Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

May 1, 2011

Soalan kepada sahabat Parpu Kari pula.

Oleh : AdukaTaruna

Mula2.. terima kasihlah kepada sahabat Parpu Kari kerana kopipes soalan terhadap Anwar gua tu dalam blog lu. Vanakem (thank you), bro..

Skang ni, gua harap, dapatlah kiranya sahabat kopipes soalan ini pula dalam blog sahabat. Mudah2an menjadikan kita ini termasuk dalam golongan orang2 yang berfikir. Amin.

1. Presiden manakah yang telah menyerahkan Temasik kepada Cina Lee Kuan Yew?
A. Presiden DAP
B. Presiden PAS
C. Presiden UMNO

2. Siapakah yang menyerahkan hak milik tanah Melayu di Genting Highland selama 999 tahun kepada Lim Goh Tong, dan menukar hutan hujan di situ kepada lubuk judi?
A. DAP
B. PAS
C. UMNO

3. Siapakah yang bertanggungjawab terhadap kehilangan 50 bilion saham bumiputera selama sejak merdeka?
A. DAP
B. PAS
C. UMNO

4. Siapakah yang menyusutkan keluasan tanah rezab Melayu yang ditinggalkan British hampir 50% selama sejak merdeka?
A. DAP
B. PAS
C. UMNO

5. Siapakah yang telah menyerahkan Pulau Batu Putih / Tanjung Pagar kepada Lee Kuan Yew baru-baru ini?
A. DAP
B. PAS
C. UMNO

6. Siapakah yang membunuh sekampung muslim di Memali, Kedah?
A. Presiden DAP
B. Presiden PAS
C. Presiden UMNO

7. Negeri manakah peniaga / ekonomi Melayu lebih besar dari Cina?
A. Negeri UMNO
B. Negeri PAS (Kelantan)



Yang ni soalan berkaitan dengan Anwar yang bangang ni plak.

Siapakah yang kutip Chua Ju Ming, diberikan jawatan dalam PKR tanpa demokrasi telus, dan kini bersiap2 melompat macam sampah2 lain yang juga dikutip.
A. Anwar Ibrahim
B. Anuar Zain


Orang bodoh jer kagum dengan Anwar ni pada gua. Kelebihan Anwar ini ialah kemampuan dia as crowd puller. Dalam politik tahap Malaysia (negara dunia ketiga / jakun), crowd puller ialah orang yang hebat berpidato dan MELALUI peristiwa besar yang jakun. 

Dalam politik tahap negara maju, crowd puller adalah orang yang mempunyai idea yang hebat dan MENCIPTA peristiwa besar yang hebat.

11 comments:

Black said...

Berpakatlah hangpa menjawab dalam usaha mencerdikkan diri. Parpukari, hang pun kena buat soalan-soalan macam Aduka kalau hang nak perjuang kebenaran. Biaq la apa geng hang nak kata.. Memangla pahit..tapi ubat..

Black said...

Dari Sayyidina Ali,"Penghancur punggungku di dunia ini ada dua orang. Orang yang pandai berbicara namun dirinya seorang yg fasik dan orang yg bodoh namun selalu tekun beribadah. Yang seorang akan membela kefasikan dgn lidahnya sedangkan yg seorang lagi akan membela kebodohan dgn ibadahnya. Berhati-hatilah dari para cerdik pandai yg fasik dan para ahli ibadah yg bodoh. Kerana mereka adalah sebesar-besar fitnah bagi setiap orang yg mudah terpedaya."

Sorang tu..crowd puller Melayu yg Umno duk gerun...Sorang lagi tu..geng kuat ibadah tapi bodo...

Gomo de Fuckers al Juburi said...

8.. sape yg lencongkan paip telaga minyak yg sepatutnya menuju ke Kelantan tp menuju ke Siam dgn menelan kos jutaan RM utk tambahan panjang paip tu?

A. UMNO
B. UMNO
C. UMNO

jwb Parpu Arak..jwb ^_^

Yugimudo said...

hahahaha, walaupun ak follower yg baru muncul tp pertembungan dua gergasi blogger ni mmg best (^.^)

Pada pandangan saya, cukup2 lar kite bincang pasal pemimpin. PRU dh nk sampei, better blogger2 yg berkaitan dgn politik mula bincang pasal masalah negara mcm ekonomi ker, projek terbengkalai ker atau isu Lynas yg cuba dimatikan oleh kerajaan. Termasuk juga isu bible dalam bahasa Melayu, projek email, projek2 gajah putih yg xdiberitahu oleh TV 3, penyelewengan menteri (bukan isu bawah kain) dam isu2 rakyat lainyg tk diceritain oleh TV 3.

Ak kesian dgn Anwar tp ak lg care dgn masa depan negara ni. Ekonomi dunia sedang dlm peralihan yg drastik (mata wang Amerika akan runtuh, ekonomi akan jadi kelam kabut skit pada masa depan). Malaysia perlu ada kerajaan yg kukuh utk hadapi impak kali ni. Menteri2 yg tk efisien kena tukar. Penghafal mst diganti dgn pemikir.

Maka, just fokus balik kpd PRU. Berikan hujah2 utk rakyat pertimbangkn wakil2 rakyat mereka :D

izad70 said...

kalau berani janganlah bertanya tapi nyatakan secara jelas tuduhannya. soalan nombor 6 tu jadikan tuduhan biar mudah dijawab,seelok2nya dalam mahkamah sebab ada unsur2 yang melibatkan fitnah jenayah.tu pun kalau beranilah...

atiq said...

cissss..soalan objektif nko kasi heh?
tapi bagi aku tak lak senang gitu buat soalan.
Setau aku nak jawabnya kena tengok2 sebab musababnya kenapa boleh cam tur..maksud aku kena lihat secara komprehensif.

Malay delima.
1. Masalah orang melayu alias islam nih angin jer lebih tetapi tidak bertanggung jawab bila diperlukan kerana perpecahan paling brutal.
2. Masalah orang melayu alias islam tak reti bersukur dan berterima kasih kepada oponenya.Bersikap angkuh dan bijak yang tidak boleh dipakai.
3. Masalah membuat tafsiran sempit Islam dan tidak peka nilai universal didalamnya.
4. apa-apa lagi lah...
5.Politiknya kerana jenama.

Aku raser setelah 53 merdeka dan memerintah..perkembangan semasa tetap berjalan dan mengubah apa sahaja yang kita ada. Ada untung ada rugi dan melayu amat bertoleransi dan mudah beri penilaian tinggi 'yang berat sama di pikul,yang ringan sama dijinjing..jeng..jeng..
Menjadi pembangkang tersangat mudah kalau nak mudah dan terlalu susah yang sememangnya susah.

diatas itu sekilas pandang sebelum nak jawab hehe...

Bab nuar nih alim ulamak,pendokong anuar dan sewaktu nganya..buat senang2 jer kojenye..x ada saksi 4 orang..tutup kes atau di qazap..benda video tak mau tau..haram! biarlah kat orang lain lah buat( terkial2 nak cari keadilan/kebenaran) benda haram tuh! Tak standard pada aku yang amalkan sepenuhnya islam nih. Kenapa hal ini dijadikan bukan sebagai cabaran.?
k lah brot.!

Yugimudo said...

wow, atiq. Ak dh agak dh, kalo ko guna BM yg ak bleh faham, mst hujah ko jd mantap. Hujah ko kali ni mmg bernas, tk kisah lar ko nk bedal sape. Tp ak ttp rase kite mst cepat2 settlekn isu Anwar ni dan balik semula kepada isu rakyat :)

ALahaI sI LunCAi said...

BRO,

ANTARA ORANG YANG SANGAT KAGUM KEPADA NUAR BRAHIM IALAH HAJI NIK AZIZ.
BAHKAN HAJI NIK AZIZ KATA NUAR LAYAK JADI MURSYIDUL AM.

BODOHKE DIA ?

aljo said...

Anak keling buntal kaki mabok tu lu jgn layan sangat bro...

AmenoWorld said...

Aduka ko tak kawan aku ke apa? awat aku mesej buat bangang je? hehehehe..

AdukaTaruna said...

Ha? Lu msg gua kat mana, bro? hua3... sori la