Skip to main content

Cina / India Mati Ada Vigil, Melayu Mati.... Semua Senyap...

Aku baca di Penarik Beca, kemudian link ke PerfectWater. Terus terang aku katakan dah terlalu lama dan bertahun juga aku tak membaca suratkhabar, apatah lagi untuk membelinya. Kebanyakkan maklumat aku dapatkan dari ruangan alam maya ini.

Tetapi mengapa aku terlepas pandang kes seorang anak melayu di tembak mati oleh Polis. Kenapa tak semeriah dan sehangat kes Kugan dan kes Teoh Beng Hock...? Humm... mungkin kerana dia seorang Melayu agaknya... jadi isunya pun tak lah sehebat kes bangsa bukan melayu... jadi di layukan lah kisah ini.

Kugan...? di kaitkan sebagai seorang penjenayah curi kereta. Teoh Beng Hock...? di kaitkan dengan maklumat kongsi gelap dalam DUN Serdang dan DAP. Tawfiq...? di kaitkan dengan sikap panas baran dan mungkin juga (aku gunakan ayat mungkin) kalau ada kes jenayah lain.

Jika sebaliknya orang yang bertanggung-jawap membunuhnya pasti akan di timpa celaka dunia, selain menanti azab Allah di Akhirat kelak. Mana dia Ketua Putera/Puteri umno yang sakit tengkuk tu...?, mana perginya ketua pemuda PAS... yang macam The Rock kononnya yang hantar sms jihad fisabilillah kepada semua pemuda PAS semasa di Bagan Pinang hari tu. Mana perginya Ketua Pemuda Umno... yang mempunyai gang pemuda gerak gempur, Mana perginya

Ketua Pemuda PKR... yang ni tak payah cakap la... buat boring jer... lembap nak mampus... macam Hadi jer... Mana perginya... semua pemimpin melayu yang kononnya nak membela melayu.... kenapa semuanya senyap jer... macam lahanat haramjadah sebab kes ni tak menarik sokongan kepada kepentingan politik korang kah...? Bangsat punya ahli politik...!!! Kenapa tak beri perhatian untuk membantu keluarga malang ini, sebab anak dia jahat ka...? (maaf kepada keluarga mangsa), habis tu Kugan tu bukan dalam kategori penjahat ke...? Teoh Beng Hock... dalam kategori apa pulak tu...?

Kena pada bangsa asing korang siap bervigil macam haramjadah, siap keluar semua hadis dan nas kononnya nak membenarkan perbuatan korang, tak habis kat sesi VIGIL, siap iring mayat sampai ke kuburan kononnya tunjuk simpati. Ni aku nak bagitau kat sini... Read my lip's : SIMPATI kepala bapak korang.

Ni... yang mati di Perlis tu anak Melayu yang di tembak mati dalam keadaan lemah dan tidak melawan akibat tangan bergari...., nampak jelas dan terbukti ada sesuatu yang tak kena dengan tindakan Polis yang sembrono.

Dan terserlah kebodohan anggota polis yang awal-awal lagi berada di rumah tertuduh dan melihat tertuduh keluar dengan membawa pisau, sudah sepatutnya di halang bukan di biarkan... itukah sikap polis yang dipertanggung-jawapkan menjaga keamanan... perghhh macam anak haram... dan nak jer aku guna bahasa parpukari kat polis dan semua ahli politik Melayu, " F " korang la.....  ha..ha..ha... terguna jugak bahasa tu kat korang semua ahli-ahli politik cari makan wooiiii.... Yang mati tu MELAYU... so tak ada kepentingan politik. Bukannya CINA atau INDIA... yang korang nak raih undi demi kepentingan politik korang nanti.... tiu na seng... punya Pemimpin Melayu.

Nanti aku suruh Namewee pegi maki korang baru korang tau... celaka betul... Ketiga-tiga individu tersebut semuanya mati dalam pengawasan pihak berkuasa Malaysia, Polis dan Sprm. Sekarang aku nak persoalkan tentang tahap profesionalisme dan martabat polis dalam menjalankan amanah sebagai penjaga keamanan di Malaysia yang tercinta ini. Semua persoalan telah di kemukakan dalam link yang aku nyatakan.

Cuma aku berasa hairan bin pelik bin musykil juga bagaimana seorang mangsa/tertuduh boleh di tembak mati dalam keadaan tangan bergari (jika ikut cerita dari link Perfectwater). Selepas itu dari kronologi yang diceritakan oleh bapak mangsa dan kenyataan Ketua Polis Balai Arau bercanggah sama sekali..., so apa cerita ni....?

Dari hal kisah kePolisan... semua orang dah tau betapa korupnya Polis Raja Di Malaysia (walau tak semua), tambahan pula melibatkan anak buah mereka dan reputasi cawangan/balai dah tentu ada kes cover-up. Kalau dah Ketua Polis Negara sendiri dah terpalit dengan macam-macam isu tuduhan terhadap dirinya dan di pandang serong, ini kan pula anak-anak buah dia... lagi macam hampeh wal cibai, macam ketam jawapannya.

Kepada semua bloggers aku nak buat satu permintaan supaya di hangatkan kembali kisah ini, demi membela anak melayu yang mati samada ternyata atas kecuaian polis atau tidak, jika mengikut cerita bapak dia macam yea... teraniaya. Biar 1Malaysia tahu kebenarannya.

Korek...korek...korek... Kalau nak harapkan medium lain selain Blogersfera ini... kes ini akan menjadi kes terpencil dan semangat Melayu Mudah Lupa... semakin kuat. Nak harapkan media pencacai... al maklumlah... lu semua pun tau kan... macam cibai la... tutup serapat-rapatnya. Isa: Kalau ada ahli politik atau korang nak buat VIGIL kali ini, pasti aku akan sokong .... cubalah kalau berani... p/s: Kak Mah....!!! Apa cerita ni....???? Mesra, Cepat Dan Betul. Apa yang betulnya.....? Betul... macam Polis dalam filem Tamil jer...

(Ralat: Aku terlupa nak masukkan satu lagi kes melibatkan seorang remaja melayu mati dalam Balai Polis Klang akibat terminum atau di beri minum thinner, korang tanyalah pakcik google, carilah sendiri maklumat kes tu, akibat kecuaian puak polis celaka nih. Malas aku nak kacau pakcik google tengah malam ni).
 p/s : Bro... lu lupa satu lagi si bodoh paling agong dalam setiap kematian Melayu. Mak bapak mereka sendiri. Tak pandai nak fight cari publisity, lemah untuk berjuang terhadap anak sendiri. Harapkan pilis + kerajaan 100%. Redha jer la...

Comments

  1. Bro,

    1) Kelemahan mak bapak diorang nak fight pun terhad bro..., maklumlah melayu... miskin, kewangan limited dan akal pun limited gak.

    2) Kalau pergi merayu merafak sembah pun, orang2 besar ni tak pandang pun... orang melayu kan standard melukut jer...

    3) Lu tengok jer... genetik melayu ni, kalau kena sergah dengan polis... dah mengelabah... kecut nak mampus. Kalau bangsa asing kena sergah... di sergahnya nalik polis.. kalau bukan cara kasar, dengan cara hulur fulus... polis pulak yang kecut... macam cinai jer...

    4) Lu sambung la sendiri....

    ReplyDelete
  2. bhai, ini bukan pasal mak bapak melayu lemah tapi pasal polis yang buat kerja tak amanah!

    ReplyDelete
  3. Bhai...

    1. Melayu memang penakut biler bab kena diri diorang sendiri... kalu berani.. takder la Portugis/Belanda/Inggeris/Jepun dapat jajah negara nih..

    2. Melayu memang mudah lupa dan memaapkan..

    3. Melayu memang pengecut... takder telor...

    4. Melayu tak tahu kuasa undang-undang sebenarnya ditangan diorang..

    5. Polis Malaysia nie kena pi kursus menembak balik... pasai depa tak reti nak tembak kaki.. asik-asik tembak kepala dan dada..

    ReplyDelete
  4. Hehe,aku baca cerita tawfiq ni kat perakex,sumthing is wrong sumwhere,mcm tk logik jer citer tuh,sebab mentaliti aku melayu,maka aku pun maleh nk amik port dulu ceritera ni,by the way aku gelak n ketawa tgk nick matstimkrtum,kau hang lu mmg kretip la,hehe.

    ReplyDelete
  5. aduka,

    aku cadangkn la, hang baca 'malay dilemma' che det tulis, malah aku cadang semua pembaca setia blog ko ni baca buku tu....bukan nak promote mahathir, tapi bnyk yg mahathir cakap ni betui (walaupun dia half mamak/ hal melayu)...

    teringat yg kes ketuk ketampi perempuan 'cina' yg teresa COCK bising sgt dulu, bila dapat tau Melayu, haram DAP nak bela, sma la jugak PAS, UMNO atau PKR...xdak teloq...ni pun ada kalo baca buku malay dilemma ada jawapan dia kenapa....

    ReplyDelete
  6. Memang la mentality melayu majority haram jadah. Pasai tu lah wujudnya UMNO PAS. Dua dua specis haram jadah bila dah ada kuasa. Dua dua jenis pakai otak kepala k*t*. Dua dua jenis bacul.

    * bila masa polis tembak mamat tu dalam keadaan bergari??? Lu pun kalau dah tau mentality melayu suka propaganda serupa yahudi, lu pun mau caya senang senang ke??

    ReplyDelete
  7. Bodoh punya artikel....

    Sah-sah dia ni baru pandai menaip semalam...

    Yang PAS duk kejar polis pasal Memali tu ape???

    Aduka pun bodo piang...dia tu genetik minang yang dulunya suka makan orang....

    Satu-satu la...kalau duk hangat pasal benda yang tak tentu hala...nanti orang ingat kita giler kuasa....

    Yang penting ko bagi je kepercayaan kat diorang handle kes...kalu nak harap korang, tak de lain komplen je memanjang....

    wa blaaaah!


    -Penembak Babi-

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.