Skip to main content

Kawal sket budak lu, Husam.

Oleh : AdukaTaruna

Dalam menanti PIHAK KEDUA memberikan penjelasan, gua menegaskan di sini, supaya Husam mengawal sedikit budaknya bernama Kickdefella. Jangan sampai gua cop bangsat kat dahi lu.

Adat dalam perjuangan bila disingkirkan atau terasa disingkirkan. Kalau ini pun lu tak boleh handle, tak boleh kontrol, lu jangan story cita2 lu nak terajui PAS Pusat. Niamakahai.

Meh sini gua bagi contoh.

Mat Sabu. Berapa kali dia disingkirkan dari menjadi calon PRK atau kalah dalam mana-mana pertandingan organisasi? Adakah dia menggigit tangan PAS dengan membongkar segala kelemahan yang ada melalui saluran Media Prima? PAS Terengganu tolak Mat Sabu dengan pilih calon tempatan. Adakah Mat Sabu menggunakan media perdana memburukkan PAS Terengganu? Malah dia sendiri turun berkempen untuk PAS.

Khalid Samad disingkirkan Hasan Ali dengan cara di luar perlembagaan parti. Tiada siapa yang membelanya, termasuk Presiden sendiri. Sedangkan ini berkaitan dengan perlembagaan. Satu tajuk yang sangat penting. Pencabulan perlembagaan PAS yang akan dibaca muslim masa depan. Dibiarkan oleh kesemua ulama PAS.

Ini sudah menjadi satu sirah yang akan menjadi dalil di masa depan. Semua membaca ijtihad yang dipilih ulama genetik Melayu dalam satu pencabulan perlembagaan jemaah Islam. Adakah Khalid Samad muncul mendedahkan keburukan Hasan Ali, hutangnya sekian, projeknya sekian di media perdana?

Barua lu kickdefella. Tak boleh berlapang dada. Atas prinsip apa tindakan lu mahu mendedahkan keburukan PMBK dengan sidang media? Siapa lu dalam organisasi PAS, bhai? Kenapa tidak memperjuangkan ketelusan ketika lu berada di dalam sana sebelum ini? Kalau ada keburukan PMBK, prinsip lu tetap salah. Bongok serupa Anwar Ibrahim. Semasa jadi UMNO habis semua PAS salah, tapi bila dah kena terajang, baru cerita PAS baik.

Dey Husam dan budak kickdefella.

Meh sini gua story lu satu perkara. Dulu ada satu abid yang gile punya warak. Satu hari dia dapati di kawasannya terdapat satu pokok besar di mana penduduk telah melakukan syirik. Lalu, atas prinsip kebenaran, dia mahu menebang pokok tersebut.

Muncul syaitan penjaga pokok dan dia pun bertarung. Syaitan penunggu pokok kalah. Tapi syaitan buat satu tawaran. Dia nak bagi abid tu emas tiap2 pagi. Pagi pertama dan kedua ada emas bila abid bangun tidur. Pagi yang seterusnya tiada lagi emas. Maka abid mahu menebang pokok khurafat. Bertarung semula dengan syaitan tadi.

Dan abid kalah. Kenapa? Sebab prinsip dah lari. Kalau abid bertarung dengan seluruh alam kerana Allah, maka, seluruh alam ini akan tewas. Tapi prinsip abid telah dicemari. Apa natijahnya? Atas prinsip apa lu nak dedahkan salahlaku PMBK skang bhai? Jangan sampai gua lempang lu laju-laju Husam. Barua lu. Pasal budak lu sekor dihentikan jawatan bernilai RM4000 sebulan, lu nak bakar kelambu?




Niamakahai lu orang. Apa lu ingat maruah TGNA, kerajaan Kelantan bernilai RM4000 sebulan ke apa? Orang lain dugaan lebih besar dari itu boleh small metter. Lu setakat RM4000 sebulan habes nak bakar maruah kerajaan Kelantan?

Syed Azman disingkir dari menjadi SU Hadi, ada dia memekak buruk2kan Hadi? Ada dia buat sidang media ugut nak dedahkan keburukan PAS Terengganu? Ada Khalid Samad buat sidang media ugut nak dedahkan keburukan Hasan Ali? Ada Mat sabu buat sidang media ugut nak dedahkan salah laku Kohilal selepas dia tidak dipilih calon PRK KT?

FAKAP.

Comments

  1. bro.... lu sound la kickdefella tu dalam blog dia.... wa kenal gak syeikh ni.... ok jer orangnya... dia baik ngan Maya Karin.... wa ingatkan nak kawan gak ngan Maya Karin.... hehehe

    -abanghensem

    ReplyDelete
  2. jimbauk betul kickdefella

    nak tunjuk diri tu betul, guna nik aziz, pastu minta tunjuk cara bersumpah. geng kuat bersumpah ni susah nak percaya sikit

    gua sumpah jadi cencurut baru tahu

    gua dah agak mamat ni memang akan serang kelantan sejak 3,4 posting dia yang lepas

    jibam

    ReplyDelete
  3. pergh.. gile lu. kalau maya karin, gua tarik balik sound2 gua ke atas diri beliau.

    Haha.

    ReplyDelete
  4. bagus lu belasah husam, gua respek gile kat lu lah! tabik spring kat lu adukataruna!

    leps ni lu kasi bantai sama khalid samad barua Anwar tu pulak bro!

    i luv u Aduka!!!!!!!

    ReplyDelete
  5. mamat tu body je budak husam tapi organ dalaman semua nasha punya dahh...

    ReplyDelete
  6. bagus ler kalau mamat tu nak bongkarkan...

    menantu niz ajis bayor lu berapa lak AT??

    ekekeke...~ngee~

    ReplyDelete
  7. MaLin,
    Lu Umno jangan nak menyibuk! Lu jaga Umno punya hal cukup!

    ReplyDelete
  8. Kok ye pun janganlah umpamakan macam Anwar. Masa Anwar dalam kerajaan dulu kau masih skolah lagi. Anwar walaupun dalam UMNO masih kawan dengan PAS. Kalau ada problem dengan Kelantan, Mahathir suruh Anwar settle kan dengan Nik Aziz. Stakat kutuk sikit2 tu adatla. Dulu pun Mat Sabu yang gelar Anwar Al-Juburi. Sekarang sudah jadi pembela Al-Juburi pulak.

    ReplyDelete
  9. ait ape hal bro..
    lu maki orng yang sponsor lu..
    bulan ni punye elaun tak masuk ke?
    atau pun lu main wayang..

    kah kah kah..

    ReplyDelete
  10. klu hentam sebab xdpt duit rm4k memang nak kene hentak pale mamat tu.

    tp klu memang beno ada bede yg tarak betul.Wa masih leh terima.
    X kan nak jadi mcm puak2 UMNO gak kot.
    diam2 kan aje...haha

    husam x bunyi dah cantek
    cume mamat org tgk mcm ada link dgn husam..hehe
    maka husam gak dpt nama busuk..haha

    elok husam klu nak hentak
    kasi info kat AT
    bior AT yg hentak...hehe

    ReplyDelete
  11. uma

    setau wa kickdefella keje ngan kerajaan negri ni pun atas inisiatif Husam.... sebab tu la ramai bebulu ngan sedara syeikh ni.... bagi wa syeikh ni masih respek kat che det..... pasni tak tau la mungkin dia akan berbalik plak... cam kuda kepang dulu....

    -abanghensem

    ReplyDelete
  12. bg wa
    kes khalid samad,syed azman,mat sabu lain dari kes mamat ni.

    mamat ni bukan pimpinan kan?


    dan mamat ni hentak pasai CEO kerajaan negeri kan?
    sapa suruh menantu MB gatai nak jadi CEO...mcm xada org lain je kat kelantan tu yeaa...haha

    wa setuju mamat ni maki kerajaan kelantan
    klu beno ada salah laku
    or bede2 tarak betul...jgn lak jadi mcm ahli UMNO lak.

    ReplyDelete
  13. yer la .... wa stuju ngan lu uma..... sepatutnya ahli lembaga pengarah PMBK tu lantik wa sebagai CEO.... wa lebih layak berbanding menantu TGNA tu... lagi pun boley la wa masukkan projek² PMBK dalam kompeni wa.... bukan apa... senang skit la kerajaan.... semua wa uruskan... projek pun cepat siap.... tak payah tunggu tawaran tender.... buang masa jer semua tu.... heeeeeeee

    -abanghensem

    ReplyDelete
  14. klu lu jadi CEO
    wa setuju bebenoo..
    jgn lupo kwn2...haha

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.