Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Jan 6, 2010

Gua isytihar bodoh siapa yang sokong UMNO.

Oleh : AdukaTaruna

Gua meluat gak kat PKR, DAP, PAS. Tapi gua paling tak dapat terima kalau sokong UMNO. Hak demokratik gualah untuk gua mempunyai sifat begitu. Dan hak demokratik orang lainlah untuk sokong UMNO.

Tapi sebagai pemerhati bebas, gua isytihar bodoh tahap piang kepada yang sokong UMNO. Apa punya bodoh 2 sarjan yang bertanggungjawab kes kehilangan enjin. Meh imbas lakonan2 untuk genetik sebodoh bangsa Melayu.


Dua anggota PGA mengaku salah curi senjata api

KUALA TERENGGANU:  Dua anggota Pasukan Gerakan Am (PGA) hari ini mengaku bersalah di Mahkamah Sesyen di sini atas tuduhan mencuri 21 pucuk pistol dan revolver serta 596 butir peluru di Kem Batalion Ke9, PGA Gong Badak dekat sini pada 3 Dis lepas.

Konstabel Akmal Aliff Mohamad, 21, yang berasal dari Pengkalan Hulu, Perak dan Konstabel S. Sathiya Silan, 23, dari Port Dickson, Negeri Sembilan mengaku melakukan kesalahan itu setelah pertuduhan dibacakan secara bersama kepada mereka di hadapan Hakim Zainal Azman Abdul Aziz.

Ntah apa motif ntah 2 ekor konstabel tu nak curik senjata. Sampai skang tak tahu apa kes. Macam sial.. mudah2 gua panjang umur ketika kerajaan baru Malaysia menyiasat semula kes2 macam gampang seperti ini. Walau gua percaya ketika itu UMNO bakal lari ke luar negara, tapi gua nak tengok kisah sebenar.

Apa punya bangang tahap Melayu Felda 2 sarjan curi enjin gedabak macam tuh. Kat genetik maju, sah2 Menteri Pertahanan kena hukum bunuh walau dia letak jawatan. Sebab itu keselamatan tanah air. Ini, Singapore selamba bagi kat Lee Kuan Yew, Pulau Batu Putih bagi kat Lee Kuan Yew, pasir jual kat Lee Kuan Yew, air bagi kat Lee Kuan Yew, tanah tadahan air Kota Tinggi dikawal askar Singapore, sampai Muhyiddin dan TDM tuduh-menuduh.



Gua isytihar bodoh kepada siapa yang sokong UMNO. Gua keluarkan fatwa kubur mereka yang mengundi UMNO sebelum ini boleh dikencing di masa hadapan, termasuk kubur ulama lompat UMNO dan ulama perpaduang.

13 comments:

cikgu pencen said...

Yang bodoh tu bukan UMNO, tapi orang bodoh yang telah diperbodohkan oleh UMNO.

Reformis Jalanan said...

Aku respek ayat yang last skali tuh. Yg kaler merah. Setuju sangat3.

Penembak Babi said...

Bhai..

Takyah tunggu akan datang...lu skang pun hari-hari kencing owang...

xenan, uma, bumblebee, dugong dll. siang malam kena kencing sama lu....huhuhu

Anonymous said...

kalau dah boleh kencing kubur diorang, boleh la bakar kemenyan mintak nombor ekor?

Anonymous said...

Salam Tuan,

Kalau dah kata diri tu pemerhati, jangan la menyebelahi mana2 pihak. Kalau nak sokong PR, kata saja la. Bukannya ada orang nak kecil hati pun. Baca tuan punya tulisan pun dah nampak condong ke PR. Wasalam

kepunden said...

AT ni pemerhati bebas dalam PR..
So x hal ler klu die nak hentam sape2 pon..
Yang penting REFORMASI....

Anonymous said...

yg lg pelik bin ajaib hy 2 ekoq yg di dakwa kt court hr ni. Sekoq sarjan, sekoq lg businessman.. Hahaha, gua btl2 tkleh nk trime walau wa guna kpla lutut utk pk. Cmne 2 ekoq ni blh songlap harta kerajaan yg besar gedabak tu???

Yg lg gua heran, dua2 org tu di bnr ikat jamin plak.. AIk??? Bnda yg blh ancam kslmtn negara ni blh plak jamin ye? Maka, akn wujudla drama 2 ekoq 'ninja' bertopeng di angkut ke mahkamah tiap2 hr mcm kes tantuya.

M'sia ni mmg byk bnda ajaib yg blh jd. 7 wonders of M'sia:

1. Tantuya meletup
2. SPR
3. Polis parti kompenen kerajaan
4. 100 billion Mahathir lesapkn
5. Data imigresen tantuya ilang
6. M'sia di tadbir BINI PM
7. Enjin Jet Ilang, org lain kna
7.

Anonymous said...

bro
selagi umngok yg memerintah..sampai bila2 la dok gitu...lepas satu..satu
anyway gua sokong ayat merah lu


i'm no king

eddy said...

blog bodoh. menyesal wa masuk.

Anonymous said...

tkde sape pn srh ko msk. Mknanya ko la yg bodo.

Harris said...

Huhu!Nyesal gua klu x masuk blog nih!

abang botak said...

AT termakan gak ngan dakyah nik ajiz..

sebut ler sekali ahli umno...

~ngee~

Hanz_Azdi said...

Tarik balik lu punya 'fatwa' atau fitnah tu....wa x sokong lu kencing merata-rata nih..hat kencing rata-rata ni aku tau anjing saja buat camtu...jadi malu eih kat anjing lu kencing kubuq depa yang dah undi UMNO sebelum ini... tu tarak baik...tadak akhlak tu macam...hehehe

biaq pi depa yg dah mati tu R-I-P.

Kita, bukan apa, kita mau depa ubah undi sat bagi kat PR pulak perintah negara...UMNO & BN dah boleh diharap...jadi harapnya PR diberi peluang & elok sikit memerintah ler...meh kita doa ahli & penyokong UMNO beralih sokongan.