Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jan 23, 2010

Permohonan maaf kepada seluruh rakyat Malaysia.

Oleh : AdukaTaruna

Assalamualaikum kepada muslimin Malaysia dan salam sejahtera kepada bukan muslim Malaysia.

Setelah dinasihatkan rakan, dan kemudiannya di atas kesedaran diri sendiri, dengan rendah dirinya, saya (gua) memohon maaf kepada seluruh rakyat Malaysia umumnya dan seluruh rakyat Johor khasnya di atas keterlanjuran saya berkenaan dengan artikel di luar norma kemanusiaan ini.


Dah mampos buat cara mampos la.

Walaupun saya tetap akan memegang idealogi saya, tetapi perbuatan benar tetap benar, dan perbuatan salah tetap salah. Saya mengakui akan kerosakan yang berlaku ke atas kumpulan PAS Reform, masyarakat dan diri sendiri akibat perbuatan tidak bertanggungjawab yang telah saya lakukan.

Walaupun berbeza idealogi politik, saya ucapkan terima kasih kepada blogger UMNO kerana membantah dan menekan keterlanjuran saya. Kemudiannya saya ucapkan terima kasih kepada rakan-rakan yang telah menegur dan menasihati saya.

Apa yang sangat dikesalkan ialah kealpaan saya bahawa saya tidak lagi membawa imej persendirian, sebaliknya membawa imej satu kumpulan jalan sisi untuk Islamic State.

Jadi dengan ini.

1. Saya memohon maaf kepada seluruh warga Malaysia umumnya, warga Johor khasnya atas keterlanjuran saya.

2. Berjanji akan memperbaiki tingkah laku dari masa ke semasa.

3. Menarik semula artikel luar norma kemanusiaan itu dari blog saya sebagai tanda saya akui kesalahan saya.


Yang benar,

AdukaTaruna

942 comments:

1 – 200 of 942   Newer›   Newest»
TMUkmkd said...

@tuantanah
bahaya post ko tu act.
dan bahaya sebab ko dedahkan diri ko dengan no acc tu

so cakap siang pandang2 cakap dalam net pikir2 :)

simple~

Mussolini said...

senang ja hang no...dah cerca orang mati lepaih tu buat muka toya mintak maap.rasanya tak ikhlas pon permohonan maap tu

kalo semua benda boleh selesai dengan mintak maap,baik tutup segala balai polis,mahkamah dan penjara di malaysia

kadang2 manusia bodoh neh,bila kena hukuman baru dia masuk dek ajaq sikit otak tu.kalo dak dia tak reti adab bercakap

hang tunggu la polis mai ambik hang kat rumah tu.gerenti ada rakyat johor yang buat laporan polis

apa2 hal pon....balai cerita

tak mustahil kerabat diraja negeri johor akan failkan saman terhadap hang jugak

kerana pulut santan binasa
kerana mulut badan binasa

Anonymous said...

dah terlajak, nak gostan payah..... so tawakal jelah.....

skudai....

Anonymous said...

senangnya mintak maaf..

Anonymous said...

yelah kalau ko x suker ker, ko marah sgt, kan molek ko guna bahasa yg x sakitkan sape2... kan molek ko tulis dgn bahasa yg elok, mcm ko nak nak ajak org reform , tapi ko sendiri tidak reform.....

apa2 pun tulisan ko satu dunia dah baca, so dah pasti hal ini dah smp ke istana johor... so bersiaplah ko , kalu ko kena panggil mengadap sultan johor yg baru di mahsyurkan itu.....ko jawablah depan sultan johor itu yea...dgn yakin pada idealogi ko tu.....

adios ,,,,

hell airborne

Anonymous said...

Hahahahaha...

Ini ke jenis orang yang nak berjuang?????

Kena uji dengan polis sikit, dah panik lentang pukang.....

Korang boleh caya ke mamat macam nih...????

Nanti silap-silap jadi macam abuya, kena ugut sikit...dah mula gelabah nak masuk umno....

SELAMAT BERJUANG!!!

mountdweller said...

Walau apa pun, memohon maaf adalah tindakan berani dan mulia.

Memaafkan juga adalah tindakan berani dan mulia. Kedua-dua tindakan adalah anjuran Rasulallah saw.

Anonymous said...

sorry

report polis telah dibuat...

harap ko menjawab nanti ...

aku akan cuba untuk masukkan benda ni dalam news...
biar ramai rakyat malaysia tahu

Anonymous said...

kepala bapak kau la..haramjadah mcm sial.

ArIeL CoLeKs said...

laen kali ko nk cakap pkai otak bukan pakai selipar...aku pelik ngan owg2 cm lu ni...nk kate lu ni org myanmar gua caye lu ni owg malaysia,...lu xde sense of humor ke pasal bnd2 gini...lu pggl diri lu pemerhati bebas tp lu lbih kpd mngcondamned owg...lu ad otak x???lu jgn cuba bai...jgn sampai lu merase penangan rakyat johor...lu xknl lg dorunk jdk mulut lu jage skit....sbgai org melayu kite jgn ar tjuk kite ni lemah otak...owg2 cm lu ni ar yg wat melayu dpndg hina...ingt2lah...jgn mngata sultan2 kite di malaysia yg brdaulat....aku rakyat johor amat kesal ngan lu...AMAT

mack said...

BAGUS SEKURANG-KURANG NYA KAU MINTA MAAF TAPI TV3 SUKU TU TAK MINTA MAAF PUN ADAKAH DIA KATA MESRA ALAM KAN BIADAP NAMA NYA

Anonymous said...

walau apa pun.. terima kasih sebab mohon maaf..

tapi lu kutuk org yg dah mati..

lu kena cari dia kat akhirat nanti, betul?

so, nasihatkan puak2 lu, jgn sesedap hati je kutuk org.. kalau org maafkan, lu selamat la.. kalau tak?

lembu tak ada otak, boleh jual, daging boleh makan.. manusia tak pakai otak, nak letak mana?

lu masuk lokap, rakyat jelata pun tanggung makan minum lu tau!

ada banduan dlm negara ni mati kebulur??

lu ada otak, lu ada tok guru, lu fikir, lu belajar..

jgn jadi manusia yg jenis tak pakai otak..

Anonymous said...

Itu lah, dulu kita nasihat jaga mulut, jaga tulisan awak tak mau dengar pun...mana kawan2 awak yg duduk support awak? kan semua dah tak de, Sabar dan tunggulah apa nasib awak.

Anonymous said...

Aduka Taruna = EN.KHAIRUL NIZAM

TyCoH said...

hahahaha! pandai pula tuan hamba aduka taruna berbicara dengan perkataan yang sungguh mulia... tetapi hamba rasa nasi sudah jadi bubur... payung yang disediakan untuk hujan tidak mungkin dapat menutupi bah air yang akan tiba... tunggu lah saat hari bahgia tuan hamba wahai aduka taruna... selamat... banyak2kanlah berzikir dan berdoa... semoga ALLAH akan merahmati kamu...

kutty said...

np xde tndkn pape
thadap namwee?rkyat johor
xde wat report polis ke?
lu dgn pngikut hadi leh le,,
br ko taw.ngeh2

Anonymous said...

kerana mulut badan binasa!
terlajak perahu boleh undur,
terlajak kata binasa!

susah idop ko bro! ko jawab la dgn kerabat johor!

salam...

Anonymous said...

selepas sp kantoi, akhirnya aduka pula yang kantoi, lom sempat nak gi langgar hadi.

baton nak pass kat siapa?

Anonymous said...

memang mendapat la ko!

Anonymous said...

Nanti Mahathir time pun sama, dah tahu lu punye perangai. Lu mmg tak ikhlas bro.
Belajarlah hormat orang skit bro, kita ni bukan bagus sangat.
Wa akan ingat kata lu bro, akn perbaiki tingkah laku.
-azienmat-

Anonymous said...

nmpknya ade org nk menempah maut ni...smoga kau sentiasa slmat la ea..bnyakkn brdoa sdare..



anak jati johor...

Anonymous said...

wey mat kau ni ada 2 otak.....
satu otak kau kat kpala......
satu lagi otak kau kat kpala lutut...
tapi skang yg kau pakai ni otak kat kpala lutut kau......
suka2 kau je hembus......
hormat la ckit.......
kau 2 sape yg bleh ckp mcm 2.....
aku ni walaupun bkn org johor tapi bila ada org berckp mcm ni aku pun melenting gak.....
eloknya kau sedekah kan al-fatihah....
bknnya sedekahkan kata2 yg mcm org xberakal.......
kalo kau lps kat dunia skali pun tapi kat akhirat menjawab la kau ngan ALLAH S.W.T........
kali pertama la aku jumpa org yg paling xberguna untuk bangsa, agama dan negara mcm kau ni.......

GOMO said...

KEPALA BUTOH KAU
CELAKA KAU NI SEMUA....
HARAMJADAH

10 BUDAK HITAM said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Blogger PAKATAN RAKYAT kurang ajar, menghina Sultan Johor yang sudah mangkat!Sila join group berikut untuk mengutuk tindakan diahttp://www.facebook.com/group.php?gid=268156631318

10 BUDAK HITAM said...

Salam Ukhwah dr 10sibudakhitam.blogspot.com

10 Individu telah dihadapkan ke mahkamah dan telah dijatuhkan hukuman atas kesalahan mengeluarkan kata-kata kesat dan menghina SULTAN PERAK di laman web Sultan Perak.

Inilah hukuman yang telah dijatuhkan.

Sekiranya MENGAKU BERSALAH , denda Rm10,000 SAHAJA. Tetapi sekiranya diminta dibicarakan, dan didapati bersalah, denda RM25,000 atau 3 Tahun Penjara. Pilih beb!

-------------------------------

KAMI TERJAH, KAMI BONGKAR DAN KAMI KERJAKAN di http://10sibudakhitam.blogspot.com/

CgLyn said...

Baguslah dah minta maaf. Harap delete posting tu. Ambe kecut perut juga masa baca posting tu. Budak Aduka dah gilo apo? Kutuk presiden PAS dan kuncu2 dia cukup lah.

kicktheaduka said...

x apa. dia kan dewa penulisan blog, semuanya diambil mudah, dengan tuhan pun pakai lu and gua je tak ada adab langsung, alah apo salahnya lepak dalam lokap seminggu ke. mana dia xenan boleh jamin apa, dia kan banyak duit harta berkoyan-koyan, boleh upah lawyer apa, team langgar hadi boleh jadi penjamin, alah duit jual tshirt pun banyak dah, guna jelah. salah mintak maaf, sebab tuhan kan pemurah mesti dimaafkan salah dengan makhluk tak tau lah

Anonymous said...

Satu mintak maaf
Kedua diterima maaf.

Tak bererti kamu mintak maaf orang akan terima, walaupun kita perlu sedia memaafkan orang.

Ada kesalahan boleh dimaafkan. Ada kesalahan perlu dihukumkan.

Dah tahu salah, sedia sajalah menerima akibah ... jadi jangan perangai macam budak2 tak ada otak...

Anonymous said...

huh..dasyat mamat ni..tp mcm katun..luar nmpak hebat tp hati mcm GADIS..dh ada org screenprint dh page luu bro..jgn risau..lu jwp laa nnt..wa nk tgk lu hebat sampai tahap mn..slh ttp slh,hukum ttp hukum..

Anonymous said...

Aku xtau apa mangkuk AT ni post pasal DYMSJ

Tp aku prcya yg slh ttap slh xkisah la org dh mati ke hdup blik ke, org Pas ke org PEKEMBAR ke? Sultan/ Agong ke?...sbb semua pun akn masuk dlm TANAH jgk... so AT ada hak utk post apa yg dia rs btul...tp dia patut tau had kebebasan kat MALAYA ni... DYMSJ mby ada wat slh dulu n aku prcaya baginda dh/akan trima blsan yg spatutnye....

So AT baik ko amik JuRUs hilangkan diri S. BALA.

Bg yg lain2 tu xyah nk taksub la sngat ye...kita ni pencacai sja...

KeDAH LaNie

Mussolini said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

yang pergi delete buat apa? tak hero lah camni..kat tranungkote , hebat ko berkata2 ...rupanya penakut...hehehehehe syabas lah. lenkali jgn delete...

Mussolini said...

dah terlambat dah tindakan hang delete posting kurang ajaq hang tu...nasik dah jadi buboq

hehehe ingat boleh hapuskan bukti ka bila delete tu? toksah dok mimpi la.entah berapa ramai dah yang screeshot posting hat semalam tu

tunggu saja polis ketuk pintu rumah hang 3,4 hari lagi

Anonymous said...

ms gua bc post lu aritu, gua pn rs lu emosi sket.. hehehe, ni mcm kes bakaq dgn kick la kot. Hrp2 permohonan maaf lu ni dh ckp. anyway, gua rs plg brt pn hy kenyataan lu aje yg akn di ambik nti oleh polis.

Anonymous said...

PERGI JAHANAN LA DENGAN MAAF KAU TU...
TUNGGU MASA JE LA KAU MERENGKOK DALAM ISA....

Anonymous said...

Bloger pukimak macam ni patut disumbat dalam jel. Siaplaa lu...

Anonymous said...

lu mmg mcm lembu...
nmpak je beso,tp penakot....
mmg xleh cy r maaf lu 2....
KPD YG BKUASA...
kasi buang pejuang lahanat ni dr msia...
br puas ati aku.....
FUCK ADUKA TARUNA...

'AQILAH said...

agak terkesan bila bace artcle kamu before ni. dah tersebar.

Anonymous said...

Bintara muda
Kau tunggulah pembalasan didunia yang akan tiba sesungguhnya semua rakyat melayu yang menyanjung tinggi konsep Raja Berpelembagaan tidak akan megampunkanartikel yang kamu tulis tuu.

Anonymous said...

ko dah delete ke posting tu? bukti merata2 dahhhh... polis pun dah dapat... duit derma tu ko simpan turun naik court tau!!!!

MANTRA said...

Inilah akibat jika bencikan Melayu, pepatah Melayu jangan diperlekehkan...

Pepatah Melayu;
SESAL DAHULU PENDAPATAN
SESAL KEMUDIAN TIDAK BERGUNA...

Anonymous said...

haha.tak tau ke hukum derhaka kat raja hukum pancung.tu zaman dulu la.skrg pndai2 la ko jwb.habis hancur hidup ko sbb tulis benda yg xde faedah.tu la cakap jgn ikut emosi.kan dah kena.bari nak menyesal.haha

Aduka Teruna Pengkhianat Bangsa! said...

Terlajak kereta buleh diundur, terlajak kata memang binasa lah kau Aduka Taruna!

Lebih baik kau merayu disumbat dalam penjara sekarang daripada dibelasah separuh mati oleh Rakyat Tuanku Sultan Johor!

Anonymous said...

ko kan slalu sangat hentam tok guru haji hadi..nih ko rasa la camner org hentam ko..mmg ko jenis mulut takda insuran..ni sebagai ingatan dan sempadan buat ko..agar ko slalu beringat slalu!!biasanya la..org yang slalu hentam tok guru ni hidup tak aman beb!!a lu pikir la sendiri..aku tak maafkan slagi ko tak mintak maaf ngan tok guru haji hadi awang!!!!makan la ko sumpah seranah masyarakat!!!

10 BUDAK HITAM said...

Salam Ukhwah dr 10sibudakhitam.blogspot.com

10 Individu telah dihadapkan ke mahkamah dan telah dijatuhkan hukuman atas kesalahan mengeluarkan kata-kata kesat dan menghina SULTAN PERAK di laman web Sultan Perak.

Inilah hukuman yang telah dijatuhkan.

Sekiranya MENGAKU BERSALAH , denda Rm10,000 SAHAJA. Tetapi sekiranya diminta dibicarakan, dan didapati bersalah, denda RM25,000 atau 3 Tahun Penjara. Pilih beb!

-------------------------------

KAMI TERJAH, KAMI BONGKAR DAN KAMI KERJAKAN di http://10sibudakhitam.blogspot.com/

baginda® said...

berani jugak mintak maaf... daripada orang lain... haha

takpelah.. yang mati tu biarkan mati kita yang hidup teruskan hidup...

idup aduka!

Anonymous said...

ikut hati mati...ikut rasa binasa..

inilah akibatnya.

Anonymous said...

Sila join facebook group ini
bagi mengutuk tindakan Adukataruna menghina almarhum sultan johor

http://www.facebook.com/group.php?gid=268156631318

Anonymous said...

Kawan2 ko tak nak tolong ke? Malam ni ko cepat2 lari ke Siam tau... sampai sana ko mampos dah kena tembak... mintaklah tolong nik aziz nanti

nn said...

salam.

tak kesahlah apa pun si mati semasa hidupnya. yang penting orang yang dah tiada janganlah dihina. kita pun manusia juga.

macam melampau pula nak hina kerajaan Johor. tiba-tiba ja.

tapi baguslah juga dah minta maaf ni.

luahfikiran said...

Saya amat tak selesa bila membaca posting sdr tersebut. Kalau nak berjuang untuk Islam, maka berjuanglah secara Islam. Jangan kerana kita tak suka ataupun kerana tak sealiran dengan sesuatu pihak, maka apa saja yang dilakukan oleh pihak tersebut, kita kata tak betul. Apakah diri kita ini (termasuk diri saya) sentiasa dan semuanya betul? Apapun, tindakan sdr memohon maaf adalah langkah yang terbaik. Tetapi ia bukan sebagai satu jaminan sdr boleh terlepas daripada sebarang dakwaan. Saya mendoakan yang terbaik untuk sdr.

Anonymous said...

habisla kau teruna.ko buang posting kau pun.pihak berkuasa dh pantau kau.lain kali mulut jgn celupar.cuba kalo org ckp bapak kau dh mampus teruna.kau marah kan

Dr Butiq said...

Selamat masuk lockup saudara,makan tanggong ah dalam penjara nanti.

dah ramai yg gi buat report Polis,ha ha ha ape mcm kencing dalam seluar ke.

aku nasihatkan cepat cari Raja petra tanya dia camane nak menyelinap dlm lubang tikus.

Tidak ada siapa yg boleh selamatkan tengkok kau sekali ni.....

kau mintak tolong ah kat wali selipar kau tu mintak doa ha ha ha

Anonymous said...

hai, masaklah ko bro aduka teruna, kalau rajin buat la sembahyang hajat minta tolong ngan tuhan, tentu Sultan baru Johor akan murka. Tulah sebab tutur kata mesti dijaga, kalau dah ditulis, walaupun dah dipadam/ dikeluarkan dari blog, tentu pihak berkuasa tetap akan dapat korek balik catatan asal ko tu. Hai, nasiblah labu...

Anonymous said...

kasi ISA sama dia. takla otak punya orang

faliq said...

tempah lah keranda dengan batu nisan kau awal-awal. aku rakyat Johor dan aku pasti kau akan mampos syaitan!

Frodo Baggins said...

Maaf
Tindakan susulan dah dibuat
lu bagi bola tanggung
lu tunggu smash balas

Lu jgn riak
kata berjuang utk agama
maka tunjukkanlah ...
smlam wa masuk
mmg kecewa n sedih giler
lu perjuangkan apa sebenarnya?

Lu nak kutuk goverment
tu lu punya pasal
tp lu kaitkan dgn almarhum
mmg dajal sangatlah
kalau xder respect ngan org lain
mcm mana lu gelar diri lu pejuang agama?

Lu nak sangat negara sosialis ke?
komunis? lu xnak sultan?
lu nak negara republik?
lu x suka sultan payung agama
ulil amri terpilih?

kata maaf senang jer kan ...
lastly, perbaharui syahadah lu!
nawaitu ... gth with ur ideologi!

Anonymous said...

HAhahahaha...

aku dah boleh bayang yang n3 selepas ni tak de. dan blog ni akan di tutup....! hehehe

aikk???? bila pulak ko belajar bermaaf-maafan nih? tak brutal la bro!

mana pengikut-pengikut ko??? senyap ke??? tak bela boss sendiri???

nampak sangat ko sebenarnya liabiliti untuk puak ko sendiri...


kat kulai dah ada 3 report polis! segamat ada 2 dua!

SElamat....

Anonymous said...

tunggu je la 1 minggu dua ni polis datang rumah kau atau tempat kerja kau...siap kan lawyer Karpal Sing tu..selamat berjuang

Acid Burn said...

tau kau gigils.. :))

kerana mulut badan binasa beb..

PAS tak pernah ajar bab adab n akhlak ker?

banyak betoi penyokong PAS yg taksub, bersederhanalah dalam berpolitik..

Anonymous said...

Walau apa pun web ini telah dan sedang dipantau

terima kasih.....

Anonymous said...

kau ni golongan org xde minda..
golongan anjing!!
korg nk kebebasan bsuara!
tp xgune otak!!
macam la anjing dan pemimpin anjing yg korg sokong tu!!
bila org lain bsuara korg marah lak!!
jgn maen politik, politik ni mhalalkan cara. xkire la sape pon..
tgk la!!ape yg pemimpin korg wat konon2 sume halal!!
WTF!!!
bsyukur la!!!
kite ni sebenarny maseh tjamen kedudukan oleh kerajaan n sultan melayu!!!
ko ni bodoh tao x!!!
jgn pilih golongan yg jual bangsa kite n negara kite nnt!!
tgk penang pon org melayu da susah dpt keje!!
lastly...ko mmg bodoh..
salah mak bapak kot!!
byk haram punya keturunan

Anonymous said...

sedang mendapatkan ID dan IP tuan punya laman blog ini. Harap maklum. Sebarang pendakwaan dibelakang hari kami tidak akan bertanggungjawap sila beri kerjasama atas sebarang siasatan kelak...

terima kasih

Anonymous said...

http://forum.lowyat.net/topic/1303654
ni lagi satu forum. banyak yang kutuk almarhum

Anonymous said...

Salam....

lepas ni lu tanggung la balasan dari perbuatan lu ni..... terlajak perahu boleh diundur.... terlajak kata buruk padahnya...... report polis dah dibuat... esok mungkin banyak lagi...... lu jangan main2 dengan orang johor bai... lu tk tau sapa dorang........ lu belum tengok anak cucu panglima salleh lagi.... dan lu belum rase pelempang ala Johor lagi..... apa - apa pun selamat...... selamat menerima balasan.....

Anonymous said...

Salam....

lepas ni lu tanggung la balasan dari perbuatan lu ni..... terlajak perahu boleh diundur.... terlajak kata buruk padahnya...... report polis dah dibuat... esok mungkin banyak lagi...... lu jangan main2 dengan orang johor bai... lu tk tau sapa dorang........ lu belum tengok anak cucu panglima salleh lagi.... dan lu belum rase pelempang ala Johor lagi..... apa - apa pun selamat...... selamat menerima balasan.....

Anonymous said...

Wa ada baca en3 tu semalam. Bukan nak cover, tapi AT tak tulis sebarang nama yang merujuk kepada siapa pun. En3 yang open, dan boleh merujuk kepada apa pun.

p/s - Sesama Melayu bercakaran, yg lain senyum jer... ni ler Melayu kita sekarang..

bumblebee said...

Gua rasa aduka sedikit membongokkan dirinya tapi lantak dia lah, gua sbg sahabat bleh nasihat saja. Tapi dalam kekalutan (kalut ke? gua relek jek) ini, gua tak sampai hati kalau tak panggil mamat Frodo Bagins nih bodoh. Yg bodoh kena panggil bodoh ler.

Frodo bagins cakap:
lu x suka sultan payung agama
ulil amri terpilih?


hei bodoh. Sultan malaysia payung agama? Ini fakta ke? Kalau macam tu, gua boleh cakap la, Perdana Menteri adalah pelindung rakyat. Eh Bodoh, baik lu menyalak tempat lain la. Lu punya tahap pemikiran haaa, mcm budak baru nak kenal ABC.

Mual gua tgk komen bodoh mcm nih.

Hang horatio said...

salam..mgkin tindakan dah di ambil kot..nasihat sy..berpolitik tidak salah tp jgn lah terlalu ekstrim mcm apa yg anda buat..sy lihat xlebih kpd kepentingan peribadi dan politik sbnrnya..apa yg anda buat memburukkan lg pandangan sy terhadap perjuangan pas khususnya.di tambah pula dgn sikap ulama nik ajis anda,serta khalid samad.amat2 mengecewakan sebagai sebuah parti memperjuangkan islam.tp e2 dlu.skrg pun memperjuangkan islam tp lbh kpd islam yg anwar bw.madani?apa2 pun sy percaya pengikut2 pas akan lebih taksub kpd parti pas ni sbnrnya sbb rata2 mereka bijak bila berhujah berdasarkan fatwa nik ajis.sekian sy mendoakan ke bahagian anda dan kesejahteraan anda seluruh keluarga.igt org tersyg sebelum mmbuat ssuatu.

Anonymous said...

Terima kasih.

Untuk maklumam MAMPU sedang memantau segala blog2 n forum2

bumblebee said...

ek enna. pantau jek la. buat apa nak kecoh2. lagi sama bodoh mcm agensi mana tah yg buat OPS SIKAP. bertahun2 pantau tp hasil nya? harap2 lah MAMPU nih pantau bagus2 yer. kalau pantau tu, tolong pantau sekali blog2 mcm ParpuKari. hang pantau blog aduka nih bukan ada apa sgt.

apasal ramai org bodoh hari ni?

Jeffry said...

KEHKEHKEH ADUKA2!..KLU LU RASE LU DH X SLMT LU PEGI LA MINTAK TLG DGN SI TOPENG PERAK @ TULANG BELULANG. MANE LA TAU DIA BLEY TLG JAMIN LU NANTI. YE LA BILA DH BYK REPOT KLUAR TENTU LA POLIS KENE SIASAT TUL TAK?. ORG KATE TELAJAK TAIP BLEY DELETE TAPI DJ TERLAJAK TEKAN ENTER, PHM2 AJE LERRRR. SLMT MAJU JAYA BRADERRR OTAK KENIT!! KEHKEHKEH ADIOS AMIGOS!

Jeffry said...

OPSS TAMBAH SKET..."TIADA MAAF BAGI MU" KEHKEHKEHKEH

Anonymous said...

terlajak perahu boleh diundur.. terlajak kata tanggung akibatnya... sebelum buat2 sesuatu.. pikir dahulu sebaiknya... jangan hanya ikut kata hati...

Anonymous said...

hang bukan Tuhan nak adili org...kalau x puas hati pon ada cara yg lebih beradab kalau nak ckp...sendiri mau pikiaq la kalau ahli keluarga hang meninggal org cap MAMPOS apa hang rasa??? akai jgn letak kat lutut no... politik ni ada batasannya gak... jgn babit raja...

Frodo Baggins said...

agagaggagaga
tapi aku x bagi komen bodoh kan
lu yg buat ulasan cam org bodoh

agagaaggagaga
pedulik haper aku
aku bodoh aku punya hal lah bai
lu emo apa pasal?

>>___<<

Anonymous said...

ADUKATARUNA............ bila ko mapos... aku doakan anjing2 akan kencing kt kubor ko. Laknat punya manusia

GOMO said...

KEPALA BAPAK HANG NAK MINTAK MAAF.
HOI ANAK HARAM.....
MAK BAPAK HANG TAK AJAR KA?

CILAKAK PUNYA BLOGGER.
MEMANG HANG NI JENIS CELAKA. NIK AJIS BETUL MEMANG BLOGGER PAS CELAKA. MEMANG ANAK HARAMJADAH.

LU PERGI MAMPOS LAGI BAIK LAH GAMPANG....
SATU JOHOR CARI LU....
KIMAK PUNYA BUDAK....

10 BUDAK HITAM said...

77 Comments? WOW .. kejap je letup blog ni. Ini lah yang Nizar mahukan. Blogger Network yang TIDAK LEMBIK!

-------------------------------

KAMI TERJAH, KAMI BONGKAR DAN KAMI KERJAKAN di http://10sibudakhitam.blogspot.com/

Anonymous said...

orang melayu kalau dah reti nk menghormati sultan, orang lain patah lagi la kn?..oh aduka ku...

Aku Bukan Bodoh. said...

Berani Kerana Benar.
Siapa makan cili terasa pedas.
Bukan nak ungkit cerita lama.
Tapi siapa yg dahulu pukul rakyat jelata guna kayu golf.
Jawab wahai orang2 kampung.

GAP KEMBALI said...

adukataruna aka kairul nizamm..

laporan polis telah dibuat.

print skrin telah kami emailkan kepada seluruh kerabat di raja johor..

habislah kau..habisssssss..

Anonymous said...

jahanam bin lahanat punya budak !!! ko dah ckp mcm2 pastu nk mintak mahap.. klu mcm tu aku maki ko puas2 n then aku mntk mahap pastu.. mmg really stupid, xsayang nyawa... ko tau ape yg kerabat sultan johor boleh buat kan? ko tunggu je la.. tak esok, luse.. perkataan mampos tu ada pada ko plak.. MAMPOS LA KAU !!! hahahahahaha... kepada kaum Kerabat dan waris Almarhum sila ambil tindakan yang sewajarnya..
MAMPOS LA KAU !!!!

Anonymous said...

Kau memang kuat pengutuk...pimpinan PAS pun ko kutuk. Umno pun Ko kutuk. PKR pun Ko Kutuk. DAP pun Ko Kutuk.

Yang benar Lu sajalah AT.

Lepas ni Lu rasa la n Lu kenal siapa kawan dan siapa lawan. Siapa kawan sejati lu.

Time senang...ketawa berdekah2..kutuk habis2 ulamak...kutuk pimpinan PAS.

Mana folower kau yang beratus ribu tu?. Mana Geng kau yang nak langgar Hadi tu?.

Mana geng-geng kau dikalangan Bloger UmNo. Kan depa yang nasihat kau?.Macam ayat mukadimah kau mintak maaf tu.

Baru kau tau.

Kawan senang, ramai.

Tika susah....tak da sapa pandang Lu.

Kan ke Lu tu Hebat sangat???...

Kini kau rasa getarnya (lagu slam)...layan bro...layan.

Anonymous said...

Tidak tulis nama sesape eh? Entri tu tidak tuju pada sesape eh?

Agak2 entri tu tuju untuk mak bapak Aduka Taruna kot?

Agak2 entri tu tuju untuk Nik Aziz kot?

Agak2 entri tu tuju untuk Nizar gile kuasa kot?

Agak2 entri tu tuju untuk khalid murtad kot?

Orang tua said...

Salam Takziah untuk semua Kerabat Diraja Johor dan seluruh rakyat negeri Johor Darul Takzim....

TAKZIAH UNTUK 'ADE KE TERUNA' KERANA AKAN JADI PELARIAN MACAM RPK.

eXception said...

Aku rasalah... Esok nko kena nyorok kat Selatan Thai... Tok Garu pun belum tentu boleh cover nko... Lain le kalo dia ada ilmu boleh hilang-hilang... Kalo ilmu hilang ingatan ada la kot... Apapun, nko padam artikel nko pun x guna jugak, sbb laporan Polis dah buat... He he he he... Apa kata nko datang ke balai serah diri jer... Apapun sebab mulut... Mulut nko macam longkang...

Anonymous said...

Aduka...yang berduka.

Mana kawan-kawan kau ha?...silap2 follower kau pun kena tindakan.

Ayuh delete cepat semua follower Blog AT.

Tak pasai-pasai ikut dia kena ISA nanti.

Kumpulan pengikut Aduka yang berduka.

Anonymous said...

RPK..kawan ramai. Boleh lari jauh-jauh...contact banyak.

Kau siapa aduka taruna?.

Mana kawan-kawan ko ketika susah ni?. Mana blogger Umno kawan-kawan Ko?

Mana geng2 yang nak langgar Hj Hadi pengikut Ko?.

Siap sedialah...rasai kenikmatan dalam tahanan. Baru ada pengalaman. Baru leh tulis cerita kisah tahanan.

Anonymous said...

kang ko mati ramai2 pijak kan ko..dimanakah nilai2 kesopanan anda yg mak bapak ajar kn??sesuka hati je nk ckp bukan2..ko tu sapa ahh!!!masuk ISA lg bgs..ada rakyat pn x guna mcm ko..baik mampus je..

Anonymous said...

ADUKA.....SIAPA YE?

TAK KENAL PUN...SIAPA DIA YER?.

BUKAN AKU PUNYA KAWAN. HAHAHAHAH....

SEMUA TAK MENGAKU KAWAN TIME SUSAH GINI KAN?...

DONT TALK ABOUT PERJUANGAN..KALAU LU TAKUT RISIKO.

Anonymous said...

Esok muka depan paper ko kuar....hahahah.

Salam Takziah.

Hazzenial Fahme said...

Sia2 je anta dalam perjuangan PAS syeikh...ana kecewa yg amat sgt...anta mencemarkan nama baek Tuan Guru Nik Aziz dan seluruh ahli PAS..anta TAK LAYAK bergelar ahli PAS tau!!! Anta patut mintak maaf dengan ALMARHUM sultan johor sendiri dan segala kerabat2 nya... kalau x..anta tggu jela balasan akhirat esok..anta kena ingt salah manusia mtk maaf ngn manusia... selagi tidak selagi itulah anta kat neraka tau!!!

CgLyn said...

Relekslah AT. Bukti dah dihapuskan dan permohonan maaf telah dibuat. Set2 UMNO x leh nak buat apa. Mereka mmg suka gertak macam tu. Lg pun kau x sebut nama pun.

Anonymous said...

Maafmu tak bererti, kau mudah sesali..ko ptutnya kna ISA jer...bru adil..

Anonymous said...

ni ape da.. lain topik yang dikutuk lain pulak yang dikomen..

hantam si bolgger sudah.. jgn hantam parti politik@orang2 lain..

ape2 hal buat si blogger.. mulut x jaga pon kena, jari tak jaga..PadaH!..

kutty hitam said...

raja dok istana kaya raya.
tp ad 1sudut,org btanye.
mcm mn hukum,melacur sbb
tdesak.klo ikut logik,
xkn die sj2 nk tnye.situasi
2myb tjadi.agak2 lu,
mn lg hina.msyrkt yg mmbiarkn
1ppuan muslim,yg maruahnye leh
dbayar.klo rela xpe,ni tdesak.
situasi kdua,mnunjukkn kgagaln
muslim mngurus sistem zakat.
dan scr xlngsung,mnunjukn
dmata org kafir yg islam
ni sinonim dgn kgalan.dan juga boleh dkaitkn dgn menjadikn
islam terhina...yg lu org pertahankn org kaya raya.igt la,
saudara kau org yg ttindas,org
miskin

pennyroyal tease said...

adukataruna sendiri yang terang-terang mengaku menghina almarhum sultan johor.. ada lagi mangkaq PAS dok kata si adukataruna ni tak sebut nama...

bodoh!!!

bukti dah delete?? wakakakakakaka

ooi noob... lu baru kenal internet ka bai!?!???

Anonymous said...

"ko ptutnya kna ISA jer...bru adil" LOL
quote of the year...

Frodo Baggins said...

Anonymous said...

"ko ptutnya kna ISA jer...bru adil" LOL
quote of the year...

Saturday, January 23, 2010 10:28:00 PM GMT+08:00


===================


Tahniah, lu jd pengomen ke-100

agagaggagaggaa

>>_____<<

Anonymous said...

org islam dharamkn mnyebut
keburukan abu jahal kerana
baginda sudah wafat.pbuatan
mengutuk baginda adlh
menghina org mati dan Rasul
melarang penghinaan ats org
mati..
*zalim i2 mletakkn ssuatu bukn pd tmptnye

-BBF-

Anonymous said...

Blogger PAKATAN RAKYAT kurang ajar, menghina Sultan Johor yang sudah mangkat!Sila join group berikut untuk mengutuk tindakan dia http://www.facebook.com/group.php?gid=268156631318

Tok Pawi said...

Masa buat salah, konfiden betoi je. Orang lain semua yg tak betoi, hang sorang je betoi. Tak payah lagi madah berhelah. Tunggu sajalah padah.

Anonymous said...

wa syak lepas ni mesti lu masuk umno

Anonymous said...

Tak permah aku marah sampai tahap ni.

Dah terlambat.
Kau dah ckp tak senonoh, ingat senang2 minta maaf?

Aku anak jati Johor.
Kau memang cari nahas.

Aku takkan lupakan org yg hina Almarhum Sultan Johor sampai kiamat.

Anonymous said...

WOI CIBAI CILAKA ADUKA;LAKNAT TUJUH KETURUNAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

skrg baru kau tahu KAROMAH ulamak tahfiz dewa ketujuh HAJI HADI!!!!!

terima kasih dari rakan2 UMNO,kerana
saudara menjadi bukti karomah ulamak
mulia kami HAJI HADI adlh benar dan tidak boleh dpertikai lg.

-geng perpaduang-

GOMO said...

lu memang anak haram.....
sial punya budak.....

jika takut pada risiko usah bicara soal perjuangan......

lantak hang lah.....bebudak hang pun tak tolong......

Anonymous said...

Mcm2 ragam je...
kutuk org yg mninggal la...
org yg mninggal tu pun org yg thormat...
tp elok la hang minta maaf...

xmcm kes Hani Tarmizi...
blm minta maaf lgi sbb kutuk semua pompuan Sarawak...
org yg kutuk tu pun bukan org sbarangan...
ank Mufti Kedah...Farhani binti Hasbullah...
bapak dia Dato Paduka Syeik Hasbullah bin Haji Abdul Halim...

kenegerian btl la minah tu...
ape gune laung kata2 1 MALAYSIA tu?
x cukup hina pompuan negeri Sarawak slut and bitch...
dia ckp negeri Sarawak tu HUTAN...KAMPUNG...

si Hani nie bjaya mcetus kemarahan org Sarawak shingga diorang buat group "WE HATE FARHANI TARMIZI WHO CALLED 'MPUAN SWK ****, DHLA KPG,HUTAN PLAK TU..." utk minta Hani mohon maaf scara langsung dlm TV3...
pcaye x dlm 2 hari je group kat Facebook mcecah 8000 fans...
oleh krana keadaan dlm group xdpt dkawal...maka admin tpaksa delete group tsebut...

Anonymous said...

Butoh kau Aduka..
PAS REFORM mcmtu ke? ISLAMIC STATE mcmtu ke? Nik Aziz ajar ko mcmtu ke?
Patut la Nik Aziz pun sama, tidak memperdulikan kegeringan sultan dia,
Mana menteri Hishammuddin, masih mau digelar pandan ke, masih mau digelar Menteri amaran je ke?
Ini kena batang hidung ko sendiri Raja negeri kita.
Apa ko nak buat pada haramjadah ni ?

Aku nak lihat apa kerja ko akan datang....

Anonymous said...

lol
ko igt senang2 je mintak maaf cmtuh..
klu kesalahan ko curik dwet nenek ko xpelah gak..
haha
mendapat la ko nt...kwang3

penpusaka said...

Dan kau juga kena ludah muka guru-guru kau kerana ajaran mereka membentuk perilaku kau yang hodoh lagi keji itu.

Anonymous said...

baru ko tau langit tu tinggi rendah..

bahasa ko kuang ajo, wat malu islam je...

dpt pngajarn la ko..

lanchaw lu la aduka!!! said...

kah..kah..kah..
Ambik ko...
sekarang dah terbukti, doa ulamak2 yg ko kutuk @ maki @ fitnah kow2 tu nampaknya dah mula makbul ni..
makbul dgn tindakan 'cerdik' sendiri bikin punya...
masak..meeeeeeemang masak..
sebelum makian 'mampus' tu balik semula pada ko dlm masa terdekat ni,dengan ini aku pun nak mintak maaf banyak2 jgk la sebab aku pun pernah kutuk bukan setakat ko,malah mak ko dgn bapak ko yg dah mampus tu pun aku maki jgk..
so, selamat MAMPUS la ye...!!!!

Anonymous said...

tak sangka..ade gak manusia cam ko ble hidup di dunia ini lagi2 bumi malaysia?ish2...ajal maut di tangan tuhan...die sultan,ade adat istiadat die..sape lak ko nk persoal hal ehwal istana?bangang punya manusia..bullshit

Anonymous said...

aduka ni bukan parti pas tapi parti brahim ali,parti BEBAS.

azmil said...

ermmmmm..aku xnak ckp bnyk lg...cume ko nak berpolitik tgk tmpt la...org lain politik gak..bangsa diaorg d dahulu kan..org melayu politik smpai berpecah2..sultan di abaikan..aku heran la..ko suke ke tgk org melayu berpecah haaa....ko wat steatmen cam nie..org lain yg suke...aku xpaham apasal la ko suke mengapi2 kan se bangsa sendiri...tujuan blog untuk kebebasan suara..tp bkn untuk ckp sesuka hati ikot sedap mulut ko...aku rase bangsa lain lebih menghormati saat kemangkatan Almarhum drp ko yang melayu dan beragama islam..wasslam...pk la sndr...kate ko perjuangkan Islam kan....aku rase mgkn ilmu ko lg tinggi drp aku...aku rase xsanggup tuk menghina seseorg yg seagama dgn aku apatah lg..beliau adalah seorg pemimpin yang aku sangjungi...Al-fatihan buat Almarhum Sultan Iskandar Ibni Almarhum Sultan Ismail..

Anonymous said...

ABISLAH KO ADUKA...POLIS DH DPT LAPORAN TINGGAL NK BERTINDAK...BERDOA LAH...KALO X PUN BUNGKUS BAJU PI LARI...

Think said...

wahai aduka,ko ingat ko boleh lepas kesilapan ko dari kemaafan ini...JANGAN HARAP!!!!!!!!!!!!! KO MENGHADAP LA KE MUKA PENGADILAN!!!

Anonymous said...

Woi Rakyat Jelata Semua!!!!

Apa hal korang pun nk jd mcm Bangsat AT nih!!!...maki hamum sana sini...gasak dia la, bru dia TAU rs kecut n TAKUT...anyway kpd GOMO...ko ni dh mati pucuk ke, yg dok maki2 xhbs2...sdah2 la, yg ko kalut lebih apahal?

kes AT biar la POLis la yg settle...tp mampus la Lu klau kcau Sultan Kedah...nhas kau menatang!!!!!!

mann bravo said...

nasihat aku pada ko .... semasa ko kena soal siasat dengan pihak berkuasa (jika kena tahan laaaa ), jangan bawa escort atau lawyer atau ahli politik ..... sebab aku risau ko kena "tolak" ke tingkap nantie ... nanti dah kalau jatuh kebawah ..... dah polis lakkk jadi mangsa keadaan ...., atau mana laaa tau ko cuak semacam, jangan sekali kali ko pandang kearah tingkap ... bahya, pelanduk leh jadi dua serupa .... heheheh ....

apapun ..... selamat berjuang bro !!! aku tara tau apa dosa ko pada arwah sultan johor ... tp cara statemenmt ko tuh .. cam ada sesuatu ..... hahaha ... apapun .. sendiri buat .. sendiri tanggung aaa bro ...

Fiffy Syafiqa Hazirah said...

bawak islamik state la konon.. tp ada ke islam ajar tegur macam tu?? wak lu!!! wtf

Anonymous said...

Semoge aduka n the gang dikenerkn tindakan oleh polis..!!

Bior ko masok dlm lokap..!!


-NUSANTARA-

Anonymous said...

Ayuh join facebook group mengutuk tindakan Aduka Taruna

Blogger PAKATAN RAKYAT kurang ajar, menghina Sultan Johor yang sudah mangkat!Sila join group berikut untuk mengutuk tindakan dia http://www.facebook.com/group.php?gid=268156631318

Anonymous said...

aku rasa..
kita yg nak tegur ni pn ckp la elok2
bila maki otak letak kat lutut la apo la..
da jadi sama dia ni..
wat pa kita kutuk org yg dah mati..
past is past..
apo yg pnh dia wat... tu past dia..
just lupa kan..
lg pn dia dah xda..
so kita ptt doa kan yg terbaik ja..
kalo cara nak kebuni tu smua da ADAT!!
so kita ptt phm ja apo yg die org wat..

ketahui lah..

BUDI BAHSA BUDAYA KITA~~~

(wat penant ja gov tanyang iklan ni kalo smuarakyat x phm MAKNA DIA..)
:)

CgLyn said...

Panjang berjelo komen. Glamerlah blog kau ni Aduka oi. printscreen x laku sbb bukan bukti sahih.

Hage said...

Kerana mulut badan binasa...
Itu lah, kan dah kena Daulat!

Al Fatihah buat Tuanku..

Anonymous said...

walaupon sblm ni x sebut secara jelas..
tapi mamat ni dah mintak maap kt rakyat johor..

lu ingat pernyataan secara xlangsung nie xbleh pakai kt mahkamah ker..??

sudahla CgLyn..
Lu konon nk buat relaxs..
SUDAH LA...

sudirumusibarat said...

Aduka Taruna,
Sesungguhnya Allah sayangkan kamu sebenarnya.

Dia menyedarkan kamu dengan satu peristiwa.Satu hentakan.Satu hantukan.Kau telah terantuk dengan peristiwa itu biarpun sebelum ini banyak peristiwa dan tokoh kau caci maki/kesat/kasar/bisa/keras hati/hampa/seranah melalui hujung jarimu.Biarpun kau ada IDEA/FAKTA tapi kelihatan jelas comotnya dirimu /berkarat cermin hatimu disebabkan bahasamu.

'ular menyusur akar tak akan hilang bisanya'

Sepatutnya kau susun kalimat kerana di dalamnya ada makna, keindahan kalimat dengan akal & budi pekerti itulah keindahan keindahan potret jiwa .Jangan caci maki 'tok ado sakat tat'
jangan sampai menjatuhkan martabat diri @ orang lain.

Selamatlah dirimu dari bencana lidah/jari memblog(lidah 1 jari 10)mesti ada pengimbangan dan perintangan apalagi bila berjuang dalam gerakan Islam.

Jika kau tanam pokok ,akarnya biarlah ditanam ke tanah lembah biar tumbuhnya sempurna,daunnya menjadi rimbun buat berteduh buahnya jadi nikmat yang mengenyangkan.

Jangan jadi pokok berpuaka!

Dgn 1 hantukan itulah membuat kau tersedar dari tidur lena yang panjang(sepanjang kamu berblog).Syukurlah masih belum terlambat dan Allah sayangkan kamu

"Beruntunglah orang yang perkataannya zikir
diamnya fikir
pandangannya iktibar"

MAAF!

AbgTuah said...

ADUKA..ADUKA..!!

JIKA KESALAHAN KAU MENCURI ANAK DARA ORANG JOHOR..

MUNGKIN KAU KENA DENDA HANTARAN RM15,000

JIKA KESALAHAN KAU CURI AYAM ORANG JOHOR KAU MUNGKIN KENA KAWIN DENGAN AYAM TU..

TAPI KESALAHAN KAU KALI INI IALAH MENGHINA SULTAN YG DIKASIHI OLEH RAKYAT NEGERI JOHOR..

ADUKA...KAU BELUM BANYAK MERANTAU..BELUM MASAK LAGI..JIKA KAU FAHAM KAU TAK MUNGKIN MENULIS SEBEGITU

AKU FAHAM SANGAT KESETIAAN ANAK RAKYAT NEGERI JOHOR KEPADA SULTAN DAN RAJA MEREKA..

JIKA DITITAH OLEH SULTAN MEREKA AGAR ANAK NEGERI JOHOR BALIK KE JOHOR KERANA SULTAN NAK JUMPA..MAKA SELURUH ANAK NEGERI JOHOR AKAN TURUTI PERINTAH SULTAN MEREKA..

KAU TAHU KAU BUKAN SAHAJA TERPAKSA BERHADAPAN DENGAN PIHAK BERKUASA..

TAPI KAU TERPAKSA BERHADAPAN DENGAN JUTAAN ANAK NEGERI JOHOR.

AWAL LAGI AKU LIHAT KAU KETERLALUAN DALAM BERBLOGGING..

MULANYA KAU LU GUA DENGAN NIK AJIS..

LEPAS TU KAU NAK KACAU HJ HADI PULA..

SEKARANG KAU BERHADAPAN DENGAN EMPAT PUAK..

PUAK NIK AJIS..

PUAK HJ HADI..

PIHAK BERKUASA..

DAN PUAK ANAK JATI JOHOR..

AKU PASTI..KAU TENTU RISAU..GUNDAH GULANA..

MUNGKIN MALAM INI MALAM YG PANJANG BUAT KAU KERANA TAK DAPAT MELELAPKAN MATA..

TAPI APA NAK BUAT..NASI DAH MENJADI BUBUR..

TERPAKSALAH KAU TEMPOHI SENDIRIAN..

pk said...

"Blogger CgLyn said...

Panjang berjelo komen. Glamerlah blog kau ni Aduka oi. printscreen x laku sbb bukan bukti sahih."

org dah save pun page tu besides..database bleh buat recovery..kau igt simple2 cam tu je ke delete2 entry.

best gak klau ko mampos nanti anjing kencingkan kubo kau tak pun pijak kubo ko ramai2

masa kau posting tu kutuk x hengat dunia..n sekarang mintak maaf guna ayat2 manis segala..

salah tetap salah..maaf boleh maafkan tapi kena hukum gak..

Anonymous said...

george walker bush mati nnt,
apo yg pnh dia wat... tu past dia..
just lupa kan..
so kita ptt doa kan yg terbaik ja..

hanizam said...

baru nak menyesal???masa tulis, meroyan semacam....kalaulah mak bapak ko tau, dah besar jadi macam ni, baik dorang tanam ko hidup-hidup dulu...

sekadar mintak maap je baik tak payah...ko tunggu jelah polis datang carik ko kat rumah...

tengok peguam bodoh maner yang akan tolong ko kat mahkamah nanti...

ko memang silap besar...silap besar beb....ada ilmu IT tak gunakan elok-elok...sesat lagi menyesatkan...

Anonymous said...

inilah manusia yg kononnya nak menegakkan negara islam ajaran pas. Dah tersepit dgn no acc dia baru nak mintak maap. Kalau tak mampos nak mintak maap. Warga Johor gayang puaka nie cukup. Org Perlis pun klu jumpa manusia nie mampos aku kerjakan.

AbgTuah said...

ADUSSS ADUKA

5287 DATANG BERTANDANG BLOG KAU

242 ONLINE..

BLOG TUN SEMASA TENGAH HOT PUN TAK BOLEH MENANDINGI HIT KAU HARI INI..

SYABAS ITU KAH YG KAU BANGGAKAN..HMMM..BOLEH BUAT KENANGAN INDAH SEMASA DITAHAN NANTI..HEHE

KAU TAHU MUNGKIN SEBAHAGIAN BESAR YG SEDANG MEMERHATI BLOG KAU TU TENTU ANAK NEGERI JOHOR..

30 Johor said...

Salam bro, lu jangan sampai wa dapat lu..Lu tau la nasib lu kalau wa dapat lu..

mulutmelayu said...

ADUKATARUNA,

BERANI BUAT BERANI TANGGUNGLAH...

TIADA SEKELUMIT RASA SIMPATI TERHADAP NKO...

TUNGGUUUUU... PASTI AKAN MENGENALI NANTI

AbgTuah said...

AKU NAK INGATKAN PADA SUMPAH KERAMAT MELAYU..

'PANTANG MELAYU MENDURHAKA'

'BUANG MELAYU YG MENDURHAKA'

'MELAYU MENDURHAKA PASTI CILAKA'

'AKHIRNYA DIHUMBAN KE NURAKA'

WELL ADUKA THANKS FOR PUBLISHING MY COMMENT.

Anonymous said...

abes la ko Aruna Taruna...wahahaha!!!!! *gelak jahat!

ArIeL CoLeKs said...

harap sume dpt bersabar n kite tggu jek ape akn trjadik kt AT bedebah ni...xyah nk libt UMNO ke,PAS ke sesape lar...yg pnting kite sayang kesultanan melayu and kita still rakyat malaysia...kita tggu jek AT yer...lu tgk mse dpn lu ad sinar lg ke atau GELAP!!

Anonymous said...

Apalaa... tulis kat atas pemerhati bebas tapi dia guna nama dan lambang PAS... Dia ni bukan di pihak PAS dan bukan juga di pihak UMNO... kerajaan dia hentam, Tok Guru dia hentam... semua tulisan dia dalam blog ni memang melampau...

Anonymous said...

assalamualaikum.

terlajak perahu boleh diundur, telajak kata, buruk padahnya.
ingatlah, walaupun kita berbeza fahaman, berbeza ideologi, tetapi kita hidup berpegangkan pada agama Allah, agama Islam.Dalam perjuangan RASULLULLAH demi menegakkan agama ISLAM, baginda sering dicerca, dilukai, dihina, namun kesabaran baginda amat tinggi.Baginda tidak pula membalas kembali perbuatan musyrikin terbabit.Namun, kesabaran baginda berbalas dengan penyebaran ISLAM ke seluruh dunia.ISLAM yang kini kita rasai adalah kerana perjuangan RASULLULLAH.Jadi, janganlah kita musnahkan ia hanya kerana berbeza fahaman politik atau ideologi.Tolonglah, fikirkan ia.Jangan hanya mementingkan diri sendiri dan mengikut nafsu.Kita ada akal, biar akal memandu tindakan kita, bukan nafsu yang memandu tindakan kita.Fikirkanlah.

SELAMATKAN ISLAM DAN NEGARA TERCINTA!!

wallahualam.

Sendra said...

senangkan tulis entry kutuk2 istiadat negeri orang,pastu senang2 je minta maaf macam ni je kan?

apa2,pengajaran aku dapat dari blog ni,jangan cakap main lepas je..ingat,kita kat dunia ni kecik je..

minta dijauhkan lah buat entry macam blog ni..nauzubillahminzalik.

Anonymous said...

setuju dengan ArIeL CoLeKs... tak payah nak libat UMNO, tak payah nak libat PAS... dia ni pun entah ye entah tidak mengaku 'pejuang'... mungkin betul dia ni bukan UMNO dan bukan PAS tapi memang sengaja nak buat penyokong UMNO dan penyokong PAS berbalah kat laman dia ni...

whalemasher said...

Wah... dah masuk Berita RTM jam 8:00 malam tadi blog ni... tapi aku tak sempat baca entri yg dimaksudkan dalam berita tu...

Anonymous said...

Aduka Taruna..
sekarang kau dah buat kami semua anak jati johor marah..tapi nanti kalau hak blogger semua nak bersuara bebas kena tarik ke apa..kau dah cari pasal kat blogger pula..aku tak faham kenapa wujud orang yang suka nak benci semua benda macam kau ni..kerajaan kau kutuk,org pas kau kutuk..kau hebat sangat ke?kepak kau dah besar sangat ke?baju kau dah tebal sangat ke?

Blogger Johor.

Anonymous said...

pemerhati bebas sgt la kau nie..
aku sebagai sukarelawan polis dah bersedia untuk ambil tindakan kepada kau.
bersedialah...

p/s : aku org johor. kau xkan terlepas dari tangan aku.

Anonymous said...

KO NI MEMANG SAH BODOH BIN BAGHAL TAHAP NO 99...... AKU RASA BAIK KO MOHON KERAKYATAN BANGLADESH KOMPOM TAK KENA TANGKAP.... ANYWAY AKU DOAKAN KO AKAN SELAMAT HIDUP...... HEHEHEHE AKU TAK TAHU NAK KATA APA KAT ORANG YANG BODOH NIH..........

Anonymous said...

Hahaha! Aduka Taruna.

You're a dead meat maaan!
Padan dgn muka kau. Konon2 nak berlagak mcm western, ckp tak berlapik. Modern sgt ke tu.

Mmg konpem, abis la ko!

Goodbye man!! Hahaha!!

Anonymous said...

sukerelawan polis,polis.ptt r..
duit kopi klo kes mcm ni brape?

Anonymous said...

aku rasa ko gi naik klcc, pastu ko terjun dari tingkat atas... sebelum orang tangkap ko...

Shamsul Yunos said...

dah terlambat, kau jawab kat balai aje lah
lepas tu kau jawab lah dengan tuhan

Anonymous said...

"Walaupun berbeza idealogi politik, saya ucapkan terima kasih kepada blogger UMNO"

confirm org umNO nie... pandai ea nak reform pas pulak, baek ko buat parti sendiri,,,

ingat! jangan langkah JOHOR 7keturunan!

Anonymous said...

haha...terkantoi lobai bodo disitu...siap ade no. acc lg...haha...kantoi bodo...haha...

nag said...

aku tak tahu nak cakap apa,lebih baik mu tidur dalam keret telaga lah malam ni.Kalau polis cari susah sikit nak jumpa tapi kalau polis bawa unit anjing gerenti jumpa.

Anonymous said...

kecik je johor ye..leh langkah2.ke johor mmg kecik,kwsn lain dh jd singapura.sori silap..wilayah iskandar..bukn singapura

Tengku Azam said...

nie,kawan nak pesan kat kamu..Aduka ( apukaki )..kawan akan pastikan kamu dibawa ke negeri Johor untuk kawan jentik telor kamu supaya kamu beringat ingat jangan bercakap sesuka rasa tanpa memikirkan sensitiviti org lain terutamanya kerabat2 kawan...walaup pun berbeza fahaman politik ini kerana allah tidak menilai kamu dari segi politik...kamu yang buat hal dengan kerabat2 johor jadi kamu kenalah bersedia menghadapi apa jua yang bakal terjadi kepada kamu...

Anonymous said...

hmmm

dah terhantuk ,baru nak tergadah,tunggu je la tindakan yang bakal dikenakan yer

Anonymous said...

gile faggot,,jntik telo.ke mmg smua org negeri "tersebut" mcm 2

zafiq said...

bro...ko da hina almarhum sultan negeri aku,senang2 jer ko mntk maaf. aku tak rasa pon yg permintaan maaf ko ni ikhlas. ko mntk maaf atas desakan orang sekeliling ko. orang mcm ko ni mmg selalu persan ko da bagus sgt,pdhal ko ni la sampah2 yg memalukan bangsa sendiri.
senang ckp la kan...lu mampos lg bagus la. hidup pon mcm laknat jer!

mak GOMO dsontot babi said...

2 anon 12:50:00
ada 1homo 2mntk gmbr..yg ni lak nk jntik telo..ape la nk jd dgn diorg ni

Frodo Baggins said...

>>____<<


bye ...

Anonymous said...

kau ni elok kasi ikat kaki... pastu seret guna motor... pastu rejam ngan batu... bodoh... bangang... bahalol... baghal... bongok... aku pun bukan rakyat johore... tapi raja johore tu la raja yg paling aku respect... kau hina dia sama mcm kau hina org org yg sygkan dia... kau ni layak kena bunuh je... bangsat la lu punya perangai... tak kisah la lu nak kasi bikin malu lu punya muka... tapi lu tak kesian ke? lu kasi malu mak ngan ayah lu punya muka sebab ada anak macam lu.... hidup ni tak boleh lurus sgt... tak boleh straight to the point... hidup kekadang kena hipokrit... kot ye pun tak suka atau tak setuju... kekadang tak lah boleh kasi hantam saja... bodoh la kau ni... kasi pi belajar cara mau hidup dulu la... or else... get out from this bumi.. pi duduk kat tmpt lain... bangang!

Anonymous said...

mampos la ko

Panglima Hitam Selendang keris said...

ASSALAMUALAIKUM KALAU ANDA ORG ISLAM,SAYA KHUWATIR ANDA KAFIR. SAYA MINTAK MAAF KPD SELURUH KELUARGA SAUDARA KALAU APA-APA YANG TERJADI DALAM DUA HARI DARI SEKARANG, BERSIAP SEDIA LAH, SULTAN-SULTAN JOHOR BUKAN SEBARANG SULTAN, ANDA TAHU SEDIA ADANYA. DIMANA KAMU NK MENGHILANGKAN DIRI TERPULANG KEPADA ANDA. PASTINYA CENGKERANG AKAN PECAH, GUNUNG BEREMBUN TAK LAGI MERAH. SIAPKAN DIRI KAMU.INGAT LAH WAHAI KAMU.

Anonymous said...

hahaha... baru ko tau langit tu tonggi...

Anonymous said...

Assalamualaikum...

Sebagai seorang berbangsa MELAYU...

SPB Yang Dipertuan Agong, Sultan - Sultan dan Raja - Raja merupakan lambang kebesaran bangsa YANG BERDAULAT!!!

oleh yang demikian, menghina dan mencerca atau menulis perkataan - perkataan yang tidak sopan menunjukkan anda sebagai PENDERHAKA NEGARA dan layak dihukum seberat - beratnya...


Sebagai Penganut Agama...

Jika anda seorang yang memperjuangkan ISLAM... anda sendiri tahu apa dosanya... Rasullullah S.A.W. sendiri tidak pernah mencerca atau memaki hamun kepada sesama manusia meskipun BAGINDA PERNAH DILEMPARKAN DENGAN NAJIS!!!!

berani buat, berani la tanggung.... satu laporan polis di IPD GOMBAK telah dibuat khas untuk ANDA!!!

rakyat johor said...

abes la ko dah dedahkan no acc...mmg jap lg org carik ko pijak2 kepale ko...kerana mulut badan binase...kerana jari yang menaip abes kepale kena pijak!pemerhati bebas konon tp otak xde..bace sejarah la weh!

Anonymous said...

Rassullah s.a.w kne baling najis,pngikut nabi x report polis pn...

Anonymous said...

Akaun Maybank dah kene block

155014038030

:( mana nak cekau duit nak buat modai lari pi siam ni?

Frodo Baggins said...

Anonymous said...

Rassullah s.a.w kne baling najis,pngikut nabi x report polis pn... Sunday, January 24, 2010 1:20:00 AM GMT+08:00


________________________________


>>_____<< ko bangang kan??

JebatModen said...

AT said: "Dah mampos buat cara mampos la. Boleh plak simpan mayat nak tunggu Datuk Bendahara balik dari shopping. Boleh meeting isytihar sedang terlentang. Pada hal dah mampos pagi tadi. Pergi mampos sama lu. Bodoh punya kerajaan spesis stupid."


menurut kenyataan diatas, wa igt xleh jadi kes polis la bhai! ada ker perkataan "sultan johor" dlm ayat aduka tuh? xder bhai! langsung aduka nih xder sebut pasal sultan. dalam tajuk entry pun xder gk. Eh? bloger UMNO nih reti baca tak? biol tul UMngok. Genetik bodoh sombong! ntah2 AT nih cakap sal org kampung dia tak. kita mana tahu? ahahaha. bodo la lu umNGOK! pepandai jerk wat andaian sendiri. hahaha.. wat malu jer.

Bhai AT. wa igt nih keje TKO la yg report kt blogger UMNGOK. baik lu siasat itu manusia bernama MALIN. Saje jer nih nk lumpuhkan rancangan lu nk langgar Hadi.

apa2 pun,

Alfatihah utk Almarhum Sultan..

mejarizan said...

Biar anda terhina pula selama hidup selepas keterlanjuran anda...Almarhum Sultan Iskandar mangkat pada hari Jumaat dan insyaAllah lepas dari azab kubur sampai hari kiamat....anda pula bagaimana nanti mati anda Taruna?

Anonymous said...

Mulai malam nie, anggaplah diri ko sudah jadi mayat hidup wahai AdukaTakdeTeruna..Ko tau tak yg regimen Komando Gerak Khas di bawah naungan Almarhum Sultan Iskandar? Jangan marah kalo ada orang beret hijau seret ko mlm nnt..Jangan lupa juga pada Johor Military Force..ramai yg boleh cari ko nnt..

Frodo Baggins said...

Jebatkuno~

"Dah mampos buat cara mampos la. Boleh plak simpan mayat nak tunggu Datuk Bendahara balik dari shopping. Boleh meeting isytihar sedang terlentang. Pada hal dah mampos pagi tadi. Pergi mampos sama lu. Bodoh punya kerajaan spesis stupid."

-xder sebut sulta johor??


>>____<<


kalau xder, mende beliau g mintak maaf ngan org Johor bai? agaggaga takkan nak kata aduka tgh wat entry sal doraemon n donald duck! lu pun sama baii .. bingai. kah3x

JebatModen said...

<>



WOIT TUAH. BEDEBAH LU TUAH. MANA LU DAPAT INI FATWA HAA?? MELAYU MENDURHAKA DIHUMBAN KE NERAKA?? DURHAKA SAPA HAA? DURHAKA LU? KOMPEM MASUK SORGA! HAHAHA...

Anonymous said...

Aduka TAruna ni kan, paling tak pun bodoh sbb tulis mcm tu, atau pun...dia sebenarnya tulis main2 jek, pastu dia ingat nak delete, tapi tertekan Enter..hehehe...

Nasib kau la...

Nape kau diam je? Atau kau komen sebagai anonymous tapi berpihak pd diri kau. Nak mengaku, kau ni kan penakut.
Dah tulis2, delete...Penakut le tuu!

Saya,
Rakyat Johor Dulu, Kini & Selamanya

Anonymous said...

komando gerak pussy....military force?my ass.jage enjin jet pon kantoi...

JebatModen said...

AbgTuah said...

AKU NAK INGATKAN PADA SUMPAH KERAMAT MELAYU..

'PANTANG MELAYU MENDURHAKA'

'BUANG MELAYU YG MENDURHAKA'

'MELAYU MENDURHAKA PASTI CILAKA'

'AKHIRNYA DIHUMBAN KE NURAKA'

WELL ADUKA THANKS FOR PUBLISHING MY COMMENT.

Saturday, January 23, 2010 11:55:00 PM GMT+08:00


WOIT TUAH. BEDEBAH LU TUAH. MANA LU DAPAT INI FATWA HAA?? MELAYU MENDURHAKA DIHUMBAN KE NERAKA?? DURHAKA SAPA HAA? DURHAKA LU? KOMPEM MASUK SORGA! HAHAHA...

kepunden said...

Amboi2...
Sedapnyer amik peluang nih utk gasak org. Bagi gua isu ni snjer dibesor2kn jer. Mase gua bace posting tuh gua x rase pon yg AT kutuk Al-marhum. Cume yg jadi masalah nyer kenape pengumumam dibuat lambat.
Bukan isu kemangkatan yg dipersoalkan.
Kepade yg x bace post tu, tolong tutup mulut....

By the way, Gua respect keputusan lu minta maap.

Note: Enjin jet ilang 2 biji, harge gule naik, pemotongan alaun makan asrama... ade org minta maap?

aduh terok na said...

jaga enjin jet kantol? meh sini contact number kau.

Anonymous said...

kalau ye pon nak naikkan rating blog, xpayah la nk buat mcm nie skali.
klo kau rs idealogi ko tu mmg dh berbeza sgt, knape ko nk duduk dlm malaysia jugak? ko boleh blah la. buat negara ko sndri.

anony yg sokong si AT nie mesti kaum2 dia jugak kan. nk tanggung hukuman si AT nie sama2 agaknye. lalala~

JebatModen said...

Frodo Baggins said...

Jebatkuno~

"Dah mampos buat cara mampos la. Boleh plak simpan mayat nak tunggu Datuk Bendahara balik dari shopping. Boleh meeting isytihar sedang terlentang. Pada hal dah mampos pagi tadi. Pergi mampos sama lu. Bodoh punya kerajaan spesis stupid."

-xder sebut sulta johor??


>>____<<


kalau xder, mende beliau g mintak maaf ngan org Johor bai? agaggaga takkan nak kata aduka tgh wat entry sal doraemon n donald duck! lu pun sama baii .. bingai. kah3x

Sunday, January 24, 2010 1:28:00 AM GMT+08:00


HOI FRODO CEKODOK. MINTAK MAAP X SEMESTINYER SALAH. MUNGKIN SEBAB ADUKA RASAKAN RAKYAT JOHOR SEAKAN "TERASA" N TERSINGGUNG CAM ADUKA NIH KATA KT SULTAN DIORANG, SO ADUKA MINTAK MAAP LA. HAHAHAA. TU PUN NK WA EXPLAIN KAA? NGATA ORG PAKU SERPIH LA LU BHAI froG_doe!

Anonymous said...

kepunden. lmbt ke cepat ada kacau telor kau ke?

hanizam said...

jangan jadi bodohlah jebat moden...jangan terlalu bangga diri tu...jangan terlalu angguh sebagai hamba ALLAH...

ko tak baca habis-habis kenapa mamat bodoh tu miontak maaf pada sekelian rakyat, ko dah buat kesimpulan sendiri...

ikut suka kolah jebat OOOiii...jangan ingat kita selalu berada diatas saje..sesekali kena pandang-pandang bawah...bawah kepala lutut mak bapak ko...

Anonymous said...

jebat modem. dah2 la tu. x payah nk bekap kwn kau yg aku rasa skarang ni tengah smunyik bawah katil.

Frodo Baggins said...

kenapa pngumuman lambat?? ni wa kopi komen terdahulu dari hamba allah yg guna anon ~

----------------------------------

bodohnye ko nih!!!
ko igt negara india tu 5 minit jln kaki leh sampai ke malaysia?

lawatan ke india sepatutnya sampai minggu depan...jumpa pemimpin2 sana, jumpa businessman2 sana.... jelajah setiap pelosok india. ko ingat india tu kecik mcm singapore ke? bodoh!!

kalau kena cut short,kena bgtau pemimpin india dulu kenapa kena cut short...bg surat rasmi, mintak consent pemimpin sana, apologize sebb diorg dah susunkan jadual ke sana....
pastu kena mintak percepatkan masa utk jumpa dan bincang perkara2 crucial...mana boleh suka2 je najib@ghani nak blah?....
lawatan ni dah di plan beberapa bulan lepas...

bukan mcm g melancong bila2 suka2 ko je nak balik....sebelum ko tulis ni, apa ko tak fikir ke semua tu?....

dan masa sultan gering pagi tu dah emergency call ke MB...MB dpt balik kol 11 mlm tu kira cepat la tu...ko igt g india cam ulang alik jhr-kl ke 3 jam?...dan hanya MB je yg dibenarkan utk announce berita ni.... PM Najib sampai kol 3 pagi... lepas subuh terus g jb... ko igt mereka yg ada tanggung jawab mentadbir negara ni mcm ko ke? ngangkang dpn laptop bg ayat2 kurang ajar?

bodoh!!!

kalau org2 biasa yg bodoh mcm ko mmg lah...ko nak g india ke nak tertonggeng k xde sape pun pedulik..


ni lagi sorg mangkuk!....sultan mangkat lah...ko ngn aduka baru mati...ehh sialp ...aduka mampos...cam binatang....

hanya MB SAHAJA yg boleh isytihar sultan mangkat...Timbalan MB takleh...mufti takleh....anak2 sultan pun takleh....kalau boleh, dah lama diorg bg statement...igt diorg ni bodo ke tak tahu protokol mcm ko?

________________________________


>>______<<

selamat membaca
lapangkan dada
dan hormatilah sultan
wassalam ...

Anonymous said...

jebat moden ni aku rasa gang2 dia jugak. tu yg bela semacam.

Anonymous said...

im with u mr frodo :)

fiD said...
This comment has been removed by the author.
JebatModen said...

hanizam said...

jangan jadi bodohlah jebat moden...jangan terlalu bangga diri tu...jangan terlalu angguh sebagai hamba ALLAH...

ko tak baca habis-habis kenapa mamat bodoh tu miontak maaf pada sekelian rakyat, ko dah buat kesimpulan sendiri...

ikut suka kolah jebat OOOiii...jangan ingat kita selalu berada diatas saje..sesekali kena pandang-pandang bawah...bawah kepala lutut mak bapak ko...

Sunday, January 24, 2010 1:34:00 AM GMT+08:00


AK DH PANDANG DH BWH KEPALA LUTUT NENEK HG! XDER PUN LAM ATRIKEL MINTAK MAAF TUH DUKA SEBUT DIA MINTAK MAAP ATAS KETELANJURAN MENGHINA RAJA? XDER SATU PUN PERKATAAN RAJA KT SITU. MINTAK MAAP SEBAB KETELANJURAN POSTING BELIAU "DH MAMPUS BUAT CARA DH MAMPUS" JERK. TU PUN MINTAK MAAP KT ORG2 YG MUDAH "MUDAH TERASA" HAHAHAA.. AWWW! FEELING LEBIH YOU... I PUNYA HATI MUDAH TERASA YOU. HHAHAHA.. CEK MAT PEON! GHG NGATA AK KAA? TAK EH? SORI. I MUDAH "TERASA LA..AWWWW!

Tok Pawi said...

Komen kat sini macam garang sangat. Bila masuk court kecut telur... mengaku jiwa kacau. Hampeh.

encek jal said...

ahahaha...
tau x pe...klo kita pkir sbg org waras pn..mmg hak org johor utk terasa ngan statement yg dibuat...
kita ni jgn le hidup dgn sumpah seranah org...x aman idop...
bg aq mmg ape yg empunye akaun blog "AdukaTaruna" ni sebaik-baiknya biar kene hukum..
x salah klo berbeza idealogi politik...tp jgn le emo sgt...x bleh ke sikap neutral...
ei, malang ar ko AdukaTaruna sbb pendek sgt akal...

Anonymous said...

ntol tu tok pawi. capslock tu konon2 ganas la.

Anonymous said...

confirm resah gelisah mamat ni skarang.

encek jal said...

encek jebat moden...
sbg org yg bleh brpkir pn..
dri statement tu sbnrnye bleh dituju kpd empunya badan...

Anonymous said...

satu penghinaan yang nyata terhadap rakyat johor! Bangsat ini telah mempermain dan memperbodohkan kami...

Mohon maaf? tapi malangnya permohonan kamu di TOLAK!

Tindakan tegas akan diambil oleh kami, agar kamu diberi hukuman sewajarnya...besok dan hari-hari seterusnya, rakyat johor akan beramai-ramai tanpa mengira fahaman politik akan meneruskan laporan polis terhadap blog laknat ini!

JAGA KAMU!

Rakyat JOHOR BERSATU!

Anonymous said...

Hahahahahaha.... abis abis... mkn buburla ko mat.. owhh mat Aduka Taruna.. hakhakhak!

encek jal said...

aq x phm kenape nk libatkan plak kes ilang jet, gule naek smua?...

Frodo Baggins said...
This comment has been removed by the author.
«Oldest ‹Older   1 – 200 of 942   Newer› Newest»