Skip to main content

Seminar Khas PAS : Masa Prof Aziz dipendekkan lagi.

Haha. Ni sapa nak jawab nih. Prof Aziz punya hal, sampai terjadi Seminar Khas ni, sepatutnya dia perlu diberi masa 45 minit. Tapi takper la, dapat 30 minit. Sebab 30 minit, Prof Aziz pun malas nak bentang kertas kerja. Just bercakap spontan sahaja. Katanyalah.
Dalam seminar 7 November ini, Dr Abdul Aziz diberikan masa 30 minit bagi menyampaikan pandangan kontroversinya itu kepada kira-kira 1,000 peserta - terdiri daripada semua barisan pemimpin kanan di semua peringkat termasuk tiga dewan utama dan kawasan.


Tapi yang terbaru, melalui lidah rasmi puak ulama, MSO, Prof Aziz diberi masa 20 minit. Hahahaha. PAS bawah ulama pundek, sebijik macam UMNO. Saling tak tumbah siott. Konspirasi.
ESOK Abdul Aziz Bari akan diberi masa bercakap selama 20 minit dalam seminar politik Pas di Taman Melewar.

Ni sapa nak jawab ni? 20 minit? Pengetua sekolah nak umumkan pasukan rumah kuning menang pun tak sempat nih. Tak caya? Lu kerat janggut uma la bhai. Kepala otak stendet Mustapha Ali atau Setpol Hadi taraf poket seluar jeans gua jer.

5 minit prof cakap, sekor mangkuk bertugas mencelah. So, terpaksa ambil masa sket dalam 5 minit. Dah rugi 5 minit. Tinggal 15 minit. Baru nak sentuh bab Hadi hilang stim, sekor lagi mangkuk mencelah. Dah rugi 10 minit. So, amacam Setpol Hadi? Ada brani nak buat tak bila gua pintas awal2 nih? Hahaha. Lain kali masuk blog gua guna cc. *

Dey prof.

Turn lu jer, tak payah buang masa kata2 aluan. Dah makan 5 minit dah tu. Lu sebut jer camni.

"Assalamualaikum semua. Kata2 aluan takda. Sebab masa saya dipotong lagi 10 minit. Saya terus masuk bab Hadi."

Then lu pusing belakang, bawak sekali mic, dan rapat ke arah Mustapha Ali. Pastu cakap dekat mic :

"Eh... maaf. Saya ingat Hadi. Rupanya Mustapha. Seiras plak. Kembaq ka hangpa?"

Amacam prof? Ada bran? Ngeee...

Lebih mustahak lagi orang ini boleh membantutkan impian bekas gurunya, Anwar Ibrahim.
Hahaha. Lawak gile puak ulama melalui lidah MSO. Asal nak reformkan PAS jer, agen Anwar. Asal kutuk Terengganu jer, balaci Anwar. Husam budak Anwar, TGNA keldai Anwar, Prof Aziz murid Anwar. Hujah stendet UMNO. Penarik Beca pun Anwar upah tu beb.

Pergi mampos sama Anwar. Pedulik hape gua.

Comments

  1. Salam, AT.


    Boleh tak ko jelaskan lebih terperinci pasal projek langgar hadi tu. Orang lain takboleh join ke?

    ReplyDelete
  2. Adukataruna,
    Petang ni Ketua Pemuda PAS pula kata Prof.Aziz tu agen UMNO.Apa mcam tu? Gua pernah komen dalam blogg lu ni,seminar tu buang masa saja.Kalau gualah Prof.Aziz,gua tak kebulog nak masuk seminar tu.Tempat Prof.Aziz boleh ganti dengan MSOke,Roslan SMSke atau Dr.Kayu.Mereka ini akan lebih menyenangkan hati Mustafa Ali.Tak usahlah masuk seminar tu - mengarut saja.

    ReplyDelete
  3. wakaka,

    wa ingat pekata kita follow gak...

    lu tanak reform lu agen anwar,
    kutuk nik aziz keldai anwar gak,
    Puji terengganu pun tunggangan anwar.


    best gile blame anwar nih..sian org tua tuh

    Teringat cerita south park..blame canada!

    ReplyDelete
  4. Inilah kerja pencacai-pencacai UMNO dan Geng UG.Kesalahan dan kelemahan sendiri tak mau lihat asyik salahkan orang lain saja.Kadangkala yang langsung tak kena-mengena pun mereka kaitkan dan balun.
    Semua orang salah - Annuar Ibrahim,TGNA,PKR,DAP dan yang terkini Prof.Aziz Bari.Yang betul:Hadi Awang,Mustafa Ali,Hassan Ali,Harun Taib,Tantawi,Bakar Chik dan Roslan SMS serta Nasaruddin Mat Isa.

    ReplyDelete
  5. nasib baik terengganu kalah hari tu tak salahkan anwar

    jibam

    ReplyDelete
  6. sebab masa dipendekkanlah prof aziz bari keluarkan semua. besok tak paya bentang kertas keja lagi, terus kepada soal jawab. bagi can tantawi tanya soalan. dia marah kat prof aziz bari kerana tak sabar tunggu besok. yang dia pun 2 x 5, tak sabar tunggu besok. tak cerdik manalah tantawi ni. masa prk permatang pasir dulu dia timbulkan isu calon umno kawin dengan kerani dia. bukan apa, sebab pompuan tu sebendera ngan dia. tu lah tantawi. hero kampung.

    ReplyDelete
  7. blogger sekarang ni memang tak guna, mereka cuma penulis yang suka menulis ikut suka hati mereka saja. Terutamanya aduka teruna ni memang ngong otak dia pasai suka mencarut dekat orang. Takdak hormat langsung, sama taraf macam haiwan saja.

    ReplyDelete
  8. Woit anon 11.42, lu bley blah..

    ReplyDelete
  9. reformis jalanan.

    lambat lagi tuh. Tawon depan. apa2 hal gua maklumkan. lu nak join pun boleh. Insyaallah

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.