Skip to main content

Update 3 : Projek Langgar Hadi 7 Januari 2011.

Langgar Hadi : Mohon Pengesahan Songkok Putih.


Oleh : AdukaTaruna

Rujukan :

http://batuapi-firestone.blogspot.com/2011/01/projek-langgar-hadi-jumaat-7-januari.html#comments

Quote:
Setelah mendapat kerjasama yang erat daripada webmaster Songkok Putih, yang juga bersetuju membiayai kehadiran Aduka Taruna dan rombongannya. Oleh kerana Aduka Taruna tiada kemampuan nak membeli kamera video, Terengganukini sepakat telah bersetuju untuk menghadiahkannya sebuat kamera video Sony versi terkini.


Merujuk kepada perkara di atas, saya, AdukaTaruna ingin meminta pengesahan dari saudara Songkok Putih dan pihak Terengganukini.

Sekiranya benar, walaupun dakwaannya mengatakan saya telah membuat persetujuan bersama adalah dusta, tetapi saya sahut dan bersedia hadir ke Rusila berdepan dengan Tuan Guru Hadi Awang pada 7 Januari ini.

Saya berharap pihak Songkok Putih dan pihak Terenggnukini dapat memberi pengesahan dan butirannya kepada saya secepat mungkin. Ini adalah esok adalah hari di mana saya perlu menguruskan kekosongan jadual kerja saya pada 7 Januari.

Saya juga menghantar surat ini kepada Songkok Putih dan pentadbiran Terengganukini melalui email. Dan akan dikemukakan 'print screen' nya di blog saya, kemudiannya.

Sebarang maklum balas dari pihak tuan saya ucapkan terima kasih.

AdukaTaruna.


Update.






 Update 2.


Alhamdulillah. Gua menerima pengesahan Songkok Putih. Kini tinggal pengesahan dari Terengganukini pula. Skang ni gua akan ke pejabat tempat kerja gua, bagi merombak jadual untuk 7 Januari ini.


 Dan ini pula email balas gua kepada Songkok Putih.





Doakan gua, geng. Gua nak ke pejabat tempat kerja dan cari kereta sewa. Jika hasrat lama gua ini dizinkan Allah untuk sekali lagi ini, tanamlah dalam hati, bahawa, kita tidak melanggar Hadi kerana akhlaknya. Tetapi kerana Islamic State.


Wallahualam.

Update 3.

Setakat ni, gua masih tak dapat kemudahan handycam seperti mana yang dijanjikan. Namun, gua tetap rombak jadual kerja. Bagi memberi laluan pada 7 Januari. Esok, gua try adjust pinjam kat memana. Kamera henset, tak bleh bro..





Takut kerana salah.


Wallahualam.

Comments

  1. Salam , nk guna pe ek nk pi langgar Tok Guru nih...

    ReplyDelete
  2. Aduka,,,

    Gua rasa lu akan kena tipu lagi la... mana berani di orang tu semua, mereka hanya berani dalam alam cyber sahaja.., kat alam nyata kaku.....

    ReplyDelete
  3. Bro,satu je aku mintak.Lu n all yg seangkatan jgn layan sipondan "batu api".Rugi lu,malaysia waves nak layan blogger yg sorok muka tp lancang kutuk sna-sini.Dia duk hujah dgn ayat2 dan nas tp dia lupa yg nabi jg tulis nama masa htr surat.

    ReplyDelete
  4. Tq atas nasihat bro.

    Gua pun tak berapa yakin Batu Api berani debat dengan gua. Dan gua tak peduli pun kalau 30 Jan ni dia tak datang.

    Cuma tawaran untuk berdepan dengan Hadi sukar ditolak. Apa2 pun, doakan gua, bro.

    ReplyDelete
  5. langgar bukan untuk kasi mati
    langgar demi utk islam dalam
    berhadapan dgn perspesi realiti yg perlu untuk golongan islam takluki dalam mission impossible membawa Malaysia kepada system agamaNYA.

    apa yang perlu dikorbankan utk misi ni.. wajib dikorbankan.^_^

    ReplyDelete
  6. cume advice wa pada AT,
    kalau niat menyahut cabaran bukan kerana Allah dan rasulNYA.
    kerana ego..
    kerana sombong
    kerana awek tgganu...
    kerana tercabar
    kerana ingin menunjuk diri hebat
    kerana bede yg lain dari Allah dan RasulNYA.
    maka elok kiranya dibatalkan myahut cabaran tu.
    Tu lah yg lebih Baik.

    Tp klu asas niat bersih lg suci dlm debu,
    memang kerana Allah dan RasulNYA.
    wa doakan lu berjaya
    dan sentiasa dalam rahmat dan berkat dariNYA.Allahuakhbar.

    bab kata pepatah lah.
    "biarlah kalah
    asalkan ISLAM menang"^_^

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.