Skip to main content

Soalan kepada sahabat Parpu Kari pula.

Oleh : AdukaTaruna

Mula2.. terima kasihlah kepada sahabat Parpu Kari kerana kopipes soalan terhadap Anwar gua tu dalam blog lu. Vanakem (thank you), bro..

Skang ni, gua harap, dapatlah kiranya sahabat kopipes soalan ini pula dalam blog sahabat. Mudah2an menjadikan kita ini termasuk dalam golongan orang2 yang berfikir. Amin.

1. Presiden manakah yang telah menyerahkan Temasik kepada Cina Lee Kuan Yew?
A. Presiden DAP
B. Presiden PAS
C. Presiden UMNO

2. Siapakah yang menyerahkan hak milik tanah Melayu di Genting Highland selama 999 tahun kepada Lim Goh Tong, dan menukar hutan hujan di situ kepada lubuk judi?
A. DAP
B. PAS
C. UMNO

3. Siapakah yang bertanggungjawab terhadap kehilangan 50 bilion saham bumiputera selama sejak merdeka?
A. DAP
B. PAS
C. UMNO

4. Siapakah yang menyusutkan keluasan tanah rezab Melayu yang ditinggalkan British hampir 50% selama sejak merdeka?
A. DAP
B. PAS
C. UMNO

5. Siapakah yang telah menyerahkan Pulau Batu Putih / Tanjung Pagar kepada Lee Kuan Yew baru-baru ini?
A. DAP
B. PAS
C. UMNO

6. Siapakah yang membunuh sekampung muslim di Memali, Kedah?
A. Presiden DAP
B. Presiden PAS
C. Presiden UMNO

7. Negeri manakah peniaga / ekonomi Melayu lebih besar dari Cina?
A. Negeri UMNO
B. Negeri PAS (Kelantan)



Yang ni soalan berkaitan dengan Anwar yang bangang ni plak.

Siapakah yang kutip Chua Ju Ming, diberikan jawatan dalam PKR tanpa demokrasi telus, dan kini bersiap2 melompat macam sampah2 lain yang juga dikutip.
A. Anwar Ibrahim
B. Anuar Zain


Orang bodoh jer kagum dengan Anwar ni pada gua. Kelebihan Anwar ini ialah kemampuan dia as crowd puller. Dalam politik tahap Malaysia (negara dunia ketiga / jakun), crowd puller ialah orang yang hebat berpidato dan MELALUI peristiwa besar yang jakun. 

Dalam politik tahap negara maju, crowd puller adalah orang yang mempunyai idea yang hebat dan MENCIPTA peristiwa besar yang hebat.

Comments

  1. Berpakatlah hangpa menjawab dalam usaha mencerdikkan diri. Parpukari, hang pun kena buat soalan-soalan macam Aduka kalau hang nak perjuang kebenaran. Biaq la apa geng hang nak kata.. Memangla pahit..tapi ubat..

    ReplyDelete
  2. Dari Sayyidina Ali,"Penghancur punggungku di dunia ini ada dua orang. Orang yang pandai berbicara namun dirinya seorang yg fasik dan orang yg bodoh namun selalu tekun beribadah. Yang seorang akan membela kefasikan dgn lidahnya sedangkan yg seorang lagi akan membela kebodohan dgn ibadahnya. Berhati-hatilah dari para cerdik pandai yg fasik dan para ahli ibadah yg bodoh. Kerana mereka adalah sebesar-besar fitnah bagi setiap orang yg mudah terpedaya."

    Sorang tu..crowd puller Melayu yg Umno duk gerun...Sorang lagi tu..geng kuat ibadah tapi bodo...

    ReplyDelete
  3. 8.. sape yg lencongkan paip telaga minyak yg sepatutnya menuju ke Kelantan tp menuju ke Siam dgn menelan kos jutaan RM utk tambahan panjang paip tu?

    A. UMNO
    B. UMNO
    C. UMNO

    jwb Parpu Arak..jwb ^_^

    ReplyDelete
  4. hahahaha, walaupun ak follower yg baru muncul tp pertembungan dua gergasi blogger ni mmg best (^.^)

    Pada pandangan saya, cukup2 lar kite bincang pasal pemimpin. PRU dh nk sampei, better blogger2 yg berkaitan dgn politik mula bincang pasal masalah negara mcm ekonomi ker, projek terbengkalai ker atau isu Lynas yg cuba dimatikan oleh kerajaan. Termasuk juga isu bible dalam bahasa Melayu, projek email, projek2 gajah putih yg xdiberitahu oleh TV 3, penyelewengan menteri (bukan isu bawah kain) dam isu2 rakyat lainyg tk diceritain oleh TV 3.

    Ak kesian dgn Anwar tp ak lg care dgn masa depan negara ni. Ekonomi dunia sedang dlm peralihan yg drastik (mata wang Amerika akan runtuh, ekonomi akan jadi kelam kabut skit pada masa depan). Malaysia perlu ada kerajaan yg kukuh utk hadapi impak kali ni. Menteri2 yg tk efisien kena tukar. Penghafal mst diganti dgn pemikir.

    Maka, just fokus balik kpd PRU. Berikan hujah2 utk rakyat pertimbangkn wakil2 rakyat mereka :D

    ReplyDelete
  5. kalau berani janganlah bertanya tapi nyatakan secara jelas tuduhannya. soalan nombor 6 tu jadikan tuduhan biar mudah dijawab,seelok2nya dalam mahkamah sebab ada unsur2 yang melibatkan fitnah jenayah.tu pun kalau beranilah...

    ReplyDelete
  6. cissss..soalan objektif nko kasi heh?
    tapi bagi aku tak lak senang gitu buat soalan.
    Setau aku nak jawabnya kena tengok2 sebab musababnya kenapa boleh cam tur..maksud aku kena lihat secara komprehensif.

    Malay delima.
    1. Masalah orang melayu alias islam nih angin jer lebih tetapi tidak bertanggung jawab bila diperlukan kerana perpecahan paling brutal.
    2. Masalah orang melayu alias islam tak reti bersukur dan berterima kasih kepada oponenya.Bersikap angkuh dan bijak yang tidak boleh dipakai.
    3. Masalah membuat tafsiran sempit Islam dan tidak peka nilai universal didalamnya.
    4. apa-apa lagi lah...
    5.Politiknya kerana jenama.

    Aku raser setelah 53 merdeka dan memerintah..perkembangan semasa tetap berjalan dan mengubah apa sahaja yang kita ada. Ada untung ada rugi dan melayu amat bertoleransi dan mudah beri penilaian tinggi 'yang berat sama di pikul,yang ringan sama dijinjing..jeng..jeng..
    Menjadi pembangkang tersangat mudah kalau nak mudah dan terlalu susah yang sememangnya susah.

    diatas itu sekilas pandang sebelum nak jawab hehe...

    Bab nuar nih alim ulamak,pendokong anuar dan sewaktu nganya..buat senang2 jer kojenye..x ada saksi 4 orang..tutup kes atau di qazap..benda video tak mau tau..haram! biarlah kat orang lain lah buat( terkial2 nak cari keadilan/kebenaran) benda haram tuh! Tak standard pada aku yang amalkan sepenuhnya islam nih. Kenapa hal ini dijadikan bukan sebagai cabaran.?
    k lah brot.!

    ReplyDelete
  7. wow, atiq. Ak dh agak dh, kalo ko guna BM yg ak bleh faham, mst hujah ko jd mantap. Hujah ko kali ni mmg bernas, tk kisah lar ko nk bedal sape. Tp ak ttp rase kite mst cepat2 settlekn isu Anwar ni dan balik semula kepada isu rakyat :)

    ReplyDelete
  8. BRO,

    ANTARA ORANG YANG SANGAT KAGUM KEPADA NUAR BRAHIM IALAH HAJI NIK AZIZ.
    BAHKAN HAJI NIK AZIZ KATA NUAR LAYAK JADI MURSYIDUL AM.

    BODOHKE DIA ?

    ReplyDelete
  9. Anak keling buntal kaki mabok tu lu jgn layan sangat bro...

    ReplyDelete
  10. Aduka ko tak kawan aku ke apa? awat aku mesej buat bangang je? hehehehe..

    ReplyDelete
  11. Ha? Lu msg gua kat mana, bro? hua3... sori la

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.