang direbut oleh BN dan BR. Pengundi baru boleh dianggap pembolehubah utama sekarang ini."

"So?"

"4.3 juta pengundi baru dikesan aktif menggunakan internet sebagai perhubungan."

"Hhmm.. so? Diorang akan sekat internet?"

"Tidak. Mereka tidak boleh sekat internet walau itulah perkara yang mereka mahu."

"Mengapa?"

"Kerana mereka adalah hamba kapitalis. Internet adalah media paling utama golongan kapitalis."

"Jadi?"

"Mereka akan menyekat pengamal internet."

"Ha?"

"Alexscan meramalkan Najib tidak berani membuka ruang kempen pada PRU13 ini terlalu lama. Kita ramalkan tidak mencecah 7 hari. PRU 2004 8 hari. Najib akan membubarkan parlimen dalam kehangatan perkauman."

"Why?"

"Pertama, merasionalkan tempoh singkat berkempen. Kedua, membatalkan keputusan PRU13 atas fenomena yang dirancang."

"Bab menyekat pengamal internet tadi?"

"Pengamal internet yang berpengaruh mungkin akan ditangkap sepanjang tempoh berkempen. Jadi ruang debat dan hujah internet akan menjadi vakum besar yang menyelamatkan keadaan. Di bawah tajuk 4.3 juta pengundi baru yang aktif internet."

"Siapa?"

"Blog2, fb2, etc popular yang jenis copy paste akan terselamat. Dajal tidak akan menangkap pengedar hujah dalam platform kapilatis ini. Tetapi menangkap penguasaha hujah. Bagi bahasa Melayu, Hishamuddin Rais, Penarik Beca, Mat Saman Kati pasti direman."

"Direman? Reman atau ISA? Ke guane?"

"ISA tidak akan digunakan kecuali untuk keputusan PRU13 yang buruk. Pengusaha hujah akan direman atas tuduhan tertentu sepanjang tempoh berkempen. Itulah antara sebabnya tempoh berkempen singkat."

"Shit! So, takan takder plan dari lu orang?"

"1. Berani berubah dengan umumkan tarikh pilihanraya berlainan dengan pusat bagi negeri-negeri pemerintahan BR.

2. Keluarkan perbelanjaan menghantar pengusaha hujah internet beroperasi di luar negara sepanjang tempoh berkempen. Tapi sukarlah."

"Macamana nak tahu tarikh PRU beb. Kompom kena reman dulu, baru umum PRU. Tapi time tu sempadan pilihanraya dah berubah blum? Atau status quo?"

"Bergantung kepada pembuat keputusan yang berjaya dikepung lah. Hadi Awang memiliki sekumpulan ahli parlimen PAS yang wala kepadanya sebagai pembuat keputusan. Sekumpulan itu mencukupi untuk mendapat 2/3 undi majoriti."

"Hadi Awang? Bangsat punya ahli PAS. Kalau Hadi Awang gagal dalam kepungan, gua nak dakwa setiap sekor ahli PAS di Padang Mahsyar!"

(bersambung....)

Comments

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.