Skip to main content

Anjing sungguh la Dewan Pemuda PAS

Pemuda PAS anjur rumah terbuka 3 budaya

KUALA LUMPUR, 28 Sept: Sempena perayaan tiga suku kaum utama di Malaysia sekarang, Pemuda PAS akan menganjurkan rumah terbuka tiga budaya 3 Oktober ini.

Program yang menggabungkan sambutan tiga perayaan besar iaitu Hari Raya Aidilfitri, Festival Kuih Bulan dan Deepavali itu akan dinamakan "Rumah Terbuka PAS: Citrawarna 3 Budaya" akan diadakan di Padang Jalan Gasing, Pantai Dalam, dekat sini.

Orang suruh buat open house kat Bagan la mangkuk. Ni semua la yang buat gua kensel jadi warak nih. Anjing pun paham, tapi Pemuda PAS tak paham2.

Apa kejadah lu potong tarikh penamaan calon Bagan Pinang? What the fuck sungguh la ulama ni. Bodoh piang. Gua rasa kalau diorang ni zaman nabi, dah lama kene tempeleng kek Umar dek bangang melampau sangat. Siap claim pewaris nabi plak tuh.

Patut seluruh fokus hendaklah dihalakan kepada detik hidup dan matinya UMNO ni. Penamaan calon memerlukan jumlah hadirin yang menggila bagi mendatangkan semangat perubahan pengundi tempatan dan patah semangat kepada pengundi terpinggir BN.

Macam la tak bleh cari tarikh lain. Niamakahai sungguh la PAS ni. Si ayah sedang menghadapi detik penting pertarungan menuntut bela perkosaan si kakak, yang si abang boleh anjur majlis lain pada tarikh yang sama. Pukida sungguh la lebai Melayu. Nak jer gua bedah otak lebai2 Melayu ni bagi anjing makan. Dahi hitam sekor2 bagus, tapi jgn la kepala otak pun hitam.

"Ala... tu untuk orang KL jer Aduka.."

Lu bayangkan, penamaan calon Kuala Terengganu 3 Oktober, Pemuda PAS anjur konsert alternatif tarikh sama kat KL.

"Ala... tu untuk orang KL jer Aduka.."

Lu bayangkan, penamaan calon Manek Urai 3 Oktober, Pemuda PAS anjur konsert alternatif tarikh sama kat KL.

"Ala... tu untuk orang KL jer Aduka.."

Lu bayangkan, PAS anjur ceramah di Bagan Pinang, pemuda PAS anjur pertandingan futsal kawasan Lukut pada hari yang sama.

"Ala... tu untuk orang Lukut jer Aduka.."

Apa yang lu nak kacau? Lu tahu tak KL-PD jarak berapa? Lu ingat semua macam lu? Ada driver. Habis penamaan calon belah pagi, semua akan follow lu hadir open haouse pukul 2 petang?

Ia akan dianjurkan oleh Dewan Pemuda PAS Pusat dengan kerjasama Pemuda PAS Wilayah Persekutuan, PAS Kawasan Lembah Pantai serta Kelab Penyokong PAS Wilayah Persekutuan.
Majlis macam tu, dengan jarak KL-PD, boleh menyebabkan hadirin penamaan calon hilang dalam 500 orang. Ada yang kensel datang penamaan, ada yang bertugas untuk menjayakan majlis.

Berapa jumlah tenaga pemuda yang nak kena tinggalkan Bagan Pinang semata-mata untuk acara makan tu? Takanla tak buleh buat kat PD kot. Benda simple macam tu pun tak boleh nak settle ke?

Fokus la sikit bhai... dahlah memperkukuhkan Barisan Rakyat tak nak, memperkukuhkan parti sendiri pun tak nak.

Anjing sungguh la Dewan Pemuda PAS. Nak gua tumbuk malam tu, Tantawi sakit tekak plak.

Comments

  1. aku bersetuju ngn aduka.
    kalau time penamaan calon tu, DPP PAS PUSAT buat open house kat Bagan Pinang,sapa nk marah.
    Kalau SPR marah pun, mmg dia bodoh.
    Syawal sebulan ma...
    pindalah buat kat Bagan Pinang oooi

    ReplyDelete
  2. betul betul betul
    dalam hal ni tantawi memang
    bodoh bodoh bodoh

    ReplyDelete
  3. pecat pecat pecat tantawi ni.....bodoh sombong betul...orang sedang berperang di bagan pinang ...yg dia buat jamuan makan tempat lain apa pasal.....

    ReplyDelete
  4. Dalam hal ini, macam mana ulama boleh bersekongkol dengan perayaan agama lain? Jangan gadaikan Islam demi politik. Kita boleh berkawan tapi bab tauhid kenalah jaga. Mereka yang bukan Islam pun faham kalau ulama berterus terang , tapi ulama bodoh ni hanya membawa kerosakan kepada akidah orang Islam melalui PAS.

    ReplyDelete
  5. Bodohhh betoi...yang ni peringkat Wilayah...agenda di Bagan Pinang ada agenda tersendirilah...pianggg..

    ReplyDelete
  6. memang selengga btl la diorang ni..dalam keadaan mcm ni bkn nak membantu, tapi asik nak memecah belahkan ahli plk..ape ke halnye ni? sah2 ramai yg nak g mknnye nt, yg nak turun bagan pinang nye nt ciput je..mcm mane nak menang kalu dari awal org dah nampak yg dalam PAS ni x sehaluan..x yakin langsung org nak lantik ko memimpin, asik2 nak betelagah je..

    -sendiri pikir la-

    ReplyDelete
  7. Inilah hasil pemikiran Ketua Pemuda PAS yang selalu mengeluarkan perkataan "interlectual" bila bercakap.Interlectual kepala otak dia.Memang dapat sokongan Pemuda WP kerana Ketua Pemuda PAS WP juga dah dinaikan pangkat jadi S/U Pemuda PAS Pusat - sama-sama bangang macam Tantawi juga.Tak faham mengapa Presiden atau S/U Agong tak tegur idea bodoh Tantawi ni.Agaknya sama-sama bersetuju nak sabotaj Bagan Pinang supaya UMNO menang.

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.