Skip to main content

Webmaster baru TKO..

Oleh : AdukaTaruna

Tahniah kepada Songkok Putih kerana menjalankan tugas dengan baik, walau tidak cemerlang di TKO selama ini. Malah, jika dicomparekan dengan gua, lulus pun belum pasti. Seperti kebanyakan ulama dalam PAS, Songkok Putih mempunyai banyak identiti dalam maya. Ada yang digunakan untuk rasmi, ada yang digunakan untuk posting berunsur marah, tanpa mencalarkan jubah ulama mereka. Pada gua, sifat ini lebih hipokrit dari Parpu Arak.

ID TKO AdukaTaruna pernah dirampas ketika  WMnya ialah Songkok Putih.

Paling gua tak pernah terfikir ialah ID gua pernah disabotaj. Ini bukan kerja orang luar pada gua. ID gua diambilalih. Gua bersumpah dengan nama Allah yang menguasai seluruh nafas gua, bahawa gua tidak menipu. Songkok Putih berjanji akan menyiasat. Dan kaedah buy time tu kekal sehinggalah WM TKO dikatakan diganti pada kali ini.

Kaedah yang sama buy time dengan larinya Hadi Awang ke luar negara.

Rujukan sejarah : Sabotaj ID AdukaTaruna5 dan Fansuri

Betulkah WM Cybersniper bukan Songkok Putih?

Allah juga merakamkan sejarah Songkok Putih menipu dalam identiti. Songkok Putih dulu kononnya telah meletak jawatan. Diumumkan. Dan sebenarnya Songkok Putih hanya dummy. WM tetap Songkok Putih walau nickname berbeza. Erm.. dasyat politiking PAS Terengganu.

Gua takda hal langsung dia jadi WM atau jadi PJ Terengganu. Seperti mana gua takda hal idea UG. Tapi yang jadi masalah ialah apabila orang ELITE MENIPU. Gua mendakwa, nilai maruah intelek gua berbeza dengan lu orang.

Rujukan Sejarah : Pengganti kepada Songkok Putih adalah Songkok Putih juga.

Ingat! Allah tidak mentakdirkan sesuatu itu dengan sia-sia. Sejarah ini terus merakamkan peristiwa jin dan manusia dengan sebab yang bukan sia-sia.

Serong link blog AdukaTaruna.

Dasyatnya politiking PAS Terengganu ni sampai tahap lebih advance dari Rusia. Mentang2la Rusila dengan Rusia hampir2 sama bunyi. Gua tak tipu. Allah menyaksikan dakwaan gua.

TKO menyerongkan link blog gua kepada 1 blog dummy. Siapa yang buat blog adukateruna tu? Takan gua buat plak. So, siapa yang dummy? Takan gua yang buat pulak. Macamana orang yang dummy boleh jumpa ada 1 blog adukateruna wujud? Politiking jakun, kan? Skang lu dapat rasai situasi manusia abad makan orang tak apabila gua ingin bertanya soalan kepada Hadi Awang ni Rusila tempoh lalu?


Rujukan sejarah : TKO tipu link adukataruna kepada satu blog yang diwujudkan bernama adukateruna.

Ingat! Allah tidak mentakdirkan sesuatu itu dengan sia-sia. Sejarah ini terus merakamkan peristiwa jin dan manusia dengan sebab yang bukan sia-sia. Mengapa Allah tidak gerakkan hati mereka membuang sahaja link tersebut, sebaliknya Allah mentakdirkan berlaku tipu link dan wujud blog sabotaj?

Lebih bonus Allah mentakdirkan Utusan Malaysia membuat perkara yang sama. Gua bersaksi dengan setiap liang keringat gua, bahawanya tiada tuhan selain Lu, Ya Allah.

Rujukan Sejarah : Utusan tiru TKO.

Kenyataan dari orang dalam TKO.

Rakaman sejarah ini gua faham jika lu orang tolak. Sebab gua sembunyikan perawi dan butiran tertentu. Satu ketika dulu, seorang berpengaruh dalam PAS Terengganu pernah menghampiri gua. Dia menceritakan sedikit sebanyak gambaran apa yang berlaku dalam perjuangan PAS Terengganu dan sedikit  sahaja latar belakang TKO dan Songkok Putih.

"Dia mempunyai beberapa rekod masalah." Katanya separuh termenung.



Comments

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.