Skip to main content

Dr Asri ulama pertama backing Kartika.

Puji sikap Kartika, hukuman hanya kepada 'ikan bilis' - Dr Asri

KUALA LUMPUR, 26 Ogos : Kerajaan mesti melihat isu arak secara keseluruhan, tidak menghukum orang awam sahaja tetapi tauke, tokoh politik dan pemimpin yang berada di belakang kilang dan premis perniagaan arak juga mesti dikenakan tindakan.

Dalam isu ni ada banyak mesej yang Allah nak ajar masyarakat kita beb. Bagaimana sorang pesalah, pompan plak tu 'tegakkan' undang2 Islam melalui takdirnya.

Dok tunggu2 kepimpinan ulama ambil peluang terhidang ni untuk terjun berdakwah dan berhujah, jangan mimpilah. So, blog gua rakam Asri adalah antara ulama terawal yang ambil peluang takdir Allah nih. Suara dan penjelasannya diselit antara hujah pelbagai idealogi dalam massa.

Yang UMNO plak kelam-kabut. Takut dan segan kat US. Bukan DAP ni bang woi, tapi UMNO. Kejap kata hormati Ramadhan, kejap kata takda tukang sebat. Lantak lu la, level bodoh lu orang terlalu jauh untuk diselamatkan.

Gua ingat Kartika perlu diberi sokongan kaw2 punya beb. Tantawi ke datang ziarah Kartina dulu. Sebab dia pemuda. Kena diiring Muslimat PAS la. Lepas tu Presiden lembab tu plak. Sebab lu penjaga organiasi dan taktikal. Last sekali paling power, Mursyidul Am. Semua kena ziarah dan bagi sokongan. Kenapa?

Lu tanya gua kenapa? Sah lu semua bongok2 belaka. UMNO beli masa ma. Suruh Kartina rayu. Nanti takda la sebat. Bayar duit dah cukup. Bila takda sebat, US tak marah.

So, sebelum Kartina jadi bapak Rafidah yang ghaib, atau Bala yang buat magik atau Yusri yang U-Turn, baik lu ziarah dan nyatakan sokongan menggila pada Kartina.

Kartina disebat adalah maruah Islam. Pergi mampos sama ulama bebal.

Comments

  1. saya dah baca.memang benar,kenapa pihak yang terlibat secara belakang tak diambil tindakan.di manakah keadilan?tapi saya pun tak tahu undang-undang,hanya turut bersimpati dengan kartika

    ReplyDelete
  2. Wa t'tunggu2 gak mane2 pemimpin PAS menyatakan sokongan kpd Kartika melalui media.

    Shahrizat dah cuit Kartika.
    Najib pun dah cuit.
    Pemimpin PAS bila lg?

    Dlm ms menunggu pemimpin Islam menyokong Kartika, t'baca petikan berita dr Metro ni..

    Sebelum itu, kira-kira 30 pelajar dari Pusat Pengajian Islam al-Barakah dipimpin pengetuanya, Kazim Elias mengadakan solat hajat dan berdoa di depan rumah Shukarno agar Kartika Sari tabah menghadapi hukuman sebat.

    Ust Kazim yg byk org PAS boikot kuliah dia sbb dia adik Najmudin (ADUN UMNO) ni la yg terawal menyokong secara t'buka.

    ReplyDelete
  3. lu punya sedara nasharudin mat isa awal2 dah bagi spoil lu punya idea

    wakaka

    jibam

    http://malaysiakini.com/news/111433

    #
    PAS backs caning, rejects Bar's premise
    Aug 26, 09 12:48pm
    # PAS deputy president Nasharuddin Mat Isa supports the sentence passed on Kartika saying that it is sanctioned and allowed for in such offences as other forms of punishment have failed to deter today's crime rate.

    ReplyDelete
  4. wieh.. terjemah sat utk gua. gua ni Melayu pemalas la nak tgk kamus.

    ReplyDelete
  5. ak nak try bakat translasi

    timbalan presiden pas nsahrdin mt isa,menyokong hukuman yang dijatuh kan kpd kartika,beliau berkata ia dibenarkan untuk tindakan jenayah itu(lebih kurang r) kerana hukuman bentuk lain gagal untuk menyelesaikan kadar jenayah hari ini.mantap BM aku...

    ReplyDelete

Post a Comment

Komen berbentuk fitnah, ugutan dan ancaman akan dipadam. Segala tulisan komen adalah tanggungjawab pemberi komen. Blog ini tidak bertanggungjawab keatas komen-komen diruangan ini.

Popular posts from this blog

Ulasan gua PRK Kajang

Try ulas buat kali terakhir untuk PRK Kajang. Ini pendapat gua atas premis perbahasan yang boleh ditolak. No prob. Small matter. 1. Gua menolak logik MB, Putrajaya, Mahathir vs Najib, tangisan Rafizi, bla bla sebagai alasan PRK Kajang. Sebenarnya, pendapat gua, kehadiran Anwar secara rasmi dalam DUN Selangor adalah satu mandat tanpa rasmi mengambil Pengerusi PKR negeri Selangor dari Azmin. Di Selangor, wujud ketidak selarasan kuasa. MB vs pengerusi negeri. Seumpama MB Kelantan adalah Nik Amar. Tapi PJ Kelantan adalah Husam. Anwar tak berani mengambil pengerusi negeri dari Azmin secara rasmi. Sebabnya banyak spekulasi. Azmin ada 12 orang yang akan lompat / bebas, Azmin ada video, Azmin ada fail, anak Azmin ada DNA Anwar (hujah seks UMNO) bla bla bla. Sidang media Azmin pun menyaksikan kenyataan berunsur sinis. Seperti Anwar bukan sahaja diperlukan di Kajang, tetapi dunia seperti Timur Tengah (Malaysiakini). Dengan Anwar di dalam DUN Selangor, maka pengimbangan berlaku antar

Betul ke Islam yang kau anut?

Betul ke versi Islam yang kau anut sekarang ni? KALAU KAU NAK VERSI PENUH BERVIDEO, KLIK SINI: https://youtu.be/KmJOEreKp6o Sekarang abam nak bagi anti thesis kepada thesis yang dah establish sekarang ini. Bila ada yang kemukakan hujah balas, akan ada spark ilmu yang dapat dikutip dan dinilai. Islam sekarang ni banyak versi. Nak2 pula versi politik parti. Kecilkan lagi skop, Dulu UMNO kafir, kekalkan perlembagaan kafir adalah kafir, tak boleh bayar zakat pada ulul amri yang tak laksanakan hudud. Macam2. Naratif dan kebentukan agama itu bergerak ikut survival parti politik. Kita ambil skop besar. Begitu juga kumpulan Islam selepas Muawiyah-Aishah memerangi ulul amri Ali as. Kumpulan2 berkembang dan terus berperang merebut kaabah. Dapat kaabah, dapatlah pengaruh agama. Dalam proses peperangan, pergaduhan merebut pengaruh itu, kau bayangkan berapa banyak hadis, naratif, kata2 mutiara, kitab2, fatwa2, pandangan2 telah dicipta. Untuk dapatkan pengaruh. Sama macam abam cakap dalam skop n

E wallet rupanya voucher potongan harga.

Abam setuju imbuhan wang bagi galakkan rakyat buat sesuatu. Macam download app untuk mudahkan kerajaan. Untuk kesejahteraan rakyat sendiri. Ianya sama macam paksa bayar wang (saman) bagi galakkan rakyat JANGAN buat sesuatu. Tapi pundek apakah imbuhan dalam bentuk potongan harga ini?   Ada si bangang kata e wallet PH dulu bangang sebab ada tarikh luput. Tarikh luput la sebab nak galakkan download dan guna e wallet. Pengguna dan peniaga. Bukan suh simpan RM30 tu dalam almari macam Armada. Tapi, ini lebih bangang. Imbuhan dalam bentuk potongan harga. Bagi jer la terus. Dia beli barang apa pun bernilai RM50.