Skip to main content

Husam dan istana

Mudah2an ini N3 terakhir gua buat berkenaan isu Husam. Sebab kalau gua layan banyak sangat gua bimbang perjalanan perjuangan Royalti jadi terganggu.

Dakwaan mengatakan begini. Husam tidak disukai Sultan kerana rapat dengan Kuli dalam isu Royalti. Pangkat Datuknya hampir ditarik jika tidak kerana Sultan hormat dengan Tok Guru.

Jika ditanya kepada gua soal logik, gua mengatakan YA memang logik. Tiada mustahil dalam politik.

Tapi dijelaskan sekali lagi, stand gua dalam isu ini ialah kerja peralihan kuasa macam budak2. Tiada audit. Buat nak cepat.

Gua bayangkan flow sepatutnya berlaku. Ini benda besar. Bukan benda kecil.

1. Husam PJ PAS no 2 dalam hiraki PAS Kelantan dan Naib Presiden PAS yang diundi oleh ahli. Konsep PAS ialah parti yang memandu pemerintahan.

2. Panggil Husam melalui surat dan audit. Bukti notis sudah dikeluarkan.

3. Jelaskan fakta istana tidak mahu Husam. Minitkan mesyuarat itu.

4. Perincikan. Istana tidak mahu Husam MB atau TMB atau exco atau kesemuanya. Kuasa sultan hanya MB.

5. Tuan punya badan berhak memberi idea. Katakan hantar senarai Husam sebagai MB atau TMB atau Exco dulu. Minitkan mesyuarat.

6. Selepas dihantar, Sultan tolak yang mana? Audit. Kalau Sultan tolak semua asalkan Husam, maka PAS menghadapinya di depan Husam.

Sebab itu pelik. Sejarah peralihan kuasa paling hina dalam PAS dan.mengaibkan untuk bacaan sejarah anak Kelantan.

Comments

  1. Bukan semua keputusan executive boleh didedahkan kepada umum.

    ReplyDelete
  2. setuju kruzz.
    Mungkin x boleh siar pada umum. Bila ditimbul dalam muktamar kawasan, negeri dan pusat. Benda tu perlu diterangkan dengan jelas. Wp x perlu sertakan bukti. Cukup sekadar jawapan.
    Wallahua'lam

    ReplyDelete
  3. Betul ..."Bukan semua keputusan executive boleh didedahkan kepada umum" tp persoalannya di sini kenapa DHM tdk dimakium dan dipanggil kemesyuarat perhubungan pas negeri sedangkan DHM adalah PJ PAS no 2 dalam hiraki PAS Kelantan dan Naib Presiden PAS yang diundi oleh ahli.Disini isu klu tidak ada agenda tersembunyi pihak2 tertentu.MB baru cakap sdh hantar nama husam tp sultan tolak ... mana buktinya ??? Sbb tu AT kata biar ada "minitnya dan ju auditnya"....

    ReplyDelete
  4. Husam dah kena main oleh org2 yg gila kuasa. Rakyat sekarang bukannya xleh nak excess direct kpd sumber istana; list nama yg naik kpd istana mmana, plot angkat sumpah mb, tmb & exco, siapa yang mastermind org boleh tahu. Usah berselindung disebalik nama sultan. Sama-sama kita doakan moga orang yg rampas hak husam & hak rakyat kelantan ini akan diberikan hidayah suatu hari nanti.

    ReplyDelete
  5. Buat husam, anda tetap dihati pengundi dan majoriti rakyat kelantan. Dunia hanya sementara akhirat kekal abadi. Moga kita sentiasa di jalan yang benar & bertemu di jannah nanti.

    ReplyDelete
  6. x da n ajis>x da husam. camma leh jadi gitu bknlah hendak diangkat siapa benting islam siapa lak benting pas.gelombg merah-tukar klntan brjaya biarpun sekadr plan c. x memudaratkan klu nak dcari2 pada rumah yg dah siap .pahat2 simpan k. kan kerja islam msih bnyk tanpa noktah.

    ReplyDelete
  7. Hospital adalah medan raih simpati politik.

    Oleh: Aduka Taruna Posted: 08 May 2013 08:53 PM PDT

    Tak payah kencing rakyat lah. Nama jer ulama. Tapi takda maruah. Gua rasa marah kalau kuli batak rakyat cuba menipu rakyat. Rakyat adalah bos.
    Tak payah kencing rakyat lah. Bekas Timbalan Presiden PAS masuk hospital juga semasa tekanan kehadiran PRK Kelantan.
    Anwar sakit belakang dan masuk hospital juga semasa perbicaraan.
    Hosni Mubarak dan kesemua orang politik bongkak yang jatuh pun masuk hospital juga.
    Masuk hospital ni, adalah lesen mengurangkan kutukan dan soalan terhadap apa yang berlaku.
    Setakat kenyataan yang dibuat oleh SU orang politik, tiada laporan rasmi perubatan, memang kencing la.
    Melayu ni standard dia kena kencing jer. Tak oleh BN, oleh PR. Macam la doktor2 di Hospital tu semua boleh diam dan merelakan diri menjadi sebahagian dari simpati manusia tak bermaruah bongkak dan cenge tu? Puiii...

    Nasihat Gua Bhai...
    MINTAK MAAF LAR KAT USTAZ AZIZAN (ITU PUN KALAU LU ADA MARUAH) KERANA LU BERPRASANGKA JAHAT DAN BURUK TENTANG STATUS KESIHATANNYA.TERIMALAH HAKIKAT MENJADI BLOGGER BUKANLAH LESEN UTK MENGHENTAM ORG SESUKA HATI TANPA PERTIMBANGAN YG WARAS.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.