Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Nov 12, 2009

Mustapha Ali mengakui rakaman bongkar baiah taklik Nasha berada di TV3.



KUALA LUMPUR, 12 Nov: Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali akan mendedahkan hasil siasatannya berhubung dakwaan wujud bai'ah menceraikan isteri dengan talak tiga dalam PAS esok. Pendedahan itu akan dibuat pada satu sidang media yang akan diadakan di bangunan PAS, Jalan Raja Laut jam 11.00 pagi.

Beliau sebelum ini telah diarah oleh Presiden Parti, Datuk Seri Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang untuk menyiasat dakwaan terbaru itu setelah beberapa media perdana dan laman blog membangkitkan perkara tersebut.

Oleh : AdukaTaruna

Pertamanya gua mengemukakan teori ini ( Rakaman bongkar sulit Nasha-Hasan ke Buletin Utama TV3) setelah mengkaji tindakan Khalid Samad yang menentang arus mengakui wujudnya baiah tersebut berbanding pimpinan pusat yang lain.

Hari ini, isteri Khalid Samad membantu PAS dalam menghadapi pembunuhan karektor oleh TV3 dengan tampil menjelaskan kebenaran wujudnya baiah taklik (sila rujuk Berita Harian). Dan hari ini juga secara tiba-tiba, Mustapha Ali muncul dengan tujuan mendedahkan hasil siasatan baiah taklik.

Gua mudahkan untuk level awam.


1. Sejak bila Presiden PAS keluarkan arahan rasmi meminta baiah itu disiasat? Sedangkan Presiden menafikan baiah tersebut dalam Astro Awani. Boleh pula nafi dulu kemudian minta siasat? Pundek apa ulama macam ni?

2. Jika ada arahan siasat, mengapa tidak dibentuk satu jawatankuasa dan hanya disiasat Mustapha Ali secara perseorangan? PAS diwakili jemaah atau diwakili perseorangan?

Angin tidak ada, ribut tidak ada, tiba-tiba Mustapha Ali umumkan Presiden ari tu suruh dia siasat, dan dia dah siasat. Esok den umumkan hasil siasatan den. Macam gampang satu organisasi bernama PAS. Main redah ala bebudak Terengganu main kejar2 dalam semak.

3. Ini bermakna Presiden PAS, Hadi Awang tahap celaka yang keterlaluan apabila dengan sewenang2nya diperkudakan Mustapha Ali. Tidak perlu hitam putih. Tidak perlu turutan prosedur. Tidak perlu mesyuarat untuk satu perlaksaan siasatan terhadap satu-satu peristiwa penting organisasi.

Ini bukan kepimpinan ulama. Ini kepimpinan gampang. Siapa tribunal siasatan? Siapa yang diberi surat untuk tampil beri keterangan? Di mana lokasi dan minit mesyuarat pertimbangan siasatan bagi mendapatkan hasil keputusan? Lu ingat parti PAS parti Uncle Awang dan Uncle Ali ke apa? Abah lu punya.

4. Adakah sekarang lu orang telah nampak ketepatan tindakan Khalid Samad yang memilih perbahasan terbuka tentang rahsia yang telah dibongkarkan Ejen Task Force Nasha Mat Isa daripada menafikan di peringkat awal dan kemudiannya dibunuh karektor penafi dengan sedutan rakaman bongkar sulit tersebut?

Dan demi menyelamatkan satu kebodohan, lu korek satu lagi kebodohan dengan sewenang2nya mendakwa Presiden PAS yang bodoh nak mampos itu mengarahkan siasatan. Dan lu lah seorang ahli lembaga siasatan yang tidak perlu hitam putih, tidak perlu diambil keterangan. Hanya satu sandiwara bagi mengeluarkan kenyataan rasmi esok supaya menyelamatkan orang2 bodoh dari dipancung oleh musuh2 yang cerdik.


Ahli PAS terlalu bodoh.

Gua tak tau la tahap bangsat bagaimana bodoh lu orang kerana mengekalkan kepimpinan ulama gampang dalam satu organisasi yang penting seperti ini? 

33 comments:

Anonymous said...

apa la punya bingai tahap kaldai presiden pas nie.......
sejibi mcm paklah

uma said...

haha..
saja cari pyakit..

elok TV3 tajakan je..haha

kene gertak skit
abis rahsia dalaman yg leh cari makan oleh pihak musuh diciterkan...haha
ni ke tahap pimpinan PAS?hehe

Anonymous said...

woi aduka wa protes dgn lu apasal lu kata "ahli PAS terlalu bodoh"

gua tak la

lu siotla aduka,gua ahli pas tapi ajk cawangan je,wa memang protes gila2 tapi apa nak buat kat cawangan wa pun ada bingai yg suka dengar ceramah je, tak bole fikir lebih dari tu.

Anonymous said...

anon 5:10.00 pm , maksud aduka tu sebahagian besar perwakilan yg menyokong hadi tu, paling kuat puak ug..

Anonymous said...

AT lu ni mesti ahli PAS celup...

kahkahkah..sekular betul TGNA tak suke..TGNA n bos lu husam tu bukan ahli PAS ke?

gua confirm lu bukan ahli PAS kalau tak lu confirm "AT terlalu bodoh" kahkahkah

berg ajak member lu turun konvensyen blogger PAS kalau berani!

gayasopan said...

ayat last gampang tu bukan maki.i2 perasaan marah 2

uma said...

AT x leh join konvensyen blogger PAS..
nanti kene baiah taklik cerai awek
kan susah dia nak cari makan...haha


najib tunggu masa je tu..hehe

Anonymous said...

hadi suruh siasat pasal dia n pas kat trengganu tak buat baiah tu.

mmg patut pon kena siasat pasal ada yang memandai2 nak buat baiah tu. so dia nafi pasal baih tu betul pasal dia tak buat

sejahat2 label korang bagi kat hadi, takde la sampai tergamak dia nak buat baih tu

utk makluman korang, cuma puak2 geng husam n khalid yang buat baiah tu. maknany akat selangor n kelantan buat.

so klau baiah tu nampak bodoh, apa kata korang bodohkan je husam, khalid n geng2 baiah alak.

setuju?

uma said...

sapa yg mula2 jaja citer baiah ni?
utk cover diri yg
diaorg bukan nak lompat ke UMNO
or proksi UMNO?

husam & khalid ke?

bg wa baiah ni dah cantek..haha
cume jgn gatai mulut bgtahu kat org
yg leh wat cari makan.

Anonymous said...

ada jumpa satu bidio pengakuan baiah tu,


http://www.youtube.com/watch?v=hqUAFS-CcUE

Anonymous said...

Tak salah Adukataruna katakan orang PAS bodoh.Lihat saja komen-komen diatas.Yang diperkatakan ialah Hadi Awang dengan Mustafa Ali,Nasaruddin Mat Isa dan Hassan Ali(2 orang yang jumpa blogger UNNO) - tut,tut sebut pulak orang lain yang tak ada kena -mengena.Kalau pencacai UMNO atau pencacai Geng UG tak mengapa sebab itu memang kerja mereka - nak pesongkan tumpuan kita.Kalau ahli PAS yang ingin melihat PAS maju - sorrylah.

at memang bangang said...

oii bangang, dalam parti bukan semua keputusan kena mesyuarat kau kau ni bangang ke apa asyik mesyuarat je keja kau memang otak species melayu gak le. asyik nak mesyuarat je keja kau, nak air kopi free je keja tak jalan gak,

macamoranggila said...

Lu orang semua sudah gila, otak sudah tarak fikir baik wo...semua orang sudah komen macam giler...kita semua gila, wa cakap sama lu.semua yg baca ini mesti semua gila, wa gila lu pun gila...mana ada orang giler mau ngaku dia gile, lu tanya AT dia ngaku ke???? Lu ingat semua strategi pun hadi mau dedah ke? lu ingat Semua Ajk hadi mau dedah ke? lu hadi sama stopa ali gila macam lu orang semua.....semalam wa jalan jalan kat JB wa nampak satu gambar dekat pokok, seseorang yang terlepas dari TAMPOI, wa tengok itu gambar sebijik itu AdukaT...wa ingat pada semua orang kena hati-hati, org gila yang terlepas gilanya meningkat hangga 200% sendiri mau fikir ma...wa caya sama lu....lawan tetap lawan ma.

macamoranggila said...

Wa mau cakap sama lu ma...Kalau ahli PAS terlalu bodoh, ahli umno 1000kali terlalu bodoh, apa pasal wa cakap itu macam.....sendiri mau fikir ma....

saye said...

he he sejejap giler dia siasat, lone ranjer lak tu. mungkin siasatan rahsia, tu pasal presiden tak bagitau orang, siap nafikan lagi (tipu sunat? takpa ulama). he he kami rela kalah demi Islam. camne la nak menang kalau terikut2 stail orang yang tak ikut Islam

saye said...

sorry typo "seKejap

perunding said...

itu hal ala brader...
lu olang dah karut.

bila orang tanya kena lah hadi tuh jawab ngan spontan dan yakin.
TAKDE tegas beliau.
tapi bila orang terus kecoh bodoh lagi..maka hadi tuh formalise kan...go Mus gi buat siasatan.

siasatan tuh syarat je nak buat puak bodoh puas hati.
jawapannya memang akan jawab takde.

ala kau orang ni...
mana satu dulu telur ke ayam?
jangan pening sudah.

M.H.A Hamzah said...

klu baiah pon apa yg depa susah ati sgt..bini depa ke?bini khalid samad pon kata dia tak kisah,yg depa kisah apa pasal?saja cr point.yg bukak point pon cr nahas.kan senang aritu pi panggil tv3suku sekali join.
yg bloggers pakatan pon asyik menembak sesama sendiri.elok la,meh kita semua pi jahanam.

Anonymous said...

PAS memang pukimak!

wa dah keluar dah parti,kalau stakat nak ngundi tu takde hal, tapi nak jadi ahli wa dah geli... ngee....

Anonymous said...

Alah.. Standard Mustapa Ali... korang tengoklah besok, mesti press stement tu dia kata "perkara ini tidak berbangkit", "isu ini sudah tutup".
Bukan kau orang tak tau standard bingai Mustapa Ali tu.... bila kecoh perkara yg membolehkan PAS kena belasah, bukan dia pandai nak jawab & explain dengan jujur & lengkap.... dia hanya tahu jawab guna ayat standard di atas tadi.
Itu lah PAS.. punya S/Usaha Agong tahap biol. Macam tak ade lagi orang yg lebih cerdik dalam PAS untuk dilantik jadi S/Usaha Agong.

Anonymous said...

Bhai...,

Sejak PAS kalah kat Bagan Pinang, gua tengok keadaan dalaman PAS semakin bercelaru. Berbeza dengan Isa Samad... tersenyum kerana menang bergaya tapi pemimpin PAS meroyan sesama sendiri macam orang gila.

Gua tidak sokong dan gua tidak pula membantah kalau lu katakan bahawa ahli PAS terlalu bodoh.

Cuma gua rasa terkilan, dalam PAS ada kumpulan profesional dan kumpulan ulamak tapi kedua-duanya tidak memberi apa-apa kebaikan pada ahli dan juga rakyat Malaysia kecuali persepsi saja.

Pada pandangan gua, lu tak mampu nak langgar Hadi seperti mana lu rancangkan... kerana Mustaffa Ali dengan kuncu-kuncunya telah membuat persiapan awal membina kota tertutup untuk Hadi tinggal didalamnya tanpa boleh diganggu gugat oleh anasir luar.

Sebenarnya Hadi banyak terhutang budi dengan Mustaffa Ali dalam hal berkaitan dengan pentadbiran parti. Mungkin diantara kita telah mengetahuinya tetapi ada ramai ahli yang telah dikelirukan oleh orang-orang Mustaffa Ali.

Presiden parti PAS sekarang sebenarnya dibayangi oleh Mustaffa Ali. Ia ada kaitan dengan pemerintahaan Parti PAS sebagai kerajaan negeri Terengganu satu penggal dulu. Sila siasat cerita lama tu...

Semenjak Mustaffa Ali diberi jawatan dalam parti, dia telah membina empayernya sendiri. Ada kemungkinan jika Hadi melepaskan jawatanya sebagai presiden, dia akan mencalonkan Mustaffa Ali pula menjadi presiden PAS..? Apa macam.. lu setuju Mustafa Ali jadi presiden PAS..?

Gua suka nak bercerita kat sini supaya lu buka mata dan telinga mengenai Mustaffa Ali ini. Lu jangan salah baca kitab bro..., kerana orang ini bukan calang-calang hebatnya.

Hassan Ali pula hanya bertindak sebagai seorang pencacai kepada Mustaffa Ali. Ada kemungkinan Hassan Ali ini akan menjadi orang kanan Mustaffa bila Hadi letak jawatan.

Mereka memang sengaja mencetuskan kontrovesi dalam Pakatan Rakyat supaya rakyat memandang rendah kewibawaan Hadi. Disamping itu mereka berpura-pura menjadi pelindung dan penyelamat presiden.

Ini sebenarnya konspirasi menjatuhkan presiden dan memecah belahkan pengaruh orang tertentu dalam parti sebagai pelapis.. bro. Lu tak payah susah-susah nak langgar Hadi.

Hadi akan dijatuhkan dari kerusi presidennya dalam keadaan yang menghinakan oleh orang-orang Mustaffa Ali sebelum sempat lu nak buat show kat Rusila. Tapi masa ini dia orang akan pertahankan dulu kedudukan Hadi.

Bukan mudah nak rempuh kekuatan Mustaffa Ali ketika ini kerana dia sudah membaja semua akar tunjang dan akar serabut agar sentiasa subur dan kuat. Dia amat kukuh bro... lu cakap apa pun kedudukan dia tidak tergugat.

Tapi walau pun begitu, masih ada ruang untuk tumbangkan dia. Kalau dengan kapak masih gagal, gunakan racun rumpai.

Bukak minda ahli PAS yang lu katakan bodoh tu... jalankan jarum persepsi terhadap Mustaffa Ali secara berterusan... kalau pun dia tidak tumbang, tapi dia akan layu sedikit demi sedikit akhirnya dia kering.... lepas tu lu siram ron97 dan bakar terus !!

Apa macam cadangan gua..?

Anonymous said...

ahli pas tak bodoh, tapi perwakilan yg pilih pemimpin masa muktamar tu, aku pun gerammm.. kan dah jadi macam2, yg lain2 yg cerdik banyak lagi, geng yg buat masalah yg terpilih, bodoh punya perwakilan.

saye said...

gua setuju ngan Hamzah. buat perunding kalau benda tu ada pastu dia cakap takde tu bukan menipu ye?
takkan la dia tak tau. eh mungkin gak kot dia tak tau pasal dia......

Anonymous said...

kamu smua pkir pnjang2 xde guna la..sng je nk pkir..jkalau la negera kita ni d taqdirkn berperang dgn thailand pastu ada org berpangkat besar dlm tntera kita sndiri g ckp kt perisik tentera thai bhawa gedung snjata ada d selangor walupn maklumat tu ntah betul atau x pd mereka,,,jd pd pkiran korang tntera thai dan konco2nya serang atau x tmpat tu?mestila serang dulu kn?jumpa atau x gedung tu blakang kira la..yg pndai2 g tayang cerita kt musuh mmg keja cari nahas la..

House PK said...

Nik Aziz ditaja oleh Abroad Technology, klik sini

macamoranggila said...

kan wa sudah cakap semua orang jadi gila...wakkaaaaaaaa...wa gila lu pun gila ma, waakaaaaaa...

Banyak orang sudah gila lo....

macamoranggila said...

lu ingat lagi lu komen lagi baik ke???? jangan peasan la bro...orang gila mana mau ngaku dia gila...wakaaaaaa,, kaaaa... wa ingat masuk ini blog serupa masuk Tampoi atau Tanjung Rambutan ma, lu tau ka apa pasal cakap itu macam? pasal wa gila lu pun gila...wakkaaaaaaaa,, lu tak caya ka lu gila?????

Blue said...

Anything happen, Tapa Ali tak yah tanya Hj Hadi. Hj Hadi yang kena tanya kat Tapa Ali. Kalau Tapa takde idea dia rujuk kat Harun Taib. Macam yang aku penah citer. Aku penah citer ke?

macamoranggila said...

Blue...lu pun mau gila sama ke? wakkaaaaaa selamat datang sama geng gila. wakaaaaaa blue pun udah gila macam wa, kita sama sama gila ma...wakaaaakaaaaaa

saye said...

la baiah tu macam senjata ke? kan benda baik. bukan kelemahan.

Anonymous said...

-wa rase khalid seorang yg bijak gak dlm mmbuat tekanan trhadap puak2 UG nie..kat muktamar,puak UG x bole celen,nk wat EGM pun xdpt,hnya mampu wat seminar,yg pastinye puak2 UG yg diketuai oleh Stopa Ali ttap utuh..nothing changes bro..

-so bg wa,wa agak stuju ngan pndapat AT,khalid upkan isu nie utk ngelakkan karektor asasin,tp sbenarnye yg wa nmpak,khalid nk bg tekanan kpd jwatankuasa disiplin pas utk ambil tndakan kat diri beliau krn mndedahkn hal nie secara trbuka dlm media..sebab jike brbangkit ura2 atau usul utk bwk khalid ke jwtnkuasa disiplin,time tue aku rase die akan kaitkn hasan ali n nasha,yg mnjadi penyebab isu nie diketahui umum kesan prjumpaan bloger yg diorang anjurkan tue..

- sebab tue wa tgk,puak2 UG tak amik pot hal nie,diorang sume klu bole nk isu ni didiamkan or dilupekan oleh org rmai..dan bile hadi sruh stopa ali siasat hal baiah nie,kompem la ug tiada ape2 akan brlaku..

-bijak la stopa ali nie..mcm najib plak aku tgk..

-zargus-

macamoranggila said...

Lagi tambah sorang orang gila kat sini zargus, lu masuk wad bad berapa? wakaaaaaaaa, lu gila wa pun gila, kita sama sama gila...wakkaaaaaaa

Anonymous said...

Assalamualaikum kpd semua yg beragama Islam. Kalau nak cakap, jgn pakai nafsu, tapi pakai akal dipandu iman & taqwa. Baru selamat. Jgn cakap yg auta (palsu) tapi yg benar, sebenar-benarnya ... ingat Allah sentiasa lihat kita.