Skip to main content

Cerita Pak Guard Yang Telampau (5)

Oleh : AdukaTaruna

Siri 1 | Siri 2 | Siri 3 | Siri 4 | Siri 5

Hahaha. Memang gua penakut, memang gua lemah... tapi bab ajar manusia2 elite pundek, ni, memang gua redah. Memang gua garang...



Pendek cerita, malam tu, gua masuk kerja, member gua bisik dengan gua. Yang PKP bawak tangkal. Ada dalam beg. Dia tunjuk tadi.

"Tangkal apa Nal?"

"pele meghe..."

"Ha?"

"Kemaluan memerang."

Automatik gua nak gelak. Tapi kang dia dengar plak. Tak tau plak gua jin Melayu takut dengan kemaluan memerang. Pes time gua dengar. Wakakakaka. Kalau kemaluan Ikut Suka Aku, logik gak pontianak takut.

"Ada lagi tangkal."

"Apa?"

"Keris kecik."

Ah... sudah... jangan jin lawan jin sudah. Mampos gua jadi mangsa. Kena kunci sensorang nih. Start pukul 1, gua kunci jam sensorang sambil buat muka ketat + garang. Mudah2an hantu takot dengan gua. Muahahaha. Jika sebelum ni, tak bawak cota, kali ni bawa cota. Kalau hantu buat kelakar, gua baling sebelum lari.

Gua bersumpah atas nama Allah, masa gua kunci anak yang ke4, gua dengar suara berdehem kat belakang gua (gua kena 2 hari berturut2). Gua toleh, takda orang. Gua buat muka garang sambil keluarkan cota gua. Cota kayu bai.. bukan cota daging. Gua niat, kalau gua nampak, memang gua libas. Tapi lepas libas, lari tetap lari. Hahaha.

Alhamdulillah, tiada apa yang berlaku, settle semua kunci, set alarm kat enpon pukul 5, gua membuto dalam kete.

"Tido dalam kete la bro.. nyamuk tido kat pos. Kang pukul 3, gua kejut la."

"Takpa la.. takpa..."

Haha.. jual mahal yer... Tersedar pukul 3 lebih, tengok PKP tengah tido atas kusi, kepala atas meja. Heh... kompom tak kunci jam.

Gua langkau cerita sket sebab malam ni projek jahat gua. Sape nak ikut, dialu2kan. Tapi sila bawa kamera video. Ngee....

Budak umo 20 yang selalu datang lewat tu, akhirnya berjaya ditukarkan ke Maidin. Masuk pulak anak bos syarikat. Bukan bos besar la.. tapi besar sket dari IO. Gua pun tak tahu carta organisasinya. Tapi base on member gua ni la.

Anak bos, biasalah... manja sket. Datang lewat gak. Pakai cincin 3 butir kat tangan. Bulan pertama (Oktober) time giliran dia kena malam, tak nak. Guna kuasa bapak. Habes jadual kena rombak semula. Dengan gua2 sekali terlibat.

Sekali nak cuti 2 hari sebab nak tengok Red Warrior, kena rombak lagi jadual. Sebab anak bapak, KP rekod cuti sehari jer walau dia cuti 2 hari. Lepas cuti 2 hari, ghaib plak setengah hari. Sebab nak tengok perarakan Piala Malaysia. Lagi sekali gua kena getah.


3 hari lalu dia lewat 20 minit. Gua habes 8 pagi. 8.20 tak datang. Siapa nak ganti? Pundek. Gua chow tanpa ada penganti. Pergi kat kunci terdekat, clocking satu kali supaya ada rekod rasmi, tulis buku rekod tinggalkan pos tanpa penganti pada 8.20. Apa2 hal berlaku, gua ada bukti. Gua sign, member sign. Gua tulis no tepon gua. Apa kes tak puas hati, kol gua. Tapi kol dan tiaw member gua. Gua datang awal petang tu nak settle, dia dah blah.

Walau hanya bertugas as jaga, tapi atas inisiatif sendiri, pasal bertugas malam, member gua yang mentenen lampu. Asal hujan jer, mesti short dan gelap. Kali ini, sebab jadual anak manja bos kena shift malam, gua suruh member gua tak mentenen. Biar gelap. Gua dengan member kunci jam dalam gelap takpa. Dah lali.

Then, beli simkad baru bagi mengelakkan gangguan panggilan tidak diingini. Download suara pontianak kat youtube. Ambil suara jer. Convert ke MIDI. Tranfer dalam memori card. Setkan panggilan kepada nada dering pontianak. Off kan vibrate. Offkan tone sms. Maksimumkan volume. Balut depan enpon dengan kad bagi mengelakkan bercahaya ketika panggilan. Balut lagi dengan plastik bagi kalis hujan. Letak atas pokok berdekatan pos. Siap.

Malam ni, kat pos depan pun ada hantu, kat kunci area gelanggang takraw tu pun ada hantu. Muahahaha. Silap2 hantu asal pun lari sebab dia pun tak pernah dengar pontinak gelak mengada2 camtuh.

(bersambung ikut suka..)

Comments

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.