Skip to main content

Non muslim PKR perlu ludah muka muslim PKR sekor per sekor.

Oleh : AdukaTaruna

Babi bermisai buat alasan.

Bila si babi melompat, mulalah keluar cerita juta2 kena bayar. Naik menyampah gua. Juta2 tu hanya sedikit asam bai. Kalau lu tak boleh kena air laut, jangan jadi nelayan. Bongok! Kalau tak boleh kena tekan dengan juta2, jangan jadi pemimpin. Jadi babi jer senang.

Majority gen Melayu yang jenis sial ni adalah jenis yang ada misai ala2 MIC. Semua orang ada misai, tapi yang bernaluri kuat menyimpan misai gua perhatikan kebanyakkannya jenis sial. Lu tgk pemimpin MIC, lu tgk ketua cawangan UMNO kg masing2. Yang bernaluri menyimpan misai, memang jenis poyo, gila kuasa dan duit. Lu semak la sendiri dakwaan gua nih.

"Ya, itu yang kita minta sebab kes dia ini berlainan. Kes dia melibatkan kes displin, kes SPRM dan kes peribadi. Ini masalah yang berkait dengannya, kalau begitu rumit, bagaimana nak jadi wakil," kata Anwar.

Kepala ayah kau la Anwar. Mana dia makanisme lu nak tahu seseorang calon itu bersih dari masalah atau tidak sebelum menjadi calon? Dah jadi baru cakap.

Tamak! Tamak beb. Kalau dah tahu ramai babi dari manusia dalam PKR, tak payah berebut kerusi banyak2. Kasi kat parti senior.


PKR parti babi junior. Dulu PAS pun sama.

Ini adalah fasa pembersihan PKR. Dia kan parti baru. Dulu PAS pun sama gak.

Bodoh piang. Semangat 46 pun parti baru, stendet la ramai masuk UMNO balik. Apa dah jadi? PKR pun parti baru, nanti PKR akan jadi macam Gerakan? Semua non muslim dalam tu. Yang muslim masuk UMNO. Pembolehubah tak sama la bongok.

Masa ramai ulama2 babi dalam kepimpinan ulama PAS masuk UMNO, BN lebih maha kuat dan lagi zalim. Parti Islam dibersihkan. Tapi skang PKR bukan parti Islam. Kalau ramai Melayu2 babi masuk UMNO, apa yang tinggal? Serupa tak payah ada PKR ma kalau PKR menjadi Gerakan dan DAP.

Yang Melayu masuk UMNO, yang Islam masuk PAS. Tu pasal gua cakap, lu tunjuk gua sapa intelek dalam PKR bawak sini. MSK? Saifudin? Cikgu Bard? Anwar Ibrahim? Zahid? Sebab lu semua bongok gua terang lagi sisi lain.

  • PAS dibersihkan tinggal muslim sejati.
  • PKR dibersihkan tinggal siapa? Tinggal non muslim kelas pertama. Yang Melayu? Semua babi2 dalam tu. Boleh kira Melayu bukan babi dalam PKR sama macam DAP nanti. So, pusing2 tak perlu ada PKR. Sebab PKR dah jadi parti macam DAP dan Gerakan.
Lu suruh semua Melayu dalam PKR tu berbaris ala2 kawad cam, termasuk Anwar; dan semua PKR non muslim ludah muka mereka sekor per sekor.

Comments

  1. Saudara AT,


    Hang sedaq dak ni bulan puasa?? Bawak-bawak mengucap sikit ...
    Yang nak ludah orang-orang lain tu pehal?? Emo pulak lebih-lebih ... bawak bersabar ye...

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. sbb den baca lompat2, kesimpulan den adalah... jgn simpan misai, nanti kena ludah.. hi3..

    nyle

    ReplyDelete
  4. "Hang sedaq dak ni bulan puasa?? Bawak-bawak mengucap sikit ...
    Yang nak ludah orang-orang lain tu pehal?? Emo pulak lebih-lebih ... bawak bersabar ye..."

    dah memang betul,apa lagi nak dikate bro..maki jer lah untuk org mcm ni..

    ReplyDelete
  5. huu..kne ludah eh
    nasib baik wa dah cukur misai n janggut.utk 100% H1N1 protected!

    ReplyDelete
  6. Berapa peratus sangat melayu PKR yang khianat? Bukan melayu PKR pun ada gak yang khianat. Kenapa lu tak maki? Ape hal pulak nak ludah muka Nuar? Kalau tak de Nuar dan PKR, tok sah mimpilah pembangkang nak menang macam sekarang.

    ReplyDelete
  7. lu memang spesis melayu sejati la

    sikit2 nak amok, ludah.

    jibam

    ReplyDelete
  8. misai tebai... memang betul la cakap lu AT

    Last week ada polis pakai uniform naik moto kapcai tahan gua. Misai tebai macam kepala tamil eelam yang kena tembak tuh. Alasan dia gua masuk one way / no entry.

    Memang betul pun jalan tu one way tapi gua masuk ikut laluan yang betul. Gua siap tunjuk lagi kat dia sign no entry tu kat mana. terkebil2 dia. OK OK OK tu je katanya.

    Memang bangang, padahal cina2 lahanat dok main parking ikut suka tepi jalan sampai mengganggu lalu lintas dia tak kacau pulak. Dia jeles kot sebab gua berjanggut, dia bermisai

    ReplyDelete
  9. Jangan main kepala bapak Anwar. Dia dah meninggal. Kau nk mencarut pun tengok la sikit. Jangan biadab sangat..

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.