Skip to main content

Hadi tidak bangsat seperti Paklah.

Oleh : AdukaTaruna

Anwar mohon maaf kepada pengundi kerana kekacauan dalam parti PKR. Si ulama bangsat tetap ego kerana dia adalah pewaris nabi.

Anwar memberi amaran kepada pemimpin PKR supaya berada dalam polisi BR. Tetapi si ulama bangsat tidak berupaya melakukan penegasan yang sama. Kalau dulu kemain lagi garang UMNO kafir, sapa tak undi PAS dia pakai cawat. Tapi bila 'anak sendiri' melakukan kesalahan, double standard tipikal ulama Melayu.

Ronnie Liu cepat menguruskan persepsi apabila menafikan tuduhan blogger yang dia ada kaitan dengan Parti Komunis Malaya. Si ulama bangsat Hadi? Tidur seperti Paklah. Boleh pula pemimpin lain yang tampil menguruskan persepsi ABC herdik TGNA. Yang ABC mana?

Wahai ulama penipu. Sila jawab 3 hujah ini. Dapat? Mustahil beb. Hujah jawab dengan hujah; bukan jawab dengan resepi Kuew Tiaw. Ngeeee....

Comments

  1. Aduka...
    (nama ko macam orang primitif la, aku raso ko tak kenal persepsi...ko cuma kona pepsicola)
    Apo la ko dok sibuk...
    ko tak tahhu ko? Wala'..
    Nimakahai lu...Tionaseng
    Gua cakap sama lu...
    apo maknonyo wala' Pas
    ado wala' ko dalam umno?
    ko umno panggil wali'
    BHAI...
    gua rasolah...
    lu keno pakai apo bendo tuh...(gua lupo lah)
    lu pakai meriam katak maaa...
    gua ingat lu kena tiru penyokong kelantan. Apa pasai dia olang bakar kelusi stadium?
    Lu pakai otak la kawan...
    gua ingatingat la, dia olang marah stadium. Pasai apa malam ni stadium ni tak bagi pasukan dia olang menang? (betul ke gua cakap ni bhai?) Itu gua ingatingat la...persepsi maaa
    lu punya pepsicola macam mano?
    kawan...
    gua ingat ahh..
    lu pigi kalantan sana ahhh
    lu jumpa tok gulu nik ajis la...
    lu bawak lu punyaa anak hantu...sapaa tuh...waaa sudah lupa laaa...lu panggillah sapaa lu kenal...
    bhai
    ini kerja dakwah bhai...
    serius gua cakap...
    balasannya "Ya Allah, bhai" Bidadari bhai...
    (gua syok sama dia, gua talak syok sama anak boss hadi maaa...)
    bhai...
    (sekarang gua nak main bahasa cinto dengan lu)
    bernasib malang sungguh bangsa kita
    genetik bhai macam lu selalu sebut.
    Tapi kita selalu lupa...
    bangsa kita mula menjadi mulia ketika nurrr menyirami tanah air pusaka moyang ini
    denai-denai Islam mula mencambahkan tunas-tunas...
    genetik tetap genetik
    Islam menyuburkan genetik Melayu. (tamat gua bercinto dengan lu)
    (sekarang gua nak jadi kapten je, konon2 lu prebet)
    Hoi prebet...
    TUAN>>>>>>>>>>
    lu prebet suara lebih tinggi dari saya pulak...dengar sini
    tuan....
    malam ini lu pergi rogol anak boss hadi...
    MAKLUMAT RAHSIA.
    BAIK TUAN.
    (gua pening lah bhai...)
    Lu pikir sendirilah.....
    tido lagi sodaplah...

    ReplyDelete
  2. aku percaya bukan setakat Hadi, malah penyokong Hadi pun takkan dapat jawab soalan kau tu..setakat balas maki hamun boleh la.... tu aku tak heran, semua org boleh maki hamun tp tak semua org boleh memecahkan tempurung jumud sendiri dan berfikir dgn cerdik.......

    ~KOPI JANDA

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.