Skip to main content

Modus Operandi APCO : Akan ada video Anwar yang sebenar?

Oleh : AdukaTaruna

[1]

Modus Operandi penting bai.. walau organisasi sehebat APCO boleh menukarnya apabila sudah basi, at least, mesti sama punya untuk 3-4 kes berturutan. Yahudi gen yang hebat. Apatah lagi mereka mengumpulkan kehebatan secara padu. Setakat gen Melayu.... bak kata Ahmad Lufti, terpaksa harap Allah bekerja untuk kita.

Kesibukan gua menyiapkan tempahan t shirt, repair lantai kereta gua yang nyaris2 macam kereta Flintstones, menyebabkan gua tidak online hampir sehari. Gua mendapat beberapa sms bertanya mengenai bidio lucah pemimpin kanan pembangkang. 1 sms yang menuduh bidio tu adalah bidio gua. Bakal menyebabkan pihak2 Rusila berpesta. Tionaseng.

Kalau kita terus kepada kepala, hanya ada Anwar, LKT dan TGHA. TGHA gua tolak awal2. LKT 50-50. Anwar memang melebihi 50%. Doktrin seks Anwar kepada Melayu memang berkesan. Gua anggar 55% Melayu percaya. 55% Melayu berada pada tahap malas selidik jika berhadapan dengan dunia politik. 55% dari Melayu itu, majoritinya kaum wanita. Dengan segala media yang memainkan doktrin itu, akan sampai ke telinga mereka. Tetapi mereka tidak akan selidik. Naluri selidik mereka, naluri perbincangan mereka hanya di bawah tajuk Hiburan. Artis-martis.

So just tuduh.... panaskan... then senyap. Pembelaan Anwar tidak akan sampai secara menyeluruh. Itu konsep pertama yang perlu difahami, sebelum kita bercakap mengenai Modus Operandi APCO.

[2]

Menentang lawan, mewajibkan kita mengenal sebanyak mungkin lawan. Contohnya PAS Reform menentang Hadi Awang bawah tajuk lembab dan bodoh (bukan akhlak / ibadah). Sudah pasti Hadi Awang dikaji. Terutama modus operandi team Hadi Awang.

Antara yang gua dedahkan ialah : bila Presiden PAS (Hadi) terpaksa berhadapan dengan isu tahap taufan, teamnya akan 'menyorokkan' Hadi dari amukan soalan wartawan sehingga taufan reda. Itu modus operandi.

Ketika damege isu UG sehingga mencapai tahap 10 ahli parlimen PAS sign menolak idea UG, Hadi dilarikan ke luar negara, dan diprogramkan menjawab isu2 UG di sana.

Rujuk bahan sejarah : Youtube. Ada 8 part.

Sejarah tidak akan menipu. Allah janjikan kehinaan kepada orang yang tidak layak, tetapi mendedahkan diri kepada amanah. Kalau mendedahkan diri pun Allah janjikan kehinaan, apatah lagi bermati2an sehingga wujud team khusus mempertahankan kuasa untuk memegang amanah.

Mengapa luar negara? Kerana di sana, tidak bertaraf taufan. Hanya satu acara berkonsep dengar aku cakap, dan jangan soal aku. Jangan debat dengan aku, aku takut.

Mengapa tidak berani menjawab di Malaysia? Adakan 1 majlis sebegitu di Malaysia. Open dialog dengan blogger. Edyesdotcom orang pertama akan sujud syukur.

Contoh bandingan, ketika berdepan dengan kemungkinan amukan isu, pada ketika isu pertemuan YDP Agong - PAS, TGNA tetap keluar berhadapan dengan media untuk menjayakan program Khairul Fahmi. Manakala Hadi 'ghaib' ke luar negara.

Ini adalah modus operandi Hadi. Lari ke luar negara ketika amukan isu. Melalui modus operandi, PAS Reform, sepakat menetapkan bahawa Rusila tidak boleh dibawa ke luar negara. Maka, Hadi tidak boleh tiba-tiba ghaib ke luar negara selepas mengimamkan solat Jumaat di Rusila. 5 minit yang diminta tidak akan menyebabkan pesawat ke London delay.

Panjang lebar gua story sama lu, kepentingan mengenal modus operandi.

[3]

Rujukan 1 : Padan muka Anwar : Terduduk Anwar beb..


Ini pula ialah detik2 ketika gua mulai jumpa, bahawa Najib memiliki satu pasukan pemikir strategi yang bukan tahap Melayu. Ketika ini perjanjian APCO-UMNO belum lagi didedahkan. Skang mari kita mengenali modus operandi APCO sementara dia masih belum basi.

Ketika saat2 runtuhnya kerajaan BR Perak, ADUN UMNO melompat masuk PKR terlebih dahulu. Ianya bagi menampar BR secara pulang-balik. Hampir kesemua pemimpin BR mengalu2-kan dan memuji tindakan lompat, termasuk TGNA sendiri.

Kemudian, 2 babi PKR dan 1 babi DAP lompat keluar dari BR. ADUN UMNO lompat patah semula. Pemimpin BR kehilangan hujah untuk mengutuk. Apatah lagi APCO menetapkan babi 2+1 tadi tidak menyertai BN, sebaliknya as bebas.

Gua bangun, tabik dan berhasrat untuk salam kepada siapa yang mencipta percaturan genius ini.

Kalau betul teori wa ni, wa nak jabat si pemikir tu. Memang terer ala gaban die beb. Lepas jabat ucap tahniah, wa nak maki pulak. Maki untuk rakyat level bawah yang manjadi mangsa.
[4]

Then lu jumpa modus operandi yang sama ketika Mahkamah Tinggi memutuskan kemenangan kepada Nizar (BR). Punyalah bersorak Melayu+Cina+India. Tapi mereka tidak tahu keupayaan mereka di bawah satu bangsa yang memiliki banyak nabi dan keturunan yang pernah memakan makanan dari syurga di dunia. Kalau keturnan makan makanan dari syurga, kita pun boleh claim, sebab kita asalnya Adam dan Hawa. Tapi makanan syurga yang turun ke dunia, hanya bangsa Yahudi.

Ada yang mengucapkan syabas dan penghargaan kepada hakim berkenaan. Tidak sampai 24 jam, tidak sempat Nizar membubarkan DUN, Mahkamah Rayuan menetapkan sebaliknya. Sekali lagi BR kehilangan hujah. Sekali lagi BR ditampar secara pulang-balik.

Lawan sekumpulan Yahudi berfahaman Zionis secara kecil-kecilan, gua rasa tak mungkin. Takdirnya, janji Allah itu, ketetapan Allah itu, sehingga munculnya Imam Mahdi. Asbab kepada perpaduan besar-besaran. Pembolehubahnya ialah perpaduan besar-besaran. Kekhalifahan. Asbabnya Imam Mahdi. Selagi takda asbab, bangsa Yahudi berfahaman Zionis memang terlalu unggul.

Tapi kalau setakat kumpulan Hadi, insyaallah, PAS Reform boleh settlekan, walau makan masa. Kalau tak berjaya, sejarah akan hukum dia. Keturunan dia sendiri akan malu akan sejarah itu. Itu janji Allah. Wallahualam.

"Siapa atuknya Asri bekas Presiden PAS?" Tanya cikgu sekolah pada tahun 2020
"Siapa atuknya Hadi bekas Presiden PAS?" Tanya cikgu sekolah pada tahun 2020
"Siapa moyangnya Mahathir bekas Presiden UMNO?" Tanya cikgu sekolah pada tahun 2020 


[5]

Apa yang gua khuatir ialah, episode bidio lucah Anwar ini adalah satu lagi episode yang menggunakan modus operandi yang sama. Win the battle for win the war? Ini bukan kalah the battle, ini menang the battle dan menang pula the war. Damagenya lebih besar. Penampar pulang-balik.

1. UMNO lompat ke BR vs 2+1+1 lompat ke BN (dibaca as bebas)
2. Mahkamah Tinggi vs Mahkamah Rayuan
3. Bidio tipu vs Bidio Benar atau Bidio Dibuat Hampir Benar

[6]

Berbeza sama sekali dari tajuk [1]-[5] di atas, apa yang gua bimbangkan, percaturan APCO itu TIDAK hanya setakat itu. Kita bimbang, APCO terlalu jauh untuk dicapai otak Ulama2 Melayu. Selagi kekuasaan negara2 kategori bodoh itu boleh ditentukan melalui undi, selagi itu wujud peluang2 manipulasi.

Undi berkadar terus kepada populariti. Detailnya boleh di baca di sini.

Bacaan Berat 1
Bacaan Berat 2

Dalam satu-satu habitat (negara), nyamuk lebih banyak dari katak. Katak lebih banyak dari ular. Bodoh lebih banyak dari cerdik. Lemah lebih banyak dari cerdik. Kekuasaan pula ditentukan oleh majoriti.

Bagaimana pula jika satu2 habitat (negara) itu berjaya ditingkatkan kecerdikkannya? Maksudnya majoriti cerdik. Jawapannya ada jika anda berfikir kepada sunnah alam Allah.

Dalam satu2 habitat, tahun 2000, dikatakan ada 1000 nyamuk, 10 katak dan 1 ular. Tahun 2050, ular sudah ada 5. Atau kata lainnya negara sudah memiliki lebih ramai cerdik. Sunnah alam Allah itu akan menetapkan berlaku penjajahan. 5 ular akan membentuk habitat yang lebih besar, lebih capaian kataknya, lebih capaian nyamuknya.

Jadi sebab itulah bangsa sehebat Russia memiliki kawasan jajahan besar. Lihat berapa besar US. Lihat berapa besar jajahan Sultan Melayu. Lihat berapa besar pengaruh TGNA dan lihat berapa besar pengaruh Hadi.

Allah tidak akan menipu. Cuma Melayu sahaja baka bodoh yang perlu diupgare. TGNA, Hadi, Anwar dan Lim Kit Siang adalah pembolehubah kepada keputusan. APCO tidak boleh mengepung TGNA, Anwar dan LKS untuk mendapatkan tawaran keputusan. APCO tidak boleh melambakkan undi pos, kem tentera, pengundi hantu di kawasan TGNA, Anwar dan LKS. Mereka boleh bertanding ke banyak kawasan lain. Tetapi Hadi? Suruh sahaja Hadi bertanding di kejiranan Marang dan Rhu Rendang kalau Marang dan Rhu Rendang dikepung. Boleh?

Jika Hadi berjaya dikepung melalui pengundi, dan tidak berupaya pula berhijrah ke kawasan lain, maka, APCO telah berjaya memegang si pembuat keputusan di situ. Membuat tawar-menawar. Mungkin UG, mungkin sekadar membeli kambing. Sebab itu Allah janjikan kehinaan kepada orang yang tidak layak, tetapi mendedahkan diri kepada  amanah.

Rasulullah s.a.w. bersabda, yang ertinya:
”Seorang mukmin tidak dibenarkan untuk menghina dirinya. Lalu para sahabat bertanya: Bagaimanakah dia menghina dirinya? Nabi s.a.w menjawab: ”Dengan mendedahkan dirinya kepada ujian yang dia tidak mampu menanggungnya.” (Hadith Riwayat Imam Tarmizi).

1. Jangan terlalu gembira dan mengeluarkan kenyataan dalam isu bidio lucah Anwar.
2. Projek Langgar Hadi, di Rusila dalam masa terdekat. Insyaallah.

Wallahualam.

Comments

  1. mak aih, jem kepala hotak wa ni.
    bhai, lain kali mark la utk 'bacaan berat sahaja' kat tajuk tu..kompem wa pindah ke blog manggaonline.

    wa past baton kat bhai SFH la.
    otak dia 'laju' sikit bab strategi ni.
    jgn lupa bawak sirah bhai. ^_^

    ReplyDelete
  2. modus operandi yg sama?

    mahkamah tiba2 tukar keputusan 3 brg sah jadi bahan bukti dan penangkapan komando adalah sah?

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.