Skip to main content

Gua isytihar bodoh siapa yang sokong UMNO.

Oleh : AdukaTaruna

Gua meluat gak kat PKR, DAP, PAS. Tapi gua paling tak dapat terima kalau sokong UMNO. Hak demokratik gualah untuk gua mempunyai sifat begitu. Dan hak demokratik orang lainlah untuk sokong UMNO.

Tapi sebagai pemerhati bebas, gua isytihar bodoh tahap piang kepada yang sokong UMNO. Apa punya bodoh 2 sarjan yang bertanggungjawab kes kehilangan enjin. Meh imbas lakonan2 untuk genetik sebodoh bangsa Melayu.


Dua anggota PGA mengaku salah curi senjata api

KUALA TERENGGANU:  Dua anggota Pasukan Gerakan Am (PGA) hari ini mengaku bersalah di Mahkamah Sesyen di sini atas tuduhan mencuri 21 pucuk pistol dan revolver serta 596 butir peluru di Kem Batalion Ke9, PGA Gong Badak dekat sini pada 3 Dis lepas.

Konstabel Akmal Aliff Mohamad, 21, yang berasal dari Pengkalan Hulu, Perak dan Konstabel S. Sathiya Silan, 23, dari Port Dickson, Negeri Sembilan mengaku melakukan kesalahan itu setelah pertuduhan dibacakan secara bersama kepada mereka di hadapan Hakim Zainal Azman Abdul Aziz.

Ntah apa motif ntah 2 ekor konstabel tu nak curik senjata. Sampai skang tak tahu apa kes. Macam sial.. mudah2 gua panjang umur ketika kerajaan baru Malaysia menyiasat semula kes2 macam gampang seperti ini. Walau gua percaya ketika itu UMNO bakal lari ke luar negara, tapi gua nak tengok kisah sebenar.

Apa punya bangang tahap Melayu Felda 2 sarjan curi enjin gedabak macam tuh. Kat genetik maju, sah2 Menteri Pertahanan kena hukum bunuh walau dia letak jawatan. Sebab itu keselamatan tanah air. Ini, Singapore selamba bagi kat Lee Kuan Yew, Pulau Batu Putih bagi kat Lee Kuan Yew, pasir jual kat Lee Kuan Yew, air bagi kat Lee Kuan Yew, tanah tadahan air Kota Tinggi dikawal askar Singapore, sampai Muhyiddin dan TDM tuduh-menuduh.



Gua isytihar bodoh kepada siapa yang sokong UMNO. Gua keluarkan fatwa kubur mereka yang mengundi UMNO sebelum ini boleh dikencing di masa hadapan, termasuk kubur ulama lompat UMNO dan ulama perpaduang.

Comments

  1. Yang bodoh tu bukan UMNO, tapi orang bodoh yang telah diperbodohkan oleh UMNO.

    ReplyDelete
  2. Aku respek ayat yang last skali tuh. Yg kaler merah. Setuju sangat3.

    ReplyDelete
  3. Bhai..

    Takyah tunggu akan datang...lu skang pun hari-hari kencing owang...

    xenan, uma, bumblebee, dugong dll. siang malam kena kencing sama lu....huhuhu

    ReplyDelete
  4. kalau dah boleh kencing kubur diorang, boleh la bakar kemenyan mintak nombor ekor?

    ReplyDelete
  5. Salam Tuan,

    Kalau dah kata diri tu pemerhati, jangan la menyebelahi mana2 pihak. Kalau nak sokong PR, kata saja la. Bukannya ada orang nak kecil hati pun. Baca tuan punya tulisan pun dah nampak condong ke PR. Wasalam

    ReplyDelete
  6. AT ni pemerhati bebas dalam PR..
    So x hal ler klu die nak hentam sape2 pon..
    Yang penting REFORMASI....

    ReplyDelete
  7. yg lg pelik bin ajaib hy 2 ekoq yg di dakwa kt court hr ni. Sekoq sarjan, sekoq lg businessman.. Hahaha, gua btl2 tkleh nk trime walau wa guna kpla lutut utk pk. Cmne 2 ekoq ni blh songlap harta kerajaan yg besar gedabak tu???

    Yg lg gua heran, dua2 org tu di bnr ikat jamin plak.. AIk??? Bnda yg blh ancam kslmtn negara ni blh plak jamin ye? Maka, akn wujudla drama 2 ekoq 'ninja' bertopeng di angkut ke mahkamah tiap2 hr mcm kes tantuya.

    M'sia ni mmg byk bnda ajaib yg blh jd. 7 wonders of M'sia:

    1. Tantuya meletup
    2. SPR
    3. Polis parti kompenen kerajaan
    4. 100 billion Mahathir lesapkn
    5. Data imigresen tantuya ilang
    6. M'sia di tadbir BINI PM
    7. Enjin Jet Ilang, org lain kna
    7.

    ReplyDelete
  8. bro
    selagi umngok yg memerintah..sampai bila2 la dok gitu...lepas satu..satu
    anyway gua sokong ayat merah lu


    i'm no king

    ReplyDelete
  9. tkde sape pn srh ko msk. Mknanya ko la yg bodo.

    ReplyDelete
  10. AT termakan gak ngan dakyah nik ajiz..

    sebut ler sekali ahli umno...

    ~ngee~

    ReplyDelete
  11. Tarik balik lu punya 'fatwa' atau fitnah tu....wa x sokong lu kencing merata-rata nih..hat kencing rata-rata ni aku tau anjing saja buat camtu...jadi malu eih kat anjing lu kencing kubuq depa yang dah undi UMNO sebelum ini... tu tarak baik...tadak akhlak tu macam...hehehe

    biaq pi depa yg dah mati tu R-I-P.

    Kita, bukan apa, kita mau depa ubah undi sat bagi kat PR pulak perintah negara...UMNO & BN dah boleh diharap...jadi harapnya PR diberi peluang & elok sikit memerintah ler...meh kita doa ahli & penyokong UMNO beralih sokongan.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.