Skip to main content

Blogger Jeffry ditahan polis?

Mana sumber pun wa tak tahu. Cuma dapat dari sms. Kalau betul, gua ada beberapa nasihat untuk sahabat maya gua nih.

1. SB akan ambil intelligent (camni kot ejanya). JSJK pun akan ambil. Tapi, berdasarkan pengalaman gua, SB Kelantan mengatakan, mereka (yang ambil intelligent) adalah pasukan terpilih. Tak tahu terpilih dari segi mana. Intelek ke, IQ ke, EQ ke, taraf pendidikan ke.

Tapi gua dakwa, tahap blogger macam lu, SB biasa jer kot ambil intelligent lu. Lu pun UMNO mesti payung. Tahanan pun pada gua bermotif politik. Untuk memperlihatkan keprofesionalan. So, tak perlu beriya2 sangat.

2. Kes jenayah intelek dikendali oleh polis yang juga berada dalam dunia intelek. So, layanan setakat pengalaman gua, begitu baik dan pro. Bila gua dengan pronya memberitahu layanan polis kepada gua baik, puak umno dan puak PAS Terengganu gelakkan gua. Tuduh gua takut polis. Tapi gua menulis benda yang benar walau menggunakan bahasa yang taktikal.

Setakat IO Hazizi atau Ridwan yang ambil kes lu, gua ingat takda masalah. Kecuali kalau D8 atau D9 yang ambil kes lu. Wallualam.

3. Bila lu masuk lokap, lu mesti pakai baju lokap kaler purple. Itu baju lokap paling hina kepada pemakai baju lokap kaler oren. Kaler oren adalah jenayah berat. Lu jangan tunjuk lembik, dan jangan tunjuk bagus. Tenang, senyum dan pro. Kalau tak, lu mesti lauk punya la.

Kalau sesuatu yang lu tak setuju dengan OKT kaler oren, cakap dengan tegas tapi senyum. Jangan nak lembik. Gua tahu lu jenis lembik punya walau selalu maki-hamun macam gua. Lu berani maki-hamun sebab lu pro kerajaan. Cuba lu lawan kerajaan macam gua. Kompom lu bukan standard gua.

4. Akhir kata, semoga lu berjumpa dengan diri lu dalam tempoh ujian itu. Gua doakan terbaik untuk lu. Semoga Allah mudahkan semuanya.

Amin.

Comments

  1. http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2010/2/10/nation/5647082&sec=nation

    ReplyDelete
  2. Terima kasih bro untuk posting ni..
    doakan terbaik untuk beliau

    ReplyDelete
  3. btol ke???? kanapa x kuar paper atau diumum kat tv macam masa lu kena tahan dulu???

    ReplyDelete
  4. sebab dia pro-umno.

    keluar kat the star dgn msiakini tu pun takde sebut nama,nama blog ke.malu2 anjing je nak tulis.lu punya siap bagitau rumah kat mana,nama bini pun nak tau

    ReplyDelete
  5. -kehkehkeh..jeffry nie sape?..jefridin ke? jaafar on ke?..kehkehkeh..

    -tabahkan hati jefri,lu akan diofer jawatan ketua pncacai umno maya..parpukari!!, g main2 jauh.. syoh!..kehkehkeh

    ReplyDelete
  6. wa suka ayat lu yg terakhir...

    err...klu ada duit lebihan dr sumbangan utk lu tu, pegi la ziarah nabi saw & wife d madinah setelah ape lu kata pd bini nabi saw wa yakin lu akan dpt lebih sesuatu disana dr apa yg lu dpt dlm khalwat d lokap...

    eh! apsal lu x bebisa cam N3 dulu2 arr?

    ReplyDelete
  7. Nsht kpda jeffry, pi la jupe tok guru n mintak maaf. Gua yakin tok guru akn tarik blk report. Skali jupe tok guru, gua yakin, jeffry kuar blk dgn air mata.

    ReplyDelete
  8. Taliban said...
    sebab dia pro-umno.

    keluar kat the star dgn msiakini tu pun takde sebut nama,nama blog ke.malu2 anjing je nak tulis.lu punya siap bagitau rumah kat mana,nama bini pun nak tau
    mngkn fktr tua diambk kira kot!

    ReplyDelete
  9. pe la AT ni. Sume org buat x betul. Kita pakat2 cari penyelesaiannya. Bukan asyik blame org je

    ReplyDelete
  10. Aduka!... Kalau boleh lu tlg tinjau kat IPD KB, tlg snap 1 gambar si jeffry tu. Ensem ker muka dia nie!.... pasal dalam profile blog muka dia senget jer!...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.