Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Sep 29, 2009

Anjing sungguh la Dewan Pemuda PAS

Pemuda PAS anjur rumah terbuka 3 budaya

KUALA LUMPUR, 28 Sept: Sempena perayaan tiga suku kaum utama di Malaysia sekarang, Pemuda PAS akan menganjurkan rumah terbuka tiga budaya 3 Oktober ini.

Program yang menggabungkan sambutan tiga perayaan besar iaitu Hari Raya Aidilfitri, Festival Kuih Bulan dan Deepavali itu akan dinamakan "Rumah Terbuka PAS: Citrawarna 3 Budaya" akan diadakan di Padang Jalan Gasing, Pantai Dalam, dekat sini.

Orang suruh buat open house kat Bagan la mangkuk. Ni semua la yang buat gua kensel jadi warak nih. Anjing pun paham, tapi Pemuda PAS tak paham2.

Apa kejadah lu potong tarikh penamaan calon Bagan Pinang? What the fuck sungguh la ulama ni. Bodoh piang. Gua rasa kalau diorang ni zaman nabi, dah lama kene tempeleng kek Umar dek bangang melampau sangat. Siap claim pewaris nabi plak tuh.

Patut seluruh fokus hendaklah dihalakan kepada detik hidup dan matinya UMNO ni. Penamaan calon memerlukan jumlah hadirin yang menggila bagi mendatangkan semangat perubahan pengundi tempatan dan patah semangat kepada pengundi terpinggir BN.

Macam la tak bleh cari tarikh lain. Niamakahai sungguh la PAS ni. Si ayah sedang menghadapi detik penting pertarungan menuntut bela perkosaan si kakak, yang si abang boleh anjur majlis lain pada tarikh yang sama. Pukida sungguh la lebai Melayu. Nak jer gua bedah otak lebai2 Melayu ni bagi anjing makan. Dahi hitam sekor2 bagus, tapi jgn la kepala otak pun hitam.

"Ala... tu untuk orang KL jer Aduka.."

Lu bayangkan, penamaan calon Kuala Terengganu 3 Oktober, Pemuda PAS anjur konsert alternatif tarikh sama kat KL.

"Ala... tu untuk orang KL jer Aduka.."

Lu bayangkan, penamaan calon Manek Urai 3 Oktober, Pemuda PAS anjur konsert alternatif tarikh sama kat KL.

"Ala... tu untuk orang KL jer Aduka.."

Lu bayangkan, PAS anjur ceramah di Bagan Pinang, pemuda PAS anjur pertandingan futsal kawasan Lukut pada hari yang sama.

"Ala... tu untuk orang Lukut jer Aduka.."

Apa yang lu nak kacau? Lu tahu tak KL-PD jarak berapa? Lu ingat semua macam lu? Ada driver. Habis penamaan calon belah pagi, semua akan follow lu hadir open haouse pukul 2 petang?

Ia akan dianjurkan oleh Dewan Pemuda PAS Pusat dengan kerjasama Pemuda PAS Wilayah Persekutuan, PAS Kawasan Lembah Pantai serta Kelab Penyokong PAS Wilayah Persekutuan.
Majlis macam tu, dengan jarak KL-PD, boleh menyebabkan hadirin penamaan calon hilang dalam 500 orang. Ada yang kensel datang penamaan, ada yang bertugas untuk menjayakan majlis.

Berapa jumlah tenaga pemuda yang nak kena tinggalkan Bagan Pinang semata-mata untuk acara makan tu? Takanla tak buleh buat kat PD kot. Benda simple macam tu pun tak boleh nak settle ke?

Fokus la sikit bhai... dahlah memperkukuhkan Barisan Rakyat tak nak, memperkukuhkan parti sendiri pun tak nak.

Anjing sungguh la Dewan Pemuda PAS. Nak gua tumbuk malam tu, Tantawi sakit tekak plak.

7 comments:

Ikhmal & Izzatul said...

aku bersetuju ngn aduka.
kalau time penamaan calon tu, DPP PAS PUSAT buat open house kat Bagan Pinang,sapa nk marah.
Kalau SPR marah pun, mmg dia bodoh.
Syawal sebulan ma...
pindalah buat kat Bagan Pinang oooi

saye said...

betul betul betul
dalam hal ni tantawi memang
bodoh bodoh bodoh

Anonymous said...

pecat pecat pecat tantawi ni.....bodoh sombong betul...orang sedang berperang di bagan pinang ...yg dia buat jamuan makan tempat lain apa pasal.....

Anonymous said...

Dalam hal ini, macam mana ulama boleh bersekongkol dengan perayaan agama lain? Jangan gadaikan Islam demi politik. Kita boleh berkawan tapi bab tauhid kenalah jaga. Mereka yang bukan Islam pun faham kalau ulama berterus terang , tapi ulama bodoh ni hanya membawa kerosakan kepada akidah orang Islam melalui PAS.

rosul said...

Bodohhh betoi...yang ni peringkat Wilayah...agenda di Bagan Pinang ada agenda tersendirilah...pianggg..

Anonymous said...

memang selengga btl la diorang ni..dalam keadaan mcm ni bkn nak membantu, tapi asik nak memecah belahkan ahli plk..ape ke halnye ni? sah2 ramai yg nak g mknnye nt, yg nak turun bagan pinang nye nt ciput je..mcm mane nak menang kalu dari awal org dah nampak yg dalam PAS ni x sehaluan..x yakin langsung org nak lantik ko memimpin, asik2 nak betelagah je..

-sendiri pikir la-

Anonymous said...

Inilah hasil pemikiran Ketua Pemuda PAS yang selalu mengeluarkan perkataan "interlectual" bila bercakap.Interlectual kepala otak dia.Memang dapat sokongan Pemuda WP kerana Ketua Pemuda PAS WP juga dah dinaikan pangkat jadi S/U Pemuda PAS Pusat - sama-sama bangang macam Tantawi juga.Tak faham mengapa Presiden atau S/U Agong tak tegur idea bodoh Tantawi ni.Agaknya sama-sama bersetuju nak sabotaj Bagan Pinang supaya UMNO menang.