Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Dec 7, 2011

Loceng kecemasan untuk PAS Kelantan !!

"Anta lihat ni. Kita katakan PRU13 bulan 3. Musim cuti sekolah. Selepas Raya Cina. Jika itu tarikh PRU13, bermakna daftar pemilih yang digunakan ialah sehingga Disember ini.

Baik. Sekarang anta lihat perlumbaan pendaftaran pengundi baru antara UMNO dan PAS. See... PAS kalah 4 ribu lebih. Tiada langsung pendaftaran pengundi baru oleh PAS di Manek Urai, di Dabong, bla bla bla..

Ini pula adalah undi tetap UMNO 2004 dan 2008. Menurun?"

"Meningkat."

"Ya.. meningkat. Walau UMNO kalah 2008, tapi undi tetapnya meningkat. Beza keseluruhan undi PAS dan UMNO pada 2008 hanya 1%. Hanya 1%. Ini bermakna, undi tetap, dan ditambah dengan undi pendaftaran baru oleh UMNO, siapa menang?"

"Tapi tak semestinya mereka yang didaftarkan UMNO akan undi UMNO, mereka yang..."

"Memang benar itu antara pembolehubahnya. Tapi itu bukan hujah kita untuk menyelesaikan masalah ini. Hujah itu bukan penyelesai masalah ini."

"Ya.. jadi sebab itulah ana meminta anta semua, Harakah, untuk mengejutkan kita semua. Kita hanya ada 3 minggu lagi untuk menambah pendaftaran pengundi baru dalam senarai pemilih terakhir, dengan berpegang kepada tarikh PRU13 pada bulan 13."


4 comments:

abanghensem said...

PAS klate terlalu bergantung kepada pengundi luar balik ngundi.... PAS klate lo ni terlalu selesa...... mungkin kena bagi menang tipis cam 2004 dulu.....

maLin said...

maknanya xde la hebat sgt pengundi Kelate..konon org kelate bijak mengundi..serupa jugak pengundi negeri lain..yg tua tetap karat..samada karat Umno atau Pas..harapkan yg muda..tu pun sbb keje luar kelate..dunia yg lebih terbuka..kalu stay kelate mmg x ke mana la anak2 muda tu...minda sama je mak bapak depa..

aku ingat pakatan je yg ketagih undi anak muda..rupanye kerajaan Pas yg dah usia 21 thn tu pun masih ketagih undi anak muda...patutnya 21 thn dah cukup utk dpt sokongan smua pringkat..tua,muda,wanita,bkn muslim...tp slps 21 thn masih harap org muda SAHAJA..serupa kerajaan Pakatan lain yg baru berusia 4 thn!?! 21 thn oii..budak baru lahir pun dah layak mengundi!

nmpk sgt yg cara kepimpinan Pas kelate dah xrelevan..perlu ditukar pemimpin dan cara kepimpinan...letak pelapis mula skrg..xkan nak tunggu nik Ajiz wafat baru sibuk nak lantik pengganti..ms tu comfirm pecah belah semua nak naik...pengundi manek Urai dan Galas dah bg amaran oiii...bwk2 la beringat sblm ajal tiba..gelombang Merah bagai api dlm sekam...lu leka lu lemas la..pastu jgn nak salahkan SPR la polis la tv3 la...huhu

abanghensem said...

apa nko merepek ni.... ingat PAS mene di klate tahun 2008 jah kow....

Hanz Newman said...

maLin & Abanghensem betul belaka.

Kita semua tahu parti (barisan & pakatan) mana2 pun nak menang PRU. Adat la. Undi semua orang terpakai. Orang gila pun kalau ada IC atau adalnya PATI Bangla kalau dah diberi warga/ IC dia boleh mengundi. Tak kisah la orang muda ka tua bangka. Semua tu applicable!

Janji menang? ya usahakan kemenangan dengan niat & cara yang diredha Allah SAHAJA. Kemenangan PRU bukan segalanya tapi sumbangan kita & khidmat bakti orang (pemimpin) yg kita julang/ sokong tu yg terpenting... utmost paramount!

Ya, Asal Bukan UMno-BN !!

Takpa PAS Kalah, Asal Islam Tetap Menang !!!

Ingat tu!

;)