Skip to main content

TKO : Presiden PAS mendahului masa!


Aduss..... intelek tahap gini pun ado ma.. senyum jer la gua.. Ini bukti masih jauh kualiti PAS untuk menggantikan UMNO. Geng.. lu orang faham tak, apa beza muzakarah TGNA dengan muzakarah gelap, rahsia, tak mengaku, ugut nak saman; bila kantoi usung segala hadis dan Al-Quran?

Geng.. lu orang faham tak, apa beza muzakarah TGNA-Annuar Musa di khalayak stadium pasal bola dengan umum idea UG, lari ke luar negara, biarkan keliruan rakyat bertukar kepada fitnah, dakwa PKR dan DAP dah setuju, tapi PKR dan DAP cakap Hadi tipu, muncul tarik UG selepas orang2 kanan tumbang pada pemilihan PAS, umum balik UG dalam sidang media ketika muktamar selepas Nasha menang besar, tutup balik bila rakyat bukan PAS mengamuk, umum balik, tutup balik, umum balik, pintu tutup rapat.

Adus.... gile jauh tahap intelek. Hadi tegak berdasarkan intelek sebegini rendah ma.

Comments

  1. Tok guru ajk muzakarah hy utk 2 isu. 1. kenapa UMNO tknk terima perjuangan Islam. 2. Di manakah silapnya perjuangan Islam yg di bawa oleh PAS. Tu je. Tkde pn dok ckp psl nk UG. Media aje yg dok spin. Najib plak sengih2 dok sngka tok guru ckp psl UG. Ape py bengap ssh nk phm mksd tok guru tu. Pastu geng2 UG suma dok bersorak coz ckp TGNA ckp soal UG. Bongok giler.

    TGNA ajk muzakarah psl Islam, Hadi n the gang ajk muzakarah psl UG. Jauh bezanya wahai geng2 UG yg sgt menyampah.

    ReplyDelete
  2. hangat..nik ajis dan kelate ado hok nikmate royalte..

    http://abangtuah.blogspot.com/2010/02/penulis-mengaku-nik-ajis-memong-ado-hok.html

    ReplyDelete
  3. as salam...

    Kapada sahabat muslim sekalian. Saya menjemput saudara ke blog ni..


    http://abu-syafiq.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Maghi lah berjalang di Blog PondokDungunTgganu. Walaupong isu lame tapi kire ok jugok.

    PondokDungunTgganu

    ReplyDelete
  5. kahkahkah...silap tu bro...nampaknya TGNA sudah ada keterbukaan hatiuntuk mengislamkan umno yang selama ni hanyut di doktrin oleh pemimpinnya sendiri

    ReplyDelete
  6. Jadi tempat promosi blog pulak.

    AT sihat? Isteri dan mentua ok. Apa perkembangan baru projek langgar hadi?

    ReplyDelete
  7. Memang Bangkai....
    Kenapa tutup Shoutbox....
    Bangkai bernyawa betul....

    ReplyDelete
  8. Pergi Jahanam Umno,
    Umno Celako,

    Lepas itu ajak dudk semeja? begitu ke tahap fikir lu. bhai lu ingat itu bahan mentah baik ke? Ini Imu Allah ke?

    lu Fikir gwa fikir , lu lontar dulu kaw-kaw sama umno, lepas tu lu dia bincang ke muzakarah ke muqobalah ke, dalam gelap ke dalam cerah ke, dalam kelambu ke....dulu lu ketiak dia hangittttttt....sekarang lu panggil mau cium itu ketika ko?????

    ReplyDelete
  9. Tak lah...TGNA nak duit royalti jer. Muzakarah tu utk blackmail UMNO. Bypass kerajaan negeri kami akan buruk2kan UMNO.
    Bila UMNO sahut...UMNO kalah dalam muzakarah...UMNO nampak buruk. Bila UMNO tolak muzakarah...pun UMNO nampak takut2 dan buruk.
    So kalau nak selamat...duduk berbincang dgn kerajaan negeri pasal royalti dan isu muzakarah akan hilang.

    ReplyDelete
  10. ni mentaliti tahap sampah je..hehe
    toj guru cakap lain, dorg absorb lain...
    gua pun da png...

    cheers :)

    ReplyDelete
  11. wa pun heran la ngan sikap jumub kebanyakna ahli PAS ni..... perkara camni pun boleh tak paham.... tapi wa msuykil skit..... bila jer timbul isu nak berbincang ngan UMNo... cepat jer presiden PAS buat sidang akhbar.... sedangkan banyak isu n masalh aPakatan sekarnag .... apasal presiden POAS diam membisu???.... tengok isu di Penang... takde pun presiden PAS buat apa² kenyataan atau press statement.... atau wa terlepas pandang....

    ReplyDelete
  12. hahahaha...banyak tol typing mistake wa... pandai² la lu orang baca....

    ReplyDelete
  13. pas sememangnya hipokrit.UMNO sambut baik cadangan beberapa pemimpin pas utk berbincang tentang kepentingan ISLAM,tetapi ditolak mentah-mentah oleh tok aziz!.sekarang di kata UMNO tekan pas.bilamasa tok aziz?.UMNO buat kerja untuk agama,bangsa dan negara.pas pula sibuk kafirkan orang dan ceramah burukkan orang lain.tak payah la nak alim kucing!.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.