Skip to main content

Seminar khas 7 Nov : Siapa ada telor?

Oleh : AdukaTaruna

Seminar Khas (konon) 7 Nov akan berlangsung tak lama lagi. Menjelang seminar, Prof Aziz membuat satu lagi analisa yang pedih. Adakah Prof akan dibatalkan jemputannya? Adakah masa untuk Prof dipendekkan? Adakah team Kelantan lemau kerana lebih fokus pada final Piala Malaysia? Adakah seminar khas itu menjadi seminar khas tertutup? Tanpa media, tanpa rakaman?

Seminar tu menatang apa?

Seminar tu komunikasi pelbagai hala atau stendet ceramah PAS? Sekor dok atas pentas bercakap, yang lain diam. Ada yang kusyuk, ada yang tidor, ada yang ke tandas, ada yang beli kacang rebus. Then selesai seminar ada sidang media. Setpol Hadi kompom takkan berani cam bagos enterprem lagi, sebab gua dapek trace ip dia masuk blog gua [1x8 3x4 1x7 2x8] [1x5 2x3 3x7] (pepandai la luorang pecahkan kod gua).

Sidang media tu, cam biasa. Hadi dan Mustapha Ali duduk depan. Kali ni Mustapha control sket nak backup Hadi. Hadi terpaksa menyerlahkan blur2 yang dimilikinya. Sebab Prof dah umumkan kelemahan Hadi dalam menangkap soalan wartawan. Terpaksa dibantu Mustapha.

"Kami terus komited memperkukuhkan Pakatan Rakyat." Sambil angguk2 kepala. Jubah bahagian bawah bergoyang2 sebab goyang2 kaki.

Tangan Hadi akan pegang kertas kecil. Bila selesai baca satu point dalam kertas tu, wartawan akan ambil kesempatan soal. Then Hadi akan blur dan hang kejap. Mustapha plak nak bantu dah segan.

Bila soalan dah semakin kendur, Mustapha akan tampil mematikan acara. Skill dan kemahiran tu Hadi takda. Bukan sebab takda, tapi sebab blur nak baca suasana.

"Okeh yer." Mustapha Ali akan berkata sambil senyum, sambil angkat kedua tangan. Acara pun tamat. Esok media baru lapor :

Seminar mencapai hasrat memperkukuhkan Barisan Rakyat.

Buang masa........ 2-3 bulan lepas tu team ulama buat hal lagi. Tindakan2 bangang. Pastu TGNA masuk campur lagi. Pastu mesyuarat lagi. Pastu sidang media lagi.

PAS berazam teruskan kerjasama kukuhkan Barisan Rakyat.

2-3 bulan lepas tu team ulama buat hal lagi. Tindakan2 bangang. Pastu TGNA masuk campur lagi. Pastu mesyuarat lagi. Pastu sidang media lagi. Senang cier lu baca la karangan budak skolah nih.


TGNA jadi alat.

TGNA dah jadi alat bersihkan imej politik dah gua tengok. Eli PKR didamagekan imej dengan gambar tido, jumpa TGNA pakai tudung. Then sebarkan gambar jumpa TGNA.

Imej politik Mustapha Ali damage, terus jumpa TGNA. Terbaru Hadi plak buat kunjungan mesra. Pelok TGNA. Hadi damage bukan sebab jahat, tapi sebab bodoh. Mana nak kena.

So, tahun depan, insyaallah. Lepas kita langgar Hadi di Rusila, kalau semua tak cedera parah dek bebudak Batu 6, kita terus ke rumah Nik Aziz. Cuci imej politik.

Gua bergambar cium TGNA, xenan bergambar cium Nik Abduh. Pendi bergambar cium MSO. Cantet.

Comments

  1. hahaha..... bagi wa tak perlu la team PAS kelantan campo tangan.... cukup jadi pemerhati jer...... nantikan tak pasal² idea UMNO yang wujudkan erdogan tu akan timbul plak sambil di aminkan oleh sesetengah ahli PAS.... bukan apa.... malas nak layan..... bukan wujud pun team erdogan tu....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  2. Seminar 7.11.09 ini merupakan perjumpaan ahli-ahli PAS untuk buang masa saja.Gua setuju pandangan Adukataruna tentang Seminar ini - buang masa dan wang peserta saja.Lebih baik wang tambang,hotel dan makan tu buat korban - lebih manufaat.Percayalah tak ada apa-apa yang akan diperolihi dari seminar ini.Sebenarnya yang diperlukan ialah EGM bukan seminar.EGM ada kuasa untuk menyelesaikan "masaalah" tapi seminar untuk buang masa saja.

    ReplyDelete
  3. Aduka Taruna (Baca Akukah Tarakguna)

    Mu pong tak ada telur. Kalau mu ada telur tunjuklah muka kat blog mu nie

    Mu blogger tak ada telur

    ReplyDelete
  4. Aduka Taruna (Baca Akukah Tarakguna)

    Mu pong tak ada telur. Kalau mu ada telur tunjuklah muka kat blog mu nie

    Mu blogger tak ada telur

    ReplyDelete
  5. Seminar ni cam nak bagi team UG buying some time to absorb pressure; nanti depa spin, mind-blowing the truth a.k.a. cam Nasha punya reasoning la bila terpaksa defend bila disoal press pasal kredibiliti dia...seminar bukan dapat selesaikan apa apa masalah yg sedia ada pun. Tapi kot daripada seminar boleh dapat buat EGM pasni..cantiklah!

    ReplyDelete
  6. ADUKA TERUNA,hang kalau jahil sekalipun,jgn lah terang2 tunjuk dkt org,buat malu hang dan keluarga hang saja.Kalau hang tak reti dgn adab dan cara org agama berhujah dgn dalil dan ilmu,lebih baik hang duk diam,jgn duk tulis,mengata,maki hamun alim ulamak.Org bukan islam jer yg tak hormat dan memuliakan ulamak.Hang aku taktau lah..

    ReplyDelete
  7. Nasha,mustapha ali,hassan ali jelas jenis manusia yg munafik.Guna agama untuk kepentingan dunia..kalau ikhlas berjuang untuk agama,sila letak jawatan dgn cara terhormat..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.