Skip to main content

MSK vs Ajijoi.

Oleh : AdukaTaruna

Ni gua ulas sket bab 2 ekor yang bertekak bab kopipes n plagiat. Sekor MSK, sekor lagi Ajijoi. 2-2 gua tak kenal batang tubuh. Kenal kat alam maya jer.

Atas dasar prinsip Ajijoi gua anugerahkan babi kelas pertama.

Kopi paste, bagi la sumber. Berprinsip la sket. Kalu terlupa, apa salah minta maaf. Ni baru kena sound atas salah sendiri, terus melenting. Ego tahap ulama. Macam gampang. Smol metter tak bleh ke?

"Alamak MSK. Sori la. Gua terlupa siot. Lain kali gua akan bagitau sumber."

Kan settle? Barua punya ahli PAS. Ingat dia sorang penghuni syurga ke hape? Orang lain susah payah buat kerja, dia tukang susun dan dapat nama. Itu atas tajuk prinsip.

Atas dasar benda remeh-temeh pun nak gaduh, MSK gua anugerahkan biawak kelas ekonomi.

Lu dah tua, buat cara tua la bro. Kasi respek sket kat bebudak. Ajijoi tu, walau bukan tahap budak2 lagi, tapi budak2 junior yang follow lu orang tu penting. Kasi contoh sket. Biar lu pakai jeans dengan selipar jepun, tapi perwatakan cool dan berprinsip lu mesti tegak menjulang ke langit.

Sekali lu sound atas dasar prinsip, dah la. Yang lu layan bergaduh hal2 bodoh ni buat apa. Pergi mampos la aku dapat nama ke tak. Janji lu dah sound hal prinsip, then... cool. Releks.

Cer lu tgk kalau TGNA layan Ibrahim Ali keterlaluan sangat. Balas membalas. Sindir menyindir. Nampak down habes maruah dan level TGNA. Sekali dua sound hal prinsip dan tajuk, sudah. Yang lain teruskan hal2 yang rumit dan utama.

Sekali lagi lu 2 ekor memekak hal2 bangang, gua hantar jin gua tempeleng lu orang. Bodoh macam Nasha nak tegakkan bulu ketiak yang kerinting pun ada. Ceh.

Comments

  1. Kan dah kene sound. den pon cukup meluat bila terbaca komen2 dlm blog masing. buat malu jek. bertekak n melenting akan benda2 mcm nih. sound sikit je sudah la. nih nak meleret2. hangin tak sudah. cool je la. nih tak.. membebel cam pompuan. wat malu jek. ingatkan kalau status blogger glemer nih, prangai leh cool cam otai2. nih serupa jek blogger hingusan nyer perangai.

    ReplyDelete
  2. muaahaha ha.. oh.. aduka.. muahaha

    ReplyDelete
  3. dua2 nih patut dapat anugerah 'pinky'.. wakakakaakak

    ReplyDelete
  4. nih bukan pasal credit bagi ker tak. tapi masalahnya 'cara handle masalah tu'. dah sound sekali, sudah la. bawak2 la bertenang. org pun respek. nih cam budak2 berebut gula2. wat malu je kat org lain tgk.

    ReplyDelete
  5. Bhai,
    Gua bagi lagi lu satu teori. Teori ni gua bebas bagi lu pilih nama. Semua pasal "three stoges".

    Punca masalah.
    - Hasan Ali nak jadi MB (UG)tapi disekat oleh TGNA.
    - Stopha Ali anti Anwar dan ditegur oleh TGNA.
    - Nasha Isa (baca Ali) nampak perpaduan Melayu Islam tapi ditempelak oleh TGNA.

    Strategi
    - Hasan Ali timbulkan masalah dalam negeri yang DAP meminta perkara yang bukan-bukan. Contohnya; DAP minta Shah Alam sebagai Bandar Pelbagai Budaya. Hasan Ali counter dengan isu arak.

    - Stopha Ali gagalkan puak "erdogan" semasa pemilihan PAS. Peranan dan tugas beliau sebelum SU adalah besar dalam politik dan Muktamar.

    - Nasha Ali bergayut di bawah janggut ulamak iaitu Majlis Syura. Majoriti Ahli MS terpengaruh dengan kertas kerja Haron Din pasal Melayu Islam.

    - Setelah PRK Bagan Pinang (sebelum itu Manek Urai). Pengundi non-muslim sudah jauh dari PR. Strategi Hasan Ali nampak berjaya. Stopa Ali mengawal Presiden lembik. Nasha Ali selamba badak.
    - Muncul surat Prof. Aziz Bari. TGNA yang sudah lama hidu ambil peluang daripada surat itu dan cadangkan EGM.
    - Kelam kabut seantero PAS dengan cadangan EGM. Mesyuarat khas bincang pasal EGM.

    Taktik
    - Hasan Ali panggil bloggers (PAS UG & UMNO) cerita semua masalah dalam Selangor yang berpunca dari DAP dan PKR tentang halangan menjalankan syariat Islam.

    - Stopha Ali merangka agenda untuk mesyuarat khas. Maklum balas diterima mensasarkan Hasan Ali.

    - Nasha Ali gagal memujuk MS. Bersekongkol dengan Hasan Ali panggil blogers dedahkan Selangor sebagai "kad laporan".

    - Kad laporan ini sebagai bukti bahawa UG perlu untuk menyelamatkan Islam daripada diganyang "Malaysian Malaysia" DAP. Andainya pemimpin PAS memecat Hasan Ali bermakna PAS telah membuat kesilapan besar kerana Hasan Ali memang berjuang Islam dan rakan PR telah mengambil peluang ke arah Malaysian Malaysia". Inilah slogan yang akan digunakan untuk meraih sokongan.

    Apa terjadi?
    - UG di Selangor sedang marak. Kalau tidak jadi sekalipun PAS akan dilihat tunduk kepada rakan PR dan BN akan kembali berkuasa.
    - UG juga sedang marak di Trengganu dengan diketuai "ular" Haron Taib (baca Ali).

    Penutup
    - Melayu PAS (baca geng GANU) tidak confident memerintah negara kerana halangan "Malaysian Malaysia".
    - Lebih baik dalam UG kerana dapat memberi "nasihat" berkaitan Islam.

    Apa mesti buat
    - Gerakkan pemimpin PAS aliran profesional melingkupkan geng GANU.
    - Pertahankan TGNA dan "erdogan".
    - Sebarkan pada blogers.

    Gua tak sihatlah, kalau lu rasa nak tambah mana-mana bahagian lu bikin sendirilah.

    ReplyDelete
  6. nih bukan pasal credit bagi ker tak. tapi masalahnya 'cara handle masalah tu'. dah sound sekali, sudah la. bawak2 la bertenang. org pun respek. nih cam budak2 berebut gula2. wat malu je kat org lain tgk.

    ReplyDelete
  7. kah kah kah keoh, kah kah kah keokkah kah kah keok Bee end

    ReplyDelete
  8. bagi wa..

    dua2 cam hampeh..

    rilek arr..
    gado2 cam bebudak kecik..

    ilang respek waaa..

    ReplyDelete
  9. aahh ajijoi mcm gampang .. main copy n paste je .. ada lagu buat MSK ... aku buka2 terus ada lagi ntah pape ..
    bila buka web dia mesti laptop aku alert je .. mcm gampang.

    ReplyDelete
  10. Anonymous Friday, October 30, 2009 1:38:00 AM MYT...lu ni team think tank mana hah? Idea lu byk releven & juga spekulasi..hehe...nanti lu kena chop sebagai pemecah-belah PAS atau 'musuh dlm selimut'... kalau lu ahli PAS, lu dah kira derhaka, tak wala'...hehe

    apa pun lu sabo aje ler...jom reformasi!

    ReplyDelete
  11. Cilakak lu AT,
    patutla org komen dlm blog lu, lu x nak balas!
    haha

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.