Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Aug 24, 2009

Markaz PAS di gempur lelaki senjata.

Oleh : AdukaTaruna

1.
Ada satu markaz PAS beb. Diorang tengah siap2 nak solat jemaah. Tiba2 diserbu sekumpulan lelaki senjata. Lepaskan tembakan bertubi2 ke syiling. Ramai lari beb. Kebanyakannya ulama plak tu. Kepimpinan Ulama kepala moyang diorang. Hanya beberapa orang jer tinggal.

"Okeh. Skang gua dah halau semua munafik dalam PAS. Ulama konon. Lu boleh teruskan solat."


2.
Ada satu markaz Semangat 46 plak. Diorang tengah metting. Berapi2 gua cakap lu. Ada sekor tu cakap dia putuskan jambatan dengan UMNO. Ada sekor lagi cakap kalau semua dah masuk UMNO, ada sorang jer pegang bendera Semangat 46, itulah dia.

Sekali sekumpulan lelaki bersenjata serbu pejabat tuh. Tembak kat udara. Tinggal cicak jer. Yang lain berterabur lari. Ada yang tinggal taik lagi.


3.
Ada satu markaz PKR plak. Diorang tengah susun strategi. Berapi2 gua cakap lu. Refomasi! Reformasi! Kepala ayah dia tu. Misai masing2 kemain tebal. Garang seh.

Sekali sekumpulan lelaki bersenjata serbu pejabat tuh. Tembak kat udara. Mencicit lari gua cakap lu. Yang lari semua Melayu. Tinggal la beberapa ekor Melayu dalam tuh. Yang bukan Melayu still terpacak kat situ.

"Kita diugut dengan duit RM200 juta. Tu pasal dia lari." Kata Kepala Melayu dalam tuh. Nak kaber line. Bodoh piang. Kalau takut dengan ugutan jadi blogger jer la macam gua. Jangan nak memandai2 jadi pemimpin.

Bubar jer la PKR tu, bodoh. Yang muslim masuk PAS, yang bukan muslim jadikan PKR tu another DAP / GERAKAN.

Yang PAS satu lembab. Cepatla benarkan KPP bertanding guna logo dan bendera PAS. Sebab tanpa kaedah macam PKR, sampai mampos la PAS pembangkang dan menyalak macam anjing.

8 comments:

Pemburu Syahid said...

MAKAN DALAM SIOTT....

Anonymous said...

Selesai ke masalah bila muslim PKR masuk PAS? Yang ada dalam PAS sekarang ni pun dah jadi 2 puak - erdogan dan ulamak. Masuk muslim PKR pulak jadi 3 puak - erdogan, ulama dan sekular. Masuk non-muslim pulak jadi 4 puak.

Anonymous said...

aku tak paham kenapa ada sekumpulan lelaki bersenjata yang bodoh pegi tembak angin. buat habis peluru je.

cerita ni memang bangang. tak tahu kenapa lu boleh jadi bangang keluar cerita macam ni.

walaumacamanapun gua suka cerita2 lain yang lu buat terutama bab kepimpinan ulamak

jibam

jiwamelayu said...

to jibam...

kang kalau tembak ulama' tak leh masuk syurga plak...
kan ulama' tu pewaris nabi?
ngeeee.....

saiful said...

jangan jadi banggang dengan cerita-ceria yang karut maruk.

Anonymous said...

Tentang ni, aku mahu bila PRU 13 nnt PAS bertanding 25 kerusi di Perak, aku harap pemuda PAS dpt lantang sikit dgn tuntutan, biar PKR tinggal 16 aje, kalau nak tambah mintak kat DAP 1, jadi PKR 17 + DAP 17.

Adil untuk dua parti ni, sbb kau org lah PR tumbang di Perak, aku nak kau chek mana2 4 DUN yg PKR bertanding yg patut diserahkan pada PAS, nnt buat kempen, kita tuntut kerusi2 ni dari PKR.

Anonymous said...

to Anon 1.43 am
Letak calon pAS sampai 25 kerusi lu gerenti ke menang semua? Bukan semua orang Melayu sokong PAs. Yang sokong PAS bagi menang tu bukan Melayu tau (except Klntn).Janganlah tamak macam anjing dengan bayang-bayang.

Anonymous said...

AT

bila lu nak kutuk ketua pemuda pas

emosi tak tentu pasal la mamat tu

asyik2 nak demo bantah konsert

lantak pi la orang nak buat konsert

lu jaga akhlak lu sudah lah