Skip to main content

Persatuan Pembelit baik punya belit.


Kata Presidennya, Datuk Syed Ibrahim Kader: “Dia (pemimpin pembangkang) telefon saya dan memberitahu... Datuk, saya akan beri RM5 juta sekiranya anda bersetuju sertai kami hari ini. Pagi esok saya akan masukkan lagi dalam akaun...jika selepas itu anda membawa bersama orang-orang anda (ahli KIMMA), saya akan masukkan RM50 juta lagi dalam akaun anda. Itu adalah janji dibuat pemimpin pembangkang berkenaan kepada saya beberapa tahun lalu.

“Malah, ketua KIMMA di negeri yang ditawan pembangkang iaitu Kelantan, Kedah, Selangor dan Pulau Pinang turut ditawarkan pelbagai imbuhan termasuk projek dan jawatan penting dalam kerajaan negeri supaya menyertai mereka.

“Walaupun ahli KIMMA termasuk saya pernah dihujani tawaran lumayan supaya menyertai pembangkang, tetapi maruah masyarakat India Muslim negara ini bukan semurah itu... maruah kami bukan untuk dijual beli.

“KIMMA tidak akan terpedaya mahupun termakan pelbagai janji apatah lagi kami sudah menyokong BN mahupun UMNO sejak dulu lagi. Kami lebih mengenali dan tahu hati budi BN dan UMNO.

“Walaupun pernah berasa kecil hati kerana kesetiaan kami kurang mendapat tempat dan perhatian sebelum ini, namun di bawah pentadbiran Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan Timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin, suara KIMMA serta masyarakat India Muslim kini sudah mula didengari dan mendapat sokongan padu kerajaan,” katanya pada majlis ramah mesra bersama ahli Batu Pahat dan Muar, seperti yang dilaporkan oleh BH.

 Gua : Teringat gua gen korea dedah Persatuan Belit Cakra Alam.


Comments

  1. weii tambi,
    dari RM50 juta tu bg kat group lu, baik bg RM10 juta sorang kat 5 Adun BN Perak utk lompat masuk Pakatan.
    citt poraahh....

    Umno pun tau la nilai lu org tahap mana...
    sbb tu dibodohkan pun tetap setia.^_^
    inikan pulak Pakatan yg sentiasa tak cukup duit nak spend jota2 utk kaum lu? lawak apakah sengeri ini??
    wakakakaka....

    wa minta mane2 pemimpin Pakatan cabar tambi ni utk kemukakan nama pemimpin yg offer duit tu dlm tempoh 3 hari.
    klo tak ramai2 boikot restoran mamak.
    nak tengok bola pi McD 24 jam, wakakaka....

    org tua2 pesan,
    bukan namanya Melayu klo tak pemalas
    bukan namanya Cina klo tak perasuah
    bukan namanya India klo tak pembelit.

    ^_^

    ReplyDelete
  2. -wa cdangkn lu amik lawyer dr kalangan bangsa ni utk defend kes lu..geng2 ni mmg pndai brhujah dlm court maa..kes bunuh yg mane konfem suspek dilihat membunuh oleh saksi,tu pun suspek bole dibebaskn..ni kan plak kes kecik anak lu tu, celah nasi kandar je diorang belit..

    -geng2 nasi kandar ni cube nk tarik perhatian krajaan,konon2 setia,konon2 xkan mnyokong pihak lain, piiraaahhh!!! ade la tu yg die nk mtk dr kerajaan..silap2 diorang nk sume pekerja diorang yg bribu2 dr india/pakistan tu diterima jd taraf penduduk tetap (pr) spaya diorang x kena nk byar levi pekerja import..

    -xyah nk bodek2 la, jd mcm majoriti org cina skang ni, baik di semenanjung or kepulauan borneo msing2 brsatu hati mtk mcm2,komplen mcm2, bole dikatekn hmpir sume dibagi krajaan, sbb diorang bijak..bijak mngunakan kuasa undi,pndai tawar- mnawar, x mcm mjoriti mlayu n india ,yg tau nk menjilat jer..

    ReplyDelete
  3. Dah tentu KELING. Walau apa agama mereka, sikap pembelit tetap sama. Ada pulak tu mengaku melayu mcm parpukari si penagih arak.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.