Skip to main content

Projek langgar Hadi.

Oleh : AdukaTaruna

Motif, visi dan bla bla projek ni, gua dah terangkan dalam N3 yang lepas. Sapa yang follow akan tahu. Cuma gua tak pandai nak karang ayat tahap pro punya. Siap dalam versi omputeh skali. Tu nanti gua akan minta tolong bumblebee buatkan. Ala2 profile syarikat la. Heeee...

Status kitorang skang tengah buatkan forum. Itu kerja xenan. Sian dier woo.. sapa2 yang terer, minta tolong la bhai. Dah ok nanti, bila xenan suruh gua promosi jer, gua akan promosi kat blog gua.

Kemudian, kitorang tengah kumpul anggota. mikhail16 bertugas untuk pantau identiti2 yang boleh dipercayai dan berkelayakan dalam trip langgar Hadi nanti. Sapa2 nak join buleh. Nanti bila kitorang lancarkan, sila hantar resume memasing.

Dana.

Skang masuk bab dana plak. Dana akan dipegang oleh xenan. Nak lancar kutip dana skang memang tak boleh. Sebab kitorang tak tau lagi masa depan cane. Buatnya gua mati ke, atau Hadi mati ke, atau gua terbolak-balik hati ke, atau Hadi dibukakan hati menyerahkan jawatan kepada yang lebih layak ke, dah batal misi tu nanti. Tapi derma dah kutip. Dah jadi satu hal nak buat apa dengan dana tu nanti. Payah.

So, gua ingat gua nak 'niagakan hasrat' dulu. At least lu beli barang, bukan derma kosong. Nanti menjelang projek tu, baru open derma kosong tanpa barang. So :

1. Gua akan buat T-Shirt. 1 type lelaki lengan pendek dan berkolar punya. 1 type muslimah punya. Yang polos, lengan panjang dan labuh tu. Tak dapat imagine jenis yang muslimah? Takper, nanti gua suruh pendi jadi model.

2. Design t-shirt lu orang yang reka sendiri dan email kat gua. Bagitau nama yang design. Then, cukup beberapa design, gua akan buat poll. Korang undila mana suka. Design mesti kena dengan konsep langgar Hadi demi Islamic State la. Kalau ada yang design T-Shirt ala2 jersi Man U, gua terajang guna kaki kiri.

3. Ikut majority dan popular, t-shirt itu akan dicetak dan dijual dengan harga yang berpatutan. Maybe mahal sket sebab ada iras2 konsep derma. Ngeee... Mahal sket jer lah. CD mekel jeksen lu boleh beli plak. Tionaseng.

4. Urus niaga, duit-muit, akaun-maun diuruskan oleh xenan. Gua tak boleh lagi pegang2 duit nih. Hahaha. Kang tak pasal2 gua beli tikam.

Haa... amacam?

Comments

  1. Adukataruna,

    Gua sokong idea lu tapi jom kita lihat dulu masaalah yang menyelubungi ahli-ahli PAS ni.Selain dihinggapi penyakit "wala",begitu ramai yang tak tahu apa yang berlaku dalam PAS - lack of information flow.Ramai ahli PAS buta-internet.Jadi langkah pertama dan utama lu nak cari jalan bagaimana informasi dan maklkumat yang ada dalam internet/blogg-blogg ni dapat dsampaikan kepada ahli PAS.Kalau ini boleh dibuat,gua caya T-Shirt lu akan laku macam goreng pisang panas dan Geng UG ni sama dengan Hadi Awang sekali akan gulung tikar.

    ReplyDelete
  2. penyakit wala' x pernah dgr lg, penyakit al-wahn (cintakan dunia takut mati ada la.

    ahli PAS ramai yg buta intertnet?? mana data dan sumber kau ambil? adai beradik kau pun ramai yg x pandai intertnet betul x??

    ReplyDelete
  3. jual online jo AT...bagus gak idea cari dana tu.

    Tulih kat baju tu :

    PAS+UMNO = rosak
    UG = Perpaduan = Khianat

    ReplyDelete
  4. Gua ingat nak senang, start enjin kereta, langgar ke bro.

    ReplyDelete
  5. Idea wa nk tmbh sket bro.design kne cool,kalu dak wa tanak print.wahahaha.

    cdgn lain wa nak tubuhkan satu hate group.anti korupsi.siap dsgn tshirt yg sgt kool.target group org muda.nak kasi membenci korupsi adelah cool di mata remaja.

    kasi byk dsgn pon tpr..wa print semua.hahahaha

    ReplyDelete
  6. baju muslimah tuh,,

    kalau dapat muslimah lg
    semangat kental.. jiwa cool cam kak elyn, dapat gak teman kak elyn karang
    hehe,,


    nur

    ReplyDelete
  7. bro

    pasal wat forum tu
    wa tringat kat bro doraemat
    dlu penah wat forum underground
    protes sama g**** tko kot

    lu try riki² sama dia la
    ala² hacker gak tu

    kehkehkeh

    ReplyDelete
  8. haha nur.. kite belakang tabir jer nur. bio org laki jer g melanggar. den tulun goreng bihun jek. kah3... ngan sediakan ubat2an. plaster koyok, bandage, handyplast. kot ler kene belasah ngan bodyguard kat rusila tu.. hihi..

    ReplyDelete
  9. FZY,
    ko xpayah komen ble tak??
    ko ni bodo la...zde point lgsung..
    stp kali tgk komen ko msti skit hati...

    ReplyDelete
  10. kalau boleh harga jangan mahal sangat..... nak tempah 5 helai untuk adik beradik

    ReplyDelete
  11. ok siap.. 15 pun boleh. nak beli tok org kampong boleh jugak.. sepupu sepapat, makcik pakcik anak buah sumer bagus pakai baju nih nanti.. ngeee..

    ReplyDelete
  12. Nampaknya tak sempat ana nak balas komen FZY dah ada yang belasah dia.Ana harap FZY luangkan masa sikit coba bertanya mereka yang pegang jawatan peringkat Kawasan diLembah Kelang ni(kalau tinggal diLembah Kelanglah)tanyakan berapa ramai dikalangan mereka melayari internet.Ada kelebihan kerja ini dibuat diLembah Kelang sebab dianggap sebagai "urban"(perbandaran) dan mencakup pula 2 negeri - WP dan Selangor.Buat cara rambang saja.Anda akan tahu dan faham maksud yang ana sebut "ramai buta internet".Kalau masyarakat dikawasan "urban" ini sudah begitu,bayangkan keadaannya dikawasan "rural"(perkampungan).Ana secara sambilan dan "random" dah lakukan hal ini maka itu sebabnya berani kata.Anta macam mana? Adakah sekadar pandai "menyakitkan hati orang saja".Atau tak mau melihat ahli-ahli PAS jadi orang yang bermaklumat.

    ReplyDelete
  13. gua nak paksa jin tontoya, jibam, lyn, bukan calon, che, zaminc, ikhqoi, org jauh, c++, beli secara paksa. Haha

    sape lagi nama gua belum sebut angkat tangan!!!

    ReplyDelete
  14. kak memot bro.. dia boleh beli 13 lai...

    ReplyDelete
  15. camtuh kena buat saiz bebudak jugak.. hehehe

    ReplyDelete
  16. uih ada muslimah jugak ka kat sini, salam nur ngan evelyn, selama ni dok balas kat blog ni pakai anonymous ja.. tak de geng, saya makcik semangat kental gak ni.. aktif lam forum internet sejak awal 90an lagi sampai ada org karat biru masuk pas @ pkr, dah terbukti, tapi bila era blog melanda, low profile lah pulak, dah ramai org dok belasah geng sana.
    masa almarhum us fadhil noor ada lagi, selalu jugak salurkan maklumat dr internet kpd dia melalui seseorg.

    ReplyDelete
  17. ceh mik.. kak elyn tuh selalu je lepak sini leh mcik buat2 tak nampak lak,, ;

    haha baju muslimah dah leh jual 2helai..
    (jangan tanak beli lak mcik dizz)

    **nur curious bab muslimah je hee..



    nur

    ReplyDelete
  18. salam kembali nur... buat2 tak nampak pasai tak berani/malu ahaks.. sorilah..

    hehe.. suka nur dah respond,
    .. panggei kakdiz boleh lah kot, terasa tuanya bila nur panggei mokcik haha..

    pasal baju muslimah tu... mungkin kendian kot, sori sbb dah ada, takdak rancangan lagi nak tambah, apa2 pun kita sokong muslimah, susah nak cari muslimah yg celik dan bersemangat.

    -dizz-

    ReplyDelete
  19. kita buat replika aje ler...nak? hehe...cam replika jersi MU, Barca dll yg depa gantung dlm kete tu...kiut apa? murah? hmm...20 rogok gak ler.
    oh ya..stiker kete Xenan oii..laku brader...lu buat tgk...mesti laris ..hangat di pasaran....tulih situ...

    "UG? u must be kidding me? HELL no!"

    hehe

    ReplyDelete
  20. bab sticker keta nih den tak berani nak lekat. tak pasal2 kena pecah cermin. keh3... kalau baju ok sket. takkan org nak suh bukak baju lak kan. ngeee...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.