Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Nov 12, 2009

Kawal sket budak lu, Husam.

Oleh : AdukaTaruna

Dalam menanti PIHAK KEDUA memberikan penjelasan, gua menegaskan di sini, supaya Husam mengawal sedikit budaknya bernama Kickdefella. Jangan sampai gua cop bangsat kat dahi lu.

Adat dalam perjuangan bila disingkirkan atau terasa disingkirkan. Kalau ini pun lu tak boleh handle, tak boleh kontrol, lu jangan story cita2 lu nak terajui PAS Pusat. Niamakahai.

Meh sini gua bagi contoh.

Mat Sabu. Berapa kali dia disingkirkan dari menjadi calon PRK atau kalah dalam mana-mana pertandingan organisasi? Adakah dia menggigit tangan PAS dengan membongkar segala kelemahan yang ada melalui saluran Media Prima? PAS Terengganu tolak Mat Sabu dengan pilih calon tempatan. Adakah Mat Sabu menggunakan media perdana memburukkan PAS Terengganu? Malah dia sendiri turun berkempen untuk PAS.

Khalid Samad disingkirkan Hasan Ali dengan cara di luar perlembagaan parti. Tiada siapa yang membelanya, termasuk Presiden sendiri. Sedangkan ini berkaitan dengan perlembagaan. Satu tajuk yang sangat penting. Pencabulan perlembagaan PAS yang akan dibaca muslim masa depan. Dibiarkan oleh kesemua ulama PAS.

Ini sudah menjadi satu sirah yang akan menjadi dalil di masa depan. Semua membaca ijtihad yang dipilih ulama genetik Melayu dalam satu pencabulan perlembagaan jemaah Islam. Adakah Khalid Samad muncul mendedahkan keburukan Hasan Ali, hutangnya sekian, projeknya sekian di media perdana?

Barua lu kickdefella. Tak boleh berlapang dada. Atas prinsip apa tindakan lu mahu mendedahkan keburukan PMBK dengan sidang media? Siapa lu dalam organisasi PAS, bhai? Kenapa tidak memperjuangkan ketelusan ketika lu berada di dalam sana sebelum ini? Kalau ada keburukan PMBK, prinsip lu tetap salah. Bongok serupa Anwar Ibrahim. Semasa jadi UMNO habis semua PAS salah, tapi bila dah kena terajang, baru cerita PAS baik.

Dey Husam dan budak kickdefella.

Meh sini gua story lu satu perkara. Dulu ada satu abid yang gile punya warak. Satu hari dia dapati di kawasannya terdapat satu pokok besar di mana penduduk telah melakukan syirik. Lalu, atas prinsip kebenaran, dia mahu menebang pokok tersebut.

Muncul syaitan penjaga pokok dan dia pun bertarung. Syaitan penunggu pokok kalah. Tapi syaitan buat satu tawaran. Dia nak bagi abid tu emas tiap2 pagi. Pagi pertama dan kedua ada emas bila abid bangun tidur. Pagi yang seterusnya tiada lagi emas. Maka abid mahu menebang pokok khurafat. Bertarung semula dengan syaitan tadi.

Dan abid kalah. Kenapa? Sebab prinsip dah lari. Kalau abid bertarung dengan seluruh alam kerana Allah, maka, seluruh alam ini akan tewas. Tapi prinsip abid telah dicemari. Apa natijahnya? Atas prinsip apa lu nak dedahkan salahlaku PMBK skang bhai? Jangan sampai gua lempang lu laju-laju Husam. Barua lu. Pasal budak lu sekor dihentikan jawatan bernilai RM4000 sebulan, lu nak bakar kelambu?




Niamakahai lu orang. Apa lu ingat maruah TGNA, kerajaan Kelantan bernilai RM4000 sebulan ke apa? Orang lain dugaan lebih besar dari itu boleh small metter. Lu setakat RM4000 sebulan habes nak bakar maruah kerajaan Kelantan?

Syed Azman disingkir dari menjadi SU Hadi, ada dia memekak buruk2kan Hadi? Ada dia buat sidang media ugut nak dedahkan keburukan PAS Terengganu? Ada Khalid Samad buat sidang media ugut nak dedahkan keburukan Hasan Ali? Ada Mat sabu buat sidang media ugut nak dedahkan salah laku Kohilal selepas dia tidak dipilih calon PRK KT?

FAKAP.

16 comments:

Anonymous said...

bro.... lu sound la kickdefella tu dalam blog dia.... wa kenal gak syeikh ni.... ok jer orangnya... dia baik ngan Maya Karin.... wa ingatkan nak kawan gak ngan Maya Karin.... hehehe

-abanghensem

Anonymous said...

jimbauk betul kickdefella

nak tunjuk diri tu betul, guna nik aziz, pastu minta tunjuk cara bersumpah. geng kuat bersumpah ni susah nak percaya sikit

gua sumpah jadi cencurut baru tahu

gua dah agak mamat ni memang akan serang kelantan sejak 3,4 posting dia yang lepas

jibam

AdukaTaruna said...

pergh.. gile lu. kalau maya karin, gua tarik balik sound2 gua ke atas diri beliau.

Haha.

MaLin said...

bagus lu belasah husam, gua respek gile kat lu lah! tabik spring kat lu adukataruna!

leps ni lu kasi bantai sama khalid samad barua Anwar tu pulak bro!

i luv u Aduka!!!!!!!

Anonymous said...

mamat tu body je budak husam tapi organ dalaman semua nasha punya dahh...

M.H.A Hamzah said...

kick that fella very very fast!

abang botak said...

bagus ler kalau mamat tu nak bongkarkan...

menantu niz ajis bayor lu berapa lak AT??

ekekeke...~ngee~

Blue said...

MaLin,
Lu Umno jangan nak menyibuk! Lu jaga Umno punya hal cukup!

Lyn said...

Kok ye pun janganlah umpamakan macam Anwar. Masa Anwar dalam kerajaan dulu kau masih skolah lagi. Anwar walaupun dalam UMNO masih kawan dengan PAS. Kalau ada problem dengan Kelantan, Mahathir suruh Anwar settle kan dengan Nik Aziz. Stakat kutuk sikit2 tu adatla. Dulu pun Mat Sabu yang gelar Anwar Al-Juburi. Sekarang sudah jadi pembela Al-Juburi pulak.

Anonymous said...

ait ape hal bro..
lu maki orng yang sponsor lu..
bulan ni punye elaun tak masuk ke?
atau pun lu main wayang..

kah kah kah..

uma said...

klu hentam sebab xdpt duit rm4k memang nak kene hentak pale mamat tu.

tp klu memang beno ada bede yg tarak betul.Wa masih leh terima.
X kan nak jadi mcm puak2 UMNO gak kot.
diam2 kan aje...haha

husam x bunyi dah cantek
cume mamat org tgk mcm ada link dgn husam..hehe
maka husam gak dpt nama busuk..haha

elok husam klu nak hentak
kasi info kat AT
bior AT yg hentak...hehe

Anonymous said...

uma

setau wa kickdefella keje ngan kerajaan negri ni pun atas inisiatif Husam.... sebab tu la ramai bebulu ngan sedara syeikh ni.... bagi wa syeikh ni masih respek kat che det..... pasni tak tau la mungkin dia akan berbalik plak... cam kuda kepang dulu....

-abanghensem

uma said...

bg wa
kes khalid samad,syed azman,mat sabu lain dari kes mamat ni.

mamat ni bukan pimpinan kan?


dan mamat ni hentak pasai CEO kerajaan negeri kan?
sapa suruh menantu MB gatai nak jadi CEO...mcm xada org lain je kat kelantan tu yeaa...haha

wa setuju mamat ni maki kerajaan kelantan
klu beno ada salah laku
or bede2 tarak betul...jgn lak jadi mcm ahli UMNO lak.

Anonymous said...

yer la .... wa stuju ngan lu uma..... sepatutnya ahli lembaga pengarah PMBK tu lantik wa sebagai CEO.... wa lebih layak berbanding menantu TGNA tu... lagi pun boley la wa masukkan projek² PMBK dalam kompeni wa.... bukan apa... senang skit la kerajaan.... semua wa uruskan... projek pun cepat siap.... tak payah tunggu tawaran tender.... buang masa jer semua tu.... heeeeeeee

-abanghensem

uma said...

klu lu jadi CEO
wa setuju bebenoo..
jgn lupo kwn2...haha

Unknown said...

餐飲設備 製冰機 洗碗機 咖啡機 冷凍冷藏冰箱 蒸烤箱 關島婚禮 關島蜜月 花蓮民宿 彈簧床 床墊 獨立筒床墊 乳膠床墊 床墊工廠 產後護理之家 月子中心 坐月子中心 坐月子 月子餐 銀行貸款 信用貸款 個人信貸 房屋貸款 房屋轉增貸 房貸二胎 房屋二胎 銀行二胎 土地貸款 農地貸款 情趣用品 情趣用品 腳臭 水晶 長灘島 長灘島旅遊 長灘島景點 長灘島機加酒 長灘島必買 SD記憶卡 隨身碟 SD記憶卡 ssd固態硬碟 外接式硬碟 記憶體