Skip to main content

MaLin kate Hadi berenang selamatkan orang?

Oleh : AdukaTaruna

Gua adalah abang sulong dari 6 adik-beradik, bhai. So, stendet la... adik2 gua, walau selalu kena buli dengan gua, tapi adik gua mesti fitrahnya bangga dan wala' kepada gua. Meh kita cerita zaman kanak-kana Ribena dudulu.

Kalau gua bertumbuk dan kalah, adik gua mesti cerita kat memember dia yang abang dia (gua) pukul 2 orang. Itu biasa. Bebudak mesti la jobo kan. Kalau gua main bola score satu gol, adik gua mesti buat karangan yang abang dia (gua) score hatrik. Biaso la.. nama pun bebudak. Belum matang lagi.

Walau persekitaran gua jauh dari Rusila, tapi kitorang semakin matang. Alhamdulillah dan Insyaallah. Yang gua tersenyum pepetang ni, depan laptop Topeng Perak (gua taip guna laptop dio), ialah jemaah Rusila yang stendet adik gua masa zaman Ribena dulu.

Adokalo gua bersyukur gak yang gua jauh dari doktrin Rusila. Kalau tak, pronya akhlak gua dan adik2 maybe baik, tapi bab akal bangang nak mampos. Alamak.... terlajak plak... gua nak kaizen ma... sesekali takper kot.

Berkatalah produk Rusila si Malin.

nko kutuk Tok Guru boroi, tp dia hebat berenang dan selamatkan nyawa..boroi nko tu macam mana?

Macam citer kat atas, gua bunuh cacing, adik gua claim gua bunuh naga. Hadi bunuh cicak, pengikut dia claim bunuh buaya kat Port Dickson. Haha.


"Hari itu, lepas solat Asar Tok Guru pergi mengail di pantai depan rumahnya. Tiba-tiba dia tengok orang sedang terkapai-kapai lemas. Dia terus suruh anaknya terjun ke laut dan dia bersama-sama menarik orang itu," cerita Haji Omar, Pengerusi Masjid Rusila, yang terletak di sebelah rumah Abdul Hadi.


Maleh layan MaLin, kita ucapkan syabas dan tahniah kepada keluarga Hadi kerana satu jasa yang sangat bernilai. Pro... baik tetap baik, jahat tetap jahat.
 
Cuma janganlah sampai setiap kali terlewat 2 jam, kena buat satu adengan macam ni... itu dah macam Tun Mahathir dah propaganda nya...

Comments

  1. Alhamdulillah besar jasa TGHH. Untung TGHH ada kat tepi pantai situ, nak kita harapkan 'baywatch guard' entah merayap mana entah.

    InsyaAllah ada yg dengki dengan keberanian & jasa TGHH sehingga terpaksa melakonkan drama untuk menarik perhatian 1Malaysia.

    Mungkinkah DS Najib boleh selamatkan nyawa tentera laut kita dengan menenggelamkan kapal selam yg rosak tu atau nyawa anggota TUDM dgn menghilangkan enjin heli Nuri pula. Jalan mudah 'menyelamat nyawa seseorang' dia boleh segera keluarkan sejumlah banduan ISA di kem Kamunting.

    ReplyDelete
  2. haha,

    dah serupa main game bisik2 dlm kem bina semangat.

    awal ckp lain..hujung dah jd lain gila.wakakaka

    malin=herman?

    ReplyDelete
  3. memula baca tajuk pasal keluarga TGHH selamat orang lemas wa terpk camni.....

    sedang syok TGHH lepak ngan family tepi pantai tu.... mereka nampak orang sedang terkapai² lemas.... TOLONG!!!! TOLONG!!!!.... sambil berlari ke gigi TGHH bukak baju terjun ke dalam pantai dan berenang menyelamatkan mangsa lemas tu....

    tu la dalam kepala wa masa tu..... biasa la cam dalam citer la..... hero selamatkan mangsa lemas camtu la dia orang punya acting...

    ReplyDelete
  4. ADUKA TERUNA, pergi ke www.paspengkalanarang.blogspot.com ada kisah benar pasal lewat 2 jam tu...kalu berani la...

    ReplyDelete
  5. buka www.paspengkalanarang.blogspot.com tajuk : KISAH SEBENAR dari SETIAUSAHA POLITIK Tok Guru.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.