Skip to main content

Penentang Islamic State. Antara DAP dan UMNO.

Oleh : AdukaTaruna

3 sms info gua soal kenyataan Karpal yang terbaru. Maklumlah, gua skang ni dah tahap Melayu Felda. Jauh dari capaian internet.

Taktikal mudah fahamnya dalam perjalanan mendapatkan Islamic System ialah :

1. Melalui UMNO, kita berhadapan dengan kematian, undang2 rimba, penderitaan, segala agensi bagi mendapatkan Islamic System. Dari Memali, Samad Gul, Padang Terap, Operasi Lalang, ISA, Al-Maunah, FRU, akta A to Z, fitnah, adu-domba, etc.

2. Melalui PKR dan DAP, kita berhadapan dengan hujah dan laluan liku2 demokrasi bagi mendapatkan Islamic System.

Tepuk kepala otak, tanya akal fikiran. Pada saat sebelum Allah uji gua ini, jika gua kaya dan berkemampuan seperti Ulama Nik Abduh, duit peruntukan, tenaga dan peluh bagi mendapatkan no plat PAS17 itu, akan gua gunakan bagi berjumpa dengan Karpal. Dan berdialog dengan beliau. Malangnya, gua tidak berkemampuan seperti si kaya Nik Abduh.

Jika Karpal menentang Islamic System, gua hanya kembalikan kemampuan hujah yang Allah pinjamkan kepada gua; berdialog dan berhujah dengan Karpal.

Jika pemimpin UMNO menentang Islamic State, anda tidak akan ditentang dengan hujah. Sebaliknya peluru dan penjara. So, dengan Nama Allah, gua berikan undi gua kepada PKR dan DAP untuk laluan itu.

Comments

  1. Aduka..sokong karpal atau sokong UMNO?? Apapun tabik kat lu..memang berani pertahankn yg haq..

    Mmg tak ramai nk ajak berdialog dgn karpal nih..hntr je Tun Salleh Abbas berdebt dengan dinosaur singh nih..

    Sbnrnya sy nmpk karpal masih x fhm islamic state ini..kawan gua, india pun fhm islamic state ini..bhkn kami ms present dpn dwn kuliah dlu..smpat kutuk umno krn hlng hukum islam ini..bukn gua sorg kutuk..kwn gua, India pun kutuk..lu bolh tgk tajuk assgmnt gua dulu kat sini..(http://tunhisyamuddin.blogspot.com/2008/10/undang-undang-hudud-kelantan-dan.html)

    Apapun PAS kn berani bw perubhan..jng berkokok luar glngg shj..pergilh maasuk glanggn..apa salahnya kerajaan PAS try sekali lg buat hukum hudud kat klntn dan kdh..walaupn akn dibtlkn di mahkmh..at least dpt takutkn org islm kat ngri tu drpd buang bayi..

    Soal undi bukn islam..jgnlh risau..berilh kfhm,n bhw hukum islam itu org islam..karpl singh nk practise undg2 british sampai dibakar pun, biarknlh dia..yg pntg syariat Allah ditegakkn..

    ReplyDelete
  2. Yo lantak sapa pun bukan Islam tak mau hukum Islam atau negara Islam. Tu kefahaman diorang. Ni kita heran ni orang Islam tak mau ditegakkan hukum Islam di Kelantan & Malaysia..apahalnya? U know who, then! Shameful! should hang their heads themselves.

    ReplyDelete
  3. Bhai AT...

    Gua tak terkojot Karpal cakap camtue... tapi gua amat terkojot biler dapat tahu Harussani pon cakap camtue... hahahaha

    Oh yer... kalu Harussani tak cakap camtue.. pastinyer dier akan sokong apa yang Nik Aziz (PAS) cadangkan tue dan dier akan buat "press conference" .... hahaha

    C++
    CipanTapirTenuk.Blogspot

    ReplyDelete
  4. sokong PR sokong GE?? GE & system demokrasi sendiri adalah di cipta oleh yahudi utk musnahkan system islam dan pengaruh empayar islam, tambah kicap lagi perlembagaan lord reid malaysia adalah nukilan orientalis aka yahudi!!
    belum kira lagi 95% rakyat malaysia sudah hadzam dan cernakan system yahudi sebagai cara hidup depa..

    kalu tak caya cuba suruh orang pas buang AF, Astro atau FB.. mau piket kat rusila!!

    Jadi bulih kan 'barang yahudi' ni angkat dan nobatkan system Islam???

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.