Skip to main content

Wawancara bersama Qarin Ayoh Chik (2)

Oleh : AdukaTaruna

Siri 1 | Siri 2

"Bos! Bos! Mana plak budak jahat neh?"

"Paler otak lu gua budak. Umo gua 29 dah ngok!"

"Ekeleh... 29 dah nak bangga. Lu tahu tak umo gua berapa, bos? 3000 tahun."

"Lu lain la..."

"Bos. Plan bos gua dah settlekan. Demi Allah bos."

"Huhu.... terima kasih bro... semoga Allah redha atas lu. So, cane skang? Setakat nih? Ada berlaku apa2 tak?"

"Nantilah... kita cerita kendian.."

Menung dan sayu.

"Takpo2.. mana geng jin kita sekor lagi?"

"Huhu. Ado dengan tawanan."

"Jom. Kita ke sana."

"Bos...."

"Yup. Gapo dio? Ada prob ke? Story sama gua."

"Gua minta backup jin Alexscan."

"Siapa tu?"

"Kerajaan jin Islam Timur Tengah. Berpusat antara Turki dan Iran. Musuhnya ialah kerajaan jin pro Zionis yang berpusat di Segitiga Bermuda."

"Jenis Ifrit juga kah?"

"Pundek la bos. Takan jenis jin Melayu plak. Bunian + Pontianak Harum Sundal Malam? Jin baka kacau orang Melayu hutan buleh la."

"Dah tu, mana dia jin Alexscan?"

"Wakilnya ada sekali dengan si Bob. Jaga tawanan. Bos...."

"Hhmmm..."

"Maybe gua tak leh selalu dengan lu lagi."

"Faham. Takpo2. Smol metter. Semoga lu dalam lindungan Allah."

"Tu la.. gua kena sentiasa berada dalam kawasan Alexscan. Susahla kita nak buat kerja jahat kat Malaysia nih lagi. Huhu.."

"Dah.. dah. Tangkap leleh la plak. Kerja jahat paler otak lu. Kita dalam perjuangan nak dapatkan sistem islam la ngok."

"Otak lu bos. Tu yang lu suruh gua dapatkan no tepon Nora Danish tu apo?"

"Shhhh............ Off record la ngok. Ni kalau blogger pondan pro ulama melayu tahu nih, mampos gua."

"Lu pun macam Hadi gak ke bos? Nak off2 record? Hahaha. Kalau nak off rekord, baik jumpa dalam kelambu jer bos. Tak payah nak susah dedahkan fakta dan hujah kepada masyarakat."

(sambung... gua nak berak jap)

Comments

  1. hendak memanjat nyiur yang tinggi..
    tapi apakan daya tiada reti..
    hendak memetik kelapa tua,
    tetapi galah panjangnya hanya sedepa..

    hehehe...

    Dalam kepala penuh Idea,
    alangkah baik dipagari Budi..
    kalau masih tak berjaya,
    tak terfikirkah salah strategi..

    huhuhu...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Gambar Mahathir mula diturunkan.

Gambar Mahathir sebagai PM diturunkan bermula hari ini. Admin berharap gambar Muhyiddin sempat dinaikkan. Bukan apa. Penat nak layan drama politik. Ekonomi ke laut. Hutang bertambah. Aset terjual. Penyakit merebak. Perkauman membarah. https://t.co/oYE33fWwpW

Menteri Kesihatan dikritik rakam lagu raya saat negara dilanda wabak Covid 19.

Menteri Kesihatan yang baru, telah dikritik hebat dalam media sosial, angkara sibuk merakamkan lagu raya (untuk kegunaan populariti 2 bulan lagi), ketika negara Malaysia diisytihar wabak Corona Virus Covid 19. Bagaimana pun, ada pihak mendakwa, ianya adalah video 2 tahun lepas. Dan menjadi mangsa serangan politik. https://youtu.be/ttjNU60XdCw

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n