Sahabat

Iklan




Tabung Guaman





3. Maybank 155014038030 (Khairul Nizam Bin Abd Ghani)

Aug 26, 2009

Dr Asri ulama pertama backing Kartika.

Puji sikap Kartika, hukuman hanya kepada 'ikan bilis' - Dr Asri

KUALA LUMPUR, 26 Ogos : Kerajaan mesti melihat isu arak secara keseluruhan, tidak menghukum orang awam sahaja tetapi tauke, tokoh politik dan pemimpin yang berada di belakang kilang dan premis perniagaan arak juga mesti dikenakan tindakan.

Dalam isu ni ada banyak mesej yang Allah nak ajar masyarakat kita beb. Bagaimana sorang pesalah, pompan plak tu 'tegakkan' undang2 Islam melalui takdirnya.

Dok tunggu2 kepimpinan ulama ambil peluang terhidang ni untuk terjun berdakwah dan berhujah, jangan mimpilah. So, blog gua rakam Asri adalah antara ulama terawal yang ambil peluang takdir Allah nih. Suara dan penjelasannya diselit antara hujah pelbagai idealogi dalam massa.

Yang UMNO plak kelam-kabut. Takut dan segan kat US. Bukan DAP ni bang woi, tapi UMNO. Kejap kata hormati Ramadhan, kejap kata takda tukang sebat. Lantak lu la, level bodoh lu orang terlalu jauh untuk diselamatkan.

Gua ingat Kartika perlu diberi sokongan kaw2 punya beb. Tantawi ke datang ziarah Kartina dulu. Sebab dia pemuda. Kena diiring Muslimat PAS la. Lepas tu Presiden lembab tu plak. Sebab lu penjaga organiasi dan taktikal. Last sekali paling power, Mursyidul Am. Semua kena ziarah dan bagi sokongan. Kenapa?

Lu tanya gua kenapa? Sah lu semua bongok2 belaka. UMNO beli masa ma. Suruh Kartina rayu. Nanti takda la sebat. Bayar duit dah cukup. Bila takda sebat, US tak marah.

So, sebelum Kartina jadi bapak Rafidah yang ghaib, atau Bala yang buat magik atau Yusri yang U-Turn, baik lu ziarah dan nyatakan sokongan menggila pada Kartina.

Kartina disebat adalah maruah Islam. Pergi mampos sama ulama bebal.

5 comments:

Norawi said...

saya dah baca.memang benar,kenapa pihak yang terlibat secara belakang tak diambil tindakan.di manakah keadilan?tapi saya pun tak tahu undang-undang,hanya turut bersimpati dengan kartika

lelaki_ini said...

Wa t'tunggu2 gak mane2 pemimpin PAS menyatakan sokongan kpd Kartika melalui media.

Shahrizat dah cuit Kartika.
Najib pun dah cuit.
Pemimpin PAS bila lg?

Dlm ms menunggu pemimpin Islam menyokong Kartika, t'baca petikan berita dr Metro ni..

Sebelum itu, kira-kira 30 pelajar dari Pusat Pengajian Islam al-Barakah dipimpin pengetuanya, Kazim Elias mengadakan solat hajat dan berdoa di depan rumah Shukarno agar Kartika Sari tabah menghadapi hukuman sebat.

Ust Kazim yg byk org PAS boikot kuliah dia sbb dia adik Najmudin (ADUN UMNO) ni la yg terawal menyokong secara t'buka.

Anonymous said...

lu punya sedara nasharudin mat isa awal2 dah bagi spoil lu punya idea

wakaka

jibam

http://malaysiakini.com/news/111433

#
PAS backs caning, rejects Bar's premise
Aug 26, 09 12:48pm
# PAS deputy president Nasharuddin Mat Isa supports the sentence passed on Kartika saying that it is sanctioned and allowed for in such offences as other forms of punishment have failed to deter today's crime rate.

AdukaTaruna said...

wieh.. terjemah sat utk gua. gua ni Melayu pemalas la nak tgk kamus.

gayasopan said...

ak nak try bakat translasi

timbalan presiden pas nsahrdin mt isa,menyokong hukuman yang dijatuh kan kpd kartika,beliau berkata ia dibenarkan untuk tindakan jenayah itu(lebih kurang r) kerana hukuman bentuk lain gagal untuk menyelesaikan kadar jenayah hari ini.mantap BM aku...