Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jun 18, 2010

Wawancara Bersama Qarin Ayoh Chik.

Oleh : AdukaTaruna

“Bos. Settle. Kacang gile kidnap jin tahap Melayu nih.”

“Mana? Dia ada injured tak? Tak baik wo..”

“Wa cakap jer ada jin betina nak lamar dia. Takan tak nak tiru Ayoh Chik kot. Poligami kan sunnah.”

“Tak baik menipu bai..”

“Ekeleh…. Ulama pewaris nabi ma. Gua tiru ulama Hadi la.”

“Paler otak lu. Dia ada cabang fekah untuk menipu. Lu apa ada? Kencing pun bercabang.”

“Sejak bila bos jadi jemaah Rusila nih?”

“Ngee…”

……………………

“Duduklah bos. Dia ada kat depan bos.”

“Assalamualaikum hamba Allah.” Gua sengeh2. Gile lu. Gua tak nampak jin. Bebuat nampak jer la nih.
Nampak buleh nampak, kena pakai alat. Tapi malas la. Seram? Tak lah. Qarin manusia menyerupai manusia tu gak. Fotostat. Dia selesa macam tu. Suara takpa. Jin gua bagi alat teknologi alam dia.

“Waalaikumussalam, Tuan Aduka.”

“Uih… jawab plak lu salam gua. Mementang pasal mengawan, kemain sopan lu yer.”

“Takdalah begitu Tuan Aduka. Ana biasa jer.”

“Gini bro… sebelum kira jadi, gua nak interview lu dulu. Tapi lu kena jawab jujurlah. Tipu2 dilarang. Walau ada usul fekah, tapi lu simpan la. Gua kena tahu juga kelayakan lu sebelum serahkan si wanita ni kepada lu.”

“Boleh, Tuan Aduka. Silakan. Insyaallah, ana akan jawab dengan jujur. Allah jadi saksi.”

“Tak payah bertuan2 la bro. Rimas gua dengan protokol2 nih. Gua tak gila pangkat ma. Setakat hari inilah. Hari lusa Allah pegang.”

“Ana dah begini..”

“Baiklah. Soalan pertama. Sejauh mana lu berperwatakan Hadi?”

“Entahlah anta. Allah yang mengetahui. Lahirnya ana, ana sudah mendampingi dia. Apa yang dilihat pada Hadi, inilah yang dilihat pada ana.”

“Benar ke Hadi mudah berurusan dengannya?”

“Benar anta. Orang gila, orang jauh, orang kenal, orang tak kenal, semua boleh berbual dengan Hadi tanpa prosedur rasmi.”

“So, apasal Hadi lari dari gua?”

“Lu jawab dengan jujur bhai.. kalau tak…. Jangan kata kensel kawin, jumpa Hadi semula pun belum tentu.”

“Releks bro… lu nih. Dia tetamu kita ma..”

“Sori bos.”

“Sorikan gua la bro Qarin. Member gua nih mmg camni. Dia macam Hadi gak. Luar jer kasar, tapi dalam halus. Ada taman dalam.”

“Kutuk gua, nampak…”

“Diam la lu. So, kenapa Hadi seakan nak lari dari gua? Harap lu jawab ikhlas. Lu nak kawin ni, kan..”

“Hadi tahu lama siapa anta dan kumpulan. Kalau malam tu anta datang bukan sebagai PAS Reform, jadi pelajar misalnya, soalan pun berkisarkan kehebatan Hadi misalnya, maka, jangankan 5 minit, 5 jam pun boleh sembang.”

“So, maknanya, gua kena hantar lulit lah. Wanita misalnya. Supaya Hadi terperangkap.”

“Tidak juga. Kalau hantar wanita tua pun, memang mulanya Hadi akan layan dengan baik. Tapi bila wanita tua itu bertanya soalan anta, dia terus akan terus sibuk secara tiba-tiba.”

“Hadi dah tahu ke 4 soalan gua?”

“Rasanya, sudah.”

“Boleh jawab?”

“Rasanya setakat ini tak boleh. Maafkan ana, anta. Ana nak bertanya soalan.”

“4 soalan jugak kah. Kah kah kah.”

“Diam la lu. Silakan saudaraku.”

“Pergh… ayat. Macam zaman silam. Kah kah kah.”

“Niamakahai. Sori lah Qarin. Member gua nih pusing sket.”

“Takper… takper. Gini…  kenapa saudara sarungkan selipar kepada Ayah Chik?”

“Haaa…. Yang itu….”

“Nak bodek ganti Dr Shamsuri la tu.. kah kah kah.”

“Nate bewok nih… diam la bongok! Gini bro… gua kena block dengan bodigat Nik Aziz time cubaan 1 tu. Gila tegap badan dia. Gua tak pandang sesiapa dah time tu, tiba2 gua rasa tangan siapa plak haling gua nih. Keras nak mampos. Bila toleh, tu dia… ni bro komando Iran mana plak ni?”

“Hehe.”

“Ah.. sudah. Satu hal gua nak lepas bodigat Nik Aziz nih. Unit Amal pun penuh cover pintu. Sekali tengok, bodigat Nik Aziz jaga Nik Aziz jer. Settle satu masalah. Ada 1 lagi masalah. Unit Amal beserta satu broder ‘BOB’ jaga pintu. Pling! Idea datang. Automatik teringat gua ada minta sekumpulan hamba Allah doakan gua petang tadi.

Tu yang gua tunduk dan sarungkan selipar dia tuh. Terus semua kat situ bagi laluan kat gua. Kalau ikut level, pertama taktikal, kedua, gua memang ikhlas. Kalau lu suruh gua basuh jamban rumah Hadi untuk syarat Hadi letak jawatan pun gua sanggup. Insyaallah. Kata hari ni lah. Esok lusa Allah pegang.”

“Betul ke anta bekerja dengan Husam?”

“Akalaa… rimas betul gua dengan soalan nih. Dah tak sempat dah… dah tak sempat dah. Jumpa Setpol gua lah yer. BZ gitumore neh.”

“Lu agak2lah bos.. Jawab la. Jadi Hadi plak lu. Anwar siap boleh berhujah lagi dengan wartawan RTM. Takda lari punya.”

“Anta plak? Bekerja dengan Anwar ke?”

“Ewah2…. Budak Qarin Hadi nih. Pantang gua bagi contoh Anwar, terus gua kerja dengan Anwar. Lu pernah makan penampar Ifrit Utama?”

“Sudah la.. sudah la… tak boleh siyes ke lu orang nih? Ni gua nak jawab soalan Qarin Hadi nih.”

“Silakan anta.”

“Gua pernah jumpa Husam dengan rakan blogger gua kat satu majlis rasmi kerajaan negeri Kelantan. Gua tak salam Husam bai. Biadap, biadap la. Tak pasal2 ada plak gambar gua tengah salam dengan Husam, terus
tersebar kat TKO. Sudah…. Tak pasal2 Husam kono.

TGNA lalu depan mata gua bhai. Time Nik Aziz keluar pintu time gua tunggu Hadi/Shamsuri, gua yang nampak dulu jari TGNA berbalut. Ada kesan darah. Tapi gua tak sentuh sebab tak nak kaitkan dengan dia. Masa mulut gua terpacut word eh… kenapa tangan?, TGNA tunjukkan sedikit jarinya kat gua dan Edyes. Boleh saja gua ‘langgar’ TGNA bertanya time tu. Bro bodigat badan gedabak  TGNA malam tu takda, orang pun tak lebih dari 10 orang. Tapi gua tengok jer lah. Edyes yang rakam bidio tuh.”


"Satu lagi anta..."


"Aa... sila. Silakan wahai saudaraku."

"Kenapa anta bercakap dengan ana mengadap lain?"

"Warghhhh kah kah kah.. Warghhhh kah kah kah."

"Fakap punya Ifrit! Kencing gua.. gua ingat lu kat depan gua ni bro, sori. Nete bewok lu Ifrit!"

"Warghhhh kah kah kah. Gurau bos. Gurau. Wahhhhh kah kah kah."

5 comments:

Edyes said...

poik... aku rasa nak setelkan nie cepat2... supaya bila TGNA lalu depan aku nanti, boleh la aku salam cium tangan.... Kasut TGHH pun aku nak sarungkan kalau ada peluang!

abanghensem said...

lama tol tak jenguk blog lu..... maklum la ... boring giler blog lu semenjak dua menjak ni..... cam baca majalah MANGGA....

abanghensem said...

wah!!! lu jumpa Husam ke.... SU baru dia tu kawan wa jaman sekolah tu... apa nama tu .... kamal?.... dulu jaman sekolah mamat ni geng ulama ni.... wa pun terkejut gak tau dia jadi SU Husam.... dah masuk kem Erdogan la kawan wa sorang ni...

SearchForHeaven said...

hehehe..

bila wa baca ayat ni..

poligami kan sunnah..

lu macam mempermainkan sunnah je..

lu nak tarik perhatian sape ni?? hehe..

wa rasa... lu ada objectif lain bila lu buat2 bodoh...

wakakaka...

hehe.. apa nasihat2 ustaz2 geng lu..

yang lu kata ikut tarbiyah tu..

dia kata tak pa ka??
hehe

SearchForHeaven said...

lu punya blog macam dah hilang seri laa..

dah kene sumpah ke?? hehe..

isk.. mintak bantuan abanghensem la lagi cun..
ade kawan S/U datuk Husam tu..
suh S/U datuk husam kontek dr shamsuri..
lagi cantek tu...

huhu.. baru ada plot menarik...
asyik plot2 bawahan je..
camana nak maju ni..
wakaka