Skip to main content

Loceng kecemasan untuk PAS Kelantan !!

"Anta lihat ni. Kita katakan PRU13 bulan 3. Musim cuti sekolah. Selepas Raya Cina. Jika itu tarikh PRU13, bermakna daftar pemilih yang digunakan ialah sehingga Disember ini.

Baik. Sekarang anta lihat perlumbaan pendaftaran pengundi baru antara UMNO dan PAS. See... PAS kalah 4 ribu lebih. Tiada langsung pendaftaran pengundi baru oleh PAS di Manek Urai, di Dabong, bla bla bla..

Ini pula adalah undi tetap UMNO 2004 dan 2008. Menurun?"

"Meningkat."

"Ya.. meningkat. Walau UMNO kalah 2008, tapi undi tetapnya meningkat. Beza keseluruhan undi PAS dan UMNO pada 2008 hanya 1%. Hanya 1%. Ini bermakna, undi tetap, dan ditambah dengan undi pendaftaran baru oleh UMNO, siapa menang?"

"Tapi tak semestinya mereka yang didaftarkan UMNO akan undi UMNO, mereka yang..."

"Memang benar itu antara pembolehubahnya. Tapi itu bukan hujah kita untuk menyelesaikan masalah ini. Hujah itu bukan penyelesai masalah ini."

"Ya.. jadi sebab itulah ana meminta anta semua, Harakah, untuk mengejutkan kita semua. Kita hanya ada 3 minggu lagi untuk menambah pendaftaran pengundi baru dalam senarai pemilih terakhir, dengan berpegang kepada tarikh PRU13 pada bulan 13."


Comments

  1. PAS klate terlalu bergantung kepada pengundi luar balik ngundi.... PAS klate lo ni terlalu selesa...... mungkin kena bagi menang tipis cam 2004 dulu.....

    ReplyDelete
  2. maknanya xde la hebat sgt pengundi Kelate..konon org kelate bijak mengundi..serupa jugak pengundi negeri lain..yg tua tetap karat..samada karat Umno atau Pas..harapkan yg muda..tu pun sbb keje luar kelate..dunia yg lebih terbuka..kalu stay kelate mmg x ke mana la anak2 muda tu...minda sama je mak bapak depa..

    aku ingat pakatan je yg ketagih undi anak muda..rupanye kerajaan Pas yg dah usia 21 thn tu pun masih ketagih undi anak muda...patutnya 21 thn dah cukup utk dpt sokongan smua pringkat..tua,muda,wanita,bkn muslim...tp slps 21 thn masih harap org muda SAHAJA..serupa kerajaan Pakatan lain yg baru berusia 4 thn!?! 21 thn oii..budak baru lahir pun dah layak mengundi!

    nmpk sgt yg cara kepimpinan Pas kelate dah xrelevan..perlu ditukar pemimpin dan cara kepimpinan...letak pelapis mula skrg..xkan nak tunggu nik Ajiz wafat baru sibuk nak lantik pengganti..ms tu comfirm pecah belah semua nak naik...pengundi manek Urai dan Galas dah bg amaran oiii...bwk2 la beringat sblm ajal tiba..gelombang Merah bagai api dlm sekam...lu leka lu lemas la..pastu jgn nak salahkan SPR la polis la tv3 la...huhu

    ReplyDelete
  3. apa nko merepek ni.... ingat PAS mene di klate tahun 2008 jah kow....

    ReplyDelete
  4. maLin & Abanghensem betul belaka.

    Kita semua tahu parti (barisan & pakatan) mana2 pun nak menang PRU. Adat la. Undi semua orang terpakai. Orang gila pun kalau ada IC atau adalnya PATI Bangla kalau dah diberi warga/ IC dia boleh mengundi. Tak kisah la orang muda ka tua bangka. Semua tu applicable!

    Janji menang? ya usahakan kemenangan dengan niat & cara yang diredha Allah SAHAJA. Kemenangan PRU bukan segalanya tapi sumbangan kita & khidmat bakti orang (pemimpin) yg kita julang/ sokong tu yg terpenting... utmost paramount!

    Ya, Asal Bukan UMno-BN !!

    Takpa PAS Kalah, Asal Islam Tetap Menang !!!

    Ingat tu!

    ;)

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.