Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Dec 27, 2010

Falsafah pundek FAM.

Oleh : AdukaTaruna (Gambar2 Hiasan diambil menggunakan carian Google).

Skang gua nak story sama lu satu falsafah pundek yang lu orang sendiri pun tak sedar. Melayu ni bangang pada tajuk penetapan falsafah. Sebab kemampuan berfikir manusia ialah Saiz otak darap peratus teroka otak. Dah la saiz kecik, pastu malas berfikir plak, jadilah macam nih.

Falsafah pasukan bola negara, sepatut yang utamanya ialah mewakili negara. Membawa maruah negara. Bukan membawa maruah persatuan. Maruah persatuan nombor 31. Nombor pertama ialah maruah negara.
Jadi, berdasarkan penetapan falsafah tersebut, sepatutnya jersi utama pasukan ialah berfalsafahkan tanah air. Bukan berfalsafahkan persatuan. Neraka jahannam punya Seltan dan kerabatnya. Menyesatkan manusia.

Jersi utama Pemain Malaysia ialah Kuning Hitam? Pundek! Ini bukan jersi Malaysia. Ini jersi FAM. Kalau ikut Seltan dan kerabatnya, memanglah dia sudah berjanji untuk menyesatkan manusia. Kalau dah bapak Iblis bodoh, anak Seltan 80% bodoh sudah pasti. Aku berlindung dari Allah akan syaitan yang direjam.

Memanglah kita semua tahu, bahawa, Melayu ni bodoh serba serbi. Bukan sahaja bendera nyaris sama dengan Amerika Syarikat, malah lagu Negaraku pun nyaris sama dengan lagu Terang Bulan Indonesia.

Tapi kebetulan pihak yang menang ialah boneka British, maka, walaupun bendera Malaysia itu tiada sedikit pun kena-mengena dengan susur galur dengan sejarah bangsa dan tanah air, tetapi, dalam hal ini, sepatutnya jersi utama bola sepak atau sukan lainnya ialah warna bendera Malaysia.

Ironinya, zaman pukimak bola sepak Malaysia, dan perlawanan di belasah Indonesia 1-5 ketika Malaysia memakai jersi Kuning Hitam. Malayisa bangkit mengikat Thailand dengan jersi kedua. Jersi bendera Malaysia. Falsafah yang tepat bermain demi negara. Bukan demi FAM. FAM adalah alat kepada falsafah.


Malaysia membelasah Laos dengan pemilihan jersi biru. Jersi yang tepat secara falsafah. Lu terkesima buat apa? Melayu bodoh secara genetik. Lu tahu atau tidak atas faktor apakah sebenarnya satu-satu bendera itu patut dicipta? Lu tahu atau tidak atas falsafah apakah turunnya lu ke satu-satu tempat bagi menyatakan sokongan? Lu tahu atau tidak atau lu jenis babi buta yang mengikut arus?

Di stadium, penyokong Melayu mengibarkan warna-warna FAM ketika pasukan Malaysia berjuang dengan warna-warna negara Malaysia. Dari Rusila sampai FAM, apa yang Melayu tahu mengenai falsafah? Puluh ribu Melayu bersorak mengibarkan warna FAM, ketika Safee Sali hampir menangis meraikan jaringan dengan warna Malaysia? Pukimak punya Melayu. Bodoh sejak asal.

Jika anda memandang perkara ini kecil, tetapi sebenarnya falsafah sekecil ini pun anda baru tahu hari ini, anda renungkanlah falsafah yang diambil oleh Melayu dahulu bagi membentuk Malaysia pada hari ini. Pekerja asing mempunyai hak untuk mengundi. Temasik diserahkan kepada Lee Kuan Yew. Pulau Batu Putih diserahkan kepada Singapura. GLC strategik Malaysia dikuasai negara luar. Air Johor, Tanjung Pagar, Pattani, etc.

Gua cabar FAM mengarahkan Malaysia menentang Indonesia fasa kedua 29 ini, dengan jersi FAM. Gua berlindung kepada Allah dari seltan dan kerabatnya yang direjam.

2 comments:

Hanz Newman said...

FAM boleh la mintak FIFA untuk ubah jersi kaler jersi kita kepada KUNING BIRU (home)& BIRU KUNING MERAH atau PUTIH (away). Kuning fluorescent macam baju kelab Dortmunt FC.. terang boleh menyilau pandangan pihak lawan. Hehehe ..Kita tak perlu la lagi bantuan penonton fanatik/psycho/wacko yang main pancaran laser tembak ke mata pemain lawan.

Jangan pasni Tony Fernando ke Tony Phua ke atau si Ros nak beli/taja team malaysia pastu buh logo 1Malaysia besar besar kat depan & belakang jersi? Sudah, jahanam!

Isa said...

hahaha... amukan berfakta bro...,

selagi sukan/bolasepak malaysia nih di kuasai oleh ahli politik yang berperangai macam seltan sampai kiamat pun takan maju beb...

ke guane...??? hahaha...