Skip to main content

Markaz PAS di gempur lelaki senjata.

Oleh : AdukaTaruna

1.
Ada satu markaz PAS beb. Diorang tengah siap2 nak solat jemaah. Tiba2 diserbu sekumpulan lelaki senjata. Lepaskan tembakan bertubi2 ke syiling. Ramai lari beb. Kebanyakannya ulama plak tu. Kepimpinan Ulama kepala moyang diorang. Hanya beberapa orang jer tinggal.

"Okeh. Skang gua dah halau semua munafik dalam PAS. Ulama konon. Lu boleh teruskan solat."


2.
Ada satu markaz Semangat 46 plak. Diorang tengah metting. Berapi2 gua cakap lu. Ada sekor tu cakap dia putuskan jambatan dengan UMNO. Ada sekor lagi cakap kalau semua dah masuk UMNO, ada sorang jer pegang bendera Semangat 46, itulah dia.

Sekali sekumpulan lelaki bersenjata serbu pejabat tuh. Tembak kat udara. Tinggal cicak jer. Yang lain berterabur lari. Ada yang tinggal taik lagi.


3.
Ada satu markaz PKR plak. Diorang tengah susun strategi. Berapi2 gua cakap lu. Refomasi! Reformasi! Kepala ayah dia tu. Misai masing2 kemain tebal. Garang seh.

Sekali sekumpulan lelaki bersenjata serbu pejabat tuh. Tembak kat udara. Mencicit lari gua cakap lu. Yang lari semua Melayu. Tinggal la beberapa ekor Melayu dalam tuh. Yang bukan Melayu still terpacak kat situ.

"Kita diugut dengan duit RM200 juta. Tu pasal dia lari." Kata Kepala Melayu dalam tuh. Nak kaber line. Bodoh piang. Kalau takut dengan ugutan jadi blogger jer la macam gua. Jangan nak memandai2 jadi pemimpin.

Bubar jer la PKR tu, bodoh. Yang muslim masuk PAS, yang bukan muslim jadikan PKR tu another DAP / GERAKAN.

Yang PAS satu lembab. Cepatla benarkan KPP bertanding guna logo dan bendera PAS. Sebab tanpa kaedah macam PKR, sampai mampos la PAS pembangkang dan menyalak macam anjing.

Comments

  1. Selesai ke masalah bila muslim PKR masuk PAS? Yang ada dalam PAS sekarang ni pun dah jadi 2 puak - erdogan dan ulamak. Masuk muslim PKR pulak jadi 3 puak - erdogan, ulama dan sekular. Masuk non-muslim pulak jadi 4 puak.

    ReplyDelete
  2. aku tak paham kenapa ada sekumpulan lelaki bersenjata yang bodoh pegi tembak angin. buat habis peluru je.

    cerita ni memang bangang. tak tahu kenapa lu boleh jadi bangang keluar cerita macam ni.

    walaumacamanapun gua suka cerita2 lain yang lu buat terutama bab kepimpinan ulamak

    jibam

    ReplyDelete
  3. to jibam...

    kang kalau tembak ulama' tak leh masuk syurga plak...
    kan ulama' tu pewaris nabi?
    ngeeee.....

    ReplyDelete
  4. jangan jadi banggang dengan cerita-ceria yang karut maruk.

    ReplyDelete
  5. Tentang ni, aku mahu bila PRU 13 nnt PAS bertanding 25 kerusi di Perak, aku harap pemuda PAS dpt lantang sikit dgn tuntutan, biar PKR tinggal 16 aje, kalau nak tambah mintak kat DAP 1, jadi PKR 17 + DAP 17.

    Adil untuk dua parti ni, sbb kau org lah PR tumbang di Perak, aku nak kau chek mana2 4 DUN yg PKR bertanding yg patut diserahkan pada PAS, nnt buat kempen, kita tuntut kerusi2 ni dari PKR.

    ReplyDelete
  6. to Anon 1.43 am
    Letak calon pAS sampai 25 kerusi lu gerenti ke menang semua? Bukan semua orang Melayu sokong PAs. Yang sokong PAS bagi menang tu bukan Melayu tau (except Klntn).Janganlah tamak macam anjing dengan bayang-bayang.

    ReplyDelete
  7. AT

    bila lu nak kutuk ketua pemuda pas

    emosi tak tentu pasal la mamat tu

    asyik2 nak demo bantah konsert

    lantak pi la orang nak buat konsert

    lu jaga akhlak lu sudah lah

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.