Skip to main content

Harga gula tempatan masih terendah di ASEAN

PEKAN 3 Jan. - Meskipun kerajaan menaikkan harga gula sebanyak 20 sen sekilogram baru-baru ini, ia masih terendah berbanding negara-negaraASEAN lain.

Berbanding gula di Malaysia yang kini berharga RM1.65 sekilogram, bahan itu dijual dengan harga RM2.25 sekilogram di Thailand dan Indonesia.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menegaskan, sehubungan itu, adalah tidak wajar peniaga di negara ini mengambil kesempatan untuk menaikkan harga makanan dan minuman selepas kenaikan harga gula di pasaran. - Utusan.

Comments

  1. Haa....
    Kan gua cakap, najib bodoh tahap teratas dh...
    Awat die tak banding harge gule kat somalia ke, jeddah ke, lubnan ker..
    Tak pon banding ngan kanada ker, jepun ker, china ker etc......
    Klu lu org perasan harge gule kat kedai2 & pasaraya2 kat malaysia ni pon ade beze...

    gengkilang

    ReplyDelete
  2. rega minyak: alsn sm

    gula: pn sm

    letrik: pn sm

    tepung: pn sm

    DH tkde alsn lain lg ke Najib woi??? Purata pendapatan rkyt M'sia pn antara yg rendah di rantau ini jgk. Rega naik tp tk seimbang dgn kenaikan pendapatan. Mmg bodo la.

    ReplyDelete
  3. wa rasa
    ada statement najib lg bengong dari yg ni....
    lg best utk dikomen..hehe

    ReplyDelete
  4. uma..
    Bagi statement najib kat gua..
    Gua tengah ade mood nak maki najib bodoh tahap teratas nih..
    he he...

    gengkilang

    ReplyDelete
  5. Ooi mangkuk

    Aku nampak DS Najib Perdana Menteri Malaysia yang cerdik, tactikal dan prihatin dengan kehendak rakyat. Rakyat sihat diutamakan. Gula tu tak baik untuk kesihatan...bahaya macam rokok. Patut naik dua lipat ganda.

    Aku tak ambil gula......Aku solat tak kusyuk bila ambil gula.

    UG kembali bernafas. Hidup UG.

    ReplyDelete
  6. PM Malaysia paling aku nyampah n meluat.... ayuat tipikal camni jer alasan nak naik harga barang...... purata pendapatan rakyat apasal tak buat perbandingan.....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  7. he he rakyat kena berjimat. pemimpin bukan rakyat so memang patut la kalau pemimpin ngan bini boleh enjoy sakan. yang penting pastikan PRU depan kekalkan rosmah eh silap kekalkan najib sebagai pm

    ReplyDelete
  8. haha mudz ni budak pro AT la.
    saje pakai nick lain.
    bagi ayat bola tanggung....
    saje cari pasal. haha

    ReplyDelete
  9. Najib kata cam orang bodoh aje, tapi dia PM Mess-ia...eee malu aku nak ngaku dia PM, siot...patut dia kena bg alasan lain ler..asal naik brg, myk aje pemimpin negara banding harga yg tinggi sikit di negara lain. Epik!
    Cuba ler pantun-2 cam Karam Singh Walia ker, kias-2 ler sikit. Contoh camni:

    "Cuba kita hari-2 kurangkan manis dlm minuman, biar byk'kan manis dlm senyuman."

    tu pun aku nak ajar ker? hehehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.