Skip to main content

Kita akan langgar Hadi antara 2 tarikh atau kedua-duanya.

Oleh : AdukaTaruna

Salam semua.

Apa yang kita lakukan haruslah mutlak kepada Allah. Walau bagaimana buruknya akhlak kita, sikap sentiasa mahu mutlak terhadap Allah harus wujud. Ianya harus wujud dan dipelihara supaya tidak pupus. Itulah tali yang menyebabkan kita tidak sesat terlalu jauh. Kalau jahat, jahat yang tidak terlalu jauh. Insyaallah.

Langgar adalah sunnah Allah yang Allah gilirkan pada setiap kejadian besar manusia; hanya untuk manusia berfikir. Diulangi; bukan untuk baka Melayu termasuk ulamanya, tetapi untuk baka manusia yang berfikir di seluruh dunia.

1. Bemula dari zaman nabi2, mahasiswa baka Parsi melanggar kedutaan USA untuk satu paradigm tajdid yang dirakam Allah. Sunnah yang berulang2.

2. Bermula dari zaman nabi2, baka2 cerdik dan hebat melanggar satu-satu perkara atau tempat bagi mendapat satu paradigm tajdid. New Zealand, Thai,Perancis adalah antara rakaman peristiwa langgar. Sunnah Allah yang dirakam berulang2.

Hadi lari 28 Mei.

Dengan kekuatan dalam beberapa tajuk yang lemah bagi pihak kita, jika Hadi lari 28 Mei, kita akan langgar Hadi pada 29 Mei di Lapangan Terbang. Gua akan berusaha mendapatkan maklumat lokasi dan masa kemasukan Hadi ke tanah air. Insyaallah.

Jika keadaan masih tidak dizinkan Allah, kita akan langgar Hadi di muktamar PAS tidak lama lagi; di luar masa muktamar. Kita akan menunggu Hadi berada dalam luar waktu muktamar. Insyaallah; beliau tidak dapat lari lagi ketika itu.

Seterusnya, kita gantung dan serahkan semula kepada Allah. Ingat. Kita tidak meletakkan satu2 jenama jemaah, party atau pemimpin melebihi keperluan dan kewajipan menegakkan system Allah. Jika wujud keperluan menjatuhkan satu2 berhala atau pujaan demi Islamic State, Nik Aziz pun kita akan langgar.

Sesungguhnya, solatku, ibadahku, hidupku dan matiku kerana Allah.

Comments

  1. Ya, akak sokong gerakan langgar Hadi. Langgar bukan untuk menjatuhkan tapi langgar untuk saling berdakapan.

    ReplyDelete
  2. adusss...
    main sembunyi2 pulak mamat ni..
    berani kerana bener..
    takut kerana salah...

    ReplyDelete
  3. go go go AT ... bagus jugak lu pi terjah TGHA tu, tanya apa patut atau story apa yg patut dia kena tau & buat. Jangan lupa mintak 1 atau 2 kerusi untuk PAS Reform ok.. Mintak jadi Senator Dewan Negara pun ok dah. hehe

    Bila jumpa orang besar (kepala) ni lu elok pakai jubah + serban kot. Baru lu boleh diterima oleh Pemuda & bodyguard dia. Diorang sangant menekankan etika pemakaian. Jangan lupa bawak 2 rantai tasbih. Ulit la tasbih tu dgn tangan kiri & kanan. Baru nampak alim..ahakz! Mulut lu kena kumat kamit...buat buat la macam lu zikir...padahal lu mengucap (syahadah) sebab cuak apa akan terjadi pada lu... Pastu kalu lu ditakdirkan berjaya sampai depan TGHA lu bagi salam sambil senyum. Lu pun hulur 2 tangan lu salam cium tangan dia...hah! Baru ada can lu kawin no.2 dgn anak pengikut tegar TGHA, bhai.

    Esok tu muka lu masuk front page Harakah la with a right headline this time. Lupakan surat kabar Utusan, BH, Metro, NST tu semua muka lu tak laku. Baik depa iklan keputusan jdui nombor ekor lagi untung s'kabar depa. Lain la lu hentak muka TGHA tak hingat dunia..anyway i reckon this move as a half full glass.

    Bikin serupa cakap, cakap serupa bikin..jangan cakap saja tarak bikin,
    Cakap lain bikin lain .

    ReplyDelete
  4. Bhai...

    Ko ada cara ke nak lepas 'baju merah' tu... berlapis-lapis tu...

    ReplyDelete
  5. Setuju sangat2 Pas Reform langgar Hadi..
    cuma jgn lu.. lepas langgar dan cium tangan.. gelak2 dan tepok2 tanya kabar.. cerita pasal cuaca, pasal anak ikan dsbg.. lepas tu gelak2 makang dasi dagangg!
    lepas tu semayang belakang hadi.. doa, amin panjanng2, pah tu takbirr kuat2 dan balik..
    macam tu kaloo jadik.. baik masa balik lu suma pakat Langgar LEMBU pulak ramai2.. kang pah tu pakat2 tampar lembu tu 2, 3 das sorang..
    baru puass bebb!!
    bukan apo.. dah ramai jadi lagu tuu.. tu la raso semacam jor..

    ReplyDelete
  6. bersoal jwb pon nk kecoh mcm nk nak kene pukul.relex sudah..yg takut sgt ni apahal?Haji Hadi relax je xbbunyi,yg kecoh2 ni apahal?

    ReplyDelete
  7. 70 buah negara Islam menyertai 19th International Congress of The Union of Muslim Communities.


    Persidangan Antarabangsa Kesatuan Komuniti Muslim ke 19 telah bermula semalam. Ucap utama telah disampaikan oleh Prof Dr. Necmettin Erbakan, Penasihat Parti Saadet Turki yang juga mantan Perdana Menteri Turki. Lebih 70 buah negara umat Islam yag diwakili oleh parti-parti Islam dan Ngo Islam menyertai kongres ini. Malaysia diwakili oleh PAS, Kerajaan PAS Kelantan dan Yayasan Amal Malaysia.

    PAS diwakili oleh YB Datuk Seri Tuan Guru Hj Abdul Awang, Presiden PAS dan YB Salehuddin Ayob, Naib Presiden PAS. Manakala Kerajaan Kelantan diwakili oleh YB Che Abdullah Mat Nawi, EXCO Asas Tani dan Bio Teknologi, YB Zulkifli Mamat, YB Abdullah Yaakob.

    Yayasan Amal pula diwakili oleh Cikgu Husein Ismail Presiden YAM, YB Dr. Abdul Rani Naib Presiden dan beberapa Jawatankuasa Amal Pusat.

    Dalam ucap utama yang disampaikan semalam beliau mengajak seluruh negara Islam bersatu mengagaskan pembangunan ekonomi umat Islam bagi berdepan dengan kuasa besar dunia yang ekonominya dikuasai oleh Yahudi. Seluruh gerakan Islam yang mewakili negara masing-masing hendaklah disatukan di bawah satu gagasan Economic and Social Researches Centre yang berpusat di Instanbul. Tema kongres kali ini "Yeni Bir Dunya: Nicin? Nasil?" (Bahasa Turki)/ A New World Order: Why? How ?.

    Ucapa utama yang disampaikan oleh Erbakan dibahaskan oleh wakil-wakil dari seluruh negara. YB Datuk Presiden PAS juga turut membahaskan ucapan tersebut dengan beberapa gagasan dan pandangan, menurut beliau seluruh dunia Islam perlu kembali kepada roh Islam yang sebenar, ajaran Al Quran dan Sunnah sudah cukup lengkap bagi menjawab isu-isu berkaitan dengan ekonomi dan politik. Tanpa Islam dunia Islam tidak mampu berdepan dengan Yahudi dan Amerika yang menguasai politik dan ekonomi dunia masa kini.
    Antara pemimpin gerakan Islam yang turut mengambil bahagian membahaskan ucap utama Erbakan Prof Gazi Husein Ahmed (Presiden Jamiat Islami, Pakistan), Ustaz Rashid Ghonusi (Tunisia), Ustaz Lutfi Hasan Ishak (Parti Keadilan Indonesia) dan beberapa pemimpin ternama gerakan Islam dunia.

    Sesi petang ini, Cikgu Husein Ismail akan berucap mewakili Ngo Malaysia. Beliau dijangka akan menyentuh peranan Ngo Islam diseluruh negara yang mesti bersatu dalam membawa misi kemanusian dan dakwah di negara-negara yang ditimpa musibah atau mana-mana negara yang masih mundur dalam aspek pembangunan kemanusiaan itu sendiri.

    sumber:
    http://misabah.blogspot.com/2010/05/70-buah-negara-islam-menyertai-19th.html

    ReplyDelete
  8. Well Aduka Taruna.... engko tak serik lagi ke.. Kang aku charge hang bawah Content Code 2005 -- ada tak RM50,000 hang nak bayak denda. Kalau setakat penulis blog cabuk yang tak dak IQ macam hang... pi lah mabukkkk...

    ReplyDelete
  9. hah! apa keputusannya? Dapat langgar tak TGHH tu AT? Atau hang yg kena langgar?

    Hehehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.