Skip to main content

Gambar blogger UMNO dan arak.

Oleh : AdukaTaruna
Sumber : Topeng Perak

Dalam hal2 yang melibatkan hujah dan idea, Allah suruh kita lihat APA. Bukan SIAPA. Dalam hal2 yang melibatkan kesaksian, Allah suruh kita melihat SIAPA, bukan APA. Hal2 kesaksian ini termasuklah riwayat hadis, penyampai berita, saksi, etc. Tidak boleh fasik, kata Allah. Pergh.. ini macam intro dah boleh bertanding calon Dewan Ulama dah gua nih.

Terbaru, ditakdirkan Allah, tertangkapnya bukti (gambar) seorang UMNO yang berada dalam dunia KESAKSIAN. Jika kita ikut Islam, maka, kesaksian orang itu tidak boleh lagi diambil kira. Ada yang menuduh gambar itu superimpose. Tapi, gua lebih percaya Topeng Perak dalam bidang gambar2 ni. Dia ahli dalam gambar. Dan integriti dia dalam mendakwa masih belum tercalar.

UMNO dan akhlak.

Gua pun bukannya hebat sangat dalam akhlak kalau berbanding dengan ahli PAS secara majoriti. Tapi gua mendakwa, akhlak gua lebih baik berbanding ahli dan pemimpin UMNO secara majoriti. Dan faham bahawasanya, seandainya Allah menguji gua as pemimpin, belum pasti gua berjaya mengekalkan akhlak gua yang bertaraf lebih baik dari UMNO ini.

Gua nak story lu satu pengalaman gua berada dalam dunia UMNO. Ketika gua tumpang berniaga di premis perniagaan milik kroni Isa Samad. Orang2 Isa Samad, kebanyakannya adalah peminum arak, malah penghisap ganja. Salah seorangnya berstatus Ketua Pemuda satu cawangan taman perumahan yang berdekatan dengan premis itu. Ironinya, Ketua Pemuda UMNO Cawangan yang peminum arak itu berbaka yang sama dengan blogger UMNO yang didedahkan ini.

Ini gua saksikan dengan mata kepala gua. Cuma perbuatan mereka itu di belakang Isa Samad lah. Isa Samad pula gua pernah saksikan meluru masuk pejabat (atas premis perniagaan) untuk kejar waktu Magrib yang nak habis. Time tu gua tengah format komputer pejabat UMNO tersebut. Tiba-tiba dia meluru masuk dan sound gua.

"Ekau ado nampak sejadah tak, jang?"

Akhlak pemimpin UMNO yang tertangkap dalam sejarah.

Ada banyak yang tersembunyi. Tetapi tetap tidak terlepas di akhirat kelak. Dan manusia-manusia yang mengundi pemimpin jahat, pasti akan bertanggungjawab terhadap selama mana kekuasaan pemimpin jahat tersebut. Sebanyak mana jenayah dan maksiat yang dilakukan mereka.

Mari kita tengok dalam tajuk bunuh dahulu. Belum masuk tajuk seks lagi.

Sejarah pembunuhan dan kesiksaan yang dikaitkan dengan BN-UMNO.

1. Satu kampung muslim di Memali, Kedah dibunuh.

2. Datuk UMNO Taha Gemencheh, N9.

3. Samad Gul Kelantan.

4. Padang Terap oleh Najib Razak.

5. Mona Fendi.

6. Datuk Norjan. Wanita UMNO mati ketika berzina di Hotel Sabah.

7. Norita.

8. Timbalan Pengerusi MIC Johor mati ditembak.

9. Ketua Pemuda MIC Hulu Langat ditembak.

10. Adun Lunas dari MIC, Dr. Xavier Fernandez mati ditembak.

11. 2 penjenayah anak kepada seorang pengerusi MIC cawangan di Taiping, mati ditembak.

12. Bekas Anggota Dewan Undangan Negeri kawasan Permatang, Selangor, Datuk Abdul Aziz Mohd Noh ditemui mati bersama-sama Naib Ketua Wanita Umno Bahagian Tanjung Karang Siti Rohana Ismat.

13. Altantuya.

14. Teoh Beng Hock.

15. Rangka yang ditemui di Bangunan Umno Bahagian Kuala Terengganu, 6 Februari 2005, disahkan sebagai remaja perempuan yang dicekik secara kejam sebelum disumbat dalam almari di bangunan itu.

16. Bekas Ketua Umno cawangan Felda Mengkawang, Asimah Abdul Rahman, 51, mati dibunuh dengan kejam di rumahya di Felda Mengkawang.

17. Ketua UMNO Cawangan Limau Manis, Datuk Azaha Abdul Rani, cedera parah disimbah asid oleh seorang lelaki yang tidak dikenali di pekarangan rumahnya di Kampung Chekok, Panji.


18. Rusuhan kaum 13 Mei 1969

19. Rampas, pukul dan kurung oleh UMNO Rusila. 8 Januari 2011 jam 2:20 petang

Klik sini untuk gambar penuh 4 blogger UMNO minum arak. Pilihlah parti politik yang paling kurang buruknya berbanding sekumpulan buruk yang ada. Wallahualam.

Comments

  1. tak tau la plak air botol BARBICAN yg byk dijual kat uptown, pasar malam dan kedai mamak ni ada alkohol? bodoh pya fitnah....

    ReplyDelete
  2. mannheim schah weeiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!

    geli ketiak aku ngan komen kau....

    aduyaiiiii....len kali kalo nak komen, mandi junub dulu la...

    jengkoil sungguh...

    ReplyDelete
  3. lurus bendul jugak budak Mannheim Schah nih.hahahaha.

    ReplyDelete
  4. weii bhai..letak la gambar parpukari tu.hahahaha....

    ReplyDelete
  5. bhai..no.19 tu tak melibatkan kematian la, mana buleh weii...
    tu mcm muka zainulpakaq dan Wan ji...minum arak pakai baju Pas tu, kurang sikit dosa, wakakaka...
    arman, mannheim tu lupa niat mandi junub, lu ajar la dia ^_^

    ReplyDelete
  6. Puak2 Rusila selalu guna gambar Barbican tu untuk negatifkan Ostad Wan Ji. Tu yang gua letak as gambar arak tu. Hahaha

    ReplyDelete
  7. 20. sorang blogger yang kononnya kebal kena hempuk curi dari belakang kat rusila....

    ReplyDelete
  8. owh.... wakaka! mana la den tau.... sori ye tuan tanah... ;p

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.