Skip to main content

Babi sungguh Anual Bakri. Setpol Nik Aziz!

Oleh : AdukaTaruna

Babi sungguh Anual Bakri, Setpol kepada Nik Aziz. Barua punya manusia. Lu tahu kenapa? Mesyuarat getir dan penting PAS Pusat tahun lepas, 19 hb Jun 2008 dihadiri semua pimpinan tertinggi dalam hiraki termasuklah Nik Aziz.

Then, lepas mesyuarat, Nik Aziz dan semua pimpinan bersedia untuk sidang media. Si babi tu boleh enter frame belakang Nik Aziz gua cakap lu. Niamakahai punya manusia. Lu Setpol kepada; satu cabang dalam di bawah hiraki. Bukan pemimpin pusat. Barua!

2 kali ganda barua bila dia boleh tuding kat Ketua Pemuda PAS time tu, Salahudin; untuk berdiri di sebelah sana. Terperosok sedikit ke sana. Yang dia dengan gah duduk belakang Nik Aziz. Babi punya Anual Bakri. Mesti orang Anwar mamat nih. Kompom punyalah.

Ini buktinya. Lu klik dan tengok pada minit 0:21

Comments

  1. Bhai,
    lu tau tak sapa mamat tuh.
    Itulah "ular besar" dalam serban dan jubah geng Ganu.

    ReplyDelete
  2. itu setpol hamid karzai yg ganti syed azman.

    ReplyDelete
  3. lu pkai bahasa sindir, lu nk kutuk s/u presiden, lu perli s/u mursyidul am.
    kasar perli lu ek

    ReplyDelete
  4. Elok perbaiki susunatur tulisan, ada manusia terima bulat bulat ikut tajuk (Wala'lah katakan) Takut bawa salah erti dan kecilhati. Boleh faham kan... Sesekali kena tegur bolehkan AT.

    ReplyDelete
  5. Aduka

    Aku tak faham benda ko tulis ni. Tulis elok-elok la. Orang tak faham tahu.

    Mana ada Nik aziz dalam PC tu. Dan Anual Bakri pun tak ada. Yang ada Dr Shamsuri, Setpol TGHH. Cuba ko cerita, benda yang ko tulis nih.

    ReplyDelete
  6. Salam, orang yang kau bulat masa PC TGHH selepas meeting khas tu namanya ialah Dr Shamsuri. Nak tahu siapa dia tu? Dr Shamsuri adalah adalah Setiausaha Politik TGHH. Beliau adalah bekas Pensyarah di UPM. Dr Shahmsuri dilantik bagi menggantikan Dr Syed Azman sebagai SU Sulit TGHH.

    Konspirasi memastikan kesemua orang di keliling dengan TGHH adalah mesra UMNO dilakukan oleh beberapa kerat geng Terengganu. Selain nama yang korang biasa sebutkan, Mustaha Ali, Ust Nasha dan Hasan Ali, seorang lagi tokoh penting di belakang tabir ialah Dr Kamaruzzaman Yusof atau nama glamernya Dr Kayu. Orang Terengganu. Pensyarah di Jabatan Sejarah, UKM.Selalu keluar di Astro Awani. Beliau mencaturkan pemecatan Dr Syed Azman dan melantik Dr Shamsuri sebagai SU Politik TGHH sebagai memastikan cita-cita politik peribadi beliau agar PAS buat kacau di dalam Pakatan Rakyat, berlaku. Dr Shamsuri adalah anak usrah beliau yang paling setia dan hanya menerima arahan daripada beliau. Dr Shamsuri bertanggungjawab membasuh pemikiran TGHH agar sentiasa mengikut halatuju golongan yang anti Pakatan Rakyat di dalam PAS.

    Selain itu, beliau juga mencaturkan pemecatan Dr Dzulkifley Ahmad daripada Pengarah Pusat Penyelidikan PAS dan digantikan dengan Hj Wan Abd Rahman (ada orang kata dia ni Doktor la, prof madya la, sebenarnya dia tak pernah dapat Phd, phd dia tak lulus kat Australia dan tak pernah dapat Prof Madya, membohong semua tu). Hj wan Rahman adalah rakan karib Dr Kayu. Oleh itu, beliau berjaya mencaturkan kesemua orang di keliling Hj Hadi, orang yang mesra UMNO dan anti Pakatan Rakyat.

    Itulah konspirasi jahat geng-geng terengganu-ukm, untuk memecahkan Pakatan Rakyat hasil irihati mereka kerana Negeri Terengganu tidak menang dan negeri lain yang PAS lebih lemah, boleh memerintah.

    Maklumat Dr Kayu boleh didapati di sini.

    http://diskopi.wordpress.com/2009/03/11/pensyarah-ukm-tidak-bermutu/

    Gambar dia boleh google aje kat Kamaruzzaman Yusoff.

    ReplyDelete
  7. Suhaimi Embong adalah PSU PAS Terengganu. Memang la dia cenderung nak defend bos dia Mustapa Ali. Dia dengan Dr Kayu UKM dan lain-lain memang anti TGNA dan anti Anwar dan Anti Pakatan Rakyat. Tugas diorang tidak perlu sampai bawak PAS masuk di dalam UMNO, tetapi cukup dengan PAS buat kacau di dalam Pakatan Rakyat melalui agen beliau, Hasan Ali. Sehinggakan Pakatan Rakyat menjadi haru biru dan hilang keyakinan rakyat. Sehingga PR kalah di Selangor pada PRU 13. Dan jalan ke Putrajya terbantut. Itu misi diorang. Dan sekarang ini misi diorang hampir berjaya dengan keputusan di Bagan Pinang.

    Saturday, October 31, 2009 2:55:00 PM MYT
    Anonymous Suhaimi Embong said...

    Lagi satu, minta Suhaimi Embong bersumpah dengan nama ALLAH SWT, bahawa beliau tidak ada kena-mengena dengan pembikinan blog kontraversi antihusam.blogspot.com . Dan, kamu semua akan dapati bahawa beliau tidak akan berani bersumpah. jeng,jeng jeng.

    ReplyDelete
  8. apa hal lu all sengal ni..
    dia kan nk perli group presiden tapi ber basi-basi

    ibarat, pukul anak sindir menantu

    ReplyDelete
  9. kali ni gua nak sangka baik lak

    mungkin masa start pc diorang tak sedia lagi, tgh blur maklumka dah time tidur. or diorang tengah tak puas hati... so sambil tunggu dipujuk mamat ni dok la kat situ pasal badan ia besar nampak penuh sket he he

    ReplyDelete
  10. Oiit..bangal...dah tak de isu ke???

    Setpol TGHH pun ko nak libasss...

    Bodo punya syiah sesat...

    ReplyDelete
  11. Adukataruna,
    Komen-komen yang dibuat tu ada benarnya.Kalau nak perli pun,biar kena tempat.
    Satelah melihat video tu,nampak jelas siapa pengarah(director)wayang ni.Walau pun yang bercakap tu Hadi Awang tapi "otaknya" dari Mustafa Ali.Siapa nak nafikan kenyataan ini,sila tonton kembali dan teliti betul-betul.Tak salahlah kalau lu nak lawan dia.

    ReplyDelete
  12. bagus laa. klu lu lantik tn ibrahim tn man jd presiden, lg cepat lingkup. tg hadi bulih melambatkan proses lingkup. wakaka....

    bukan sonang nak jd pemimpin. wa yakin kalu presiden kasi tukar, tunggu dan tgklah, lu org akan rindukan tg hadi semula. sama mcm ostad fadzil. masa dia ada, biasa je. kalo ade blog2 mcm skang, wa yakin lu mangkuk taruna akan maki ostad fadzil kaw2 punya. lepas dia xde, lu orang puji2 pulak. tak caya tunggu dan tgk la. wa x heran lu orang bingai. lu genetik melayu maaa...

    ReplyDelete
  13. Aduka,

    Pada pandangan gua, presiden parti PAS tidak boleh dikutuk atau dihina diatas sikapnya yang lemah lembut sehingga orang lain ambil kesempatan diatas dirinya.

    Lagi pula presiden tidak cukup maklumat untuk bercakap pada wartawan maka terpaksalah orang dikiri dan kanan ambil peranan sebagai presiden parti PAS.

    Lu tidak boleh marah Setpol yang enter frame itu kerana orang itu cuba mengingatkan kepada seluruh ahli PAS dalam Malaysia bahawa dia bersama Mustaffa adalah orang penting dalam parti. Tanpa dia orang, presiden pasti jadi bisu.

    Kalau gua ada kat situ dan gua pulak ada lebih maklumat mengenai hal yang berkaitan mesyuarat dari pada presiden.... gua akan aturkan semua orang ikut cara gua dan gua akan bercakap macam gua presiden.

    Lu nak marah gua..? Tak ada hal punya kerana gua peduli apa dengan kemarahan lu... yang penting presiden akan guna mulut gua bila ada sidang akhbar. Apa salahnya kalau gua jadi tok dalangnya...?

    Lu nak tahu kenapa orang itu lebih sudu dari kuah...? Kalau dibiarkan orang luar akan lihat presiden PAS macam tidak tahu apa-apa mengenai mesyurat. Dan orang luar akan tuduh presiden PAS sebagai bodoh sombong.

    Kesihan presiden parti PAS.....

    ReplyDelete
  14. Ustaz Fadhzil tak pernah aku dengar suara tak puas hati ahlib semasa hayat beliau.

    ReplyDelete
  15. wei .. lu arr lahabau ..
    lu tgk sikit betul2 ... lu salah org la ...

    ReplyDelete
  16. aduka,selain dri isu2 pemimpin PR khususnya pas.bole tak blog lu nie,ulas gak isu2 semasa,cthnye insuran keta nk naik,myak thun depan nk ditiadakan subsidi,pemeriksaan puspakom utk keta tua dll..

    takpun lu ulas la gak psal bola,liverpol asik klah,klantan msuk final,n dlm lu ulas tue bole gak selit2 cite politik..

    gitu la gamaknye...

    -zargus-

    ReplyDelete
  17. ikhqoi..org lurus bendol memang payah nak paham walaupun jawapan dah terhidang.

    ~KOPI JANDA

    ReplyDelete
  18. Kes tunding jari arah berdiri kat situ pun jadi satu artikel. Tak salahpun suruh gitu, presidenpun aku boleh suruh duk kat mana-mana.

    Konon nak suruh pimpinan tawadduk.

    Dahlah teknik tulis artikel tiru pembohongan ala UMNO.

    ReplyDelete
  19. ADUKA TERUNA,hang kalau jahil sekalipun,jgn lah terang2 tunjuk dkt org,buat malu hang dan keluarga hang saja.Kalau hang tak reti dgn adab dan cara org agama berhujah dgn dalil dan ilmu,lebih baik hang duk diam,jgn duk tulis,mengata,maki hamun alim ulamak.Itu bukan cara org yg beragama islam.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.