Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Nov 9, 2009

Bukti Presiden PAS tahap celaka.


1.
Nasha-Hasan melanggar arahan rasmi Presiden terang2 apabila memanggil bloggers termasuk UMNO seelapas arahan larangan menggunakan blog dalam permasalahan dalaman PAS.

Namun Presiden kekal tahap celaka. Tidak ada wujud satu integriti mempertahankan pelanggaran prosedur organisasi.


2. 
Nasha-Hasan mengesahkan rahsia sulit PAS yang selama ini hanya berstatus 'diketahui secara samar2' apabila membuat rakaman tentang bai'ah cerai taklik.

Debaran dan suasana hiba pada majlis bai'ah Pas itu didedahkan oleh Ahli Parlimen Kulim Bandar Baharu, Zulkifli Noordin (gambar) selepas mendengar pengakuan daripada beberapa wakil rakyat parti itu.

Malah kata Zulkifli, wakil rakyat terbabit juga meminta bantuannya supaya membawa isu bai'ah itu ke tengah selepas ia menjadi perdebatan umum apabila disahkan oleh Ahli Parlimen Pas Shah Alam, Khalid Samad, Khamis lalu.


Namun Presiden PAS kekal tahap celaka. Tidak berfungsi langsung terhadap :

a. Orang yang memboorkan, menjahanamkan imej party.

b. Menguruskan persepsi pengundi yang terhasil dari kerosakan (baiah cerai taklik) itu. Diam, lembik dan celaka seperti Paklah.


3. 
Hasan Ali melanggar perlembagaan PAS apabila memecat Khalid dan Saari dengan cara yang salah. Ini adalah satu pencabulan perlembagaan yang berat. Disahkan oleh Ustaz Ahmad Awang. Ianya seumpama krisis perlembagaan oleh Mahathir, Najib di Perak.

Ini adalah kes berat. Namun Presiden PAS kekal tahap celaka. Semoga Allah tanya amanah2 Hadi di akhirat kelak.

"Wahai Abu Dzar sesungguhnya engkau adalah seorang yang lemah sementara kepemimpinan adalah amanah. Dan nanti pada hari kiamat ia akan menjadi kehinaan dan penyesalan kecuali orang yang mengambil dengan haknya dan menunaikan apa yang seharusnya ia tunaikan dalam kepemimpinan tersebut. (HR Bukhori no 1825)
 Semoga Allah membela hak2 yang disapu bawah karpet oleh Hadi di akhirat kelak. Amin.

42 comments:

Jangan Jadi Liabiliti said...

Ko ni bodo la Aduka. Ko 66 kali lagi bodo daripada Hj Hadi. Sikap ko yang suka maki hamun orang, menyusahkan golongan yang hendakkan pembaharuan dalam PAS. Tulisan ko yang suka mencarut ni, menjadi hujah kepada golongan Hasan Ali, untuk burukkan perjuangan ahli PAS yang hendakkan perubahan dalam parti.

Ko tulis elok sket boleh tak? Ko ingat bila ko tulis celaka, orang nak baca ke tulisan ko. Ko jangan syok sendiri la. Puak ko aje yang baca. Orang lain tak baca. Buat apa?

Tulis elok-elok, baru orang baca point kita. Point kamu bagus, bahasa kamu macam sial. Akhirnya orang tak ambik point kamu tetapi memandang buruk kepada golongan pembaharuan PAS mengatakan tidak ada akhlak.

Terus-terang, kamu ni menjadi liabiliti kepada golongan pembaharuan PAS. Ikut macam Ust Wan Jie, g-82, tulang besi, kan diorang tulis elok-elok. Orang pun sedap nak baca.

Lyn said...

Jawablah sejujurnya. Benarkah ada baiah mentaklikkan isteri? Hj Hadi sudah menafikan. Kalau benar2 ada, bawalah hal ini untuk diketengahkan. Berani kerana benar, takut kerana salah.

Reformasi!

http://cglynblog.blogspot.com/

Reformis Jalanan said...

Good job AT. Cuma tajuk tu buat jantungku tersentap sedikit. Eheheh

Anonymous said...

Hj Hadi menafikan? Betul ke ni Lyn Hj Hadi nafikan?

Pembohongan lagi...

- kuntau

Lyn said...

Ha ah, hadi dah nafikan dengan tegas sekali bahawa tidak wujud baiah mentaklik isteri. Semalam tengok dalam ASTRO AWANI.

BukanCalon said...

steady bro.. org suka baca lu punya N3..

itulah kebenaran!

wakaka...

Lyn said...

Tak sedap hati lah. PAS sinonim dengan Islam dan Islam melarang umatnya daripada berbohong. Kalau ulamak besar PAS juga suka cakap bohong, bermakna PAS benar2 dalam keadaan bahaya.

Anonymous said...

liability? orang yang minat komen pasal bahasa je yang jadi gitu. pasal tahap otaknye tak sampai nak baca isi. memang akan jadi masalah pada pas kalau ramai pengikut bodoh he he

Anonymous said...

nampak sangat AT ni cam org tak berpuas hati kerana mungkin strateginya utk menghancurkan pas tidak menjadi lagi.

Kalau marah sekali pun jgn bagi orang nampak ko ni orang yang tak berpuas hati. mungkin ko tak dapat ape yg ko nak kot, itu yang semacam je tu.

orang cam ko ni, patut diberi komen bodoh2 aje.

kasihan aku tengok ko ni AT, duk melalut je kat sini. ko ingat orang nak sangat layan ko ni. tapi kalau tak layan, aku ingat ko lagi teruk kot.

dato' said...

inilah standart penulis buta warna penjual charkeuhteaw N9. lebih baik ko tumpukan kedai kehteaw ko dari mengundang doa mencelakakn ko !!! .

bagi aku hanya itu yang layak...sama taraf je ko ngan parpukari!!!

Anonymous said...

Bukan semua orang masuk PAS nak berjuang utk Islam..... kebanyaknya nak jawatan.... harta kekayaan..... dan nak tolong Melayu (UMNO!!!) lagi banyak. Tapi tak dinafikan ada individu yg ikhlas dgn perjuangan menegakan syiar islam dan dakwah islamiah,dgn mengunakan PAS sebagai platform kearah itu.PAS bukan lah ISLAM,pas hanya sebuah parti politik yg konon2nya memperjuangkan syiar islam,tetapi maksud sebenar kebanyakan individu berjuang dlm pas hanya lah utk mendapatkan jawatan,kedudukan dan kuasa pemenrintahan dari kerajaan yg memerintah sekarang.Dan utk itu mereka mengunakan agama dalam setiap perkara yg dapat menarik sokongan manusia terhadap mereka(bukan atas maksud DAKWAH).Apabila ada individu diantara mereka yg sudah mendapat jawatan dan kuasa ,maka terserlah lah watak mereka yg sebenarnya.Ini kita dapat lihat dari kekalutan yg terjadi di antara mereka sekarang,kata-mengata,tuduh-menuduh,fitnah-menfitnah diantara mereka pun bermula..Apa kah ini akhlak org islam yg kita mahu contohkan pada org bukan islam?...TO BE CONTINUE…Insyaallah…
WALLAHUA`ALAM

DR.NARA

Shannaro said...

wakaka dato' anak sengat dah marah...padan muka lu. mesti lu jawab, pedulik hape wa sama anak sengat. bro, org dah dapat predict la apa yg lu nak merapu kat blog lu kalo ade apa2 isu ttg pas yg timbul, trutama ttg tg hadi. wa xtau pasal apa lu sakit ati dgn org tua tu.

Anonymous said...

aduka taruna = babi..ish ish memang sama rupanya..kita tgk lagi..
aduka taruna = anjing kurap..perkh sama gak!!lagi...
aduka taruna = aduka terung..hahahaha!!sama gilak siot!!
aduka taruna anak babi?
aduka taruna anak anjing?
aduka taruna gila seks?
aduka taruna macam pelaq?
hahahahahaha..anda mampu menjawabnya!!

Anonymous said...

dulu..wakil rakyat DAP/PKR melompat2.. org kata tu la bahana parti dunia..wakil rakyat Pas dont worry sbb parti akhirat, bai'ah pd Allah dan Rasul....

rupanya bai'ah cerai taklik la pulak, patut la takut melompat, ingatkan sbb takut azab Allah.....

2004-2008 Kelantan bertahan dgn 1 kerusi sbb takut cerai talak 3 ke?

RM 10 juta ke talak 3..?
RM 10 juta ke talak 3..?

~KOPI JANDA

KONTOL SONTOLOYO said...

TAHNIAH HASSAN ALI
TAHNIAH NASARUDIN MAT ISA
TAHNIAH HADI AWANG
TAHNIAH MUSTAPHA ALI
TAHNIAH NASRUDDIN TANTAWI
TAHNIAH AZMAN SHAPAWI
TAHNIAH IDRIS AHMAD

SEJARAH MERAKAM TINDAKAN DAN KELAKUAN KORANG!!!!

http://zul4kulim.blogspot.com/2009/11/
mempertuhankan-politik-baiah-talaq.html

blog darulehsantoday said...

SIAPA PEMBOHONG DAN SIAPA YANG BETUL
Berberapa hari lepas, ada berberapa geng-geng blogger anti pembangkang mendedahkan tentang cerita bai'ah mengarut yang dibuat oleh pas kepada semua Ahli dewan negeri dan ahli dewan rakyat, dalam bai'ah tu menyebut, barang sesiapa yang meninggalkan parti pas (lompat parti) maka akan gugurlah talak tiga ke atas isterinya. det pun ada keluarkan cerita tu, malangnya det dimaki kaw-kaw oleh berberapa penyokong pas yang tahu no hp det, mereka suruh det tarik balik cerita tu kononnya det buat fitnah, "fitnah apak kau"

Dan semalam cerita yang dikatakan fitnah oleh puak-puak jumud ini di sahkan oleh ahli dewan rakyat kawasan shah alam iaitu khalid samad @ khalid gereja, dia sah kan cerita tu dalam akhbar utusan dan nst yang mana memang wujud bai'ah seperti itu dalam pas.

Siapa ada tengok Buletin Awani semalam, semasa ucapan hadi di seminar politik pas, hadi menafikan sekeras-kerasnya yang wujud bai'ah bodoh macam tu dalam pas, kata hadi lagi, majlis syura pas tak pernah mensyaratkan bai'ah macam tu kepada setiaap ahli dewan negeri dan ahli dewan rakyatnya, tapi khalid samad @ khalid gereja mengaku yang memang ada bai'ah macam tu, soalannya sekarang ni yang mana satu betul hadi atau khalid samad?

ZORRO said...

hoi mangkok tandas!

apesal nko nak marah? nko jeles ke hasan ali tak panggil nko..! aaa wakakaka!!!!

camno hasan ali nak panggil nko, tulisan nko tuh macam sampah sarap. hati peghut nko tuh bau longkang.

dan apa kredibleliti nko nak pertikai sorang presiden satu parti politik. nko goreng char kue teow udah le...aaa wakakaka!!!

hoi mangkok tandas!

kalu hasan ali TIDAK didapati bersalah oleh jawatankuasa disiplin elokla aku syorkan nko simpan jek muka nko dalam mangkok tandas!!!

aaa wakakaka!!!!

ZORRO said...

CELAKA PUNYA ADUKA TARUNA!

PEKIDA Kepala Batas said...

BODOH MACAM SIAL LA PENYEDUT TELOQ HADI NI...

YG DEDAHKAN BAIAH TAKLIK TU BUKAN KHALID SAMAD LA....

YG DEDAHKAN BAIAH TAKLIK TU IALAH HASSAN ALI DAN NASARUDIN MD ISA MASA PERTEMUAN DGN BLOGGERS UMNO...

KALAU DAH BODOH TU BODOH LA JUGAK.SEROPA HADI JUGAK LA PENYEDUT2 NI..

Anonymous said...

hahahaha...betoi ke aduka jual charkeuhteaw....hahahaha..mesti celaka sesiapa yg makan...

PAS PIS PUS g mampus ler... said...

AT nak jadi mangkuk tandas ke mangkuk tandas ke mangkuk hayun ker apa korang peduli....suka hati dia lah...blog dia ..yang korang terhegeh2 kat sini buat apa....ada aku kisahhh....heee...

Yong said...

Kalau bai'ah tu wujud, Hassan Ali, Nasha dan Roslan SMS dah bersalah kerana mendedahkan rahsia PAS pada blogger UMNO.

Kalau bai'ah tu tak wujud, Hassan Ali, Nasha dan Roslam SMS dah bersalah kerana membuat cerita fitnah ke atas PAS kepada blogger UMNO.

Jadi, wujud atau tak wujud bai'ah ni tak de kesan kepada kes Hassan Ali, Nasha dan Roslan SMS. Mereka tetap salah in either case kerana mulut bacul mereka.

Hanz_Azdi said...

Betul tu Yong.. 'em caught red-handed lagi...damn it, some if not many're too f*****g slow to understand...pathetic losers? child molest breed? hehe dunno really.

Ummul Kasturi said...

Wahai Aduka...! Tidak rugi jika kamu menggunakan ayat atau bahasa yang sopan? Lebih-lebih lagi, hamba Allah yang kamu katakan itu bertaraf ulamak!

Adakah kita setinggi ilmu yang dipelajarinya? Kalaupun kita terlalu marah dan benci kepadanya, janganlah kita sampai mencaci dan mencela dengan bahasa yang sama taraf dengan bahasa Parpukari, taiping mari, gomo, Orang Gua dan yang sewaktu dengannya, yang terkenal dengan nasionalis mereka...! Walaupun blog kita punya, tapi jangan fikir Allah alpa memberi markah setiap tulisan kita...! Berbanyaklah beristigfar apabila meluapnya api kemarahan.

Beradab dan berakhlaklah..., kalau betul kamu seorang pejuang agama yang inginkan kemenangan Islam...!

saye said...

he he nasib baik gua tak tergoda ngan avatar dia. kalau tak gua pun join skali nasihat lu he he

ZORRO said...

hoi mangkok tandas yg minat sgt kat AT!!

AT nih spesis batak makan oghang. pasal tuh x reti guna bahasa elok2.

celaka la nko AT mangkok tandas!!!

aaa wakakaka!!!

ZORRO said...

se lagi...bahasa sakai dlm hutan lebih sopan dari bahasa AT mangkok tandas nih.!!!

aku heran nape lah tuhan ciptakan nko sebagai manusia..AT.

kan lebih tuhan ciptakan nko sebagai mangkok tandas!

aaa wakakaka!!!

Anonymous said...

lek ar duka, lu jgn down plak moral lu bile bace komen dr penjumud2 di atas..

truskan gaya penulisan lu..mayb diorang tak bace bku SHIT lg..

-zargus-

Anonymous said...

lek ar duka, lu jgn down plak moral lu bile bace komen dr penjumud2 di atas..

truskan gaya penulisan lu..mayb diorang tak bace bku SHIT lg..

-zargus-

Anonymous said...

lek ar duka, lu jgn down plak moral lu bile bace komen dr penjumud2 di atas..

truskan gaya penulisan lu..mayb diorang tak bace bku SHIT lg..

-zargus-

Anonymous said...

lek ar duka, lu jgn down plak moral lu bile bace komen dr penjumud2 di atas..

truskan gaya penulisan lu..mayb diorang tak bace bku SHIT lg..

-zargus-

mountdweller said...

Salam

Aku tetap suka dengan penulisan Aduka. Itu stailnya tetapi yang penting isi dan luahan hatinya.

Aku juga setuju dengan Yong dan Hanz.

Anonymous said...

hello bro aduka....

gua suka apa yang lu tulis.

pedulikan apa orang nak kata. janji masej yang lu nak sampaikan mantap.

bagi gua la....PAS takan kemana kalau team TGHH, Nasa dam Mustafa Ali ada lagi pada PRU13.

gua rasa elok lu adakan kempen naikan bro Nizar sebagai Presiden PAS. baru ada aura....

kalau ada lagi team TGHH ni..... gua ucapkan sayonara dulu pada PAS sebelum PRU13 ni.....

buat penyokong team TGHH.... kalau rasa-rasa setakat nak dakwah dan tegakan syiar Islam....lebih baik lu orang masuk Tabligh....PEACE

Anonymous said...

hello bro aduka....

gua suka apa yang lu tulis.

pedulikan apa orang nak kata. janji masej yang lu nak sampaikan mantap.

bagi gua la....PAS takan kemana kalau team TGHH, Nasa dam Mustafa Ali ada lagi pada PRU13.

gua rasa elok lu adakan kempen naikan bro Nizar sebagai Presiden PAS. baru ada aura....

kalau ada lagi team TGHH ni..... gua ucapkan sayonara dulu pada PAS sebelum PRU13 ni.....

buat penyokong team TGHH.... kalau rasa-rasa setakat nak dakwah dan tegakan syiar Islam....lebih baik lu orang masuk Tabligh....PEACE

Anonymous said...

Tghh cakap xda baiah macam tu oleh Majlis Syura. Tp, kalaupun majlis syura xbuat, xde pulak majlis syura larang.

Dr Hasan lak sebut dlm majlis tuh, kami ada baiah taklik, jadi mane leh lompat. Dr Hasan xde lak kate baiah ni wajib diwat oleh Pas Pusat. Kan?

Kmdn, kalo korg perasan, cuma pas selanor jek yg wat pengakuan ni. Dr Hasan, Khalid samad n satu lagi xsilap aku SU Pemuda Pas Sgor. Khurudin ke ape nama dia.

So, aku agak, ni adalah keputusan Pas Selangor je. Bkn keputusan Pas Pusat.

Aku agak laa...

Then satu agi, ni bkn rahsia parti beb. Baiah bkn rahsia parti. So, nk kena tndakan disiplin camane? Rahsia parti ni mcm isi mesyuarat sume tuh. Apa yg brlaku dlm mesyuarat (gaduh etc), tu adalah rhsia parti.

lalalala

mohd Ali said...

TA’LIQ CERAI ISTERI BIMBANG KHIANAT PARTI?

Sumpah tidak akan berlaku, melainkan dengan menyebut salah satu dari nama-nama Allah, juga salah satu dari sifat-sifat Allah yang maha sempurna. Cumanya, dita’liqkan pula dengan menceraikan isteri. Bermakna, ia bermaksud bersumpah disamping diwujudkan kalimah ta’liq cerai isteri.

Ta’liq menceraikan isteri dianggap seperti memperdagangkan perempuan, merupakan satu tuduhan yang tidak berasaskan kepada ilmu. Ini kerana, dalam setiap pernikahan di seluruh Malaysia, ta’liq ini wujud dikala akad nikah berlaku. Seperti, selepas akad nikah, pengantin lelaki diminta oleh Juru Nikah agar membaca ta’liq yang kandungannya lebih kurang begini;

“sesudah minah binti mamat sah menjadi isteriku, lalu aku telah meninggalkannya selama 4 bulan berturut-turut, tanpa mendapat nafkah zahir dan batin, ketika itu, terfasakhlah nikah ini”.

Jika ta’liq isteri dianggap sebagai amalan jahiliyyah, mengapa ta’liq yang sudah sedia diamalkan di seluruh malaysia seperti ini, tidak dianggap sebagai amalan jahiliyyah??

Mungkin ini yang perlu YB Zul Kulim kena jawab????

TA’LIQ CERAI ISTERI

Ta’liq cerai isteri jika khianat parti menjadi isu yang dimainkan oleh UMNO/ BN. Semuanya telah terbocor, ekoran pertemuan tertutup (mungkin tidak sulit kot) antara beberapa pimpinan PAS dengan blogger-blogger UMNO.

Mungkin kita perlu lupakan masalah mainan parti murahan UMNO yang maha bodoh lagi maha bangsat itu. Yang penting kita nyatakan, dari segi hukum, apakah tindakan tersebut bersalah atau tidak?

Berpolitik dalam islam merupakan satu tuntutan. Tuntutan itu berpunca, ia bertujuan untuk melaksanakan satu amanah yang merupakan maslahah ’Ammah (baca : maslahah umum), demi menolak mudharat yang besar.

Tujuan berpolitik adalah, untuk melaksanakan islam atas muka bumi; melaksanakan keadilan dan menolak kezaliman. Perlaksanaan keadilan dan menolak kezaliman ini, merupakan tuntutan syarak yang bersifat umum; melibatkan rakyat secara menyeluruh.

Adapun ta’liq cerai isteri, ia bersifat individu. Lantaran, ia bersifat khusus. Justeru, apabila bertembung antara dua mudharat, iaitu mudharat kepada rakyat secara umum, dengan mudharat kepada isteri yang bersifat khusus, maka, hendaklah didahulukan menjaga mudharat yang lebih umum.

mohd Ali said...

SAYANGKAN PARTI MELEBIHI ISTERI?

Tidak selayaknya ditimbulkan, apakah tindakan sebegitu meletakkan kesayangan parti melebihi Isteri. Yang patut ditimbulkan adalah, mengkhianati amanah rakyat perlu dijaga berbanding menyayangi isteri.

Amanah rakyat bersifat umum, sedangkan sayangkan isteri bersifat khusus. Amanah rakyat, melibatkan individu-individu yang ramai, sedangkan sayangkan isteri melibatkan individu tertentu.

Mana yang perlu didahulukan, antara keuntungan individu tertentu, dengan keuntungan individu yang ramai?

Bukankah, Nabi SAW pernah bersabda;

وَإِنَّ فَضْلَ الْعَالِمِ عَلَى الْعَابِدِ كَفَضْلِ الْقَمَرِ لَيْلَةَ الْبَدْرِ عَلَى سَائِرِ الْكَوَاكِبِ

Maksudnya;
“Sesungguhnya kelebihan orang alim berbanding ahli ibadat seperti lebihnya bulan yang mengambang berbanding seluruh bintang” (Abu Daud : 3157)

Hadis ini, Nabi SAW menggambarkan wujudnya kelebihan orang alim berbanding orang abid. Ini kerana, orang alim mampu memberikan manfaat ilmunya kepada ramai manusia, walhal perkara ini tidak dapat dilakukan oleh ahli ibadat, yang mana ibadatnya yang dimanfaatkan, hanya untuk dirinya sendiri sahaja.

Dengan kata lain, hadis ini, Nabi SAW ingin menyatakan bahawa manfaat untuk orang ramai lebih didahulukan berbanding manfaat yang tidak boleh dimanfaatkan oleh orang lain.

Maka, keadaan yang sama juga dalam perkara yang melibatkan lafaz ta’liq cerai isteri demi menjaga amanah rakyat.

KASIH SAYANG DAN AMANAH RAKYAT

Apabila ini difahami, nyata betapa amanah rakyat perlu dijaga. Pengkhianatan terhadap rakyat, perlu dibuang jauh. Justeru, bagi mereka yang menyayangi isteri, maka jangan sekali-kali melakukan tindakan yang boleh mengkhianati amanah rakyat. Jika mereka melakukan juga pengkhianatan terhadap amanah rakyat, bermakna dia tidak menyayangi isterinya sendiri.

Justeru, apabila keadaan ini berlaku, sudah pasti isteri yang menyayangi suaminya akan sentiasa memberi peringatan kepada suaminya yang telah menjadi YB agar sentiasa menunaikan amanah rakyat, dan tidak mengkhianatinya.

Apabila keadaan ini wujud, sudah pasti terbukti wujudnya kasih sayang antara suami isteri; iaitu suami tidak mengkhianati amanah rakyat demi menyayangi isteri, dan isteri sentiasa memberi peringatan kepada suami agar tidak mengkhianati amanah rakyat, kerana isteri sayangkan suaminya.

Apabila keadaan ini berlaku, sudah pasti kasih sayang antara YB dan isterinya nyata wujud, disamping kedua-dunya mendapat pahala mempertahankan amanah rakyat dengan tidak mengkhianatinya.

Cumanya, mungkin isu ini akan dijadikan mainan musuh, lantaran itu, akan melahirkan satu persepsi buruk PAS tentang wanita. Justeru, pihak media PAS perlu bijak dan pandai bermain dengan mainan musuh, agar persepsi buruk PAS tentang wanita ini tidak terwujud sama sekali.

Sekian

Wallahu ’Alam

Al-Bakistani
ustaz_bakistani@yahoo.com

Anonymous said...

Anon 4.03pm,

Aku bukan peminat Aduka sangat.Aku sukakan "isi" hujahnya tapi tak begitu minat dengan "bahasanya".Untuk anda,biarlah aku jawabkan bagi pihak Aduka:

Hanya babi saja yang mengenal babi lain dan hanya anjing saja yang mengenal anjing lain.

Anonymous said...

Kau orang semua jangan layan blg AT yang mengarut ni.Biarkan dia syok sendiri.aku doakan semuga dia ni insaf dan sedar apa yang dilakukannya sekarang bukan kerja amal tapi menempah tempat di neraka.jika dia tak mau berubah dari keja bala ini mudah-mudahan apa yang dia maki-hamun tu akan berbalik kepada dirinya sendri.

Shannaro said...

wa setuju dgn ostaz bakistani. tapi pohal pimpinan sendiri x counter isu baiah ni? slow maa. kono suh taruna jd penerangan neh. mangkuk ni laju beb.

Anonymous said...

patut lu AT mau taruh title ini macam " Hadi bangsat tahap GABAN"
baru kick.

{kopi duda}

Keyman said...

Sebenarnya sdr. Aduka ni PAS atau UMNO?

Nampak gaya sdr dah nak naga berapi ni!!!!!