Skip to main content

Bila Hadi tawar tidak bertanding dengan word 'tapi'.

Sumber : Sinar Harian

MARANG - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul hadi Awang mungkin tidak akan bertanding pada Pilihan Raya Umum ke- 13 (PRU13), yang dijangka akan diadakan dalam waktu terdekat.

Bagaimanapun, beliau yang juga Ahli Parlimen dan Ahli Dewan Undangan Negeri menawarkan kepada partinya untuk bertanding satu kerusi sahaja sekiranya dipilih sebagai calon.

Pada gua, Hadi layak jadi PM Malaysia dari Anwar. Sebab Hadi takda skandal mandal. Pastu amanah. Pastu ada jaringan dunia Islam antarabangsa. Kalau Hadi wat bengong ketika jadi PM di Malaysia Baru, gua n geng sedia jadi pembaris. Setakat Abu Bakar Chik nak jadi front liner bacup Hadi time tu, memang bawah tapak kaki kami jer.

Alternatif selain Hadi dan Anwar menjadi PM ialah Husam. Pendapat gualah. Tu N3 lainlah. Soalnya, yang gua berbulu ialah, skang ni fasa perang. Di mana orang2 macam Hadi ni bodoh nak mamposla dalam seni perang. Sangat2 naive. Tu yang gua berijtihad menjatuhkan Hadi demi Allah. Dan ofkos gua tak pernah nafi akhlak gua jahat. Tu bab akhlak.

So, untuk topik ni, gua bpendapat, biar Hadi parlimen la. Kerana dapat sahaja Malaysia Baru, gua akan fight utk jatuhkan Anwar habis2an. Lebih advance dr jatuhkan Hadi. Insyaallah. Skang ni gua tumpang kehebatan Anwar untuk dapatkan Malaysia Baru jer.

Kalau Hadi ke DUN semata-mata untuk jadi MB, gua rasa lupakan sahajalah. Rekod Hadi hanya cemerlang dikalangan orang PAS Terengganu. Sebab hidup mereka berakidahkan batang tubuh tokoh manusia.

Tp sangat2 buruk rekod Hadi untuk rakyat bukan ahli PAS, kerana sikap2 orang2 keliling Hadi yang macam monyet dapat bunga ketika memerintah dulu. Wallahualam.


Comments

  1. Bhai AT...

    Hahahaha... Hadi taknak bertanding... wei.. itu ayat mantiq tue... itu ayat suruh orang pilih dier tue... hahaha... itu ayat reverse psychology tue.... hahaha....

    Ayat tue kalu budak tadika KEMAS boleh la tipu... hahaha...

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    ReplyDelete
  2. Bhai AT...

    Memang itu ayat test market... ader laku lagi ker idak...

    Oh yer.. ader satu lagi sebab... hehehe.. yang itu rasanyer lu pun tau kan... bebudak Rusila tue bukannyer tau amender... hahaha

    Anyway... Hadi Awang nih dah bersedia ker nak kuar statement nih.. sebab minggu depan nih Hassan Ali dah nak pecah tembelang... hahaha... karang sangkut plak... hahaha

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    ReplyDelete
  3. Husam?..... lu kaba ke bro.... Husam tu aktif politik sejak jaman DSAI dalam UMNO lagi.... bila dah 20 tahun PAS mene di klate Husam dikatakan trojan horse dihantar DSAI ke dalam PAS.... lajik tak?kahkahkahkahkahkahkahkahakahkah

    ReplyDelete
  4. fuyoooo
    r.reverse psycho..test market..apa-apa lah heh..tapi gangster nuar and the geng dah kenen mata malah siul2 nak ngorat hadi he he.

    lawak u.minggu

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.